خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس

بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس

دانلود بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس

بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
حجم فایل199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل93

بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس


قسمتی از متن:

چه رابطه ای بین خودآگاهی و فشار اجتماعی وجود دارد؟

هر چقدر خودآگاهی بالاتر باشد، اثر فشار اجتماعی كمتر است و بالعكس فشارهای اجتماعی بر كسانیكه خودآگاهی كمتری دارند، اثرات مخرب تری دارد. افرادی كه در سطح اول و دوم بلوغ مدل كوهلبرگ قرار دارند، فشارهای اجتماعی بسیار اثرگذاری می باشد و می تواند بسته به شدت آن، باعث خودفراموشی، انهدام هویت شخص، تغییر هویت و تبدیل شدن به انسانی با ارزشهای متفاوتی كه دیگران برای او خواسته اند شود كه آن ارزشهای حتی در حقیقت ضد ارزش هم می‌تواند باشد چون در مرحله اول كه آن را سطح خود محوری هم می‌توان گفت، فرد چیزی را خوب یا، بد ارزیابی می كند كه آن چیز سبب پاداش فردی یا جلوگیری از تنبیه باشد و اقدام مناسب، اقدامی است كه برای ارضای ابزاری نیازهای فردی و گاه نیازهای دیگران باشد. همچنین در مرحله دوم كه آن را مرحله مطابقت هم می توان گفت، درست یا غلط بودن رفتارها و توجیه اخلاقی بر مطابقت بار سوم و انتظارات جامعه و قوانین تدوین شده در مراجع معتبر و مراعات آنها، استوار است و گرایش به خوب بودن در گرو تأیید نمودن و خشنود كردن دیگران و موافقت با دیدگاه اكثریت می باشد و گرایش به انجام وظیفه در گرو احترام به اقتدار، حفظ ترتیب اجتماعی و احترام به انتظارات دیگران استوار است. به همین علت در مرحله اول و دوم بلوغ، فشارهای اجتماعی اثرات مخرب تری دارد.

3- آیا خودآگاهی ثابت است یا دانش انسان از خود به مرور زمان، كاهش یا افزایش می یابد؟

خودآگاهی بسته به اینكه شخص در چه مرحله ای از بلوغ ارزشها باشد و فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی در چه حدی باشند می‌تواند كاهش یا ثبات و یا افزایش یابد. به صورتیكه برای كسی كه در سطح بلوغ پایین تری باشد و فشارهای اجتماعی نیز شدید باشد، خودآگاهی می تواند كاهش یابد و حتی به انهدام شخصیت و ناخودآگاهی تبدیل شود. اما برای افرادی كه در مرحله سوم بلوغ خود قرار دارند، فشارها می تواند كم اثر و حتی برای انسانهای كامل بی اثر باشد و حتی باعث افزایش بیشتر خودآگاهی شود. چون مرحله سوم مرحله پایبندی به اصول اخلاقی است و مجموعه ای از بالغ ترین ارزشهاست. درست یا غلط بودن مسائل بر اساس اصول درونی فرد مورد قضاوت قرار می گیرند و این مرحله، اصول گرایی نام دارد.

دانلود بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهنی)

پایان نامه بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهنی)

دانلود پایان نامه بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهنی)

پایان نامه بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهنی)
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل63

پایان نامه بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهنی)

قسمتی از متن:

) گروه دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر :

دومین گروه از افراد عقب مانده ذهنی از نظر کثرت تعداد گروه عقب ماندگان ذهنی آموزش پذیر هستند و حدود 2 درصد از کل کودکان سنین مدرسه را تشکیل می دهند. بهره هوشی آنها حدود 75-50 درصد می باشد. به دلیل آنکه شناسائی و تشخیص دقیق کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر در سنین پائین، بویژه قبل از دبستان و دوره های اول دبستان بسیار مشکل می باشد تعداد قابل توجهی از آنان در مدارس معمولی ثبت نام می نمایند. البته به تدریج همزمان با پیچیدگی نسبی محتواری دروس معمولی ثبت نام می نمایند.

و بویژه در اواخر کلاس اول و از کلاس دوم به بعد عقب ماندگی ذهنی این قبیل از دانش آموزان بیشتر آشکار گشته و شناسائی و تشخیص آنان آسانتر می شود. دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر نمی توانند بهره لازم و کافی را از برنامه های آموزشی کلاسهای معمولی ببرند. این کودکان، در هر حال آموزش پذیر بوده و قادر به فراگیری حداقلی از اطلاعات عمومی و درسهای رسمی کلاس از قبیل خواندن و نوشتن و حساب کردن و مهارتهای مناسب حرفه ای و شغلی بوده و می توانند در اداره زندگی خود از تحصیل خویش بهره مند شوند. این دانش آموزان می توانند در اداره زندگی با حداقل مشاوره خود کفائی اقتصادی و اجتماعی داشته باشند.

در هر حال کودکان عقب مانده آموزش پذیر از لحاظ یادگیری مطالب درسی نسبت به کودکان هم سن خود به طور قابل ملاحظه ای عقب مانده هستند و در مهارتهای تحصیلی می توانند در طول تمام سالهای تحصیلی (سنین مدرسه) حداکثر تا کلاسهای سوم، چهارم، پنجم ابتدایی پیشرفت داشته باشند.

لذا اصطلاح آموزش پذیر به حداقل آموزش پذیری در زمینه های درسی مهارتهای اجتماعی و شغلی اطلاق می گردد.

اطلاعات ما پیرامون ویژگی های بدنی، هوشی، عاطفی کودکان و دانش آموزان عقب مانده آموزش پذیر بسیار ناقص می باشد. در این زمینه نیاز به مطالعات و پژوهشهای جامع و فراوان کاملاً محسوس می باشد.

بیشتر عقب ماندگان ذهنی آموزش پذیر در غالب زمینه های رشد، درصد عادی و یا در مرز عادی می باشند و تفاوت اصلی آنها با دیگران در رشد ذهنی می باشد. خیلی به ندرت آن دسته از عقب ماندگی ذهنی که همراه با علائم جسمانی و کلینیکی باشد مانند هیدوسفال و یا منگول ها در میان عقب ماندگان آموزش پذیر یافت می شوند. معمولاً آن قبیل از عقب ماندگان ذهنی که همراه با علائم بدنی و کلینیکی شناخته می شوند مانند منگولسیم،[1] هیدوسفال (بزرگ جمجمه ها) میکروسفال[2] (کوچک جمجمه ها) و یا ماکروسفال[3]( بزرگ جمجمه ها که به علت رشد غیر متعادل سلولهای مغزی می باشد) دچار عقب ماندگی شدید ذهنی هستند و غالباً در میان عقب ماندگان تربیت پذیر و یا حمایت پذیر (پناهگاهی) قرار می گیرند.

تشخیص افراد عقب مانده آموزش پذیر بر اساس آزمایشهای عمومی و رشد بدنی به دلیل آنکه غالباً مشابهت فراوان با افراد عادی دارند تقریباً غیر ممکن می نمایاند و اما به طور کلی می توان گفت آنها معمولاً حبه کوچکتری داشته و دارای ضایعات بدنی بیشتری می باشند. در راه رفتن و بویژه صحبت کردن به طور کلی دچار کندی محسوس هستند. البته این نیز بیشتر به دلیل همان عقب ماندگی رشد ذهنی است، تا نقص بدنی. قطعاً تکیه بر صرف این شرایط یعنی کندی در راه رفتن و یا تأخیر در صحبت کردن جهت تشخیص عقب ماندگی ذهنی هرگز کافی نخواهد بود. به دلیل آنکه گاهی کودکان عادی نیز در این قبیل مهارت ها دچار کندی می شوند. گاهی اوقات تأخیر در زبان و یا نارسائی های تکلمی در کودکان منشأ عاطفی و هیجانی دارد. این نوع اختلال معمولاً به دلیل هیجانات شدید و ضربه ها یا «شوک» های عاطفی در کودک عارض می گردد. این قبیل اختلال تکلمی را گاهی نیز «لالی عاطفی» یا سکوت مرضی گویند. احتمال وقوع این گونه نارسائی های تکلمی در میان کودکانی که در محیط های پر تشنج قرار دارند بیشتر است . در هر حال به طور کلی افراد عقب مانده آموزش پذیر از نظر مهارتهای حرکتی نسبت به افراد عادی ضعیف تر می باشند. (دکتر افروز، 1375).



