خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك

توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك

دانلود توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك

توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك
دسته بندینساجی
فرمت فایلdoc
حجم فایل47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل50

توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك

 

مقدمه

توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك

رئوس مطالب

هدف این مجموعه ویرایش شده، كه یك بازبینی و بررسی آخرین توسعه های تكنولوژی هوشمند مربوط به منسوجات و پوشاك است. مخاطبین این جزوه دانشگاهیان، پژوهشگران ، طراحان، مهندسان عرصه توسعه محصولات منسوج و پوشاك و فارغ التحصیلان و دانشجویان كالج ها و دانشگاهها می‌باشند.

همچنین این مجموعه میتواند آخرین بینش های مربوط به توسعه تكنولوژیك را به مدیران شركتهای منسوجات و پوشاك بدهد.

این مطالب با مشاركت هیئتی از كارشناسان بین المللی در این زمینه تهیه شده و بسیاری از جنبه‌های توسعه و پژوهش را پوشش می‌دهد. تحقیق متشكل از 17 فصل می باشد كه میتوان آن را به چهار بخش تقسیم كرد.

 

 بخش اول (فصل 1) اطلاعات زمینه‌ای مربوط به تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك و خلاصه ای از مرور بر تولیدات و ساختار پروژه را به دست می دهد

. بخش دوم شامل موضوعات مربوط به الیاف یا مواد است كه از فصل 2 تا 3 می‌باشد. فصل 2 به موضوعات مربوط به مواد پلیمری فعال شونده به وسیله برق و كاربردهای الاستومرها و ژل پلیمر غیریونی برای ماهیچه های مصنوعی می‌پردازد

. فصل 3 و مربوط به پارچه ها و الیاف حساس به گرما است.

در بخش سوم تمركز بر فرایندهای مجتمع سازی و ساختارهای مجتمع است و خود شامل فصلهای دیگر است

. فصل 4 مروری بر تولید و جریان های كلیدی تركیبات هوشمند فیبر نوری است. فصل 5 بیان كننده غشاءهای فیبرتوخالی برای جداسازی گاز است. فصل 6 قلاب دوزی را به عنوان یك روش مجتمع سازی اجزاء تشكیل دهنده فیبر در ساختارهای منسوج توصیف می كند.

بخش چهارم روی كاربردهای زیست شناختی تمركز دارد. فصل 7 فرآیندهای زیست شناختی مختلف برای پوشاك و منسوجات هوشمند را توضیح می دهد. ما فقط بخش كوچكی از تكنولوژی ظهور را از طریق پنجره این تحقیق دیده ایم . امكانپذیری های ارائه شده بوسیله این  تكنولوژی هوشمند بسیار زیاد گسترده است. حتی در حالیكه كتاب در حال آماده شدن بود، بسیاری از پیشرفت های جدید از سراسر جهان جمع آوری گردیده است. ما امیدواریم كه این تحقیق بتواند به پژوهشگران و طراحان پوشاك و منسوجات الیاف هوشمند در آینده جهت واقعیت بخشیدن به رؤیاهایشان ، كمك كننده باشد.

از قرن نوزدهم ، تغییرات تحول گونه با سرعتی غیر قابل انتظار در بسیاری از حوزه های علم و تكنولوژی صورت گرفته است كه اثرات عمیقی بر زندگی بشر گذاشته است. اختراع چیپ های الكترونیكی، رایانه‌ها، اینترنت، كشف و تكمیل نقشه ژنوم انسانی و بسیاری موارد دیگر كل جهان را تغییر داده است قرن گذشته پیشرفت های فوق العاده ای نیز دز صنعت منسوجات و پوشاك بوجود آورده كه دارای تاریخ چندهزار ساله است. شالوده های اساسی درك علوم طراحی شده است تا راهنمای كاربرد بهینه و پردازش تكنولوژی الیاف طبیعی و تولید الیاف سنتزی باشد. ما چیزیهای زیادی از طبیعت آموخته‌ایم. رایون ویسكوز، نایلون، پلی استر و سایر الیاف سنتزی در ابتدا براساس تقلید از همتاهای طبیعی آنها ابداع گردید. این تكنولوژی به گونه ای پیشرفت كرده است كه الیاف سنتزی و محصولات آنها در بسیاری از جنبه ها از آنها فراتر رفته است.

روش های بیولوژیكی برای سنتز كردن پلیمرها یا منسوجات بیانگر یك روش دوستانه محیط زیستی و انعطاف پذیر برای بكارگیری منابع طبیعی است. طراحی و پردازش به كمك رایانه ها ، اتوماسیون با كنترل راه دور متمركز یا پراكنده و سیستم های مدیریت تأمین زنجیره ای متمركز اینترنت محور بیش از پیش مشتری ها را به ابتدای زنجیره نزدیك می‌كند.

