خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالة نگاهی گذرا بر ادبیات غرب

مقالة نگاهی گذرا بر ادبیات غرب

دانلود مقالة نگاهی گذرا بر ادبیات غرب

مقالة نگاهی گذرا بر ادبیات غرب
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

مقالة نگاهی گذرا بر ادبیات غرب

فهرست:

تاثیر ادبیات فارسی بر شاعران غربی

ادبیات كهن فارسی و مطالعات غربی ها

تاثیر ادبیات اسلامی بر شاعران غربی

غرب در تقابل با مولوی و گونه ادبی صوفی

نمایشنامة «آنتونی و كلئوپاترا» اثر ویلیام شكسپیر


تاثیر ادبیات فارسی بر شاعران غربی

ادبیات فارسی بر نویسندگان و فرهنگ های بسیاری فراتر از مرزهای خود تأثیرگذار بوده است. غنای ادبیات این مرز و بوم تا به حدی است كه بسیاری از مراكز بزرگ دانشگاهی جهان، از برلین تا ژاپن، برنامه های ثابتی با عنوان «مطالعات فارسی» با هدف بهره مندی از میراث ادبی ایران در نظر گرفته اند تا به قول ای.جی. براون «قضاوتی نامناسب در مورد فعالیت های اندیشمندانه و ذهنی این ملت باهوش و با استعداد» نداشته باشند. ال.پی.الول ساتن، پروفسور برجسته و سرشناس مطالعات فارسی در دانشگاه ادینبرو معتقد است: «شعر فارسی یكی از غنی ترین ادبیات های شعری جهان است.» پروفسور دیك دیویس، استاد دانشگاه ایالتی اوهایو نیز در این مورد می گوید: «ادبیات فارسی به تناسب گستره خود، بیش از آثار ادبی هر زبان دیگری در ساختار و كلیشه های ضرب المثل های انگلیسی نفوذ كرده است.»

ادبیات كهن فارسی و مطالعات غربی ها

مطالعات تخصصی غربی ها بر روی ادبیات اوستایی و ادبیات كهن فارسی در قرن هیجدهم آغاز شد و محققین به بررسی آثار زرتشتی آمده از شرق پرداختند. آنكتیل دوپرون فرانسوی برای اولین بار وندیداد را در سال 1975 ترجمه كرد و آثاری از سر ویلیام جونز و سیلوستر دوساسی در خصوص متون پهلوی به چاپ رسید. در قرن نوزدهم نیز برخی محققان از جمله گروتفند، عضو انجمن سلطنتی گوتینگن، به ترجمه و رمزگشایی متون كهن میخی پرداختند.
شدت و عمق نفوذ ادبیات فارسی در فرهنگ و ادب غرب زمانی آشكار می شود كه بدانیم به گفته كریستوفر دكر، استاد دانشگاه كمبریج، «محبوب ترین اشعار در دوره ویكتوریا و یكی از محبوب ترین اشعار در زبان انگلیسی رباعیات خیام بوده است. گواه این ادعا آن است كه در ویرایش سال 1953 از كتاب جملات قصار آكسفورد، 188 قطعه از رباعیات ذكر شده كه از این تعداد 59 مورد رباعیات كامل هستند كه در حدود دوسوم از كل آثار خیام را تشكیل می دهند.» جالب تر آن كه آثار شكسپیر و یا نسخه رسمی انجیل نیز تا این حد مورد استناد قرار نگرفته اند.

دانلود مقالة نگاهی گذرا بر ادبیات غرب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله برنامه ریزی توسعه شغلی

مقاله برنامه ریزی توسعه شغلی

دانلود مقاله برنامه ریزی توسعه شغلی

مقاله برنامه ریزی توسعه شغلی
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل15

مقاله برنامه ریزی توسعه شغلی

برنامه ریزی توسعه شغلی،یکی از امور مهمی است که تعیین اهداف، راههای وصول به اهداف را میسر می سازد، هرچه واحد کاری رشد بیشتری پیدا کند احتیاج به برنامه ریزی بیشتری می باشد وقت شما بیشتر صرف برنامه ریزی شده، از کارهای اجرایی عادی شما کاسته خواهد شد.

در برنامه ریزی توسعه شغلی دو نوع فعالیت به شرح زیر وجود دارد:

1- فعالیتهای پشتیبانی نظیر بررسی راههای تأمین منابع مالی و توسعه واحد کاری که از طریق تماس با بانکداران، حسابداران، وکلا، متخصصان و صاحبنظران در زمینه های اقتصادی و صنعتی مربوط به واحد کاری شما، کسب اطلاعات از وضعیت بازار، نحوه تبلیغات و .... امکان پذیر است سیاستهای کلی شما را در توسعه واحد کاری بررسی و اصلاح می نماید.

2- برنامه ریزی برای کلیه کارهای جاری و معمولی که شامل اموری نظیر مدیریت جریان تولیدات و ارائه خدمات،بازاریابی و فروش محصولات و جریان امور اداری و مالی واحد کاری می باشدتنها از طریق شما امکان پذیر نخواهد بود. از آنجا که لازم است به نحوی بر امور تسلط کامل داشته باشید باید کارها را به فراخور توانمندی افراد بین آنها تقسیم کنید و هر کس که قابلیت مسؤولیت پذیری بیشتری از خود نشان داد اختیارات بیشتری به او واگذار کنید. دقت کنید تا برنامه ریزیها بر محور نیازهای اساسی اهداف توسعه واحد کاری استوار باشد.