[1] منگولیسم یعنی داشتن قیافه ای شبیه مغول ها، و کلمه منگول در زبانهای انگلیسی و فرانسه و غالب زبانهای اروپائی به معنی مغول است. منگول ها گروهی از افراد عقب مانده ذهنی هستند که با ویژگی های کلینیکی، از جمله داشتن چشم های مورب (مانند مغول ها) شناخته می شوند.

[2] Microcephole

[3] Macrocephal

فهرست مطالب

عناوین                                                                                                             صفحه

چكیده .............................................................................................................. 4

مقدمه .............................................................................................................. 5

اهمیت و ضرورت پژوهش ............................................................................. 7

پیشینه و تاریخچه ی تحقیق در ایران.............................................................. 8

تاریخچه کودکان استثنایی.............................................................................. 10

تعریف کودکان استثنایی ................................................................................ 11

گروه بندی دانش آموزان استثنایی................................................................. 12

جدول براورد شیوع دانش آموزان استثنایی ................................................. 13

تاریخچه ی کودکان کم توان ذهنی ............................................................... 14

رویدادهای مهم در رابطه با عقب ماندهای ذهنی ......................................... 15

انجمن حمایت از کودکان عقب مانده (AHRC)............................................... 16

انجمن کودکان و خانواده (ACF)................................................................... 17

دیدگاه تردگلد................................................................................................. 18

دیدگاه کانر .................................................................................................... 18

تعریف بر اساس نمره ی آزمون ترمن.......................................................... 20

تعریف AAMD............................................................................................... 20

ویژگی های رشد افراد عقب مانده ی ذهنی از نظر AAMD.......................... 22

دیدگاه ریچارد هانگر فورد............................................................................. 22

دیدگاه ادگاردال.............................................................................................. 23

تعریف عقب ماندگان و کم توانان ذهنی در DSM.......................................... 23

ویژگی های کودکان عقب مانده ذهنی............................................................ 26

مقایسه ی کودک نرمال و کودک عقب مانده ذهنی........................................ 28

طبقه بندی کودکان کم توان ذهنی یا عقب مانده ذهنی .................................. 32

گروه کودکان دیر آموز ................................................................................ 32

گروه کودکان آموزش پذیر ........................................................................... 34

گروه کودکان تربیت پذیر .............................................................................. 37

گروه کودکان حمایت پذیر (کاملاً متکی)......................................................... 39

رفتارهای جنسی در کودکان عقب مانده ذهنی ............................................. 40

مشکل ها و مسایل جنس افراد عقب مانده ذهنی ........................................... 41

نقاشی کودکان عقب مانده ذهنی..................................................................... 44

سبب شناس.................................................................................................... 46

علل قبل از تولد............................................................................................... 47

علل مربوط به هنگام تولد............................................................................... 56

علل بعد از تولد............................................................................................... 54

عوامل فرهنگی و تربیتی و عقب ماندگی فرهنگی............................................ 57

پیشگیری......................................................................................................... 58

راهنمای گسترش برنامه ها و خدمات برای کودکان عقب مانده ذهنی ......... 60

از بین بردن مرز میان آموزش عادی و ویژه................................................ 61

نتیجه گیری .................................................................................................... 64

منابع .............................................................................................................. 65

پیوست............................................................................................................ 67

دانلود پایان نامه بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهنی)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها

پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها

دانلود پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها

پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها
سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی
صورتهای مالی تلفیقی شركتها
پایان نامه بررسی سیستم حسابداری
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
حجم فایل255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل145

پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها


پیشگفتار و قسمتی از متن:

پیشگفتار

تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یك سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متكی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاكم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یكی از زمینه های ضروری پژوهشی است كه می تواند كاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان  ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را كارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امكانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و كار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – كشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانكاری واگذار می كنند.

اركان اصلی عملیات پیمانكاری

 

در هر نوع عملیات پیمانكاری اركان اصلی زیر وجود دارد :

كارفرما : شخص حقیقی یا حقوقی است كه به عنوان یك طرف قرارداد ، عملیات اجرایی معینی را به پیمانكار ارجاع می كند .

پیمانكار : شخصی حقیقی یا حقوقی است كه به عنوان طرف دیگر قرارداد ، عملیات اجرایی پیمان را به عهده می گیرد .

قرارداد : رابطه حقوقی بین طرفین است كه منشا تعهد و التزام می باشد و شامل موضوع كار ، مدت انجام كار ، مبلغ قرارداد و تعهدات كارفرما و پیمانكار است .

موضوع قراردادهای پیمانكاری معمولا ساختن یك دارایی یا دارایی های است كه در مجموع طرح واحدی را تشكیل می دهد .

 

انواع قراردادهای پیمانكاری

 

قرارداهای پیمانكاری به حالت های مختلف تنظیم می شود اما معمولا یكی از دو حالت كلی زیر را دارا است.

الف) قراردادهای مقطوع :

در این نوع قراردادها ، پیمانكار با مبلغ مقطوعی به عنوان بهای كل پیمان و یا مبلغی یعنی برای واحد هر كار ( مثلا یك متر خاكبرداری ) توافق می كرد در برخی از موارد ، طبق مادة خاصی بهای واحد هر كار یا مبلغ كل پیمان بر اساس تغییرات شاخص قیمت ها تعدیل می شود در این نوع قرارداد هزینه های مواد ، مصالح ، ویتامین D  سایر هزینه ها با پیمانكار است كه اگر كمتر از مبلغی كه از كارفرما دریافت می كند خرج نماید برایش سود محسوب می شود .

ب) قراردادهای اسانسی :

در این نوع پیمان ها ، مخارج مجاز یا تعیین شده در قرارداد به پیمانكار تادیه و در ازاء خدمات انجام شده درصد معینی از مخارج یا حق الرحمه ثابتی به پیمانكار پرداخت می شود .

یكی از خصوصیات قراردادهای پیمانكاری این است كه مدت اجرای قرارداد معمولا به بیش از یك دورة مالی تسری می یابد لكن تول مدت اجرای قرارداد نباید ملاك شناخت قراردادهای پیمانكاری قرار می گیرد .

ج) قرار داد مدیریت اجرائی: علاوه بر دو نوع قراردادهای ذكر شده از قرارداد زیر نیز می توان استفاده نمود :

در این نوع قراردادها بهای مواد و مصالح در مقابل ارائه صورت تحساب به پیمانكار پرداخت می شود و هر مبلغ معین و مشخص كه در ابتدای قرارداد توافق شده و در پایان كار به عنوان حق الزحمه به پیمانكار پرداخت می شود .

در قرارداد نوع دوم كه قرارداد اسانسی می باشد حق الزحمه درصدی از هزینه هاست اما در قرارداد نوع سوم حق الزحمه مبلغ مشخصی است و به هزینه ها مربوط نمی شود .

