خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی هرزه نگاری در محیط سایبر

پایان نامه بررسی هرزه نگاری در محیط سایبر

دانلود پایان نامه بررسی هرزه نگاری در محیط سایبر

پایان نامه بررسی هرزه نگاری در محیط سایبر
هرزه نگاری
محیط سایبر
دسته بندیفناوری اطلاعات
فرمت فایلdoc
حجم فایل217 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل28

پایان نامه بررسی هرزه نگاری در محیط سایبر

فهرست مطالب

 چکیده 5

پیش گفتار. 6

مفهوم پورنوگرافی.. 7

مفهوم سایبر. 7

روشهاوفناوری تولید وتوزیع هرزه نگاری.. 8

1-نقاشی.. 8

2-متن.. 8

3-صوتی.. 9

4-رایانه. 9

5-بازیهای رایانه ای وویدیویی.. 10

7-خلق هرزه نگاری کاملاً گرافیکی(مجازی) 10

8-گوشی های تلفن همراه 11

انواع تقسیم بندی هرزه نگاری.. 13

1لف: تقسیم بندی هرزه نگاری به اعتبار سن.. 13

ب: تقسیم بندی هرزه نگاری به اعتبارمحتوی.. 14

ج: تقسیم بندی هرزه نگاری به اعتبارروش تولیدوتوزیع. 15

استفاده ازرایانه. 16

د: تقسیم بندی هرزه نگاری به اعتبارقوانین مرتبط.. 17

نشراکاذیب وهرزه نگاری ازنگاه اسلام. 18

هرزه نگاری در حقوق کیفری ایران. 19

ماده 639قانون مجازات اسلامی.. 19

معانی کلمات فساد و فحشا 20

عنصر مادی.. 21

عنصر معنوی.. 21

ماده 640 قانون مجازات اسلامی.. 21

عناصر جرم. 23

عنصر قانونی.. 23

عنصر مادی.. 23

عنصر معنوی.. 24

نتیجه گیری.. 26

پیشنهاد ها وراهکارها 27

منابع. 28


قسمتی ازمتن:

مفهوم پورنوگرافی

 

پورنوگرافی اززبان یونانی گرفته شده است ودرزبان فارسی عبارت است از: موضوع

قراردادن نمایش عریانی بدن انسان یا عمل جنسی که باهدف تحریک جنسی صورت بگیرد محصولات هرزه نگاری برهمین اساس نمایش عریان بدن انسان ویا عمل جنسی درقالب فیلم،تصاویرو...که باهدف تحریک جنسی تولیدشده باشد.

مفهوم سایبر

 

ازلحاظ لغوی درفرهنگ های مختلف سایبر به معنی مجازی وغیرملموس ومترادف واژه انگلیسی  virtualاست که باتوجه  به گستردگی مفهوم سایبرواطلاق آن به تمام افعال واقدامات واقع شده درمحیط شبکه های بین المللی بی شماربودن مصادیق سایبر به توصیه متخصصان ودانشمندان صاحب نام این رشته یافتن معدل و ترجمه آن به زبان های دیگر مجازنمی باشد چرا که به عقیده این صاحب نظران باتوجه به بسط مفهوم لغوی این واژه درسطح بین المللی آن را تبدیل به یک لغت بین المللی نموده وترجمه آن ویا یافتن معادلی برای آن ممکن است دایره مشمول ومفهوم آن رامحدود نمایدلذا توصیه می شود همانند تلفن که درسطح بین المللی یکسان بوده ودرتمام نقاط جهان به یک معنی ولفظ مشترک به کار می رود واژه سایبر نیز به یک لفظ بین المللی استعمال شود.

علیر غم آنچه اشاره شد درزبان فارسی سایبررا مجازی واسپیس رافضا ترجمه نموده اندوترکیب آن را فضای مجازی گویندوحتی ترکیب های دیگری مثل جامعه مجازی،شهروندمجازی وفروشگاه های مجازی و...ازآن ساخته اند. اخیراً معادل واژه سایبردرزبان فارسی،فضای تولید وتبادل اطلاعات«فتا» عنوان می شود.

مفهوم پورنوگرافی 

 

پورنوگرافی اززبان یونانی گرفته شده است ودرزبان فارسی عبارت است از: موضوع

قراردادن نمایش عریانی بدن انسان یا عمل جنسی که باهدف تحریک جنسی صورت بگیرد محصولات هرزه نگاری برهمین اساس نمایش عریان بدن انسان ویا عمل جنسی درقالب فیلم،تصاویرو...که باهدف تحریک جنسی تولیدشده باشد.

مفهوم سایبر 

 

ازلحاظ لغوی درفرهنگ های مختلف سایبر به معنی مجازی وغیرملموس ومترادف واژه انگلیسی     virtualاست که باتوجه به گستردگی مفهوم سایبرواطلاق آن به تمام افعال واقدامات واقع شده درمحیط شبکه های بین المللی بی شماربودن مصادیق سایبر به توصیه متخصصان ودانشمندان صاحب نام این رشته یافتن معدل و ترجمه آن به زبان های دیگر مجازنمی باشد چرا که به عقیده این صاحب نظران باتوجه به بسط مفهوم لغوی این واژه درسطح بین المللی آن را تبدیل به یک لغت بین المللی نموده وترجمه آن ویا یافتن معادلی برای آن ممکن است دایره مشمول ومفهوم آن رامحدود نمایدلذا توصیه می شود همانند تلفن که درسطح بین المللی یکسان بوده ودرتمام نقاط جهان به یک معنی ولفظ مشترک به کار می رود واژه سایبر نیز به یک لفظ بین المللی استعمال شود.

علیر غم آنچه اشاره شد درزبان فارسی سایبررا مجازی واسپیس رافضا ترجمه نموده اندوترکیب آن را فضای مجازی گویندوحتی ترکیب های دیگری مثل جامعه مجازی،شهروندمجازی وفروشگاه های مجازی و...ازآن ساخته اند. اخیراً معادل واژه سایبردرزبان فارسی،فضای تولید وتبادل اطلاعات«فتا» عنوان می شود.

دانلود پایان نامه بررسی هرزه نگاری در محیط سایبر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

بررسی ویژگیهای شخصیتی و قضاوت اخلاقی و تاثیر آن در ارتکاب به جرم در بین زندانیان شهرستان خوی

بررسی ویژگیهای شخصیتی و قضاوت اخلاقی و تاثیر آن در ارتکاب به جرم در بین زندانیان شهرستان خوی

دانلود بررسی ویژگیهای شخصیتی و قضاوت اخلاقی و تاثیر آن در ارتکاب به جرم در بین زندانیان شهرستان خوی

بررسی ویژگیهای شخصیتی و قضاوت اخلاقی و تاثیر آن در ارتکاب به جرم در بین زندانیان شهرستان خوی
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
حجم فایل155 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل15

بررسی ویژگیهای شخصیتی و قضاوت اخلاقی و تاثیر آن در ارتکاب به جرم در بین زندانیان شهرستان خوی

مقدمه

یکی از تغییرات مهمی که طی چند سال اخیر در علائق و خواسته های زنان و مردان ایجاد شده است تمایل به اشتغال زن می باشد بطوری که در حال حاضر در جامعه ایران حدود 14% از شاغلین را زنان تشکیل می دهند، این امر به دلایل متعددی اشاعه پیدا نموده که از آن جمله است(دکتر غلام عباس توسلی – رضا فاضل- مبانی جامعه شناسی – قم 1379).