برنامه ریزی کارآمد برنامه ایست که اهداف و مقاصد مشخص و روشنی را دنبال کند. در هر برنامه باید وظیفه هر فرد یا گروه مشخص شود. دقت در زمانبندی اجرای امور از اهمیت خاصی برخوردار است. در برنامه کار باید نحوه ارزیابی از نتایج امور نیز مشخص گردد.

دربرنامه ریزی شغلی خود همواره سعی کنید سه نوع برنامه ریزی دراز مدت ، میان مدت و کوتاه مدت در نظر داشته باشید. حتی المقدور باید برای خود وکارکنان مشخص کنید که برنامه روزانه ، هفتگی و سالانه ودراز مدت شما برای توسعه ی واحد کاری چیست؟

در هربرنامه ریزی خوب، یک برنامه ریز درهر لحظه باید بداند که جریان امور درچه وضعیتی می باشد. هرچه کنترل بیشتری بروظایف افراد داشته باشید کارها بهتر انجام می شود،برای این امر لازم است بطورمنظم کارهای هر فردرا بررسی نمایید. دراکثر موارد ارزیابی شما ازعملکرد افراد باید بامعیارهای قابل اندازه گیری صورت پذیرد. بهترین روش کنترل، کنترل نحوه ی اجرای کار ، میزان تولید و کیفیت کار می باشد که دقت در این امر موجب موفقیت واحد کاری خواهد بود.

دانلود مقاله برنامه ریزی توسعه شغلی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
دانلود مقاله اصول سرپرستی مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار

دانلود مقاله اصول سرپرستی مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار

دانلود دانلود مقاله اصول سرپرستی مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار

دانلود مقاله اصول سرپرستی مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل22

دانلود مقاله اصول سرپرستی مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار

اصول سرپرستی

مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار

مقدمه

به طور دقیق برای مدیریت نمی توان مبدأ مشخصی را تعیین کرد و بشر در طول تاریخ جهت ادامه ی زندگی خود به نحوی از مدیریت استمداد جسته است. جهش علمی و شکل پذیری اماکن صنعتی در اواخر قرن 19 زمینه را برای تشکیل نطفه ی مدیریت علمی مساعد ساخت. در اوایل قرن 20 فردریک تایلور که از او به نام پدر مدیریت علمی یاد می کنند با تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات مدیریت تولید، روش علمی تجزیه وتحلیل مطالب را به عرصه ی مدیریت عرضه داشت.

در حال حاضر کشور ما که از هر نظر جزو کشورهای در حال توسعه می باشد و با برنامه ریزیهای دقیق قدم در راه توسعه ی پایدار گذاشته و با توجه به ایدئولوژی خاص حاکم بر کشور ما که نشأت گرفته از اسلام می باشد لازم دیده شد که ضمن استفاده ی بهینه از نظریات مدیریت علمی دانشمندان و نظریه پردازان بیگانه، مدیریت و عوامل آن از دیدگاه ایدئولوگ های بزرگ این مکتب نیز بررسی شود. چرا که خواه یا ناخواه این ایدئولوژی بر مدیریت حاکم در کشور ما تأثیرگذار می باشد لذا به بررسی مدیریت از دیدگاه بزرگ مرد تاریخ اسلام و بشریت امام علی ( ع ) پرداخته می شود.

اصول مدیریت و وظایف مدیران

مدیریت از دیدگاه اسلام امانتی است كه به مدیران سپرده می‌شود و آنها باید به شدت از آن مراقبت كرده و آن را طبق معیارهای صحیح نگاه داشته و در نهایت به اهلش بسپارند.

از دیدگاه امام علی (ع)، مدیریت مسئولیتی سنگین و همراه با خدمت است و مدیر اسلامی هرگز منصب مدیریت را برای شخص خود نمی‌خواهد؛ زیرا نباید در پی تحقق آرزوهای خویش باشد.

اگر چنین اندیشه‌ای در ذهن مدیر پدید آید كه او “حاكم” است و نه “خادم”، جامعه و مدیران به آسیب‌های جبران‌ناپذیری دچار خواهند شد. مدیریت اسلامی پیش از آنكه ریاست‌مداری باشد، خدمتگزاری است. مدیر در این منصب، با توجه به اصول مدیریت، در جهت خدمتگزاری، اقامه عدل و حق و رفع ستم و باطل عمل خواهد نمود.در این تحقیق که به بیان اصول مدیریت و ویژگی‌های مدیران از نگاه حضرت (ع) می‌پردازیم، به ویژگی هایی از قبیل:برنامه‌ریزی،سازمان‌دهی،دقت در گزینش كارگزاران،مشورت،هماهنگی،كسب اطلاع از رفتار كارگزاران،امور مالی و نظارت اشاره شده است.