فهرست مطالب

 

پیشگفتار 12

اركان اصلی عملیات پیمانكاری.. 12

انواع قراردادهای پیمانكاری.. 13

مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانكار 14

مرحله مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح.. 14

4-1- تهیة نقشه ها و مشخصات اجرائی طرح.. 15

مرحله 2 : ارجاع كار به پیمانكار 16

2-2- دعوت از پیمانكاران برای انجام طرح.. 16

4-2- انتخاب پیمانكار 17

مرحله 3 : انعقاد قراردادبا پیمانكار 18

2-3- موضوع پیمان.. 18

3-3- مبلغ پیمان.. 18

4-3- مدت پنهان.. 18

7-3- ضمانت نامه انجام تعهدات... 19

8-3- پیش پرداخت و ترتیب واریز آن.. 19

9-3- جریمة تاخیر. 19

تحویل ، تاسیس و تجهیزكارگاه 20

2-4- مخارج دورة اجرای طرح.. 21

مخارج اجرای طرح بوسیله كارگاه 21

مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مركزی.. 22

3-4- تنظیم صورت وضعیت موقت كارها 22

مرحله 5 - خاتمه كار 24

2-5-برچیدن كارگاه 25

5-5- تهیة صورت وضعیت قطعی.. 25

6-5- تحویل قطعی.. 26

7-5- استرداد نصف دیگر وجه الزمان ( سپردة حسن انجام كار ) 26

8-5- هزینة نگهداری در دورة تضمین.. 27

روسای كارگاهها 28

1-2:تاریخچه حسابداری.. 30

2-2:حسابداری در ایران.. 31

ثبت عملیات مالی قراردادهای بلند مدت پیمانكاری.. 32

حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانكار: 32

مخارج قبل از انعقاد قرارداد. 32

مخارج پیمان در طول اجرای طرح.. 33

به حساب دارایی بردن بهره 35

مرحله دوم: مطالعات تفصیلی طرح.. 36

مرحله سوم: اجرای طرح.. 36

2.‌2. تنظیم قرارداد پیمانكاری.. 39

2.5. تأدیه پیش پرداخت... 41

3.2. تخصیص تنخواه گردان به كارگاه 43

3.4. مخارج اجرای طرح بوسیله كارگاه 44

مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مركزی.. 47

دفتر معین پیمانكاری.. 48

4. تنظیم و پرداخت صورت وضعیت كارها 50

4.1. تنظیم صورت وضعیت موقت كارها 50

4.‌2.پرداخت وجه صورت وضعیت كارها 52

5.تحویل موقت... 54

5.‌1.برچیدن كارگاه 55

5.‌2.ابطال ضمانتنامه حسن انجام تعهدات... 55

5.‌3.ابطال ضمانتنامه پیش پرداخت... 56

5.‌4. تهیه صورت وضعیت قطعی.. 57

5.‌5.تهیه صورتحساب قطعی پیمان.. 58

5.6. استرداد نصف سپرده حسن انجام كار 59

5.7. بهره برداری و هزینه نگاهداری عملیات موضوع پیمان.. 60

6.تحویل قطعی.. 60

6.‌1.استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام كار 60

بانك و صندوق.. 63

حساب تخواه گردان.. 63

حساب دریافتنی.. 64

حساب ذخیرة مطالبات مشكوك الوصول.. 64

حساب سپردة حسن انجام كار 65

دارائیهای  ثابت مشهود. 66

بدهی ها 66

سرمایه. 67

در آمدها 67

هزینه ها 68

حساب پیمان.. 68

روشهای متداول حسابداری پیمانكاری.. 68

ب) روش درصد پیشرفت كار : 69

ذخیره لازم برای زیان های قابل پیش بینی : 70

الف – شروع یا عدم شروع عملیات اجرائی پیمان.. 71

محاسبة سود پیمان های ناتمام. 73

الف) محاسبة سود پیمان نا تمام بر اساس مخارج واقعی : 74

وجوه دریافت شده   . 74

ارزش كار گواهی شده 74

وجوه دریافت شده   . 75

ارزش كار گواهی شده. 75

ب) محاسبه سود پیمان ناتمام بر اساس مخارج بر آوردی : 75

مخارج واقعی انجام شده 76

وجوه دریافت شده    . 77

ارزش كار گواهی شده 77

وجوه دریافت شده    . 77

نحوه محاسبه استهلاك اموال ، مالیات و تجهیزات : 80

مالیات پیمانكاری : 82

مالیات بر در آمد پیمانكاری : 83

ج) مؤسسات انفرادی : 87

نحوه نگهداری حسابهای مالیاتی : 87

پیش پرداخت مالیات : 87

ذخیره مالیات بر در آمد : 88

جدول بهای تمام شده كار در جریان ساخت : 91

گزارش پیشرفت كار : 93

صورت حساب سود و زیان : 93

مسئله : 97

1-4:حسابداری.. 107

2-1-4:تعاریف و كلیات حسابداری.. 107

3-1-4:انواع حسابداری.. 108

4-1-4:تعریف حسابداری منابع انسانی.. 110

5-1-4:ویژگی های كیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده كنندگان برون سازمانی.. 111

6-1-4:ویژگی های كیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده كنندگان درون سازمانی.. 111

7-1-4:حسابرسی و مدیریت بنگاه اقتصادی.. 112

2-4- سرمایه گذاری: 115

2-2-4:میزان درسرمایه‌گذاری.. 116

3-2-4:انواع سرمایه ‌گذاری.. 118

5-2-4:سرمایه گذاری چیست؟. 120

7-2-4:انواع سرمایه گذاری ها: 124

8-2-4:توصیه SECبرای بررسی یک موقعیت سرمایه گذاری.. 126

9-2-4: 10سوالی كه SECتوصیه می کند تادر مورد هر موقعیت سرمایه گذاری بپرسیم؟ 126

نتیجه گیری.. 129

فهرست منابع: 145

دانلود پایان نامه بررسی سیستم حسابداری صورتهای مالی تلفیقی شركتها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

دانلود پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان
روشهای تدریس سنتی و جدید
 یادگیری دانش آموزان
پایان نامه روشهای تدریس
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل654 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل132

پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان

مقدمه

در دنیای پیچیده ، هیچكس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسانها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم كه چگونه نشستن در كلاس، گوش دادن به صدای یكنواخت معلم ،حفظ كردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از كلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند كند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌كردند؟ مقصر اصلی چه كسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امكانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شكوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم كنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است كه می‌تواند اورا در كار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص كند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .


بیان مسئله

در دهه های اخیر تلاشهای زیادی در کشور صورت گرفته تا روشهای کلیشه ای و سنتی آموزشی جای خود را به روشهای تازه و بدیع و مبتنی بر نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان دهد. آنان را خلاق و تولید کننده علم و دانش پرورش داده و دریچه های نوینی را در زمینه علوم و تکنولوژی در کشور بگشاید. تغییرات نظام آموزشی و کتب درسی دانش آموزان نیز در همین راستا صورت گرفته است. اما علی

رغم تمامی زحمات و هزینه های سنگینی که آموزش و پرورش متحمل شده است، هنوز شاهد تدریس علم به شیوه سنتی و معلم محوری هستیم. در قریب به اتفاق مدارس کشور، هیچ تغییری در زمینه تدریس و ارزشیابی و … دیده نمی شود.به همین علت به کرات دبیران ظالمانه مورد شماتت قرار می گیرند که چرا نمی توانند خود را با روشهای مدرن آموزش وفق دهند. به همین جهت در این مقاله سعی شده است بر علل و ریشه های تداوم شیوه تدریس سنتی و غیرفعال‌از سوی دبیران پرداخته شود.علل تداوم شیوه تدریس سنتی را می توان در چند عامل زیر پیگیری کرد.

1. تأثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی در فرآیند تدریس

ساخت نظام آموزشی یک جامعه، اعم از نگرشها و باورها، برنامه ها و آیین نامه ها می تواند روش تدریس معلم را تحت تأثیر قراردهد. توجه یا عدم توجه نظام آموزشی به نیازهای شاگردان و جامعه، اصالت دادن نظام آموزشی به محتوا وبرنامه ها به جای رشد و تحول همه جانبه، عدم نظارت و کنترل سالم و ارزشیابی های اصولی و غیراصولی همه می توانند روش تدریس معلم را تحت تأثیر قراردهند. در بررسی ساختار نظام آموزشی هر کشور دو نظام کاملاً متفاوت دیده می شوند.