با نگاه به جلو درمی‌یابیم كه در آینده این وضعیت بیشتر هم خواهد شد. در نتیجه توسعه های بعد ما باید انتظار چه ظرفیت های جدیدی را داشته باشیم؟ این ظرفیت ها حداقل باید شامل مقیاس نانو، پیچیدیگ، شناخت و كل گرایی باشد. توانایی جدید مقیاس ترا سه درجه اهمیت را علاوه بر هدف كلی حاضر و ت وانایی های محاسباتی قابل دسترسی كلی به ما می دهد. در یك زمان كوتاه ما به میلیون ها سیستم و بیلیون ها اطلاعات موجود در اینترنت متصل خواهیم شد. تكنولوژی هایی كه امكان بیش از یك تریلیون عمل در ثانیه را می دهند در دستور كار پژوهش است. تكنولوژی در مقیاس نانو سه درجه اهمیت پایین تر از اندازه بیشتر ابزار انسان ساخته امروزی را به ما می دهد. این تكنولوژی به ما امكان می دهد تا اتم ها و مولكول ها را به گونه ای كم هزینه و با بیشترین روشهای ممكن از نظر قوانین فیزیكی چینش كنیم. این تكنولوژی به ما اجازه می دهد تا ابررایانه هایی بسازیم كه روی سر یك الیاف و دسته ای از نانوروبوت های پزشكی كوچكتر از یك سلول انسان قرار بگیرد تا سرطانها، عفونت ها ، شریانهای مسدود شده و حتی سن پیری را درمان كند. تولید مولكولی دقیقا مشخص می كند كه چه چیزی باید ساخته شود و هیچ ماده آلوده كننده‌ای تولید نمی‌گردد.

ما در این دوره هیجان انگیز زندگی می كنیم و تأثیرات بزرگ تكنولوژی بر صنعت نساجی و پوشاك سنتی كه دارای یك چنین تاریخ طولانی است حس می كنیم. به لحاظ سنتی بسیاری از حوزه های علم و مهندسی تفكیك و متمایز شده اند. اخیراً حركت قابل توجه و همگرایی بین این حوزه های تلاشگری صورت گرفته و نتایج آن خیره كننده بوده است. تكنولوژی اسمارت برای مواد اولیه و ساختارها یكی از این نتایج است.

ساختارها و مواد هوشمند چه هستند؟ در طبیعت مثال های زیادی از ساختارهای هوشمند وجود دارد. یك موجود زنده تك سلولی ساده میتواند مبانی موضوع را روشن كند. همانگونه كه در شكل 1-1 نشان داده شده شرایط متنوع زیست محیطی یا محرك ها روی لایه بیرونی عمل می كنند. این شرایط با محرك ها ممكن است به شكل نیرو، درجه حرارت، تشعشع ، واكنش های شیمیایی و میدانهای مغناطیسی و الكتریكی باشد.

حسگرهای موجود در لایه بیرونی این اثرات شناسایی می كند و اطلاعات حاصله برای تفسیر و پردازش سیگنال به نقطه ای متصل می شود. كه در آن سلول نسبت به این شرایط زیست محیطی یا محرك ها به روشهای متعددی مانند حركت، تغییر تركیب شیمیایی و كنش های باز تولیدی، واكنش نشان می دهد. طبیعت بیلیون ها سال و یك آزمایشگاه وسیع در اختیار داشته تا زندگی را توسعه دهد، در حالیكه نوع انسانی تازه شروع به خلق ساختارها و مواد هوشمند كرده است.

ساختارها و مواد هوشمند را میتوان به صورت مواد و ساختارهایی تعریف كرد كه محركها یا شرایط محیطی، مانند آنچه از منابع مكانیكی، گرمایی، شیمیایی، الكتریكی، مغناطیسی یا سایر منابع حاصل می‌شود، را حس كرده و نسبت به آن واكنش نشان می‌دهد. بر طبق حالت واكنش می‌توان آنها را به مواد هوشمند منفعل ، هوشمند فعال و بسیار هوشمند تقسیم كرد. مواد هوشمند منفعل فقط می‌توانند شرایط محیطی یا محرك ها را حس كنند؛ مواد خیلی هوشمند خودشان می توانند حس كرده، واكنش نشان دهند و سازگار شوند. حتی سطح بالاتری از هوش را میتوان از ساختارها و مواد هوشمند كسب كرد كه قادرند پاسخ داده یا برای اجرای یك عمل در یك حالت دستی یا از پیش برنامه ریزی شده فعال شوند.

در اینگونه مواد سه جزء ممكن است وجود داشته باشد: حس گرها، محرك ها و واحدهای كنترل. حسگرها یك سیستم عصبی را برای شناسایی سیگنال ها تأمین می كنند. بنابراین در یك ماده هوشمند منفعل، وجود حسگرها ضروری است. محرك ها به طور مستقیم از یك واحد كنترل روی سیگنال های شناسایی شده كار می كنند. آنها نیز به همراه حسگرها عناصر ضروری برای مواد هوشمند فعال می‌باشند. حتی در سطوح بالاتر، همانند مواد هوشمند یا خیلی هوشمند، نوع دیگری از واحد ضروری است، كه همانند مغز از طریق شناخت، استدلال و فعال سازی ظرفیت ها عمل می كند. اینگونه ساختارها و مواد منسوج در نتیجه تركیب موفق تكنولوژی پوشاك و منسوجات سنتی با علم مواد، مكانیك های ساختاری، حسگرها و تكنولوژی محرك ها، تكنولوژی پردازش پیشرفته، ارتباطات، هوش مصنوعی، بیولوژی و غیره، درحال تبدبل شدن به یك امر ممكن است.