بهبود یافتن وضعیت اقتصادی خانواده با اشتغال زن، فراهم شدن امکان تحصیل رایگان برای عموم، کم رنگ شدن اعتقادات و تعصبات بی جا در باب ورود زنان به اجتماع و جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی مفید و دلائل فراوان دیگر.

با در نظر گرفتن مزایای اشاره شده و مزایای دیگر اشتغال زنان ، توجه به مضرات و مشکلات آن نیز امری ضروری می باشد، چرا که نادیده انگاشتن مشکلات سبب تشدید و ترفیع آنها و در نتیجه اختلال در روابط زوجین می شود و به نوعی پیوندهای عاطفی را تحت اشعاع قرار می دهد بنابراین برای اینکه زن و شوهر بتوانند زندگی مشترک توأم با سعادت و سلامتی داشته باشند باید در مورد رفع مشکلات برآمده و با همدلی و همیاری یکدیگر و در فضایی سالم و آکنده از حسن تفاهم خلأهای حاصل از اشتغال زن را پر کند.

زوجین با حل مسائل و مشکلات حاصل از اشتغال زن می توانند انسانهایی با احساس تر، منطقی تر و مسئول تر گردند و زندگی فرد را به سوی زیبایی و کمال هدایت کنند و کودکان آنها بتوانند در محیطی کاملاً آرام و دلپذیر رشد کرده و انسانهایی توانا و سالم گردند.

پژوهش حاضر در راستای تحقیق اهداف مذکور سعی دارد رابطه اشتغال زن و رضایت از زندگی زناشویی را بررسی کند، باشد که مورد توجه قرار گرفته و مفید واقع شود.

بیان مسئله

 

به توجه به فرضیه تحقیق ، دو مفهوم اشتغال و رضایت از زندگی زناشویی را تعریف می کنیم.

مفاهیمی مثل مفهوم اشتغال در فرهنگ  عمید به این صورت تعریف شده است:

اشتغال یعنی مشغول شدن، بکاری پرداختن و سرگرم شدن به کاری از دیدگاه راهنمایی شغلی و حرفه ای کار یا پیشه، فعالیتی دائمی است که به تولید کالا و یا خدمات منجر می شود و برای اجرای آن دستمزدی در نظر گرفته می شود این فعالیت باید درخارج از محیط خانه و حداقل 4 ساعت در روز باشد.

با توجه به موضوع مورد تحقیق که به بررسی رابطه اشتغال زن و دضایت از زندگی زناشویی می پردازد. اکنون مفهوم زناشویی را تعریف می کنیم: در فرهنگ عمید رضایت از زندگی زناشویی این گونه تعریف شده است: خشنودی و خوشدلی از زنده بودن، زیستن ،عمده حیات و معاش با زن یا شوهر، شوهر کردن و ازدواج معنی شده است.

رضایت زناشویی بطور ایده آل میزانی از رضایت است که در آن تعداد خوشی های زندگی مشترک نسبت به تعداد نا خوشی های آن زیاد است (گاتمن وجان ).

دانلود بررسی ویژگیهای شخصیتی و قضاوت اخلاقی و تاثیر آن در ارتکاب به جرم در بین زندانیان شهرستان خوی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن

پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن

دانلود پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن

پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
مدیریت آموزشی 
میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن
پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی
دسته بندیپژوهش های دانشگاهی
فرمت فایلdoc
حجم فایل225 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل37

پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن

مقدمه

وظیفه نظام آموزشی ایجاد و انتقال رفتارها و نگرش‌های مطلوب و مورد نیاز جامعه و فراگیران از طریق برنامه‌های درسی با هدایت معلمان است. در نظام کنونی ما تأکید بر مواد و محتوای درسی نسبت به سایر مؤلفه‌های آموزشی بیشمار است و «کتاب درسی یکی از مهم‌ترین مراجع و منابع یادگیری دانش‌آموزان محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌نماید به عبارت دیگر در کشور ما بیشتر فعالیت‌های آموزشی در چارچوب کتاب درسی صورت می‌گیرد» در نظام آموزش و پرورش رسمی ما، فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به لحاظ مخاطب کم‌سواد و بی‌سواد که رقم قابل توجهی از جمعیت ۱۰ سال به بالا کشور را شامل می‌شود از اهمیت خاص و قابل توجهی برخوردار است.تحقیقات نشان داده که سوادآموزی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی اثر مثبت داشته است که در این میان سهم منابع و کتاب‌های آموزشی را نباید نادیده گرفت. محتوای کتاب‌های آموزشی بزرگسالان نقش حیاتی در بهبود زندگی آن‌ها دارد و اگر در ارتباط با مسائل و نیازهای‌شان باشد مورد استفاده قرار گرفته و عملاً مؤثر خواهد بود. آموزش سوادآموزان زمانی نقش خود را خوب ایفا می‌کند که محتوای آموزش تدوین شده دربرگیرنده اهداف برنامه درسی باشد.سازمان نهضت سوادآموزی نیز براساس مصوبه هشتصد و سی و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش موظف به اجرای ساختار جدید (مرحله اول آموزش بزرگسالان) شد؛ این مرحله در سه عنوان دوره تعریف شده است: ۱ـدوره سوادآموزی ۲ـ دوره تحکیم سواد ۳ـ دوره انتقالاولین دوره از مرحله آموزش بزرگسالان (دوره سواد‌آموزی) به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد است که به منظور تحقق اهدافی مبنی‌بر: کسب مهارت خواندن و نوشتن ـ فهم و درک متون ساده فارسی ـ انجام محاسبات ریاضی در حد چهارعمل اصلی ـ آشنایی با قرآن و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن ـ آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی به میزان حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۵۰۰ ساعت آموزش طراحی و اجرا می‌شود. برای تحقق اهداف فوق در این دوره، دو عنوان کتاب  سواد آموزی 1 و 2  طراحی و در چرخه فرآیند آموزش قرار گرفته است. به منظور تعیین میزان مناسب بودن محتوای تعیین شده برای فراگیران باید محتوا مورد ارزشیابی قرار گیرد و از جنبه‌های مختلف تحت عنوان تحلیل کتب درسی بررسی شود. یکی از این جنبه‌ها اهداف برنامه درسی دوره سوادآموزی است که در قالب دو کتاب تدوین شده است. به منظور تعیین میزان کفایت و پوشش محتوای تعیین شده برای سوادآموزان نیز لازم است محتوای این دوره مورد ارزشیابی قرار گیرد، هرچه میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی با اهداف تعیین شده بیشتر باشد توفیق تحقق اهداف دوره بیشتر خواهد بود. در این راستا پژوهش حاضر در صدد است محتوای دوره‌ی سوادآموزی را در راستای کفایت و پوشش اهداف برنامه درسی دوره‌ی سوادآموزی برای کتاب‌های تازه‌ تالیف بررسی کند(علاقه بند،1384). بنابراین پژوهشگر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که آیا برنامه های درسی اجرا شده مدیریت آموزشی با نیاز های دانشجویان منطبق است ؟