دانلود دانلود مقاله اصول سرپرستی مدیریت و زمانبندی و تقسیم کار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله وظایف‌ مدیران‌ از نگاه‌ امام‌ علی‌(ع)

مقاله وظایف‌ مدیران‌ از نگاه‌ امام‌ علی‌(ع)

دانلود مقاله وظایف‌ مدیران‌ از نگاه‌ امام‌ علی‌(ع)

مقاله وظایف‌ مدیران‌ از نگاه‌ امام‌ علی‌(ع)
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل31

مقاله وظایف‌ مدیران‌ از نگاه‌ امام‌ علی‌(ع) 

آن‌ حضرت‌ در كنار تبیین‌ اصول‌ اساسی‌ مدیریت‌، وظایفی‌ را نیز برای‌مدیران‌ معلوم‌ كرده‌اند كه‌ توجّه‌ و عمل‌ به‌ آن‌ها موجب‌ كارآمدی‌ و موفقیت‌نظام‌ مدیریتی‌ خواهد بود. مدیران‌ و حاكمان‌ در هر زمان‌ و هر سازمانی‌ بدون‌توجّه‌ به‌ هدف‌ و گستردگی‌ كار و نوع‌ جامعه‌، وظایف‌ تقریباً مشابه‌ و یكسانی‌دارند كه‌ در این‌ بخش‌ به‌ مواردی‌ از آن‌ها كه‌ برگرفته‌ از سخنان‌ و یا روش‌ وسیره عملی‌ امام‌ علی‌ (ع) است‌ پرداخته‌ می شود. امید است‌ جامعه اسلامی‌ ما روزبه‌ روز در اجرای‌ آن‌ وظایف‌، گام‌های‌ مؤثرتری‌ در امر مدیریت‌ اسلامی‌ بردارد.

1. برنامه‌ ریزی‌

امام‌ علی‌ (ع) می‌فرماید:

هیچ‌ عقل‌ و درایتی‌ چون‌ عاقبت‌اندیشی‌ نیست‌.

برنامه‌ریزی‌ به‌ معنای‌ پیش‌بینی‌ عملیات‌ با توجّه‌ به‌ منافع‌ انسانی‌ وغیرانسانی‌، برای‌ رسیدن‌ به‌ اهداف‌ از پیش‌ تعیین‌ شده‌ است‌؛ به‌ همین‌ سبب‌حضرت‌ می‌فرماید:

دقت‌ و ظرافت‌ در برنامه‌ریزی‌، از وسیله‌ و امكانات‌ مهم‌تر است‌.

برنامه‌ریزی‌ نیاز به‌ افق‌ دید دور، روشن‌ و باز دارد كه‌ مستلزم‌ نگاهی‌جست‌وجوگر به‌ گذشته‌، نگاهی‌ عمیق‌ به‌ اوضاع‌ حال‌، تعمقی‌ ژرف‌ در اطراف‌،و نگاهی‌ بس‌ دوراندیش‌ به‌ آینده‌ است‌. وظیفه اصلی‌ هر مدیر در تمام‌ سطوح‌،طراحی محیطی‌ است‌ كه‌ اعضا بتوانند در آن‌ به‌ صورت‌ گروهی فعالیت‌ كنند تابه‌ هدف‌ مشخص‌ برسند.

برنامه‌ریزی‌، آینده‌ را به‌ زمان‌ حال‌ می‌آورد؛ از این‌ رو، می‌توانید كاری‌درباره آن‌ انجام‌ دهید. برای‌ دست‌ یافتن‌ به‌ هر هدفی‌، باید پیش‌ از كوشش‌فیزیكی‌، تلاشی‌ ذهنی‌ (برنامه‌ریزی‌) انجام‌ شود؛ چرا كه‌ برنامه‌ریزی‌، شالوده مدیریت‌ است‌. امام‌ علی‌ (ع) در اهمیت‌ برنامه‌ریزی‌ پیش‌ از انجام‌ كارمی‌فرماید:

كسی‌ كه‌ بدون‌ آگاهی‌ به‌ عمل‌ می‌پردازد، همچون‌ كسی‌ است‌ كه‌ ازبیراهه‌ می‌رود و چنین‌ شخصی‌ هر چه‌ جلوتر می‌رود، از سر منزل‌مقصود خویش‌ بیش‌تر فاصله‌ می‌گیرد و كسی‌ كه‌ از روی‌ آگاهی‌ وبرنامه‌ حركت‌ كند، مانند رونده در راه‌ِ آشكار است‌.

گفتنی‌ است‌ كه‌ پس‌ از گذشت‌ چهارده‌ قرن‌ از سخن‌ ماندگارامیرمؤمنان‌(ع)، در غرب‌ نیز همین‌ مطلب‌ مطرح‌ می‌شود و می‌گویند:

اگر مطمئن‌ نیستید به‌ كجا می‌روید، خطر رسیدن‌ به‌ جای‌ دیگر را باخود همراه‌ دارید.

بنابراین‌، آگاهی‌ و تدوین‌ اهداف‌ و برنامه‌ریزی‌، اولویت‌ خاصی دارند.پس‌ برای‌ انجام‌ هر عملیاتی‌ در سازمان‌ لازم‌ است‌ پیش‌ از آن‌، برنامه‌ریزی‌به‌درستی‌ انجام‌ گیرد تا منابع‌ آن‌ تلف‌ نشوند و سازمان‌ بتواند با اثربخشی‌ وكارآیی‌ لازم‌، به‌ اهداف‌ خود دست‌ یابد. یكی‌ از متفكران‌ علم‌ مدیریت‌ درترسیم‌ اهمیت‌ و نقش‌ برنامه‌ریزی‌ می‌نویسد:

هر كاری‌ كه‌ مشكل‌تر است‌، برنامه‌ریزی‌ آن‌ واجب‌تر می‌نماید.

دانلود مقاله وظایف‌ مدیران‌ از نگاه‌ امام‌ علی‌(ع)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
تحقیق کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو

تحقیق کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو

دانلود تحقیق کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو

تحقیق کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل20

تحقیق کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو

چکیده بخشهایی از متن:

کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو

در عصر حاضر پی ال سی جای خود  را باز کرده و کنتاکتور کم کم جایی خود را به پی ال سی می دهد. اما هنوز هم در مدارات ساده تر کنتاکتور استفاده می شود.