 

دانلود توسعه تكنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاك






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق تاثیر بیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت های بدن

سمینار برق تاثیر بیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت های بدن

دانلود سمینار برق تاثیر بیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت های بدن

سمینار برق تاثیر بیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت های بدن
دسته بندیسمینار برق
فرمت فایلpdf
حجم فایل5456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل84

سمینار برق تاثیر بیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت های بدن

چکیده 

بسیاری از محصولات صنعتی، مصرف کنندگان و تقاضاها، سبب استفاده از انرژی الکترومغناطیسی شده است یکی از صورت های انرژی الکترومغناطیسی که موجب افزایش اهمیت جهانی آن شده است انرژی رادیو فرکانسی یا RF می باشد که شامل امواج رادیویی و مایکروویو بوده و برای مخابرات، انتقال و سایر خدمات به کار می رود. در ایالات متحده کمیته فدرال ارتباطات FCC بسیاری از خدمات مخابراتی RF، امکانات و دستگاه هایی را که در ادارات صنایع و سازمان های دولتی و… به کار می رود سیاست گذاری می کند به خاطر مسئولیت مهم این کمیته در حیطه یاد شده، پرسش هایی در زمینه حفاظت از انسان ها در برابر خطرات مربوط به امواج الکترومغناطیسی که توسط فرستنده ها ایجاد می شود مطرح شده است افزایش آگاهی مردم از توسعه تکنولوژی RF منجر به این شده است که مردم آلودگی الکترومغناطیسی را به عنوان یک خطر مهم برای سلامتی بشر تلقی کنند. در این تحقیق اطلاعات حقیقی را ارائه داده و به بسیاری از سؤالاتی که در این زمینه مطرح شده پاسخ می دهیم. 

مقدمه 

امواج رادیویی و مایکروویو صورت هایی از انرژی الکترومغناطیسی هستند که کلا از آنها به امواج رادیویی یا RF یاد می شود انتشار موج RF و پدیده های مربوط به آن می تواند در بحث هایی با عنوان انرژی، تشعشع و میدان مطرح شود. منظور از تشعشع انتشار انرژی در فضا به شکل موج یا ذره می باشد. 

این امواج توسط حرکت بارهای الکتریکی در یک هادی فلزی یا آنتن شکل می گیرند برای مثال، حرکت متناوب بارها (جریان) در یک آنتن در یک ایستگاه رادیو یا تلویزیون ایجاد می شود و یا در یک ایستگاه پایه سلولی، آنتن موج الکترومغناطیسی را تولید می کند که توسط فرستنده به نقاط دور ارسال می شود و توسط یک گیرنده مثل آنتم پشت بام یا آنتن اتومبیل یا آنتن یک دستگاه تلفن سیار دستی دریافت می شود. عبارت میدان الکترومغناطیسی برای نشان دادن حضور انرژی الکترومغناطیسی از یک مکان داده شده به کار می رود. میدان RF می تواند به صورت میدان الکتریکی و یا میدان مغناطیسی تعبیر شود. همانند هر پدیده مربوط به موج، انرژی الکترومغناطیسی می تواند توسط یک فرکانس و طول موج مشخص شود. طول موج (^) فاصله یک سیکل کامل موج الکترومغناطیسی می باشد که در شکل ۱-۲ نشان داده شده است. فرکانس (f) تعداد دفعات عبور موج الکترومغناطیسی در یک نقطه داده شده در یک ثانیه می باشد برای مثال یک فرستنده رادیویی که توسط یک ایستگاه رادیویی FM فرستاده می شود. طول موجی در حدود ۳ متر و فرکانسی در حدود ۱۰۰ میلیون سیکل در ثانیه یا ۱۰۰MHz دارد. 

یک هرتز برابر یک سیکل در ثانیه است لذا در این حالت ۱۰۰ میلیون موج الکترومغناطیسی RF در هر ثانیه از یک نقطه داده شده می گذرد. امواج الکترومغناطیسی با سرعت نور در فضا منتشر می شوند. طول موج و فرکانس یک موج الکترومغناطیسی به صورت عکس هم توسط یک فرمول ساده ریاضی به هم مرتبط می شوند، حاصلضرب طول موج در فرکانس برابر با سرعت نور است. 

تا زمانی که سرعت نور در یک فضای خلأ داده شده تغییر نکند امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا طول موج کوتاهتری دارند و امواج با فرکانس پایین طول موج بزرگتری دارند. طیف الکترومغناطیسی (شکل ۲-۲) شامل فرم های مختلف انرژی الکترومغناطیسی از کمترین انرژی تا بیشترین انرژی مربوط به امواج گاما و x می باشد. امواج رادیویی، مایکروویو، تشعشعات مادون قرمز، نور مرئی و فرابنفش به ترتیب در این رنج قرار دارند. موج RF از طیف الکترومغناطیسی در محدوده ۳KHz تا ۳۰۰GHz قرار دارد. ۱ کیلوهرتز معادل یک هزار هرتز بوده و یک مگاهرتز معادل یک میلیون هرتز و یک گیگاهرتز معادل یک بیلیون هرتز است. لذا زمانی که ما رادیویی خود را در فرکانس ۱۰۱/۵ تنظیم می کنید این بدان معنی است که ما امواج رادیویی خود را از ایستگاهی که موج را با فرکانس ۱۰۱/۵MHz ارسال می کند دریافت می کنید.

دانلود سمینار برق تاثیر بیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت های بدن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
اشنایی با ژیمناستیک هنری

اشنایی با ژیمناستیک هنری

دانلود اشنایی با ژیمناستیک هنری

اشنایی با ژیمناستیک هنری
دسته بندیتربیت بدنی و علوم ورزشی
فرمت فایلdoc
حجم فایل13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل15

 اشنایی با ژیمناستیک هنری

فهرست 

ژیمناستیک هنری

تعلیم رقص برای ژیمناستیك

در مورد موسس

رقص و  ژیمناست مرد

نیازهای یگانه

پیشنهادهای تدریس

خلاصه

مقدمه

ژیمناستیكهای هنری ورزش است یا هنر؟ حركت عادی سطح  یك نمایش در مهارتهای رقصیدن است؟ یا بیشتر شبیه یك رقص باله است در رقصیدنی كه یك نقش را همچنین بازی می كند؟

ورزشكارانی كه عاشق رقص و جهش و خوابیدن هستند واقعاً باید دوره رقص داشته باشند؟ قصد این كتاب پاسخ به تمام این پرسشهاست و نشان دادن آنها بدون شك، كه رقص واقعاً یك قسمتی از ژیمناستیك است. ژیمناستیك، اگرچه بعضی را می ترساند، اما مطمئناً هم ورزش و هم هنر است.