فهرست مطالب

 فهرست مطالب.. 2

مقدمه. 3

بیان مسئله. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش... 6

اهداف پژوهش... 7

تعاریف عملیاتی و نظری.. 8

مدیریت آموزشی.. 8

برنامه ریز درسی.. 8

مفاهیم نظری.. 9

فراگرد مدیریت.. 9

تعریف مدیریت آموزشی.. 9

ضرورت مدیریت آموزشی.. 10

اهداف مدیریت آموزشی.. 11

مهارت‌های سه‌گانه مدیریت.. 11

کارکردهای مدیریت آموزشی.. 12

ویژگی‌های مدیر آموزشی.. 13

ضرورت و اهمیت مدیریت آموزش... 14

مفاهیم و تعاریف مدیریت آموزشی.. 15

ماهیت رشته مدیریت آموزشی.. 17

مشهورترین اندیشمندان رشته مدیریت آموزشی.. 18

برنامه ریزی درسی.. 21

عوامل مهم در افت تحصیلی دانشجویان عبارتند از. 23

راهکارهایی برای کاهش افت تحصیلی.. 26

مدیریت آموزشی و افت تحصیلی.. 29

ارزیابی آموزشی.. 32

نتیجه گیری.. 34

 

 

 


 


دانلود پایان نامه وضعیت مدیریت آموزشی در منطفه و میزان انطباق برنامه درسی اجرا شده با آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه رضایت شغلی

پایان نامه رضایت شغلی

دانلود پایان نامه رضایت شغلی

پایان نامه رضایت شغلی
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل8710 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل106

پایان نامه رضایت شغلی

مقدمه

دیدگاهها و مفهوم سازیهای متعدد و گاه متناقضی درباره تعریف « رضایت شغلی» شکل گرفته و توسعه یافته است . برخی از صاحبنظران همچون هرزبرگ آن را دارای دو بعد دانسته اند . یك گروه عوامل و شرایطی كه فقدان آنها موجب عدم رضایت می‌گردد ولی تأمین آنها باعث ایجاد انگیزه شدید و قوی نمی‌شود بلكه فقط از بروز عدم رضایت جلوگیری می‌كند که آنها را عوامل بهداشتی یا مؤثر در حفظ وضع موجود یا عوامل بقاء می‌نامند . به ‌زعم هرزبرگ این عوامل عبارت است از: طرز تلقی و برداشت كاركنان، شیوه اداره امور ، خط‌ مشی‌های سازمان، ماهیت و میزان سرپرستی، امنیت كاری، شرایط كاری، مقام و منزلت، سطح حقوق و دستمزد، استقرار روابط متقابل دو جانبه، سرپرستان، همگنان و مرئوسان و زندگی شخصی كاركنان. نبود این عوامل ممكن است چنان كارمندان را دچار عدم رضایت سازد كه سازمان را ترك كرده و موجودیت آن را به مخاطره اندازند. از اینرو هرزبرگ این عوامل را برای تأمین و حفظ بهداشت و سلامت سازمان لازم دانسته است. دسته دوم عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه هستند كه وجود آنها موجب انگیزش و رضایت افراد ولی فقدان آنها تنها عدم رضایت ضعیفی را تولید می‌كند. بنابراین فقدان عوامل گروه دوم مترادف با عدم نگرش تلقی می‌گردد. به‌نظر هرزبرگ عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه عبارت است از: موفقیت كاری، شناخت و قدردانی از افراد وكار آنها، پیشرفت و توسعه شغلی، رشد فردی و ماهیت كار و وظایف محوله. - برخی دیگر آن را تک بعدی و شامل پاسخ به این دو پرسش دانسته اند که: الف ) در حال حاضر چه قدر از شغل خود راضی هستید؟ ب) تا چه حد از شغل خود رضایت می خواهید؟ به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان صاحب نظر تفاوت بین آنچه فرد در حال حاضر دارد با آنچه به دنبال آن است ، می تواند شاخصی از رضایت شغلی باشد . پورتر ، لافکوئیست ، دیویس و هالند از این دسته اند. از سوی دیگر کاپل من نیز معتقد است که پژوهشگران حوزه هایی چون روان شناسی مشاوره تمایل دارند « رضایت شغلی» را به تفاوت بین آنچه فرد داراست ، در برابر آنچه خواستار آن است تعریف کنند. - دسته سوم معتقدند بسیاری از مفهوم سازیها و تعاریف « رضایت شغلی» دربر دارنده نوعی فرآیند ارزشیابی است. لوکه آن را حالت هیجانی خوشایند و مثبتی می داند که ناشی از ارزشیــابی شغــلی یا تجربه های شغلی فرد است . ولی اسمیت نظرش این است که گستره ای است که در آن محیط کاری ، تقاضاهای فرد را برآورده می کند. و یا رابینز که می گوید « رضایت شغلی» حاصل تفاوت میان تعداد پاداش هایی است که فرد دریافت می کند با مقدار پاداشی که فکر می کند باید دریافت کند . به عبــارتی می توان آن را یک فرآیند ارزشیابی تعریف کرد که آنچه را که یک فرد دارد در برابر آنچه خواستار آن است ، مورد بررسی قرار می دهد. (سادات , 26/7/1388، www.autj.com)

فصل اول:کلیات طرح

فصل دوم:مطالعات نظری

فصل سوم : روش شناسایی تحقیق

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

فهرست منابع و مآخذ

رضایت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ این مسأله ای است كه بسیاری افراد با آن دست به گریبانند. چه افراد جویای كار كه می خواهند برای اولین مرتبه محیط كار را تجربه كنند و چه كسانی كه سالهاست در حرفه خود مشغولند و از مشكلات آن رنج می برند. محیط كار هر انسانی خانه دوم اوست، چه بسیار افرادی كه عمده ساعات شبانه روز خود را مجبورند در محیط كاری خود بگذرانند. ساده پیداست كه این محیط نیز همچون خانه باید برآورنده حداقلی از نیازهای روحی و روانی افراد باشد تا آنها بتوانند ضمن كسب درآمد به ارتقای دانش حرفه ای خود پرداخته و خدمتی صادقانه ارائه دهند.  عوامل متعددی وجود دارد كه در كنار هم می توانند ایجاد كننده رضایت شغلی در افراد باشد.

اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن

ارتباطات موثر نه تنها كلید فتح در های بسته در تمام جهان است بلكه فعالیتی اجتناب نا پذیر و الزام آور برای زندگی فردی ، گروهی ، سازمانی و جمعی در تمام جوامع بشری می باشد.هر یك از ما در پیرامون خود مردمانی را می شناسیم كه به یمن توانایی ارتباطی بالای خود در كار خویش كامیابند ( فرهنگی ، 1383 ، 9)

مهارت های ارتباطی به ویژه در شغل هایی كه ارتباط مستمر و چهره به چهره ی روسا و كاركنان تحت امر را می طلبد اهمیتی دو چندان پیدا می كند ، مانند معاونت های مورد مطالعه در سازمان میراث فرهنگی كه مدیران می بایست لحظه به لحظه در جریان كوچكترین جزیات كار قرار گیرد ، لذا هرگونه ضعف در برقراری ارتباط موثر تاثیر منفی بر روایط رهبر – ژیرو خواهد گذاشت.