بهره برداری مطمئن و بی وقفه از تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات برقی کارخانه جات صنعتی و مراکز اقتصادی تا حدود زیادی به خصوصیات و ویژگی ها و طرز عمل کلیدها و وسایل کنترل مدارها بستگی دارد.در مدارهای الکتریکی وسایل مختلفی به کار می رود که از مهمترین انها کنتاکتور یا کلید مغناطیسی است .استفاده از کنتاکتور در مدارهای کنترل تنوع طراحی های مختلف را به وجود می آورد. برای طراحی مدارهای کنترل و کار با آنها باید وسایل تشکیل دهنده آن را به طور کامل شناخت و به اصول ساختمان و مورد استفاده این وسایل آشنا شد.

  • وسایلی که در مدارهای فرمان به کار می روند به این قرار است:

1. کنتاکتور(کلید مغناطیسی)

2. شستی استاپ استارت

3. رله الکتریکی

4. رله مغناطیسی

5. لامپ های سیگنال

6. فیوزها

7. لیمیت سویچ

8. کلیدهای تابع فشار

9. کلیدهای شناور

10. چشم های الکتریکی(سنسورها)

11. تایمر و انواع آن

12. ترموستات

13. کلیدهای تابع دور

...

رله مغناطیسی

رله مغناطیسی نیز برای کنترل جریان به کار می رود . اصول کار این رله بر اساس پدیده مغناطیس پایه گذاری شده است .

از این رله برای قطع جریان های اتصال کوتاه استفاده می شود.می دانیم که یک اتصال کوتاه باید سریع قطع شود بنابر این در چنین موقعیتی نمی توان از رله اضافه باری(حرارتی)استفاده نمودچون گرم شدن بیمتال رله به یک زمان نسبتا طولانی نیاز دارد.

این رله از یک هسته مغناطیسی که اطراف آن چند دور سیم پیچیده شده تشکیل گردیده است.عبور جریان اتصال کوتاه باعث مغناطیس شدن و جذب اهرم قطع می شود.این رله را به طور مجرا به ندرت مورد استفاده قرار می دهند و در کلیدهای اتوماتیک از آنها بهمراه رله های حرارتی بهره می گیرند.

لامپ های سیگنال

لامپ های علامت دهنده یا لامپ های سیگنال در کلیه دستگاه های صنعتی و تابلو های توزیع و تابلو فرمان به کار میروند. نوع استفاده از این لامپ متفاوت است .این لامپ به عنوان لامپ خبر استفاده می شود و میتوان روشن بودن،خاموش بودن و یا عیب دستگاه و...را نشان دهد.

چراغ های مورد استفاده در مدار فرمان ،یک چراغ کم قدرت (2/1تا5وات)است که با ولتاژهای مختلف از 24تا 220ولت کار میکند.این چراغ ها معمولا در سه رنگ استاندارد قرمز،سبزو نارنجی ساخته می شوند.

برای مثال در کارخانه ای که تعداد زیادی موتور در آن واحد مشغول به کار بوده و فواصل آنها تا تابلوی کنترل نسبتا زیاد باشد،از چراغ قرمزی که توسط کنتاکت بازی از کنتاکتور اصلی موتور روشن می شود استفاده می کنند.با استفاده از کنتاکتهای باز کنتاکتور می توان چراغ سبزی را که نمایشگر حالت خاموشی مدار است روشن نمود.در نقشه ها برای نمایش چراغ سیگنال از حرف h استفاده می شود.

دانلود تحقیق کاربرد مدارهای فرمان در تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
تحقیق ریچارد سوئین برن

تحقیق ریچارد سوئین برن

دانلود تحقیق ریچارد سوئین برن

تحقیق ریچارد سوئین برن
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل58

تحقیق ریچارد سوئین برن

بخشهایی مختلف از متن:

ریچارد سوئین برن (Richard Swinburne) (۱۹۳۴-) استاد فلسفه دین در آكسفورد، یكى از تأثیرگذارترین فیلسوفان دین در دهه هاى اخیر محسوب مى شود. او مانند پلانتینگا (۱۹۳۲-) و ولترستورف(۱۹۳۲-) در آمریكا پایبندى صریح و قاطع به خداباورى وعقیده خداباورانه (theism) را با استدلال فلسفى دقیق جمع كرد. سوئین برن از ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۲ در دانشگاه هال و از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۴ در دانشگاه كیل تدریس كرد. او همچنین تا سال۲۰۰۲ به تدریس در دانشگاه آكسفورد اشتغال داشته است.
تأثیرگذارترین آثار سوئین برن: در میان پژوهشگران فلسفه دین، سه كتاب سوئین برن از تأثیر و نفوذ بیشترى بهره دارند: انسجام خداباورى (۱۹۷۷ ، ۱۹۹۳)، مفهوم معجزه (۱۹۷۱) و وجود خدا (۱۹۸۱). دوكتاب دیگر او به نام ایمان و عقل (۱۹۸۱) و وحى (۱۹۹۱) نیز با اقبال عمومى رو به رو شدند و مورد استفاده بسیار قرار گرفتند. این عنوانها معرف حوزه هاى خاص در فلسفه دین هستند كه سوئین برن یاریهاى مهمى بدانها رساند.
در مفهوم معجزه، سوئین برن این نظر را كه معجزه نظم و قاعده مندى (orderedness) طبیعت را بر هم مى زند رد مى كند. او مانند الستئر مكینون (Mckinnon) معتقد است كه معجزات موجب تعلیق «قوانین طبیعت» نیستند بلكه فقط روند متعارف مورد انتظار رویدادها را تغییر مى دهند. او تصریح مى كند كه معجزه ها باعث تعلیق قوانین طبیعت - به آن معنى كه هیچ استثنایى در اعتبار آنها راه نداشته باشد - نمى شوند.
كتاب انسجام خداباورى (the coherence of theism) و عنوان آن، در واقع دیدگاههاى فلسفى عمده و اصلى سوئین برن را به اختصار بیان مى كند. او به روشنى و با دقت استدلال مى كند كه حتى مسأله شر (the problem of EVIL) هم انسجام خداباورى را زیر سؤال نمى برد. در بحث او، بسیارى از برهانهاى سنتى در این زمینه تازگى و طراوت نویى پیدا مى كند. در عین حال، او به صورت منسجم و منطقى استدلالهاى مخالف را مثل دلایلى كه مكى (Mackie) در مسأله شر علیه برهان مبتنى بر اختیار (Freewill Defence) مطرح كرد مطمح نظر قرار مى دهد.