1-نظام متکی بر اصالت مواد درسی: از جمله ویژگیهای نظام متکی بر اصالت مواد درسی این است که در این نظام آموزشی یک برنامه ثابت برای کشور اجرا می شود و محتوای برنامه مقید به متن تنظیم شده است و رعایت انضباط یکنواخت آموزشی برای همه معلمان الزامی است.

2- نظام متکی بر رشد همه جانبه فرد: در این نظام برنامه برحسب مقتضیات منطقه و نوع مدرسه و توانایی شاگردان تنظیم می شود و محتوای برنامه به فعالیتهای فردی و گروهی شاگردان تنظیم می شود و محتوای برنامه به فعالیتهای فردی و گروهی شاگردان بستگی دارد. معلمان در اجرای برنامه و انتخاب مواد درسی آزادی عمل و اختیارات بیشتری دارند و … .با کمی تأمل و دقت در نظام آموزشی کشور درمی یابیم که نظام آموزشی کشور ما متکی بر اصالت مواد درسی است. زیرا دبیران باید مطالب معینی را بدون توجه به تواناییها، استعدادها و علایق دانش آموزان تدریس نموده و ارزشیابی معینی را با ریزبارم معین به عمل آورند. بدیهی است که در چنین نظامی - همچنانکه محققان و دانشمندان علوم تربیتی معتقدند- معلم آزادی عمل چندانی ندارد که توسط آن بتواند به فعالیتهای ابتکاری بپردازد و بطور کلی او مجبور است که وظایف خاصی را که از طرف سیستم به او تحمیل می شود را بدون کم و کاست اجرا نماید.بنابراین به نظر می رسد که پیشنهادات داده شده برای تدریس فعال فیزیک در چنین سیستمی بی نتیجه خواهد ماند.

2. عدم آشنایی معلمان دروس مختلف با روشهای نوین آموزشی

علی‌رغم‌ اینکه‌ معلمان‌ دروس بطور گسترده مورد توصیه قرار

می گیرند که روشهای فعال آموزشی را جانشین روشهای سنتی و معلم محوری نمایند، دانش آموزان را درگیر مسائل کاربردی و پژوهشی نمایند و گاهی اوقات روشهای مختلفی همانند به کار بردن فناوری اطلاعات در آموزش ، روشهای آزمایشگاهی، پروژه، پرسش و پاسخ و … برای تدریس به دبیران پیشنهاد می شود، هنوز تعداد کثیری از دبیران فقط با عناوین این روشهای تدریس آشنایی دارند و یا اطلاعات خیلی محدودی دارند. معمولاً این اطلاعات محدود را با استفاده از مطالب پراکنده مجلات که اتفاقی به دست آنها می رسد، کسب کرده اند و هیچ گاه بطور جدی و عمقی با این روشها آشنا نشده اند. کلاسهای ضمن خدمت دبیران نیز معمولاً آموزش مطالب تئوری و یا روشهای آزمایشگاهی کلاسیک و سنتی است و هیچ گاه روشهای فعال آموزشی، روشهای سازماندهی کلاس و مدیریت زمان برای تدریس با روشهای فعال، مورد توجه قرارنگرفته اند. چگونه از معلمی که هنوز با این روشها آشنا نشده و مورد حمایت علمی قرار نگرفته است، می توان انتظار داشت که روشی را که نمی داند به کار ببرد؟!

3. متناسب نبودن زمان با روشهای فعال

مسئله زمان را از دو زاویه می توان مورد توجه قرار داد

3-1)کمبود زمان لازم برای تدریس علوم به شیوه فعال: شکی نیست که زمان تدریس روشهای فعال طولانی تر از شیوه های سنتی گذشته می باشد. تحقیقی از دبیران فیزیک مدارس استان فارس (که تا حدی روش تدریس دانش آموز محوری را بکار برده اند) نشان می دهد که این دبیران به عللی قادر به ادامه این روش

نمی باشند و اولین دلیل این دبیران کمبود وقت می باشد. تقسیم کلاس به دسته ها و گروههای کوچکتر، فعالیتهای آزمایشگاهی، روشهای بحث گروهی، استفاده از رایانه، خرد کردن مسئله به اجزای کوچکتر … همه و همه نیاز به زمان دارند. بنابراین با توجه به کافی نبودن زمان، استفاده از روشهای فعال بسیار کمرنگ خواهد بود.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بیان مسئله. 2

فرضیه. 5

اهداف... 5

تعاریف ، اصلاحا‌ت وواژه‌ها 5

مقدمه. 8

معرفی روش‌های مختلف تدریس.... 8

روش حفظ و تكرار. 9

محاسن و محدودیت‌های روش حفظ و تكرار. 10

روش سخنرانی.. 11

مراحل اجرای روش سخنرانی.. 12

مرحله اول ، آمادكی برای سخنرانی.. 12

مرحله دوم : مقدمه سخنرانی.. 14

مرحله سوم، متن و محتوای سخنرانی.. 16

مرحله چهارم، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.. 25

محاسن و محدودیت‌های روش سخنرانی.. 28

ب) محدودیت‌ها 31

روش پرسش و پاسخ.. 34

محاسن و محدودیت‌های روش پرسش و پاسخ.. 35

روش نمایشی (نمایش علمی). 36

محاسن و محدودیت‌های روش نمایشی.. 38

روش ایفای نقش.... 39

فنون كلی اجرای نمایش.... 40

مراحل اجرای روش ایفای نقش.... 40

محاسن و محدودیت‌های روش ایفای نقش.... 40

روش گردش علمی.. 42

روش بحث گروهی.. 46

مراحل اجرای روش بحث گروهی.. 49

مرحله دوم، روش اجرای بحث گروهی.. 55

محاسن و محدودیتهای روش بحث گروهی.. 59

روش آزمایشی (آزمایشگاهی). 60

محاسن و محدودیت‌های روش آزمایشی.. 63

خلاصه. 64

روش‌های آموزش انفرادی.. 68

طرح كلر و سطوح مختلف آن. 72

یادگیری تا حد تسلط.. 75

تدرس خصوصی.. 78

آموزش برنامه ای (PI) 79

آموزش به وسیله رایانه (CAI) 83

آموزش انفرادی تجویز شده (IPI) 85

نقش معلم در آموزش انفرادی تجویز شده (IPI) 86

آموزش انفرادی هدایت شده IGE.. 87

ارزشیابی IPI و CAI و IGE وسایر روشها 89

خلاصه. 90

روش مسأله ای.. 91

شرایط اجرای روش مسأله ای.. 91

چگونگی اجرای روش مسأله ای.. 92

محاسن و محدودیتهای روش مسأله ای.. 94

روش واحد ها 94

ویژگی های روش واحد ها 96

مراحل اجرای روش واحد ها 97

روش واحد موضوع. 98

ویژگی های روش واحد موضوع. 98

محاسن و محدویتهای روش واحد موضوع. 99

روش واحد تجربی.. 100

ویژگی های روش واحد تجربی.. 101

روش واحد طرح.. 103

ویژگیهای روش واحد طرح.. 103

محاسن و محدویتهای روش واحد طرح.. 104

جامعه آماری.. 110

نمونه آماری.. 110

روش نمونه گیری.. 110

ابزار اندازه گبری.. 111

پرسشنامه. 111

روش تجزیه و تحلیل داده ها 111

بخش دوم آمار استنباطی.. 118

بحث و نتیجه گیری.. 120

محدودیت های پژوهش.... 121

پیشنهادات... 122

منابع و مآخذ: 123

دانلود پایان نامه روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر تروپش

دانلود روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر تروپش
روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت
فرآیند فیشر تروپش
دسته بندیپژوهش های دانشگاهی
فرمت فایلdoc
حجم فایل288 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل79

روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش

قسمتی از متن:

تحقیق Fischer وTropch در سال 1926 شامل اطلاعات زیادی در مورد سنتز FT بوده، از جمله:

1)     کبالت، آهن و نیکل؛ تاثیر موثری بر روی سنتز هیدروکربنها دارند.