طرح این كتاب بعد از چند سال تدریس رقص برای ژیمناستیك آمده است و دو سال از نوشتن درباره موضوع برای مجله ورزشكار بین المللی. تدریس تقریباً تصادفی اتفاق افتاد، وقتی من در یك بدنسازی توقف كردم كه درباره امكان ایجاد كلاسهای مختلط برای بچه ها و بزرگسالان تحقیق كنم. (مدیر) توضیح داد كه آن ممكن است برای اعضای تیمهای مسابقه ای زمان بگیرد كه شروع كننده دوره های رقص را و من وسوسه شدم  با این فكر كه رقص و ژیمناستیك با هم تركیب شوند. من ژیمناستیك را در تلویزیون تماشا كرده بودم و آن را بطرز وحشتناكی هیجان انگیز پیدا كردم و همیشه می توانستم بگویم كه ورزشكارهای مسابقه ای دوره رقص داشته اند.

بنابراین من بعداً ترسیدم وقتی كشف كردم كمبود اطلاعات موجود در موضوع رقص برای ژیمناستیك. چگونه من باید می دانستم كه دقیقاً چه دوره هایی باید به ورزشكاران داد؟ چه چیزهایی من باید شامل طرحهای درس می كردم؟و اگر مفسران تلویزیون دائماً به كمبود یا مهارت ورزشكاران اشاره می كردند.


تعلیم رقص برای ژیمناستیك

به سولات زیر در طول دوره پاسخ دهید و جوابهای درست را تهیه كنید خصوصاً در قسمتهایی كه مربوط به ورزشكار است. دوماً چنین دوره ای وقتی كه ورزشكار یك دوره كامل را داشته باشد اتفاق می افتد. اگر حركات عادی نباید به درستی مورد بررسی قرار بگیرند. تا هنگامیكه تمام نیازهای زیر با رضایت تلاقی پیدا كنند.

 آیا رقص باله شامل تمام مراحل لازم و عوامل سختی می شود.

 آیا حركات و حالتهای برگزیده هر دو تنوع و هیجان را پیشنهاد می كند؟

 آیا تمام عوامل فاصله ای كاملاً مورد بررسی و استفاده شیرین فایده قرار گرفته‌اند.

 آیا حركات عادی تنوع موزون را اظهار می كند؟

 آیا حركات با هم ناشی می شوند بدون آمدن آنها ثبت سرهم؟ اگرچه داوری‌ها تاكید قابل توجهی بروی حركات پیوسته قرار می دهند و ورزشكار باید مطمئن باشد كه هر حركت با یك شروع و پایان روشن، شمرده انجام می شود.

 آیا جریان عادی تنها شامل مهارتهایی می شود كه ورزشكار در یك سرعت مناسب موفق داشته باشد؟ ورزشكار باید 90 درصد سرعت موفلق داشته با مهارتهای نمایشی روی نورد كوتاه قبل از سعی كردن آنها روی یك نورد از تنظیم ارتفاع. همین طور، او باید 90 درصد نمایش مثبت روی نورد بلند داشته باشد. قبل از تكامل آنها برای اجرای مهارتهای در طمی یك رقابت.

 آیا (حركات عادی) بین تنظیم زمان 1:10 تا 1:30 دقیقه اتفاق می افتد. دوباره بخاطر حالت عصبی توجه می شود یك نقش بزرگ را در طول نمایش واقعی بازی كند. یك كار عادی كه استافده می شود در هر دو حداقل بی نهایت یا شیرین مقدار زمان ممكن است در طول رقابتی كوتاهی شود. آن ورزشكارهایی كه تجربه كمتر دارند مخصوصاً باید از این بی نهایت ها خودداری می كنند.

 

دانلود اشنایی با ژیمناستیک هنری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

عنوان دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان) فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید 33 اسلاید دسته مدیریت( مبانی سازمان و مدیریت اصول مدیریت مدیریت عمومی) طراحی با سالایدهای بسیار زیبا کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و

دانلود دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان با عنوان  تصمیم گیری و حل مسأله  در حجم 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
رابطه فراگرد تصمیم گیری و حل مسأله 
فراگرد مسأله یابی در سازمانها
مسأله یابی
مسأله یابی رسمی
مسأله یابی غ
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
حجم فایل404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل33

عنوان: دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 33 اسلاید

دسته: مدیریت( مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- مدیریت عمومی)

طراحی با سالایدهای بسیار زیبا

کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی  مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی در سطح کارشناسی برای رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب با عنوان " تصمیم گیری و حل مسأله" در حجم 33 اسلاید همراه با توضیحات و تصاویر کامل می باشد که میتوان از آن به عنوان سمینار کلاسی(کنفرانس) برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و مدیریت عمومی برای رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد استفاده کرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

رابطه فراگرد تصمیم گیری و حل مسأله

فراگرد مسأله یابی در سازمانها

مسأله یابی

مسأله یابی رسمی

مسأله یابی غیر رسمی

فراگرد حل مسأله و تصمیم گیری

انواع تصمیم

تصمیم های برنامه ریزی شده

تصمیم های برنامه ریزی نشده

موقعیتهای تصمیم گیری

انواع مسائل سازمانی و مرجع اتخاذ تصمیم برای حل آنها

فراگرد منطقی حل مسأله

ارزیابی میزان کارایی یک تصمیم

مدیران و موانع حل مسأله

اجتناب آرام

تغییر آرام

اجتناب دفاعی

ترس(هراس)