...

كیفر گناهان(1)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ اول : گناهان جنسى

قبل از آنكه به كیفر گناهان سه گانه « زنا » و « لواط » و « مساحقه » اشاره شود توجه شما را به مقدمه اى جلب مى نماییم :

وجود مبارك حضرت حق در وجود انسان غرایزى قرار داده است كه در چرخش چرخ زندگى شخصى و اجتماعى او نقش مهمى را ایفا مى كند . از آنجا كه انسان یك موجود اجتماعى است و زندگى روزمرّه اش بدون ارتباط با هم نوعان امكان پذیر نیست ، این غرایز مورد نظر به طور معجزه آسایى او را در زندگى بهتر ، یارى مى كند . بدون تردید انسانِ بدون غریزه و تمایلات درونى در مسیر زندگى خود به مشكلات و معضلات سختى دچار مى شود و هرگز به بهرهورى صحیح از زندگى موفق نمى شود .

یكى از نیرومندترین غرایز درونى انسان « غریزه جنسى » است كه در نوع زندگى بشر و چگونگى آن دخالت مستقیمى دارد . از آنجا كه انسان یك موجود لذّت گراست و به طور كلى نمى تواند از امور لذّت انگیز متنفر باشد ، خداى متعال این غریزه را در وجود او به امانت گذاشت . از ثمرات مهم این غریزه بقاى نسل بشر ، آرامش و آسایش و بهره بردارى از لذایذ صحیح انسانى است .

با توجه به آنچه ذكر شد اگر این غریزه و غرایز دیگرى كه در وجود انسان نهفته شده است به تعدیل در نیاید ; به طور قطع او را دچار خسارت هاى جبران ناپذیرى مى نماید . تحریك یا تعطیل این غریزه و سایر غرایز درونى بشر ، مایه ركود و سقوط حتمى او را فراهم مى آورد و زندگى شخصى و اجتماعیش را به جهنمى از اضطراب و وحشت تبدیل مى نماید . در روایات رسیده تصرح شده است كه پیروى بى چون و چراى از غرایز درونى و نفس اماره ، ارزش و قیمت انسان را از بین مى برد .

دانلود تحقیق ریچارد سوئین برن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
تحقیق چشم چرانی، آثار و راهكارهای درمان

تحقیق چشم چرانی، آثار و راهكارهای درمان

دانلود تحقیق چشم چرانی، آثار و راهكارهای درمان

تحقیق چشم چرانی، آثار و راهكارهای درمان
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل23

تحقیق چشم چرانی، آثار و راهكارهای درمان

چشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف بدان دچار می شوند. به منظور مبارزه با این عادت ناپسند, اولا لازم است نسبت به مفهوم, آثار و عواقب و زمینه های بروز آن آگاهی بدست آورد و سپس از راهکارهای عملی برای کنترل آن سود جست. در نوشته زیر تقریبا تمامی آنچه شما در زمینه کنترل چشم و درمان چشم چرانی بدان نیاز دارید, آمده است که امید واریم مفید باشد.

معنای چشم چرانی: چشم چرانی در مقابل غض بصر و چشم پوشی, به معنای نگاه خیره و شهوت آلود به نامحرم است که با انگیزه لذت طلبی جنسی انجام می شود. ما در روابط اجتماعی خود با دیگران چه جنس مخالف یا موافق به طور طبیعی با آنها ارتباط حضوری و کلامی داریم و به آنها نگاه می کنیم, نگاهی که به هیچ وجه در آن بحث تحریک شهوت و لذت جنسی مطرح نیست, این نگاه ها داخل در مقوله چشم چرانی نیستند, ولی نگاه های ادامه داری که با انگیزه لذت جنسی انجام می شود و به تحریک شدن غریزه و میل جنسی می انجامد, تحت عنوان چشم چرانی تعریف می شود.

در قرآن آمده است :  «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم » به مومنین بگو چشم های خویش را بپوشانند. یغضوا از ماده "غض" به معنی نگاه و صوت کوتاه می باشد و نقطه مقابل آن خیره نگاه كردن و صدا را بلند كردن است . منظور این است كه انسان به هنگام نگاه كردن معمولاً منطقه وسیعی را زیر نظر می گیرد ؛ هر گاه نامحرمی در حوزه دید قرار گرفت ، چشم را چنان فرو گیرد كه آن نامحرم از منطقه دید مستقیم و عمیق او خارج شود, یعنی به او نگاه خیره نكند اما راه و چاه خود را نیز ببیند. درحدیثی كه ویژگی های رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ را توصیف می كند چنین آمده است : « و اذا فرح غض طرفه » وقتی كه خوشحال می شد چشمانش را به صورت نیمه بسته در می آورد . مرحوم مجلسی این جمله را در بحارالانوار چنین تفسیر كرده است: پلك چشم را می شكست و سر را پایین می انداخت و چشمها را نمی گشود, چنین می كرد تا از سبكسری و سرمستی به دور باشد . پس غض بصر یعنی كم كردن نگاه و خیره نشدن.