2)     کبالت برای تولید هیدروکربنهای  خیلی موثر بوده و نیکل برای تولید متان

3)     پایه هایی نظیر  با پروموتور zno، میزان تبدیل co را بهبود می بخشند.

4)     اضافه کردن مقادیر کم مواد قلیایی، گزینش پذیری هیدروکربنهای مایع را بهبود می بخشد.

5)     Cu، احیای آهن را در دمای پائینتر بهبود می بخشد.

6)     گاز سنتز باید عاری از گوگرد باشد.

دوره دوم: بسیاری از کاتالیستها، راکتور و گسترش فرآیند FT در آلمان در خلال سالهای دهة 1930-1940 بل استفاده از منابع عظیم زغالسنگ صورت گرفت. در سالهای 1934-1928، Fischer و koch لات الیست رسوبی  را ساختند که برای 12 سال، استاندارد صنعتی بود و در 40 سال بعد بهبود یافت. آنها همچنین دمای  را بعنوان دمای بهینة احیاء در نظر گرفتند در مدت 20-5 ساعت، شرایطی که تقریباً هنوز هم بکار می رود. Fischerو Pichlen دریافتند که تولید محصولات در فشار 5-20bor، پایداری کاتالیست را بهبود می بخشد. محصولات فشارهای متوسط اکثراً آلگانها و آدکنها و محصولات با نقاظ جوش متفاوت مانند متان، گازولین، دیزل و واکسها می باشد. دورة سوم: بعد از جنگ دوم، بدلیل کمبود نفت در آمریکا، انگلستان و آلمان، نگرش به سنتز FT گسترش یافت. بسیاری از تحقیقات بر روی کاتالیستهای ارزان آهن در‌آلمان صورت گرفت.

دورة چهارم: اندازه گیری فعالیت ویژه هیدروژن دار کردن CO با کاتالیستهای کبالت، آهن و روتنیوم توسط جذب شیمیایی ، در این دوران صورت پذیرفت. مطالعات و تحقیقات در شرکتهای shellوstatoil نشان داد که کاتالیست  دارای فعالیت و سطح ویژه عالی است.

دورة پنجم: تولید صنعت GTL امروزی از سال 1993 شروع شد. شرکت shell با کاتالیست کبالت و یک راکتور بستر ثابت و شرکت sasol با کاتالیست آهن و راکتور بستر سیال در این زمینه فعالیت دارند.

(1-4)تولید گاز سنتز:

با توجه به بالا بودن درصد بالای اختصاص سرمایه کل فرآیند FT که به خالص سازی و سرد کردن گاز سنتز مربوط است، کاهش هزینة تولید گاز سنتز سودمندترین روش است. گاز سنتز می تواند با روش رفورینگ بخار و یا اکسیداسیون کاتالیستی جزئی سوختهایی نظیر زغال سنگ، گاز طبیعی، باقیمانده های پالایش [1] و توده زیستی تولید شود. واکنشهای اصلی تولید گاز سنتز عبارتند از:

تبدیل گازطبیعی به گازسنتزبابخار                

تبدیل گاز طبیعی به گازسنتز با               

اکسیداسیون جزئی گاز طبیعی                    

واکنش جابجایی آب- گاز                             

روشهای مختلف تولید گاز سنتز بر حسب نسبت بین  و CO بکار گرفته می شوند. گاز سنتز تولیدی ناشی از زغال سنگ و باقیمانده های پالایش دارای CO بیشتری نسبت به گاز سنتز حاصله از گاز طبیعی می باشد. گاز سنتز با نسبت  برای فرآیند فیشر- تروپش مناسب نیست، پس واکنش جابجایی آب گاز در رساندن نسبت  به مرز 2 بسیار با اهمیت می باشد. شکل 3-1 محدودیتهای نسبت  مورد استفاده در کاتالیست آهن و کاتالیست کبالت را نشان می دهد. با پائین آوردن نسبتهای ؟ در خوراک اولیه، می توان هزینة گاز سنتز را کاهش داد. Basini و Piovesan مطالعاتی را بر روی نسبت بهینة  انجام دادند که بر اساس نتایج آن، در نسبت به  بهترین شرایط عملیاتی و شرایط اقتصادی میسر می شود.






دانلود روش ساخت و گزینش پذیری کاتالیست کبالت بر پایة گاما الومینا در فرآیند فیشر- تروپش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان

پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان

دانلود پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان

پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان
اقتصاد ایران 
پایان نامه رشد اقتصاد ایران
كشورهای منتخب جهان
دسته بندیاقتصاد
فرمت فایلdoc
حجم فایل280 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل77

پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان

قسمتی از متن:

كشورهای مورد مقایسه:

آذربایجان، اردن، ارمنستان، ازبكستان، افغانستان، امارات، ایران، بحرین، پاكستان، تاجیكستان، تركمنستان، تركیه، رژیم صهیونیستی، سوریه،عراق، عربستان، عمان، قزاقستان، قطر، كویت، گرجستان، لبنان، یمن.

1-4- دوره زمانی مورد مطالعه:

برای پیش‌بینی 1404-1384

برای مقایسه و استفاده از تجربیات، حداقل یك دهه پیش

1-5- روش‌شناسی:

برای پیش‌بینی استفاده از مدلهای رشد و اقتصاد‌سنجی

برای تجربیات كشورهای و مقایسه از روش كتابخانه‌ای

بررسی بازار سرمایه كشور نشان می‌دهد كه بورس در ایران مانند بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصادی كشور ساختاری در حال توسعه دارد. مفهوم این واقعیت در كم توسعه یافتگی كیفی شاخص‌های بازار، وجود ریسك بالای سرمایه‌گذاری، کمبود شركت‌های مشاوره و تحلیلگری مالی، ضعف نظام پاسخگوئی، همبستگی ضعیف بین بازار سرمایه و بدنه کلان اقتصاد ... نمود می‌یابند. در واقع بسیاری از شاخص‌ها و معیارها در بازار سرمایه ایران حاكی از آن است كه این بازار به دلایل زیر بسیاری از مفاهیم توسعه نیافتگی را به همراه خود دارد:

الف- عمق و عرض كم بازار

ب- كشش بالای منحنی تقاضای سهام كه به شدت تحت تأثیر تغییرات قیمتی قرار دارد.

ج- وجود سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای و ناآشنا به اصول و قواعد سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت

فهرست منابع

عنوان                                                                                          صفحه

فصل اول: كلیات 1

1-1- اهمیت موضوع. 2

1-2- سوالات.. 3

1-3- كشورهای مورد مقایسه: 4

فصل دوم: بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق. 5

2-1- عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی.. 6

2-2- شناسائی كشورهای رقیب ایران. 6

فصل سوم: تحلیل وضعیت ایران در مقایسه با رقبای منطقه‌ای.. 7

3-1- مقایسه كشورهای منطقه با ایران از نظر شاخصهای منتخب.. 8

فصل چهارم: بررسی شكاف آتی ایران با كشورهای رقیب.. 11

4-1- برآورد تولید و درآمد ایران برای دورة 1404-1384. 12

4-2- عوامل تاثیرگذار بر TFP. 13

4-3- پیش‌بینی درآمد ملی برای سال 1404. 13

4-4- برنامه‌ای تكلیفی جهت نیل به اهداف سند چشم‌انداز. 14

4-5- آینده درآمد سرانه. 14

فصل پنجم: سیاستهای كشورهای رقیب برای رشد اقتصادی.. 15

5- اقدامات كشورها برای رشد بیشتر. 16

فصل‌ ششم: خلاصه، نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادات.. 19

6- ارائه پیشنهادات.. 20

منابع: 23

دانلود پایان نامه رشد اقتصاد ایران در مقایسه با كشورهای منتخب جهان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه عملكرد خانوادگی و تكانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملكرد خانوادگی و تكانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

دانلود پایان نامه عملكرد خانوادگی و تكانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملكرد خانوادگی و تكانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان
تكانشگری با اختلال خوردن
اختلال خوردن در بین دانشجویان
عملكرد خانوادگی و تكانشگری
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل281 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل54