موانع استفاده از فراگرد منطقی اتخاذ تصمیم

روشها و فنون تصمیم گیری

چالش های معاصر تصمیم گیری

منابع پیچیدگی فراگرد تصمیم گیری در دنیای معاصر

انطباق با عدم اطمینان

سبکهای پردازش اطلاعات

اجتناب از دامهای ادراکی و رفتاری در تصمیم گیری

دام ظاهر نگری

دام تعهدات احساسی و اجتماعی

علل متداوئل بودن تعهد احساسی و اجتماعی

دام اعتماد بیش از حد

دانلود دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف ( بیوم ها )

آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف ( بیوم ها ) تعداد اسلاید 66

دانلود پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف ( بیوم ها )

پاورپوینت
اکولوژی محیطهای مختلف
بیوم ها
دسته بندیمنابع طبیعی
فرمت فایلppt
حجم فایل6735 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل66

 آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف ( بیوم ها )

تعداد اسلاید: 66

قسمتی از فهرست مطالب

مقدمه

توندرا

جنگل سوزنی برگان(تایگا)

بیابان(صحرا)

جوامع دریایی

جوامع آبهای شیرین

جوامع دریایی

آبهای روان

آبهای ساکنLentic water

دانلود پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف ( بیوم ها )






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت

بعد از ارزیابی تعداد زیادی از برنامه های یکپارچه تکنولوژی در دانشگاه هاو مدارس مناطق مختلف ، مشخص شد که وجود تکنولوژی تضمین کننده استفاده از آن در کلاس درس نمی باشد

دانلود ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت

ایدئولوژی های آموزشی 
پذیرش تکنولوژی 
انطباق تکنولوژی
آموزش معلم
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل25

بعد از ارزیابی تعداد زیادی از برنامه های یکپارچه تکنولوژی در دانشگاه هاو مدارس مناطق مختلف ، مشخص شد که وجود تکنولوژی تضمین کننده استفاده از آن در کلاس درس نمی باشد. البته مدلها و فرضیه های مختلفی تلاش کردهاند تا عوامل دخیل در پذیرش تکنولوژیرا توضیح دهند مدلها و فرضیه ها بر عوامل مرتبط با تکنولوژی تکیه کر ده اند . بر مبنای باز بینی نوشته ها ،ما یک مدل جدید برای پذیرش تکنولوژی را فرض کرده ایم شامل ایدئولوژی آموزش و پرورش بعنوان یک عامل خارجی است. ما سعی کردایم مدلی را ایجاد کنیم که با توجه به اطلاعات گرد آوری شده از پرسشنامه های کامل شده بوسیله 320 معلم قبل از خدمت مطابق با مدل فرضی باشد .متغیرهای مورد استفاده از مراحل تحلیل مدل بخشهای از مدل اصلی پذیرش تکنولوزی وشش ایدئولوژی آموزشی مختلف هستند. نتایج نشان دادند که مدل جدید ،با مدل فرض شده مطابقت دارد. بنابراین نتایج نشان می دهد که ایدئولوژی های مختلف آموزشی ممکن است اثرات متفاوت روی پذیرش تکنولوزی توسط معامان داشته باشند.

واژه های کلیدی:ایدئولوژی های آموزشی ،پذیرش تکنولوژی ،انطباق تکنولوژی ،آموزش معلم

فهرست مطالب

چکیده ۴
مقدمه ۴
پذیرش تکنولوژی ۵
ایدئولوژی آموزشی ۷
ابزار instrument 11
تجزیه و تحلیل اطلاعات ۱۲
بخش ایدئولوژی آموزشی ۱۴
قسمت مبنی بر پذیرش تکنولوژی ۱۶
بحث 20

دانلود ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
اختلالات وابسته به مواد

درك اثرات الكل و اهمیت بالینی اختلالات وابسته به الكل در كار روان شناسی ضرروی است مسمویت با الكل سبب بروز تحریك پذیری، رفتار خشن، احساس افسردگی و در موارد نادر توهم و هذیان می‌شود

دانلود اختلالات وابسته به مواد

اختلالات وابسته به مواد
اختلالات وابسته
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل35

درك اثرات الكل و اهمیت بالینی اختلالات وابسته به الكل در كار روان شناسی ضرروی است. مسمویت با الكل سبب بروز تحریك پذیری، رفتار خشن، احساس افسردگی و در موارد نادر توهم و هذیان می‌شود. میزان روبه افزایش و طولانی مدت الكل تحمل و انطباق بدنی شدیدی ایجاد می‌كند به طوریكه قطع مصرف ممكن است سبب بروز سندرم ترك شود. سندرم ترك الكل با بی‌خوابی، بیش فعالی دستگاه عصبی خود مختار و احساس اضطراب همراه است. بنابراین ضمن ارزیابی مشكلات زندگی و نشانه‌های روانی بیمار درمانگر باید این احتمال را مد نظر قرار دهد كه ممكن است وضعیت بالینی ناشی از اثرات الكل باشد. وابستگی به الكل و سوء مصرف آن معمولاً الكلیسم نامیده می‌شود.