چشم پوشی, وظیفه شرعی یک مسلمان: قرآن کریم قض بصر و چشم پوشی از نگاه به نامحرم را وظیفه مسلمانان اعلام کرده و به زن و مرد توصیه کرده است که مواظب چشمان خود باشند. قرآن کریم می فرماید: به مؤمنان بگو چشمان خود را فرو بندند و دامن خود را حفظ كنند، این برای آنها پاكیزه تر است و خدا به آنچه می كنند، آگاه است.

...

بیماری چشم چرانی :

« قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلك ازكی لهم ان الله خبیر بما یصنعون »1

( ای رسول ) مردان مؤمن را بگو چشمها را از نگاه ناروا بپوشند و زنان نیز فروج و اندامشان را ( از عمل زشت ) محفوظ دارند كه این بر پاكیزگی ( جسم و جان ) شما اصلح است و البته خدا به هر چه می كنید آگاه است .

از نظر روانشناسان همان طوری كه بیماری سادیسم نقطه مقابل بیماری مازوشیسم است، شهوت و بیماری چشم چرانی نیز نقطه مقابل بیماری خودنمایی است . خودنما فردی است كه خود را در معرض دید دیگران قرار می دهد و چشم چران كسی است كه ازتماشا ونگاه به دیگران لذت می برد. خودنمایی چون (آزار دوستی) حالت منفی دارد و درزنها به نسبت بیشتری دیده می شود . در حالی كه بیماری چشم چرانی مانند سادیسم حالتی برعكس دارد و از این رو این انحراف در مردها بیشتر رایج است .

بعضی پسیكانالیستها مانند ویلهم اشتگل محرومیت های جنسی را عامل این بیماری دانسته و می گویند : محرومیتهای جنسی باعث می شود كه (لی یبدو) در اعصاب چشم متمركز شود، با این تمركز،بستگی عصب چشم با اعصاب جنسی توسعه یافته وشخص از چشم چرانی لذت می برد. با دیدن اندام جنس مخالف تحریك می شود. 2

دانلود تحقیق چشم چرانی، آثار و راهكارهای درمان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله عبادت واقعى در قرآن

مقاله عبادت واقعى در قرآن

دانلود مقاله عبادت واقعى در قرآن

مقاله عبادت واقعى در قرآن
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل28

مقاله عبادت واقعى در قرآن

عبادت صحیح در قرآن مجید به دو صورت مطرح شده است : عبادت ظاهرى ، عبادت باطنى .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ ( هَلْ أَتَاكَ حَدِیثُ الْغَاشِیَةِ * وُجُوهٌ یَوْمَئِذ خَاشِعَةٌ * عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ * تَصْلَى نَاراً حَامِیَةً * تُسْقَى مِنْ عَیْن آنِیَة * لَیْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلاَّ مِن ضَرِیع * لاَ یُسْمِنُ وَلاَ یُغْنِى مِن جُوع ) [ غاشیه (88) :

2 ـ ( وُجُوهٌ یَوْمَئِذ نَاعِمَةٌ * لِسَعْیِهَا رَاضِیَةٌ * فِى جَنَّة عَالِیَة * لاَ تَسْمَعُ فِیهَا لاَغِیَةً * فِیهَا عَیْنٌ جَارِیَةٌ * فِیهَا سُرُرٌ مَرْفُوعَةٌ * وَأَكْوَابٌ مَّوْضُوعَةٌ * وَنَمَارِقُ مَصْفُوفَةٌ * وَزَرَابِىُّ مَبْثُوثَةٌ )  غاشیه (88) : 8 ـ 16 ] .

اول : عبادت ظاهرى ، كه البته باید نیت خالص باطن ، آن را همراهى كند ، تا مورد قبول قرار گیرد ، و شامل تكالیف اعضاى ظاهر انسان است كه خداى متعال در قرآن به آن امر كرده است :

( أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّیْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ )(1) .

« نماز را از ابتداى تمایل خورشید به جانب مغرب [ كه شروعِ ظهرِ شرعى است ] تا نهایت تاریكى شب بر پا دار ، و [ نیز ] نماز صبح را [ اقامه كن ] » .

( وَأَقِیمُوا الْصَّلاَةَ وَآتُوا الْزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الْرَّاكِعِینَ )(2) .

«  و نماز را بر پا دارید ، و زكات بپردازید ، و همراه ركوع كنندگان ركوع كنید [ كه نماز خواندن با جماعت محبوب خداست ] » .

( وَللهِِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلاً )(3) .

« و خدا را حقّى ثابت و لازم بر عهده مردم است كه [ براى اداى مناسك حج  ]آهنگ آن خانه كنند ، [ البته ] كسانى كه [ از جهت سلامت جسمى و توانمندى مالى و باز بودن مسیر ] بتوانند به سوى آن راه یابند » .

( كُتِبَ عَلَیْكُمُ الصِّیَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ )(4) .