پایان نامه عملكرد خانوادگی و تكانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان


قسمتی از متن:

خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی

 

نوزاد در خانواده به دنیا می‌آید و اولین تعاملات خود را با محیط آغاز می‌کند. در این کانون اولیه اولین تأثیر و تأثرات متقابل آغاز می‌شود و کودک کم کم در فرآیند رشد و اجتماعی قرار می‌گیرد. همانطور که روان شناسان معتقدند سال­های اولیه کودکی نقش بسزایی در رشد شخصیت و آینده او دارد. بیشتر طرح­واره‌ها و شناخت­های کودک از خود، اطرافیان و محیط در این دوران شکل می‌گیرد. میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد. کودکانی که در این سنین از لحاظ عاطفی و امنیتی در خانواده تأمین نمی‌شوند به انواع مشکلات مبتلا می‌شوند. مشکلات این کودکان اغلب با شیطنت­ها، دروغگویی­ها و حرف نشنیدن­های ساده شروع می‌شود و با توجه به وضع نابسامان خانواده به بزهکاری­ها و جنایات بزرگسالی منتهی می‌شود. سخت گیری زیاد والدین یا بی‌توجهی آنها ، یا ننر و لوس بار آوردن کودک و برآورده ساختن کلیه نیازهای منطقی و غیر منطقی او، شخصیت سالمی را به بار نخواهد آورد. سلامت خود خانواده، تعادل شخصیتی والدین و آشنایی آنها به اصولی که می‌تواند محیط خانواده را سالمتر سازد، بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی

 

مرحله نوجوانی دورانی حساس است. بطوری که در کنار سایر تحولات و تغییراتی که از جنبه‌های جسمانی و روانی در فرد اتفاق می‌افتد، ویژگی مشترک و مهم دیگر آن دوران، استقلال طلبی نوجوان در خانواده است. نوجوان می‌خواهد به طریقی رشد استقلال خود را به خانواده ثابت کند و بر این اساس شروع به ایجاد فاصله بین خود و خانواده می‌کند و به گروه همسالان نزدیک می‌شود.

در صورتی که خانواده در این دوران به کارکردهای اساسی خود آشنایی نداشته باشد و همچنین با ویژگیهای دوران نوجوانی آشنا نباشد، نخواهد توانست عملکرد تربیتی خود را به نحو احسن ایفا نماید. و چه بسا که اقدامات نادرست از سوی خانواده ، فضای نامناسب موجود در خانواده و غیره ، بیشتر و بیشتر نوجوان را از محیط خانواده دور ساخته و در صورتی که خانواده در گذشته نیز کارکرد تربیتی خود را به شیوه درست اعمال نکرده باشد و فرد از پختگی فکری کاملی برخوردار نباشد با گرایش به زمینه‌های ناسازگارانه مثل عضویت در گروههای افراطی و سایر زمینه‌ها مشکلات فردی و اجتماعی زیادی را به بار خواهد آورد. سخت گیری زیاد والدین و خانواده در این دوران و همچنین سهل‌ گیری و آزاد گذاری آنها فرزند را موجودی سرکش، طغیانگر و متزلزل بار خواهند آورد. از این گذشته این دوران، دوران الگو گیری و همانند سازی و لازم است خانواده الگوهای مناسبی را برای نوجوان خود فراهم سازند. میزان حضور خانواده در اجتماع نیز در این اهمیت بسزایی دارد.هابز معتقد است که بسیاری از نوجوانان پریشان حال و آشفته به خانواده‌هایی تعلق دارند که از زندگی اجتماعی مجزا و بیگانه‌اند. خانواده در عین حال که کوچکترین واحد اجتماعی است، مبنا و پایه هر اجتماع بزرگ است. افراد سالم جامعه ، افراد موفق و افراد فعال اجتماعی از داخل خانواده‌های سالم بیرون آمده‌اند و افراد ناسالم پرورش یافته خانواده‌های ناسالم هستند.


فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه. 1

بیان مس‍أله. 2

ضرورت تحقیق. 2

اهداف تحقیق. 3

اهداف جزئی.. 3

پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق) 3

فرضیه ها 4

متغیرها 4

تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها 4

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

مبانی نظری تحقیق. 7

انواع وعلایم اختلال خوردن. 7

الف) بی اشتهایی عصبی (آنوركسیا یا فقدان اشتها) 7

ب) جوع عصبی یا پرخوری عصبی.. 9

شیوع اختلال خوردن. 10

سبب شناسی اختلال خوردن. 11

روش های درمان بیماری بی اشتهایی عصبی.. 13

دارودرمانی.. 13

روش های درمان بیماری پرخوری عصبی.. 13

روان درمانی.. 13

بستری كردن. 14

تكانشگری.. 14

رویكردهای مختلف در تحلیل رفتارهای تكانشی.. 15

رویكرد شخصیت شناسانه. 16

رویكرد رفتار گرایانه. 19

رویكرد روانكاوانه. 20

رویكرد زیستی.. 20

الف) سروتونین به عنوان میانجی عصبی درگیر تكانشوری.. 20

ب) لوب فرونتال بعنوان مركز عصبی درگیر تكانشوری.. 21

رویكرد اجتماعی.. 21

تكانشوری وجنسیت.. 21

اختلالات مرتبط با تكانشگری.. 22

روانسنجی تكانشگری وابزار های موجود در ایران. 22

درمان. 23

خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی.. 24

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی.. 25

اهمیت خانواده = سلامت خانواده 26

عملكرد خانوادگی.. 26

سطوح عملكرد خانوادهها 27

كیفیت روابط خانواده 27

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

مقدمه. 30

روش تحقیق. 30

جامعه آماری.. 30

حجم نمونه و روش اندازه گیری.. 30

ابزار پژوهش... 31

شیوه اجرا 32

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 32

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه. 34

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 42

محدودیت های تحقیق. 43

پیشنهادات.. 44

منابع و ماخذ. 45

دانلود پایان نامه عملكرد خانوادگی و تكانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه رابطه سبك های مدیریت كلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

پایان نامه رابطه سبك های مدیریت كلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

دانلود پایان نامه رابطه سبك های مدیریت كلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

پایان نامه رابطه سبك های مدیریت كلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان
سبك های مدیریت كلاس
مهارت های فراشناختی دانش آموزان
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل317 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل48

پایان نامه رابطه سبك های مدیریت كلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان

قسمتی از متن:

روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها :

درپژوهش حاضر روش گردآوری داده ها ازنوع میدانی وابزارمورد استفاده پرسشنامه می باشد همچنین برای جمع آوری داده هاازپرسشنامه های ذیل بهره خواهیم برد.

140

5.3  پرسشنامه مدیریت کلاس

جهت سنجش سبکهای مدیریت کلاس از پرسشنامه محقق ساخته  استفاده شده است؛ این پرسشنامه به شیوه خود – گزارش دهی در بین معلمان اجرا میشود و بر اساس چارچوب نظری ولفگانگ (1966) و با الگو گیری از پرسشنامه باورهای  معلمان درخصوص کنترل  کلاس (ABCC) نانسی (2000) طراحی شده است . این پرسشنامه به سنجش باور های معلم در باره كنترل كلاس بر مینای سه رویكرد ( مداخله گرا ، تعاملی و غیر مداخله گرا ) می پردازد . پرسشنامه دارای 25 سئوال در سه مقیاس ( مدیریت رفتار ، افراد و آموزش )  است كه ( مدیریت آموزش 13 پرسش ، مدیریت افراد 8 پرسش و مدیریت رفتار 4 سوال ) ومقیاس پاسخ ها چهار گزینه ای است ( همیشه ، معمولا ، تا اندازه ای و هرگز ) و روش پاسخ گویی به پرسشنامه به روش خود گزارش دهی است .