فهرست مطالب

اختلالات وابسته به الكل

وابستگی به سوء مصرف الكل

علائم مسمومیت با الكل

درمان برای دلیریوم ترك الكل

اختلال سایكوتیك ناشی از الكل و درمان

اختلالات وابسته به آمفتامین یا شیشه آمفتامین

اختلالات وابسته به حشیش

اختلالات وابسته به كوكائین

پیوست

منابع

دانلود اختلالات وابسته به مواد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره کودکان تیزهوش

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره کودکان تیزهوش

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره کودکان تیزهوش

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره کودکان تیزهوش
دسته بندیمبانی و پیشینه نظری
فرمت فایلdoc
حجم فایل32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل20

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره کودکان تیزهوش

در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع کودکان تیزهوش

 

2-1  تیزهوش 

2-1-1.      تعاریف تیزهوش

تعبیرهای متفاوت بسیاری از تعریف کودکان تیزهوش برای جامعه ما وجود دارد و تعبیری که در زیر می آید. به اندازه هر تعبیر دیگری قابل قبول است. این تعبیر، دریافت جاری از این پدیده را به همراه ابعاد گوناگونی از تیزهوشی منعکس می کند(گلاگر ، 1984؛ ترجمه مهدی زاده و رضوانی، 1381).

کودکان تیزهوش و بااستعداد کسانی هستند که بر طبق تشخیص افراد صلاحیتدار و اهل فن به دلیل استعداد های برجسته خود قادر به عملکرد های عالی هستند. این کودکان به خدمات و برنامه آموزشی متفاوتی و رای آنچه معمولاً از طریق برنامه عادی مدرسه ارائه می شود نیازمندند تا به مسئولیتشان نسبت به خود واقف شوند. کودکان برخوردار از عملکرد بالا شامل کسانی می شوند که در هر یک از زمینه های زیر دارای موفقیتی مشهود و یا توانایی بالقوه ای باشند:

1-   توانایی ذهنی عام

2-   استعداد تحصیلی خاص

3-   تفکر سازنده یا خلاق

4-   توانایی رهبری

5-   هنرهای نمایشی و دیداری

6-   توانایی روانی-حرکتی

توانایی در به کار گیری سیستمهای نمادی آموخته شده ذهنی را شاید بتوان شرط لازم برای تیزهوشی دانست. این توانایی به دانش آموز تیزهوش اجازه می دهد که بدون انتظار از معلم یا محیط مطالب را با اتکای به خود فرا گیرد و اشکال و نتایج نوینی را تصور و خلق کند. بدین ترتیب این سیستمهای نمادی به یادگیرنده استقلال می بخشد(گلاگر ، 1984؛ ترجمه مهدی زاده و رضوانی، 1381).

گرچه نمرهء آزمون هوش می‌تواند ملاک نسبتا خوبی برای‌ تعیین‌ و‌ تعریف کـودکان تـیزهوش باشد اما باید توجه‌ داشت‌ که‌ این‌گونه آزمون‌ها قادر به‌ اندازه‌گیری همهء جنبه‌های هـوش‌ نـیستند، برای‌ مـثال، یکی از ویژگی‌های کودکان تیزهوش که‌ در تعریف و شناسایی آنان به‌کار می‌رود، قدرت رهبری‌ و مدیریت و نیز خلاقیت آنان‌ است‌ کـه‌ تـست‌های هوشی‌ نمی‌توانند‌ این‌ ویژگی‌ها را اندازه‌گیری کنند. اربن[1](1990)در تعریف‌ خلاقیت می‌گوید: "خلاقیت‌ توانایی‌ پدید آوردن یک چـیز جـدید،غیرمعمول و شـگفت‌آور است‌". به‌گفتهء اسمیت، نیزورت و هانت(1976)، در اصلاحیهء تربیتی‌ 1978‌ قانون عمومی‌ 561-95 بخش 902 آموزش و پرورش آمریکا،کودکان تیزهوش چنین‌ تعریف‌ شده‌اند:

کودکان و نوجوانان سنین قـبل‌ از‌ دبـستان، دبستان یـا دبیرستان که دارای توانایی هوشی بالا، خلاقیت، توانایی در یک موضوع علمی خاص‌ و توانایی مدیریت و رهـبری هـستند‌ و به‌ خدمات‌ آموزشی خاص نیاز‌ دارند.به‌هرحال، ضریب‌ هوشی یکی از ملاک‌های‌ بسیار مناسب‌ برای شناسایی کودکان تیزهوش به‌حساب می‌آید. ضریب هـوشی 140-130 مـلاک تعیین کودکان تیزهوش است (ملک پور، 1380). 

2-1-2.     ضوابط و معیارهای شناخت کودکان تیزهوش

باهوش دانستن کودکان براساس نتایج کار عملی آنان و یااستعداد و توانایی‌ شگرف‌ ایشان‌ در دروس نظری، بدون توجه به سایر عـوامل، معنی چـندانی نـخواهد داشت. در مراحل‌ تعیین کودکان باهوش بـاید قـدرت خـلاقه، استعداد رهبری، استعداد آموختن زبان خارجی وعلوم و ریاضیات ارزشیابی شود. ...

...

بخشی از منابع فارسی

  افروز، غ؛ ارجمندنیا، ع. ا؛ تقی زاده، ح؛ قاسم زاده، س؛ اسدی، ر. (1392). بررسی مقایسه ای باورهای خودکارآمدی و سلامت روان در میان دانش آموزان تیزهوش و عادی. مطالعات ناتوانی، دوره  3 ، شماره  3 : 34-24. از صفحه 0 تا صفحه 0

بشارت، ح. (1391). آموزش و پرورش کودکان تیزهوش. رشد معلم، شماره 267: 28-26.