فرضیه تحقیق

فرضیه اصلی :

به نظر می رسد بین  مهارت های ارتباطی مدیران ، با رضایت شغلی کارکنان پژوهشگاه و معاونت هنرهای سنتّی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی رابطه معنی داری وجود دارد.

فرضیه های فرعی :

به نظر می رسد بین  مهارت همدلی مدیران ، با رضایت شغلی کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد.

به نظر می رسد بین  مهارت تشریك مساعی مدیران ، با رضایت شغلی کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد.

به نظر می رسد بین  مهارت گوش دادن موثر مدیران ، با رضایت شغلی کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد.

 

دانلود پایان نامه رضایت شغلی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی وضعیت تاثیر مطالعه کتابهای کمک درسی در بین دانش آموزان

بررسی وضعیت تاثیر مطالعه کتابهای کمک درسی در بین دانش آموزان

دانلود بررسی وضعیت تاثیر مطالعه کتابهای کمک درسی در بین دانش آموزان

بررسی وضعیت تاثیر مطالعه کتابهای کمک درسی در بین دانش آموزان
مطالعه کتابهای کمک درسی 
تاثیر مطالعه کتابها
وضعیت درسی در بین دانش آموزان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل77

بررسی وضعیت تاثیر مطالعه کتابهای کمک درسی در بین دانش آموزان

مقدمه

میزان مطالعه و گرایش به خواندن از مهم ترین شاخص های رشد و توسعه است. مطالعه یكی از عوامل موثر برای شكوفایی استعدادهای بالقوه ی  انسانی برای رسیدن به كمال است در پرتو مطالعه، انسان می تواند با عقاید و افكار گذشتگان آشنا شود و راه خیر و صلاح را از راه فساد تشخیص دهد. مطالعه عامل موثری برای جلوگیری از تك بعدی فكر كردن است و زمینه پرورش استعدادهای  بشر را درابعاد مختلف فراهم می كند.اهمیت كتاب و فرهنگ كتابخوانی و جایگاه والای كتاب بر كسی پوشیده نیست. كتاب از دیر باز یكی از مهم ترین ابزار آگاهی و بصیرت به شمار آمده است. یكی از معیار های سنجش رشد فرهنگی و فكری هر ملت و كشوری در تعداد كتابخانه ها، كتاب فروشی ها ، كتاب های چاپ شده و كتاب خوان های آن جامعه است.كتابخوانی و بالا بودن میزان مطالعه در جهان یكی از شاخص های توسعه یافتگی و رشد شناخته شده است.مقایسه آمار و هم بیانات رسمی مسئولان فرهنگی كشور از میزان مطالعه ، نشان می دهد كه جایگاه مطالعه در كشو ما نسبت به سایر ممالك توسعه یافته وضعیت مطلوبی ندارد و باید اقداماتی برای ایجاد راه های  مناسب ترویج مطالعه و فرهنگ كتابخوانی  در كشور فراهم آورد. با در نظر گرفتن سابقه درخشان تاریخی و دینی كشورمان ، میزان رویكرد افراد به كتاب در مقایسه با سایر جوامع در سطح پایینی قرار دارد.با نگاهی اجمالی به پیشرفت كشور های توسعه یافته در می یابیم كه تحولات عظیم فرهنگی، اقتصادی و صنعتی آنان مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش، توسعه و تجهیز كتابخانه ها ، ایجاد فرهنگ مطالعه و ... می باشد. اما در كشور ما هنوز به مطالعه به عنوان یك نیاز مطرح دائمی نگاه نمی شود.از آن جایی كه دوره متوسطه نیز یكی از دوره های حساس و اثر بخش در امر توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... كشورها می باشد ، توجه به مسائل این دوره مخصوصاََ میزان مطالعه و عوامل موثر بر آن برای گام نهادن به سوی توسعه و پیشرفت ضروری به نظر می رسد.عادت به مطالعه مستمر و مفید بخصوص برای جوانان یك نیاز اساسی در آموزش و پرورش كشور است.و لازم است اولیاء دانش آموزان و مسئولان دبیرستان ها و دست اندركاران نظام تعلیم و تربیت با هدف به هنگام كردن اطلاعات خود و آشنایی با یافته های پژوهشی محققان و متخصصان در این امر مهم اقدام نمایند. یافتن راهی مناسب برای آموزش اولیاء با شیوه های تخصصی و ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه كتب غیر درسی امری ضروری به نظر می رسد.لذا تحقیق حاضر سعی در شناسایی میزان و نوع گرایش های مطالعه دانش آموزان دوره متوسطه و عوامل موثر بر آنها را از دیدگاه دانش آموزان دارد. امید است نتایج تحقیق مورد استفاده مسئولان و برنامه ریزان  در راه ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی قرار گیرد.

دانلود بررسی وضعیت تاثیر مطالعه کتابهای کمک درسی در بین دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری

پایان نامه بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری

دانلود پایان نامه بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری

پایان نامه بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری
پدیده کودک آزاری
پایان نامه بررسی وشناخت علل کودک آزاری
عوامل پدیده کودک آزاری
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل203 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل23

پایان نامه بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری

چکیده

موضوع این تحقیق  بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران است که هدف از آن بررسی و پیداکرن راه حلی برای کاهش این پدیده در شهر تهران و ارائه راه حلی برای آن می باشد.

جامعه آماری در این پژوهش شهروندان تهرانی می باشند و تعداد مورد بررسی 25 نفر بوده و روش اصلی در این پژوهش پیمایشی – توصیفی بوده و ابزار مورد استفاده در اینجا پرسشنامه است.
مقدمه

بقای جامعه با اطفال است و برای این که جامعه به رشد و تعالی برسد باید طفل و کودک تربیت و برای زندگی عادی و اجتماعی آماده شود شخصیت کودک در خانواده تکوین می یابد و به طور کلی هر خانواده زیر بنای ساختمان فکری کودک را تشکیل می دهد .

کودکان آسیب پذیر تر از سایر افراد جامعه اند این آسیب پذیری به علل مختلف از جمله : کوچکی ، معایبِ مادر زادی ، بیماری عدم تطابق، محیط و نیز عدم قدرت اندیشیدن و تشخیص خوب است ، لذا برای چاره این آسیب پذیری والدین ، سرپرستان و نیز مددکاران و کسانی که مسئولیت آنها را بر عهده دارند باید نخست آشنایی کامل و درستی از این نکات ، ضعفها و بیماریها و عوامل خطه او داشته باشند .

 وقتی کودک مورد آزار قرار می گیرد از نظر روحی و جسمی با مشکلاتی روبرو می شود که در آینده گریبانگیر خود و جامعه اش خواهد بود و در نتیجه مردان و زنان شایسته ای که باید برای فردای بهتر امور مملکت تربیت شوند به وجود نمی آیند ، فقدان چنین افرادی خانواده و در نتیجه جامعه را به مخاطره می اندازد .

کودک آزاری مسأله جدیدی نیست و از دید محققان و نیز قانونگذاران پنهان نبوده است . برای اولین بار در سال 1946 توسط شخصی به نام کافی در گزارش شکستگی های متعدد استخوان های وراز مطرح شد . و در سال 1962 کپی نتایج صدمات عمدی وارد به کودک و اثرات آن را با اصطلاح شدم کودک کتک خورده معرفی کرد و امروزه اصطلاح آسیب های جسمانی مقبولیت عمومی بیشتری پیدا کرده است .