« اى اهل ایمان ! روزه بر شما مقرّر و لازم شده ، همان گونه كه بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد ، تا پرهیزكار شوید » .

( اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِى سَبِیلِهِ )(5) .

« اى اهل ایمان ! از خدا پروا كنید و دست آویز و وسیله اى [ از ایمان ، عمل صالح و آبروى مقرّبان درگاهش ] براى تقرّب به سوى او بجویید ; و در راه او جهاد كنید تا رستگار شوید » .

...

فضایل اخلاقى در قرآن

( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ )(2) .

« اى اهل ایمان ! [ در برابر حوادث  ]شكیبایى كنید ، و دیگران را هم به شكیبایى وادارید ، و با یكدیگر [ چه در حال آسایش چه در بلا و گرفتارى  ]پیوند و ارتباط برقرار كنید و از خدا پروا نمایید تا رستگار شوید » .

( قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللهِ وَاصْبِرُوا )(3) .

« موسى به قومش گفت : از خدا یارى بخواهید ، و شكیبایى ورزید » .

( وَاصْبِرْ فإِنَّ اللهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُـحْسِنِینَ )(4) .

« و شكیبایى كن كه یقیناً خدا پاداش نیكوكاران را تباه نمى كند » .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ بحار الانوار : 67/284 ، باب 56 ، حدیث 6 ; شرح نهج البلاغه : 20/47/418 .

2 ـ آل عمران (3) : 200 .

3 ـ اعراف (7) : 128 .

4 ـ هود (11) : 115 .

( وَعَلَیهِ فَلْیَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ )(1) .

« و [ همه ] توكل كنندگان باید به خدا توكل كنند » .

( فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِینَ )(2) .

« و چون تصمیم گرفتى بر خدا توكل كن ; زیرا خدا توكل كنندگان را دوست دارد » .

( وَالْكَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللهُ یُحِبُّ الْمُـحْسِنِینَ )(3) .

« و خشم خود را فرو مى برند ، و از [ خطاهاىِ ] مردم در مى گذرند ; و خدا نیكوكاران را دوست دارد » .

...

دانلود مقاله عبادت واقعى در قرآن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پژوهش بررسی مس در طبیعت

پژوهش بررسی مس در طبیعت

دانلود پژوهش بررسی مس در طبیعت

پژوهش بررسی مس در طبیعت
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل491 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل73

پژوهش بررسی مس در طبیعت

طبیعت:
   مس در طبیعت به صورت مس خالص، سولفیدی یا اکسیدی موجود است که بیشتر به حالت کانی‌های سولفیدی چون کالکوپیریت، بورنیت و کالکوزیت یافت می‌شود. مس طبیعی در حالت آزاد به‌صورت توده‌های بزرگ یا به شکل ذرات پراکنده در سنگ‌های آذرین در قشر زمین بوجود آمده است. در واقع این نوع مس در طبیعت زیاد نیست و فقط در بعضی نقاط دنیا مانند نواحی دریاچه‌ی «سوپریور» در ایالات متحده‌ی آمریکا، در کشور بولیوی، چین، شیلی و ایران دیده شده‌ است. 
   عیار چنین مسی اگر به‌صورت توده‌ای باشد، بیش از 92% و اگر به‌صورت ذرات پراکنده باشد در حدود 1.5-1% می باشد. 
   مس در طبیعت:
   مس در طبیعت به صورت مس خالص، سولفیدی یا اکسیدی موجود است که بیشتر به حالت کانی‌های سولفیدی چون کالکوپیریت، بورنیت و کالکوزیت یافت می‌شود. مقدار درصد مس شامل 0.5% مس در معادن روباز تا 1-2% در معادن زیرزمینی است (فرجی، 1371). 
   مس طبیعی در حالت آزاد به‌صورت توده‌های بزرگ یا به شکل ذرات پراکنده در سنگ‌های آذرین در قشر زمین بوجود آمده است. در واقع این نوع مس در طبیعت زیاد نیست و فقط در بعضی نقاط دنیا مانند نواحی دریاچه‌ی «سوپریور» در ایالات متحده‌ی آمریکا، در کشور بولیوی، چین، شیلی و ایران دیده شده‌ است. 
   عیار چنین مسی اگر به‌صورت توده‌ای باشد، بیش از 92% و اگر به‌صورت ذرات پراکنده باشد در حدود 1.5-1% می باشد. 
   کانه‌های اکسیدی مس بیشتر در قشری از زمین که نزدیک به سطح است، پیدا می شود و در اثر تغییرات جوی و واکنش‌های آرام شیمیایی که در رگه‌های سولفیدی کانه‌دار مس صورت می‌گیرد، بوجود می‌آیند. از طرف دیگر آب‌های طبیعی که حاوی CO2 می باشد، بر روی کانه‌های سولفیدی اثر کرده و بتدریج آن‌ها را به کربنات، اکسید، سولفات و گاهی اوقات آن‌ها را به سیلیکات مس تبدیل می‌کند. کانه‌های سولفیدی مس که مهم‌ترین ماده‌ی اصلی مس را تشکیل می‌دهند، در حدود 95% از محصولات مس دنیا را شامل می‌شوند.
   بیشترین تجمعات كانی‌‌زایی مس جهان، در میشیگان و آریزونای آمریكا، آلمان، روسیه و استرالیا دیده می‌شود

...