حق شناس، ح؛ چمنی، ا. ر؛ فیروزآبادی، ع. (1385). مقایسه ویژگی های شخصیتی و سلامت روان دانش اموزان دبیرستان های تیزهوشان و دبیرستان های عادی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال هشتم، شماره بیست و نهم و سی ام: 66-57.

ریاسی، ح. ر؛ مقرب، م؛ صالحی ابرقوئی، م؛ حسن زاده طاهری، ع؛ حسن زاده طاهری، م. م. (1391). مقایسه افسردگی دانش آموزان عادی و تیزهوش شهرستان بیرجند در سال تحصیلی 88-1387. مراقبت های نوین، 9 (2): 103-95.

سیف نراقی، م و نادری، ع. (1387).  کودکان و دانش‏آموزان استثنایی. تهران: انتشارات آگاه.

شریفی، ح. (1391). نظریه و کاربرد آزمون های هوش و شخصیت. تهران: سخن.

شهریاری احمدی، م؛ افروز، غ؛ شریفی، ح. پ؛ دوایی، م. (1391). مقایسه خلاقیت و سلامت روانی دانش آموزان تیزهوش و عادی. تحقیقات روانشناختی، دوره  4 ، شماره  15 : 34-24.

صادقی، ا. (1380). بررسی اثربخشی‌ آموزش گروهی کـنترل خـشم بـه‌ شیوه‌ عقلانی، رفتاری، عاطفی، بر‌ کاهش‌ پرخاشگری دانش‌آموزان پسر‌ دبیرستانی‌ شهر اصفهان. پایان‌نامه کارشناسی ارشد‌ مشاوره، دانشگاه‌ اصفهان.

...

بخشی ازمنابع لاتین

Anolik, S. (1979).Personality, education and criminological characteristics of bright delinquents.Psychological Reports 44:727-340.

Betroth,John Carlo&McClure,Charles R.(1998). Moving toward more effective public Internet access:the 1998 national‌ survey‌ of public library outlet internet connectivity.Washington,D.C.:National Commission on Libraries and Information Science.

Chan, L.K.S. (1988). The perceived competence of intellectually talented students.  Gifted Child Quarterly, 32(3), 310-314

....

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره کودکان تیزهوش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT
دسته بندیمبانی و پیشینه نظری
فرمت فایلdoc
حجم فایل42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل32

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

 

در 32  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

بارزترین و رایج ترین شیوه مراقبه در CBT به طور کلی «آموزش ذهن آگاهی» نامیده می شود. پژوهشگران به صورت تجربی نشان داده اند که آموزش ذهن آگاهی، در یاری دادن بیماران جهت مقابله با هیجان های دشوار، کارآمد است. به همین دلیل درمانگرانی که در جستجوی گسترش دامنه CBT جهت بهبود تنظیم هیجان هستند، علاقه خاصی به آموزش ذهن آگاهی دارند. هدف آموزش ذهن آگاهب، عبارت است از تشویق بیماران به تجربه کردن هیجان ها با سعه صدر، در همان لحظه، و بدون واکنش پذیری شدید رفتاری. امروز آموزش ذهن آگاهی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مقابله با تنظیم هیجان و تحمل عواطف، به طور فزاینده ای در رویکردهای برجسته رفتاری و شناختی مانند ACT (هیز و همکاران، 1999)؛ شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی یا همان MBCT (سگال، ویلیامز، و تیزدل، 2002) مورد استفاده قرار می گیرد(لی هی، تیرچ، ناپولیتانو، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه ای خاص، هدف مند و خالی از قضاوت است (کابات زین[1]، 1990). ذهن آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آنچه اکنون هست، بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره آنچه اتفاق می افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح (سگال و همکاران، 2002). این فرآیند شامل ایجاد روش خاصی از بذل توجه به تجربیات ما است که کم و بیش با روش متداول و روزمره بذل توجه ما به زندگی خود تفاوت دارد. ذهن آگاهی، بیانگر نوعی مشاهده متمرکز، انعطاف پذیر، و لحظه به لحظه آشکار شدن جریان افکار، احساسات، و حس های جسمانی است که خود را در حیطه هوشیاری ما عرضه می کند. از دیدگاه فرد ناظر آگاه و بردبار، ما افکار را به صورت افکار، هیجان ها را به صورت هیجان، حس های جسمانی را به صورت حس های جسمانی تجربه می کنیم. در ذهن آگاهی از ما خواسته می شود تا اولاً قضاوت خود درباره این تجربیات را به حالت تعلیق در آوریم، و ثانیاً آگاهی خود را برای چندمین بار با جدیت و در عین حال به آرامی، به جریان رویدادهایی معطوف داریم که در حیطه هوشیاری ما قرار دارند (لی هی و همکاران، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

2-4-1.           تکنیک های ذهن آگاهی

2-4-2-1.  مواجهه

اولین مطالعه ای که اثرات کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR)( کبات زین، 1982) را مورد توصیف قرار داد، کاربرد آن در درمان بیماران مبتلا به درد مزمن بود. MBSR تا حدی مبتنی بر تمرینات سنتی مراقبه است، و غالبا شامل دوره های وسیع نشستن بدون حرکت می باشد. اگر چه یک وضعیت نسبتا آرامش یافته ای ایجاد می شود، اما عدم تحرک طولانی می تواند منجر به ایجاد درد در عضلات و مفاصل شود. در دستور العمل هایی که به مراجعان در مراقبه داده می شود، تاکید می گردد که وضعیت خود را برای رهایی از درد تغییر ندهند، بلکه در عوض مستقیماً توجه دقیقی بر حس های درد داشته باشند  و با نگرش های بدون قضاوت به این حس ها توجه کنند؛ همچنین شناخت ها، هیجانات و کنش هایی که غالباً با حس های درد همراه هستند را مورد توجه دقیق و پذیرش قرار دهند. اعتقاد بر این است که توانایی مشاهده بدون قضاوت، حس های درد و پریشانی همراه با درد را کاهش می دهد(امیدی و محمد خانی، 1387).