امروزه یکی از مسائل مهمی که متخصصین اطفال ، مددکاران اجتماعی ، پزشکی قانونی و کسانی که با کودکان کار می کنند درگیر آن هستند آزار فیزیکی روانی و جنسی کودکان و سایر اولیاء آنها می باشد .

لذا می بایست خانواده ها ، مددکاران اجتماعی و مسئولین نسبت به این پدیده شوم اجتماعی آگاهی داشته باشند تا بتوانند از طریق پیشگیری و دادن آگاهی به خانواده ها از این معضل اجتماعی جلوگیری نمایند .

دانلود پایان نامه بررسی وشناخت علل و عوامل پدیده کودک آزاری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی و رتبه بندی درجه توسعه یافتگی

بررسی و رتبه بندی درجه توسعه یافتگی

دانلود بررسی و رتبه بندی درجه توسعه یافتگی

بررسی و رتبه بندی درجه توسعه یافتگی
درجه توسعه یافتگی
رتبه بندی درجه
دسته بندیپژوهش های دانشگاهی
فرمت فایلdoc
حجم فایل1045 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل19

بررسی و رتبه بندی درجه توسعه یافتگی

چکیده

وجود نابرابری و ابعاد مختلف آن، از نشانه های مهم توسعه نیافتگی است که رفع چنین کمبودهایی مستلزم نگرش و توجه جدی به نحوه پراکندگی شاخص های توسعه در سطوح مختلف است. برای حل مسایل ناشی از عدم تعادل های منطقه ای، گام نخست، شناخت و سطح بندی مناطق از نظر برخورداری در زمینه های مختلف است. براین اساس در پژوهش حاضر سعی شده تا 17 شهرستان استان آذربایجان غربی را براساس 11 شاخص بهداشتی- درمانی و اجتماعی- فرهنگی بر پایه سرشماری آماری سال 1388 با استفاده از تکنیک تاپسیس سطح بندی و میزان نابرابری های موجود را میان شهرستان های استان، تعیین نماید. نتایج بدست آمده نشان می دهد که شهرستان ارومیه بدلیل مرکزیت اداری- سیاسی در رتبه اول قرار گرفته و شهرستان اشنویه در این سطح بندی رتبه آخر را کسب کرده است. ضریب پراکندگی به دست آمده26/0 بوده که خود بیانگر وجود تفاوت و نابرابری در میزان بهره مندی از مواهب توسعه است. از این رو الگوی حاکم بر ساختار فضایی استان، تابع الگوی مرکز- پیرامونی است.

 

1- مقدمه

1-1- طرح مسأله

اصطلاح توسعه به صورت فراگیر پس از جنگ جهانی دوم مطرح شده است. این پدیده مقوله ی ارزشی، چند بعدی و پیچیده است (گنجی و احمدی، 1383: 1383). توسعه در واقع نخستین و مهمترین هدف تمامی دولت ها محسوب می شود. یکی از عوامل توسعه همانا پیشرفت اقتصادی است. اما تنها این عامل نیست و دلیل این امر آن است که توسعه صرفاً پدیده ای اقتصادی نیست. بنابراین هدف اصلی توسعه باید ایجاد الگوی مطلوب رشد درآمد همگانی باشد که تمامی اقشار جامعه را پوشش دهد (تودارو، 1384: 235).

از موضوعاتی که اخیراً در برنامه ریزی های ناحیه ای و منطقه ای مطرح گردیده ولی جایگاه آن هنوز در کشور ما به وضوح مشخص نشده، نابرابری توسعه نواحی است (منصوری، 1375: 4). عدم تعادل های منطقه ای و توزیع نامتعادل خدمات و امکانات به صورت نامناسب، از ویژگی های بارز کشورهای جهان سوم و ایران است (نظریان، 1374: 156). در ایران سیاست های غیراصولی گذشته در مکان یابی های صنعتی و خدماتی در قطب های رشد و روند تمرکز گرایی در تک شهر مسلط و مادر شهر ناحیه ای، موجبات اصلی نابرابری های ناحیه ای بوده است (حسین زاده دلیر، 1380: 90). در این بین استان آذربایجان غربی نیز با وجود برخورداری از منابع طبیعی فراوان، تنوع آب و هوایی، اقلیم مناسب و پتانسیل های سرشار در بخش کشاورزی، گردشگری و نیز استعدادهای فراوان جمعیتی در رتبه بندی استان های کشور جزء مناطق توسعه یافته نیافته می باشد و همواره با مشکلات و مسائل فراوانی مانند افزایش فقر، آلودگی آب، کمبود خدمات شهری، فراهم نبودن امکانات و تسهیلات شهری متناسب با جمعیت ، گسترش حاشیه نشینی ، پیدایش زاغه ها ، مساکن غیر رسمی و ... روبه رو هستند. برای این که شهرستان ها بتوانند محیط مناسبی برای زندگی بوده و توسعه یافته تلقی گردند، باید امکانات رفاهی ساکنین و شهروندان خود را بهبود بخشند.

دانلود بررسی و رتبه بندی درجه توسعه یافتگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پروژه بررسی و تشخیص حملات DOS

پروژه بررسی و تشخیص حملات DOS

دانلود پروژه بررسی و تشخیص حملات DOS

پروژه بررسی و تشخیص حملات DOS
تشخیص حملات DOS
 حملات DOS
دسته بندیفناوری اطلاعات
فرمت فایلdoc
حجم فایل747 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل24

پروژه بررسی و تشخیص حملات DOS

چکیده:

این پروژه تحقیقی از خصوص حملات موسوم به داس در مقطع کارشناسی است.

هر فن آوری به ناچار با یک سری تهدیدهایی روبه روست که اجتناب ناپذیر می باشد. علوم رایانه ای هم خالی از این اشکال نبوده و به طور مداوم در چالش با این مشکلات به تکاپو تکامل خود ادامه می دهد.

حملات واپس زنی سرویس به هکر اجازه نمی دهد که به سیستم دسترسی پیدا کند ولی از دسترسی صحیح و درست کاربران به سیستم ممانعت به عمل می آورد.

حملات داس سازمان های سرویس دهنده خدمات را مختل کرده و از کار می اندازد این حملات در دو گروه عمده قرار می گیرد:

1-متوقف سازی سرویس و تخلیه منابع: هر یک از این حملات می توانند به طور محلی یا از طریق شبکه آغاز شوند.

2-تخلیه منابع از لحاظ محلی: حملات در این قلمرو شامل پر نمودن جدول فرایند استفاده از کل سیستم فایلی یا تخلیه اتصالات ارتباطات خروجی می باشد.