 

6.3  روایی و پایایی

برای تایید روایی محتوای پرسشنامه، پرسشنامه به همراه اهداف و فرضیات در اختیار استاد ارجمند راهنما و مشاور و تعدادی ازاساتید و متخصصان مربوطه قرار گرفت که درنتیجه تعدادی از سئوالات حذف و در بقیه سئوالات اصلاحاتی اعمال شد، سپس پرسشنامه در اختیار تعدادی از معلمان  نمونه قرار گرفت تا در مورد وضوح یا مبهم بودن  سئوالات  پرسشنامه اظهار نظر نمایند. در نهایت بااعمال کلیه اصلاحات لازم پرسشنامه به تایید اساتید محترم رسید.

برای تعیین پایایی پرسشنامه، سئوالات در نمونه محدود 25 نفر معلم جامعه تحقیق توزیع گردید. سپس از فرمول ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی استفاده شد. در مورد آلفا مقدار82/0 حاصل شد که حاکی ازاعتباربالای پرسشنامه میباشد.

7.3  پرسشنامه فراشناخت

در این پژوهش پرسشنامه(jr.MAI)  (نسخه  Aاز اسپرلینگ و همکاران) مورداستفاده قرار گرفت که برای سنین 8 تا 11 سال طراحی شده است. این پرسشنامه  خود – گزارش دهی با مقیاس لیکرت  است و فراشناخت رابا توجه به سه عامل دانش فراشناختی و پنج مهارت تنظیم شناختی ارزیابی می‌كند.پرسشنامه 12 گویه دارد با سه گزینه برای پاسخ ( هرگز ، گاهی اوقات ، وهمیشه ) ونمره فراشناخت هر فرد در طیفی از 12 تا 36 قرار می گیرد .

اجرای تحلیل عاملی سوالات پرسشنامه جهت بررسی روایی سازه نشان می دهد كه 6 سوال اول عوامل مرتبط با مهارتهای فراشناختی  و شامل ارزیابی پنج مهارت می‌شود : مهارت برنامه ریزی، سازماندهی، و مدیریت اطلاعات، نظارت، ارزیابی، و مهارت اشکال زدایی، و 6 سوال دوم دانش فراشناختی را براساس عوامل مرتبط با دانش فراشناختی دانش اظهاری، فرایندی و وضعیتی. و بر اساس مهارتهارا  اندازه گیری می كند .

 

150

8.3  روایی و اعتبار: طبق مطالعه‌ای که اسپرلینگ و همکاران (2001) انجام دادند؛ نتایج تحلیل عامل حاصل ازاجرای پرسشنامه درجامعه344 نفری دانش‌آموزان نشان داد که بین سئوالات آزمون همبستگی درونی وجود دارد. پرسشنامه می‌تواند هر دو عامل 

( دانش و مهارت) را محاسبه کند و واریانس نمونه برای نسخه A 60%  محاسبه گردید.

درمرحله دوم، روش روایی ملاکی (همبستگی با سایر مقیاسهای سنجش فراشناخت) به کار گرفته شده است؛ که یافته‌ها نشان می‌دهد، بین پرسشنامه  jr.MAI   نسخه   A  و پرسشنامه حل مساله فورانتا و دیگران (1991) همبستگی معنادار دیده شده (72/0=r) و بین نسخه A وشاخص استراتژیهای فرا درک مطلبی اسمیت (1990) همبستگی میانه‌ای دیده شده   (30%=r) و همچنین با شاخص آگاهی خواندن جاکوبز و  پاریس (1987) همبستگی میانه مشاهده شده (22%=r) بطور کلی شواهد، حمایت مناسبی از روایی پرسشنامه ایجاد می‌كنند (اسپرلینگ و همکاران، 2001). جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شده است. ضریب آلفا برای12 آیتم پرسشنامه در نمونه تحیق  78% می‌باشد که نشان دهنده اعتبار مناسب این پرسشنامه  می‌باشد.

فهرست مطالب

 فصل اول. د‌

1.1 مقدمه: 1

2.1  بیان مساله تحقیق: 2

3.1   اهمیت و ضرورت انجام تحقیق : 3

4.1  اهداف تحقیق: 4

1.4.1  اهداف اصلی : 4

        2.4.1  اهداف جزیی : 4

5.1  فرضیه های تحقیق: 5

6.1 تعاریف نظری: 5

5.6.1  مهارتهای فراشناختی.. 6

7.1 تعاریف عملیاتی.. 6

فصل دوم. 7

1.2  پیشینه نظری : 8

2.2 تعاریف فراشناخت.. 9

3.2  ابعاد فراشناخت.. 9

4.2 دانش فراشناختی.. 9

5.2  مهارتهای فراشناختی.. 11

6.2 پیشینه عملی : 11

1.6.2 تحقیقات انجام یافته در داخل كشور : 11

2.6.2 تحقیقات انجام یافته در خارج از كشور : 12

فصل سوم. 15

1.3  روش تحقیق : 16

2.3   متغیرهای مورد بررسی: 16

3.3   شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها : 16

4.3  روش ها وابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 16

5.3  پرسشنامه مدیریت کلاس.. 17

6.3  روایی و پایایی.. 17

7.3  پرسشنامه فراشناخت.. 17

9.3   جامعه آماری ، روش نمونه گیری وحجم نمونه تحقیق : 18

2.9.3   بر آورد حجم نمونه : 19

10.3  روش ها و ابزار تجزیه وتحلیل داده ها : 19

فصل چهارم. 20

یافته های جمعیت شناختی دانش آموزن. 21

یافته های جمعیت شناختی معلمان. 25

بخش دوم یافته های استنباطی.. 28

فصل پنجم. 31

1.5 جمع‌بندی.. 32

2.5 بحث و تفسیر. 32

3.5 محدودیت‌های تحقیق. 34

1.4.5 پیشنهاد به سیاستگذاران  و مسئولین. 34

3.4.5 پیشنهاد به پژوهشگران بعدی.. 35

بخش منابع. 36

منابع داخلی : 37

منابع خارجی : 38

پیوست ها: 40

دانلود پایان نامه رابطه سبك های مدیریت كلاس با مهارت های فراشناختی دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

دانلود پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان
میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس 
سبک مدیریتی
پایان نامه رابطه بین میزان مهارتها
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل73

پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان

قسمتی از متن:

نظر به اهمیت مسئله مدیریت و چگونگی آن لازم می آید كه مقدمتاً مطلبی در این باب ارائه شود لذا با توجه به پیشرفتهای متعد د عصر حاضر و پیچید گیهای زندگی موجود د ر می یابیم كه مسئله مذكور تا چه اندازه مهم و موثر می باشد مدیریت از دیرباز وجود داشته است آن هم وجودی توام با وجود بشر منتهی شكل و چگونگی آن متفاوت است. شكل آن در گذشته های بسیار دور ساده و شاید ابتدائی بوده است و به مرور زمان بر تنوع و پیچید گی آن افزوده شده است تا جائیكه مدیریت كنونی از پیچید گی وتنوع خاصی بر خوردار است.البته منظور مدیریت به معنای اعم و مدیریت آموزشی به معنای اخص می باشدهر جا كه مدیریت آموزشی خوب عمل بكند طبعا سایر مدیریتها هم خوب عمل می كنند در نتیجه جامعه هم در پرتو تغییر و تحول قرار خواهد گرفت.

كسانی به اهمیت مدیریت پی می برند كه رابطه مستقیم مدیریت و چگونگی آن را با جامعه و پیشرفتهای آن درك كرده باشند لذا می بینیم كه جوامع پیشرفته و مترقی در سایه مدیریتهای خوب و موفق حاصل شده اند .لازم به ذكر است كه برای توضیح دقیق تر و جزئی تر باید مختصر اشاره ای به چگونگی مدیریت وسبك های آن داشته باشیم همانگونه كه قبلا مطالبی در این مورد ارائه شد سبكهای مدیریتی بطور كلی سه گونه می باشند ،یكی انسانگرا دیگری وظیفه گرا و سومی تلفیقی است یعنی تر كیبی از دو سبك دیگر.