سولفیدی مس: 
   بیشتر این نهشته‌ها در محیط‌های دریایی یا دلتایی غیرآتشفشانی یافت می‌شوند. این نهشته‌ها، از نظر زمانی و مكانی پراكندگی گسترده از پروتروزوئیك تا ترشیاری دارند و تناژ آن‌ها می‌تواند از چندصد میلیون تن تا مقادیر نیمه اقتصادی متغیر باشد. به‌طور كلی از نظر شكل، عدسی‌مانند تا چینه‌سان بوده و درازا در آن‌ها دست‌كم ده برابر پهناست. در بیشتر موارد، بیش از یك لایه‌ی ماده‌ی معدنی وجود دارد. 
   عیار بیشتر كانسارهای بهره‌برداری شده یا در دست بهره‌برداری از 1.18 تا 5% مس تغییر می‌كند. اما كانسارهایی با عیار كمتر، پشتوانه ای معتبر هستند. تناژ نیز می‌تواند بسیار زیاد باشد.
   بیشتر كانسارهای اصلی در شیل‌های آهكی احیاشده‌ی پیریتی سرشار از مواد آلی، یا هم‌ارز دگرگونی آنها یافت می‌شوند، اما تقریباً 3/1 باقی‌مانده‌ی آن‌ها در ماسه‌سنگ‌هاست. این سنگ‌های میزبان، در رسوب‌های بی‌اكسیژن‌پارالیك دریایی (یا رسوب‌های دریاچه‌ای شور بزرگ‌مقیاس) یافت می‌شود كه بلافاصله بر روی رسوب‌های تخریبی قاره‌ای سرخ و اكسیدشده، واقع است. این‌گونه‌ نهشته‌ها در توالی‌های سنگی، پس از نخستین پیدایش لایه‌های سرخ (2400 میلیون سال) قرار دارند و سن آن‌ها تا امروز می‌رسد. مهم‌ترین و فراوان‌ترین نهشته‌ها در سنگ‌های پروتروزوئیك بالایی و پالئوزوئیك بالایی قرار دارد كه در نواحی خشك و نیمه‌خشك محیط‌های كافتی قاره‌ای، حداكثر دارای عرض‌های 20 تا 30 از دیرینه‌استوا تشكیل شده‌اند. در بسیاری مناطق، این سنگ‌ها دارای میان‌لایه‌هایی از سنگ‌های تبخیری است. در مرز اكسایش – كاهش، توالی بالارونده‌ی كانی‌ها در منطقه‌ی مینرالیزه، شامل همه‌ی كانی‌های زیر یا برخی از آن‌هاست:
   هماتیت، مس آزاد، كالكوسیت، بورنیت،‌ كالكوپیریت، گالن، اسفالریت و پیریت(مر و همكاران، 1379).

دانلود پژوهش بررسی مس در طبیعت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله مس

مقاله مس

دانلود مقاله مس

مقاله مس
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل287 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل31

مقاله مس

 مس یکی از قدیمی ترین شناخته های بشر می باشد و یکی از محصولاتی است که وضعیت آن، مستقیماً بازتابی است از وضعیت اقتصاد جهانی. مس پس از آهن و آلومینیوم، سومین فلزی است که استفاده وسیعی در جهان را به خود اختصاص داده و اصولاً در صنایع گردشی به کار می رود. 
   استخراج سودآور یک فلز، به تکنیک های معدن کاری به کار رفته و میزان تولید آن به وضعیت سیاسی کشورها بستگی دارد. به خصوص در کشورهایی که معدن کاری مس تحت نظارت و سرمایه گذاری دولت می باشد. 
   مس اولین بار حدود 7000 سال پیش توسط بشر به کار گرفته شد. چکش خواری، رنگ و حضور آن در طبیعت، انسان اولیه را قادر ساخت تا آن را استخراج کند و اسباب، ظروف و جنگ افزارهای مورد نیاز خود را شکل دهد. در 5000 سال پیش بشر آموخت که چگونه آلیاژی از ترکیب مس و قلع بسازد و بدینگونه با ساخت برنز قدم به دنیای جدیدی نهاد. 
   در اواسط قرن 18، بریتانیا توسط تکنولوژی ذوب برتر خود، بیش از 4/3 مبادلات جهانی مس را در کنترل داشت. در قرن نوزدهم، با کشف مهم ترین نهشته های مس در شمال آمریکا، شیلی و استرالیا، این کشورها در زمره رقیبان سرسخت از انگلستان قرار گرفتند و در ابتدای قرن بیستم، با پیشرفت روش های معدن کاری و تکنیک های ذوب در آمریکا، استخراج از معادن با عیار پایین ترامکانپذیر گشت و تاثیری شگرف بر توسعه بازارهای جهانی مس گذارد. 
...

مصرف جهانی مس: 
   از آغاز قرن بیستم، تقاضای صنایع برای مس از 494000 تن به بیش از 13000000 تن رسید. قبل از جنگ جهانی دوم، تقاضای مس به میزان 3.1% افزایش یافت. در فاصله سال های پس از جنگ جهانی دوم (1945-1973) به میزان 4.5% در هر سال و از آغاز سال 1974 (first oil shock) به میزان 2.4% در هر سال افزایش یافت. در طول دهه 1990، تقاضای مس دوباره با میانگین بالای 2.9% از سر گرفته شد. 
   از سال 1960 تا 1997 مصرف جهانی مس، از 3735 کیلو تن به 13084 کیلو تن جهش پیدا کرد. 
   همچنین صنعتی شدن در آسیا و متعاقب آن بهبود سطح استاندارهای زندگی طی 20 سال گذشته تقاضای مس در این قاره را افزایش داده است.

دانلود مقاله مس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,