فهرست مطالب

 

1-مقدمه. 1

1-1-منابع تشکیل دهنده اینترنت به نوعی محدود و مصرف شدنی هستند. 1

1-2-امنیت اینترنت تا حد زیادی وابسته به تمام عوامل است. 2

2-نمونه ای از یک حمله داس... 3

D.O.S چیست؟ (Denial of service Attack) 4

بررسی انواع روش های DOS. 6

بررسی حمله SYN flood: 6

2-3- بررسی Reset (RST) 7

بررسی انواع روش های DOS. 9

بررسی حمله Land Attack: 9

بررسی حمله Smurf Attack. 9

3-5- Ping Flood یا Ping of death. 10

3-6- حملات Teardrop. 10

4- حملات عدم سرویس دهی توزیع شده D.DoS و انواع D.DoS. 11

حملات Trinoo. 12

4-2-حملات TFN/TEN2K. 12

4-3-حملات Stacheldraht 13

5-نمونه ای از یک حمله DoS. 13

6-راه های مقابله. 15

6-1-دفاع علیه حملات Smurf 15

6-2-دفاع علیه حملات طغیان SYN.. 16

6-3-مقابله با حملات DDoS. 16

مسیر یاب ها و فایروال ها 17

7-نتیجه گیری.. 18

مراجع. 19

دانلود پروژه بررسی و تشخیص حملات DOS






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

دانلود بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود
بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال
قانون و فقه و بررسی چالش های موجود
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل106

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

 

چکیده

از دیدگاه فقها اطفال نامشروع و اطفالی هستند که از رابطه جنسی آزاد بین زن و مرد به وجود آمده باشد و عوامل فراوانی در افزایش یا کاهش این گونه کودکان در جامعه بشری تاثیر دارند از جمله عوامل اقتصادی،قانون،جنگ، قحطی و عوامل فردی و روانی و جسمانی را می توان نام برد در مورد نسب این اطفال، عده ای از  فقها و قائل به الحاق به والدین خود و عده ای قائل به عدم الحاق به والدین خود هستند و نسب این ها از راه های گوناگونی مانند شهادت شهود، ادله قضایی، اقرار، آزمایش خون ثابت می گردد.

اسلام حقوق این قبیل افراد را مانند سایر افراد مشروع به رسمیت شناخته است. جز در مواردی معدودی مانند توارث،قضاوت، شهادت و امام جماعت که دلیل برخی از محرومیت ها مانند امامت جماعت یا قضاوت که جایگاه خاص ائمه معصومین علیهم السلام است می باشد.

زیرا افراد متصدی این امور باید از نعلفه پاک به وجود آمده باشند تا مردم آن ها را به عنوان یک فرد قابل اعقتاد  بپذیرند.

این قبیل کودکان از نظر آیینی به پدر و مادر طیبی خود ملحق می شوند و مانند اطفال مشروع غسل داده می شوند و بر آن ها نماز خوانده می شود.

واژگان کلیدی: نسب، نامشروع،توارث، ادله قضایی،اقرار

 

مقدمه

در هر جامعه خانواده اساسی ترین رکن آن محسوب می شود و حفظ این بنیان حیاتی بر مبنای قوانین، اصول، عرف و اخلاق مسئله ای است که باید بسیار به آن توجه کرد وجود روابط قانونی و در چهار چوب معین،در خانواده از مهمترین شاخصه های این مهم به شمار می رود. در این میان  کودکان اهمیت بسزایی دارند، چرا که کودکان امروز پدر و مادران فردا هستند.در واقع آینده هر جامعه ای را کودکان آن رقم می زنند در جامعه ما با توجه به اینکه روابط آزاد بین زن و مرد، امری است خلاف قانون و در نتیجه کودکان ناشی از این روابط، از نظر جامعه مطرود هستند و از لحاظ حمایت قانونی و وضعیت مناسبی ندارند لذا حمایت های قانونی برای کودکان امری حیاتی است.

سازمان ملل در نیمه دوم قرن بیستم در ده اصل و کنوانسیون حقوق کودک مصوب مجمع عمومی سازمان ملل در 54 ماده واعلامیه جهانی بقا و رشد و حمایت از کودکان مصوب سران دولت ها به دنبال آن ها نشانگر این رویکرد است که نظام خانواده در اکثر جوامع یک نظام پذیرفته شده است که اعضای آن عبارتند از پدر و مادر و فر زندان و این فرزندان در نتیجه ی رابطه ی شرعی و قانونی زن و مرد به وجود آمده اند و در مقابل این گروه عده ای هستند که در اثر رابطه ی آزاد به وجود آمده اند که فرزندان نامشروع نامیده می شوند.

جوامع مختلف اسلامی و غربی بر اساس مذاهب خود با این افراد به طور متفاوت برخورد می کند.

دین مبین اسلام از همان ابتدای کودکی وظایف سنگینی برعهده پدر و مادر و در ادامه عهده حکومت و دولت ها گذاشته است که در جوانب برخی حقوقدانان با غربی ها که معتقدند اسلام فرزندان نامشروع را ازتمام حقوق محروم کرده است باید گفت که جز در پاره ای موارد که بسیار ناچیز است اسلام تمام حقوق را برای این گونه کودکان به رسمیت شناخته است در دلیل این محرومیت ها هم به خاطر مصلحتی بالاتر که آن جلوگیری از فساد نسل است می باشد.

بنابراین محور اصلی ما در در این پایان نامه بررسی احکام و حقوق اطفال مشروع و حمایت از آن ها از دیدگاه فقه و حقوق می باشد.

در علوم اسلامی در باره اطفال نامشروع بحث های فراوانی شده در فقه هم به طور پراکنده از این کودکان بحث شده است. مثلاً در باب ارث قائل به عدم توارث طفل و والدین از هم می باشند یا در باب شهادت قائل به عدم قبول شهادت او می باشند.ولی ازتمام مناصب اجتماعی و فردی برخوردارند از قبیل حق حیات، حق آزادی، حق نام و ملیت،حق بقاء و پیشرفت و فقط از برخی مناصب اجتماعی مانند قضاوت و اجتهاد به جهت اهمیت آن محروم اند.

البته حقوق اینگونه فرزندان از کشور به کشور دیگر فرق می کند به طوری که بعضی از کشورها این گونه اطفال را با اطفال مشروع از نظر قانونی یکسان دانسته ولی برخی دیگر بعضی از حقوق را از این گونه اطفال سلب کرده اند.

این پایان نامه در چهارفصل تنظیم شده است که در فصل اول به کلیات و بیان مفاهیم و تعریف واژگان می پردازیم و در فصل دوم در مورد نسب و آثار واژه های ثبوت آن بحت می کنیم در فصل سوم به بیان حقوق مدنی و کیفری این اطفال و قوانین کشورهای دیگر در این مورد و فصل چهارم احکام و مناصب این کودکان بیان و در آخر نتیجه گیری و پیشنهادت منابع و مأخذ مورد استفاده آورده می شود.