اینكه سبك مدیریتی كدامیك از سه سبك موجود باشد بسیار حائز اهمیت است و هر كدام ویژگی های خاص خود را دارند و نتایج خاصی را بدنبال خواهند داشت. در باب توجه به اهمیت مو ضوع در فصول قبلی شرحی جامع در باره رابطه میان سبك های مدیریتی با میزان مهارتهای اجتماعی مدیران ارائه گردید . در این فصل قصد آن است كه نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده تشریح شود در ضمن باید به نكته مهم در این زمینه اشاره شود كه نتایج حاصله ممكن است به دلیل كوچكی و محدودیت حجم نمونه گیری تحت تاثیر این محدودیت قرار گرفته ودر نتیجه از دقت كافی بر خوردار نباشد.

بحث در نتایج:

سئوال آن است كه: میزان مهارت های اجتماعی مدیران چه تاثیری بر سبك مدیریت آنان دارد؟ این سئوال بدان علت مطرح شده است كه محققان در رابطه با مدیریت ،اثر بخشی وكارایی مدیران را ناشی از سه عامل می دانند : رفتار رهبر،رفتار پیروان و موقعیت رهبری.

عنوان                                                                                        صفحه

 فصل اول: كلیات

1-1- مقدمه .................................................................................................................... 1

1-2- بیان مسئله .............................................................................................................. 3

1-3- اهمیت و ضرورت مسئله ........................................................................................... 3

1-4- اهداف پژوهش ........................................................................................................ 4

1-5- فرضیات پژوهش...................................................................................................... 4

1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش .................................................................. 5

 فصل دوم: پیشینة پژوهش

2-1- مبانی نظری مهارتهای اجتماعی..................................................................................7

2-2-  مقدمه ................................................................................................................... .7

2-3- ماهیت مهارتهای اجتماعی .......................................................................................... .8

2-4-مهارتهای لازم برای ارتباطات اجتماعی.....................................................................11

2-5-آموزش مهارتهای اجتماعی .....................................................................................13

2-6- اصول یادگیری در آموزش مهارتهای اجتماعی.........................................................13

2-7-آموزش مهارتهای اجتماعی به صورت گروهی..........................................................13

2-8- برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی .............................................................................15

2-9- مبانی نظری سبكهای مدیریت...................................................................................17

2-10- مقدمه ................................................................................................................... 17

2-11- مکاتب و نظریه های سازمان و مدیریت.................................................................. 18

2-12- مبانی نظری سبك وظیفه‌مدار ..................................................................................... 19

2-13- مبانی نظری سبك رابطه مدار .................................................................................... 20

2-14- وظیفه مداری و رابطه مداری در تئوری‌ها .................................................................... 23

2-15- پژوهش‌های انجام شده در خارج از ایران ..................................................................... 25

2-16- پژوهش‌های انجام شده در داخل ایران .......................................................................... 28

 فصل سوم: روش‌ شناسی

3-1- روش تحقیق............................................................................................................ 31

3-2- جامعه تحقیق ........................................................................................................... 31

3-3- نمونه و روش نمونه‌گیری ........................................................................................... 31

3-4- ابزار گرد آوری داده ها ............................................................................................. 31

3-5- روش تجزیه وتحلیل داده ها......................................................................................... 32

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌‌ها

4-1-مقدمه.......................................................................................................................33

4-2- توصیف متغیرها....................................................................................................... 34

4-3- آزمون فرضیه‌ها ........................................................................................................  37

عنوان                                                                                        صفحه

 فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

5-1- مقدمه .................................................................................................................... 40

5-2- بحث در نتایج .......................................................................................................... 41

5-3- پیشنهادات............................................................................................................... 43

5-4- محدودیت های تحقیق................................................................................................. 44

فهرست منابع

منابع فارسی ................................................................................................................... 45

منابع انگلیسی ................................................................................................................... 47

 

ضمائم

ضمیمه اسامی اشخاص ........................................................................................................................................... 49

ضمیمه B واژه‌نامه فارسی به انگلیسی .................................................................................................................... 50

پرسشنامه مهارتهای اجتماعی مدیران..................................................................................... 53

پرسشنامه تعیین سبك مدیریت.............................................................................................. 55

   فهرست جداول

عنوان                                                                                                         صفحه

 جدول شماره 1: بررسی متغیر جنسیت در اعضای نمونه ...........................................................................................  34

جدول شماره 2: بررسی متغیر رشته تحصیلی در اعضای نمونه ................................................................................. 35

جدول شماره 3: بررسی توصیفی میزان مهارت اجتماعی و انواع سبک مدیریت ..................................................... 36

جدول شماره 4: آزمون همبستگی دو متغیر مهارت اجتماعی و سبک مدیریت رابطه‌مدار ...................................... 37

جدول شماره 5: آزمون همبستگی دو متغیر مهارت اجتماعی و سبک مدیریت تلفیقی ............................................ 38

جدول شماره 6: آزمون همبستگی دو متغیر مهارت اجتماعی و سبک مدیریت وظیفه‌مدار ..................................... 39

فهرست نمودار

عنوان                                                                                                         صفحه

 

نمودار شماره 1: بررسی متغیر جنسیت در اعضای نمونه .......................................................................................... 34

نمودار شماره 2: بررسی متغیر رشته تحصیلی در اعضای نمونه ................................................................................ 35

دانلود پایان نامه رابطه بین میزان مهارتهای اجتماعی مدیران مدارس متوسطه و سبک مدیریتی آنان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

دانلود پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش
اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش
پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل143 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل21

پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش


بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

فرایند ارتباطات یكی از فرایندهای مهمی است كه بر روی اثر بخشی سازمانها و موفقیت مدیر نقشی اساسی ایفا می كند. تحقیق وبررسی در محیط سازمانها و حیات كاری نشان می دهد كه بطور متوسط مدیران سطوح مختلف بین 75%تا95%ازاوقات خودراصرفارتباطات وپیام رسانی می كنند.

مكالمات تلفنی ، جلسات،بررسی گزارشها ، دادن دستور و تعلیمات ، نوشتن نامه ، بررسی اطلاعات فاكس  و تلكس ، و فعالیتهایی از این قبیل مثالهایی بر فرایند ارتباطات می باشد . سیستم گردش خون در اعضای بدن چه نقش مهمی را ایفا می كند،ارتباطات نیز در سازمانهاهمان نقش را ایفا می كند(امیر كبیری،1377)

ارتباطات به عنوان یكی از مهمترین عناصر فرایند مدیریتی محسوب می شود. وجود ارتباطات موثر و صحیح در سازمان همواره یكی از اجزای مهم در توفیق مدیریت به شمار آمده است . به تجربه ثابت شده است كه ، اگر ارتباطات صحیحی در سازمان بر قرار نباشد ،گردش امور مختل شده و كارهاآشفته می شوند.هماهنگی،برنامه ریزی، سازماندهی،كنترل وسایروظایف بدون وجودسیستم ارتباطی موثردرسازمان قابل تحقق نبوده وامكان اداره سازمان مهیا نخواهد بود.(میرابی،1380). طی مطالعاتی كه گری بینسون توسط سوالاتی كه برای 175 نفر از مدیران شركتهای بزرگ ایالتهای غربی آمریكا فرستاد، روشن ساخت كه مهارتهای ارتباطی چه شفاهی و چه كتبی نه تنها در احراز شغل بلكه در انجام موثر امور محوله تاثیر بسزایی دارد. سوالات مطروحه در زمینه فاكتورها و مهارتهای مهم و حیاتی كه در استخدام دانشجویان فارغ التحصیل موثر بوده، می‌باشد در این بررسی و تحقیق به عمل آمده، مشخص گردید كه ارتباطات شفاهی (Oral communication) به عنوان اولین و مهمترین مهارت و ارتباط كتبی (Write communication) دومین مهارت محسوب می گردند. ( همان منبع).  

دانلود پروپوزال بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران سازمان آوزش وپرورش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,