فهرست مطالب

عنوان

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

تاریخچه

ضرورت،اهداف، اهمیت

پرسش ها و فرضیه ها

روش کار

مروری بر منابع تحقیق

فصل اول کلیات تحقیق

بخش اول:  تعاریف و بیان مفاهیم

مبحث اول: معنی و مفهوم ولد

گفتار اول: واژه ولد

گفتار دوم: مفهوم ولد

بند اول: مفهوم عام

بند دوم: مفهوم خاص

گفتار سوم: تعریف ولد

مبحث دوم: اقسام طفل

گفتار اول: طفل قانونی(مشروع)

گفتار دوم: (طفل طبیعی نامشروع)

بخش دوم: زنا

مبحث اول: معنی و مفهوم زنا

گفتار اول: تعریف زنا

گفتار دوم: انواع زنا در اسلام و مجازات آن

بند اول:  زنانی با معارم

بند دوم: زنای محصن و محصنه

گفتار سوم: شرایط تحقق زنا در فقه

گفتار چهارم:راه های اثبات زنا

بند اول: اقرار طرفین

بند دوم: شهادت

مبحث دوم: عوامل پیدایش(اطفال نامشروع)

گفتار اول: عوامل اجتماعی

بند اول: محیط اجتماعی

بند دوم: عامل اقتصادی

بند سوم: عامل  قانون

بندچهارم: علل جنگ

گفتار دوم: عوامل فردی

بند اول: عامل فردی روانی

بند  دوم: عامل فردی اجتماعی

فصل دوم: مفهوم نسب

بخش اول: نسب و انواع آن

مبحث اول: معنی  لغوی اصطلاحی نسب

گفتار اول: نسب در لغت

گفتار دوم: نسب در اصطلاح

مبحث دوم: تحلیل ماهیت فقهی حقوقی نسب

گفتار اول: مفهوم عام

گفتار دوم: مفهوم خاص

گفتار سوم: مفهوم احض

مبحث سوم: انواع نسب

گفتار اول: نسب مشروع یا قانونی

گفتار دوم: نسب نامشروع یا طبیعی

گفتار سوم: نسب ناشی از شبهه

گفتار چهارم: نسب ناشی از  تلقیح مصنوعی

بند اول:کتاب

بند دوم: روایت

بند سوم: اقسام انتقال جنین

1ـ قسم اول 2ـ قسم دوم 3ـ قسم سوم

مبحث چهارم: مبانی مشروعیت و عدم مشروعیت

مبحث پنجم: نسب کودک ناشی از  زنا

بخش دوم: آثار،اهمیت و راه های ثبوت نسب

مبحث اول: آثار نسب

گفتار اول: آثار نسب قانونی

گفتار دوم: آثار نسب طبیعی

گفتار سوم: فرق بین طفل مشروع و نامشروع در ثبات نسب

مبحث دوم: اهلیت نسب

مبحث سوم: راه های  ثبوت نسب

گفتار اول: قاعده خراش

گفتار دوم: اقرار

گفتار سوم: بینه

گفتار چهارم: امارات قضایی

گفتار پنجم: آزمایش وزن

مبحث چهارم: شروط الحاق فرزند

گفتار اول: رابطه زوجیت

گفتار دوم: آمیزش بین زن و مرد وتولد کودک در فاصله ای بین شش ماه تا ده ماه پس از آن

مبحث پنجم:دلائل دیگر اثبات نسب

گفتار اول: اقرار به نسب توسط منشب «پدر و مادر»

گفتار دوم: بنیه شرعی

گفتار سوم: شرایط اقرار به نسب فقه امامیه

بند اول: امکان تحقق نسب

بند دوم: تصدیق شخص مورد اقرار

بند سوم: نبودن تنازع دونفه نسبت به یک فرزند

فصل سوم: حقوق اطفال نامشروع

بخش اول: حقوق مدنی طفل

مبحث اول: امور غیر مالی

گفتار اول:موقیت و ازدواج

بند اول: فقه امامیه

بند دوم: فقه عامه

بند سوم: نقد و بررسی

گفتار دوم: حضانت در اصطلاح فقهاد

بند اول: فقه امامیه

بند دوم: فقه عامه

بند سوم: نقد و بررسی نظر فقها در مورد حضانت

گفتار سوم: ولایت

بند اول: اقسام ولی

1ـ ولی عام

2ـ ولی ثانی

بند دوم: اقسام ولایت

1ـ ولایت برمال

2ـ ولایت بر نفس

بند سوم: فقه امامیه

بند چهارم: فقه عامه

بند پنجم: نقد و بررسی

مبحث دوم: امور مدنی مالی

گفتار اول: فقه

بند اول: نظر فقهای اسلامی

1ـ دوران حمل

2ـ دوران رضاع( شیرخوارگی)

3ـ دوران بعد از رضاع

بند دوم: نقد و بررسی

گفتار دوم: ارث

بند اول: تعریف ارث

بند دوم: موجبات ارث

بند سوم: موانع ارث

بند چهارم: فقه امامیه

بند پنجم:  فقه عامه

بند ششم: نقد بررسی

بخش دوم: حقوق کیفری طفل

مبحث اول: مفهوم ولی دم

گفتار اول: ولی دم

بند اول: ولی دم در لغت

بند دوم: ولی دم در اصطلاح

بند سوم: نظر فقها در باره ولی دم

گفتار دوم: عاقله

بند اول: عصبه

بند دوم: معتق

بند سوم: ضامن برجریره

بند چهارم: امام

مبحث دوم: قصاص و دیه

گفتار اول: قصاص

بند اول: قصاص در لغت

بند دوم: قصاص در حقوق اسلامی

بند سوم: قصاص یا عدم  قصاص طفل نامشروع

بند چهارم: نقد و برر سی نظر فقها

گفتار دوم: دیه

بند اول: تعریف دیه

بند دوم: مقدار دیه ولد زنا

1ـ دیه ولد زنا 800درهم است

2ـ دیه ولد زنا ولد حلال برابر است

بند سوم: دیه ولد زنای محکوم به اسلام

بند چهارم: دیه حمل ناشی از زنا

بند پنجم: نقد و بررسی نظر فقها در مورد حمل ناشی از زنا

بخش سوم: اصول و قوانین مرتبط با حمایت از اطفال

مبحث اول: اصول مرتبط با حمایت از اطفال

گفتار اول: اصل برائت

گفتار دوم: اصل تفسیر و تدوین قوانین به نفع اطفال

مبحث دوم: قوانین بین المللی مرتبط با حمایت از اطفال

گفتار اول: جمهوری اسلامی ایران وتنوانسیون حقوق کودک

 گفتار دوم: تنوانسیون ومشروعیت کودک

گفتار سوم: کودکان خارج از ازدواج در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی و اجتماعی

مبحث سوم: حمایت از رابطه نامشروع در قوانین کشورهای مختلف

گفتار اول: حمایت از رابطه نامشروع در حقوق فرانسه

گفتار دوم:حمایت از رابطه نامشروع در قوانین دیگر کشورها بر اساس طبقه بندی آنان

گفتار سوم: وضعیت کودکان نامشروع در حقوق ایران

گفتار چهارم: رای وحدت در شماره617 گامی در جهت حمایت از حقوق کودکان نامشروع

مبحث چهارم: تابعیت اطفال نامشروع در حقوق ایران

فصل چهارم: احکام و مناصب اطفال نامشروع(طبیعی)

بحث اول: مناصب اطفال نامشروع

مبحث اول: طهارت و نجاست

گفتار اول: نظر فقها قائل به نجاست و کفر ولد زنا

گفتار دوم: نظر فقها قائل به طهارت و اسلام ولد زنا

گفتار سوم: نقد و بررسی

مبحث دوم: قضاوت

گفتار اول: تعریف و شرایط قاضی در اسلام و فقه

گفتار دوم: اهمیت و دلیل طهارت مولد به عنوان قاضی

گفتار سوم: نقد و بررسی

مبحث سوم: مرجعیت

گفتار اول: شرایط مرجعیت

گفتار دوم: نظرات فقها  در برابر شرایط مرجعیت

بند اول: طباطبایی یزدی

بند دوم: مقام معظم رهبری

1ـ خصوص دینی

2ـ اقول و ادله فقها

مبحث چهارم: امامت جماعت

گفتار اول: شرط بودن طهارت مولد در امام جماعت

گفتار دوم: دلایل شرط بودن طهارت مولد در امامت جماعت

گفتار سوم: فقه عامه

گفتار چهارم: نقد و بررسی

مبحث پنجم: طهارت

گفتار اول: اقوال فقها در باره طهارت ولد زنا

گفتار دوم: فقه امامیه

گفتار سوم: فقه عامه

گفتار چهارم: نقد وبررسی

بخش دوم: احکام کودکان طبیعی

مبحث اول: الحاق آیینی طفل بر مبنای نسب طبیعی

مبحث دوم: غسل  و نماز و زبیحه ولد زنا

گفتار اول: غسل و نماز بر ولد زنا

گفتار دوم: ذبیحه ولد زنا

گفتار سوم: نقد و بررسی

نتیجه گیری  پیشنهادات

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مأخذ

چکیده یا انگلیسی


دانلود بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه تحلیل محتوای كتابهای درسی سال اول دوره ی راهنمایی بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت

پایان نامه تحلیل محتوای كتابهای درسی سال اول دوره ی راهنمایی بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت

دانلود پایان نامه تحلیل محتوای كتابهای درسی سال اول دوره ی راهنمایی بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت

پایان نامه تحلیل محتوای كتابهای درسی سال اول دوره ی راهنمایی بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل101

پایان نامه تحلیل محتوای كتابهای درسی سال اول دوره ی راهنمایی بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت

چكیده:

كتاب درسی كه یكی از مهم ترین مراجع و منابع یادگیری دانش آموزان در نظام های آموزشی محسوب می شود ،‌در نظام آموزشی كشور ما نیز نقش مهمی دارد. به لحاظ این اهمیت و همچنین به سبب نقش محتوای كتاب درسی در برانگیختن و تامین نیازها و نیز تسهیل امر یادگیری دانش آموزان ، در این پژوهش ،‌ محتوای كتب درسی دوره ی اول راهنمایی از نظر پرداختن به ( سازه ی انگیزه ی پیشرفت ) و مؤلفه های آن مورد بررسی قرار گرفته است.

در ابتدای پژوهش پیشینه ی نظری و تجربی ارائه شده است. ابزار پژوهش دارای ده مؤلفه اصلی و مؤلفه های فرعی است و پاپایی آن بر اساس نسبت مؤلفه های مورد توافق به كل مؤلفه ها به دست آمده است.

مقدمه :

نظام آموزش و پرورش هر كشور مجموعه تدابیر سازمان یافته ای است كه امكانات بالقوه انسانها را تحقق می بخشد و شرایط مناسبی را در قالب برنامه ها و فرصتهای آموزشی در اختیار فراگیران قرار می دهد تا امكان آشنا شدن با برنامه های فرهنگی و تجربه های شان را پیدا كنند و بتواند استعدادهای ذاتی خود را از قوه به فعل دراورند.

برنامه درسی به عنوان عامل مهم آموزش و پرورش در این دوره شامل كلیه فعالیتهای فرا گیران ، انواع وسایل آموزشی و شرایط اجرایی برنامه ها می باشد از میان مواد آموزشی مود استفاده  در دوره راهنمایی كتاب درسی به دلیل انتخاب شیوه تدریس و محتوای آموزشی مهمترین عنصر محسوب می گردد.

زیرا شامل مجموعه ای سازمان یافته مبنای برای تعیین برنامه درسی و همچنین حاوی اطلاعات زیادی می باشد. كتاب درسی به منزله تربیون رسمی هر كشور می باشد كه برای تمام افراد و مخصوصا « كودكان » لازم است انتشار یابد.

هدف كلی:

تعیین میران توجه محتوای كتابهای درسی دوره ی راهنمایی نسبت به سازه ی انگیزه پیشرفت و مؤلفه های آن

اهداف جزیی:

1-   تعیین میزان محتوای كتابهای دینی و قرآن سال اول دوره ی راهنمایی نسبت به سازه انگیزه پیشرفت و مؤلفه های آن.

2-   تعیین میزان محتوای كتابهای فارسی سال اول دوره ی راهنمایی نسبت به سازه انگیزه پیشرفت و مؤلفه های آن.

3-   تعیین میزان محتوای كتابهای ریاضی سال اول دوره ی راهنمایی نسبت به سازه انگیزه پیشرفت و مؤلفه های آن.

4-   تعیین میزان محتوای كتابهای علوم تجربی سال اول دوره ی راهنمایی نسبت به سازه انگیزه پیشرفت و مؤلفه های آن.

5-   تعیین میزان محتوای كتابهای تعلیمات اجتماعی سال اول دوره ی راهنمایی نسبت به سازه انگیزه و پیشرفت و مؤلفه های آن.

فصل اول ( كلیات تحقیق)

مقدمه

بیان مساله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

تعریف نظری متغیرها

تعریف عملیاتی متغیرها

فصل دوم ( ادبیات و پیشینه مطالعاتی )

مقدمه

مفهوم انگیزه پیشرفت

تاریخچه

انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا

برنامه ریزی چیست؟

تعاریفی از برنامه ریزی درسی

جایگاه انتخاب محتوا و سازماندهی آن در فرایند برنامه ریزی درسی

محتوا چیست و قبل از انتخاب محتوا چه باید كرد؟

چه نیازی به انتخاب محتوا داریم؟

چگونه محتوا را انتخاب كنیم؟

معیارهای انتخاب محتوا كدامند؟

مروری بر معیارهای انتخاب محتوا

سازماندهی محتوا چیست؟

معیارهای سازماندهی محتوا كدام است؟

ارتباط عمودی وافقی چیست؟

محتوا چیست؟

چرا محتوا را تحلیل كنیم؟

تحلیل محتوا چیست؟

انواع روشهای تحلیل محتوا

روش ویلیام رومی در تحلیل محتوای كتاب درسی

ارزشیابی متن درس

ارزشیابی تصاویر و اشكال

ارزشیابی سئوالات

تفسیر نتایج در روش تحلیل محتوای ویلیام رومی

مروری بر تحقیقات انجام یافته به روش ویلیام رومی

خلاصه و جمع بندی فصل دوم

فصل سوم(روش اجرای تحقیق)

مقدمه

روش تحقیق

ابزارهای جمع آوری اطلاعات

ابزار اندازه گیری

تصاویر

فعالیت

روش جمع آوری اطلاعات

فرمول اعتبار ویلیام اسكات

شیوه ی اجرا و مراحل آن

روش های تحلیل داده ها

فصل چهارم ( تحلیل یافته های پژوهش )

مقدمه

جدول های آماری

فصل پنجم( نتایج پژوهش )

مقدمه

نتیجه گیری

پیشنهادهای پژوهش

محدودیتهای پژوهش

ضمائم

داخلی

خارجی

پایان نامه

دانلود پایان نامه تحلیل محتوای كتابهای درسی سال اول دوره ی راهنمایی بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,