2-4-2-2.  تغییر شناختی

مولفین متعددی مطرح ساخته اند که تمرینات حضور ذهن می تواند باعث ایجاد تغییراتی در الگوهای فکری، یا نگرش های فرد در مورد افکارش شود. برای مثال، کبات- زین (1990و1982) توصیه می کند که مشاهده بدون قضاوت درد و افکار مرتبط با اضطراب ممکن است منجر به فهم و درک این نکته گردد که اینها «فقط افکارند» و نمایانگر حقیقت یا واقعیت نیستند، و لزوماً نباید باعث فرار یا رفتار اجتنابی شوند(امیدی و محمد خانی، 1387). لیهان (1993) نیز خاطر نشان می سازد که مشاهده افکار و احساسات و به کار گرفتن برچسب های توصیفی برای آنها، این درک و فهم را به وجود می آورد که آنها همیشه نمایانگر صحیحی از واقعیت نیستند. برای مثال احساس ترس به این معنی نیست که خطر قریب الوقوع وجود دارد، و تفکر «من مقصرم» لزوماً واقعی نیست. کریستلر و هالت (1990، 1999)، در مطالعه ای با استفاده از تکنیک های MBSR در مورد بیماران مبتلا به پورخوری مرضی، نظریه هیترتون و بومیستر (1991) در خصوص این دسته از بیماران در نظر گرفتند، در این نظریه پرخوری به عنوان فرار از آگاهی از خود مطرح شده و آموزش حضور ذهن می تواند منجر به پذیرش بدون داوری شرایط ناخوشایندی گردد که باعث می شود این بیماران از آن فرار می کنند(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

تیزدل (1999) و تیزدل و همکاران (1995) در بحث خود از MBCT ادعا نمودند که آموزش ذهن اگاهی باعث عدم محوریت ذهن فرد نسبت به الگوهای فکری تکراری و هم چنین کاهش نشخوار فکری می گردد. این نوع تفکر خاص بیماران افسرده است (نولن-هکسما، 1991). یعنی مهارت ذهن آگاهی، بیمارانی را که سابقه افسردگی دارند، متوجه افکار افسردگی زای خود می سازد، و مجدداً افکار انها را به سایر جنبه های زمان حال، نظیر تنفس، راه رفتن همراه ذهن آگاهی یا صداهای محیطی، معطوف می سازد و از این طریق باعث کاهش نشخوار فکری می گردد. تیزدل این پدیده را «بینش فراشناختی» می نامد. تیزدل و همکاران (1995) هم چنین متذکر می شوند که مزیت عملی مهارت های ذهن آگاهی در ترغیب تغییرات شناختی این است که همیشه تمرینات حتی در دوره های بهبودی قابلیت انجام دارند. دوره هایی که افکار افسردگی زا ممکن است به ندرت رخ دهند کمتر می توان از تکنیک های سنتی شناخت درمانی نظیر چالش با افکار و تحریفات شناختی استفاده نمود.به عبارتی، دیدگاه مبتنی بر ذهن آگاهی در مورد کلیه افکار فرد می تواند کاربرد داشته باشد(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

2-4-2-3.  اداره- خود

مولفین متعددی اظهار داشته اند که مشاهده –خود بهبود یافته ناشی از آموزش ذهن اگاهی می تواند استفاده از مهارت های مقابله ای را ارتقا بخشد. برای مثال کبات-زین (1982) مطرح می سازد که اگاهی فزون یافته از حس ای درد و پاسخ های استرس، افراد را قادر می سازد که در انواع پاسخ های مقابله ای درگیر شوند.

کریستلر و هالت (1999) ادعا می کنند که توسعه مهارت های مشاهده – خود در طی آموزش های ذهن اگاهی باعث بهبود شناخت سرنخ های سیری در پرخورها می گردد، به همین ترتیب توانایی مشاهده کشش های مربوط به پرخوری را افزایش می دهد. مارلات (1994) اثرات مشابهی را در معتادان رو به بهبود بیان می کند. تیزدل و همکاران (1995) خاطر نشان ساختند که آموزش حضور ذهن باعث آگاهی از کلیه رویداد های هیجانی و شناختی آم گونه که رخ می دهند، می گردند، به ویژه در کسانی که ممکن است نشانه های اولیه عود افسردگی را تجربه کنند. از این رو، اموزش ذهن آگاهی می تواند بازشناسی اولیه نشانه های یک مشکل را ارتقاء بخشد و کاربرد این مهارت ها به احتمال بسیار در پیشگیری از مشکل می تواند موثر باشد(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

 


[1] Kabat – zinn, J

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 8 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی
دسته بندیمبانی و پیشینه نظری
فرمت فایلdoc
حجم فایل43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل20

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی

 

در 20  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع خودنظم دهی

یادگیری خودنظم بخش

یادگیری خود نظم بخش نوعی فرایند ساختاری فعال است که از طریق آن یادگیرندگان اهدافی را برای یادگیری شان تعیین می کنند سپس می کوشند تا شناخت، انگیزش، و رفتارشان را نظارت، تنظیم و کنترل کنند (پنتریج، 2000؛ به نقل از شانک[1]، 2005). این فرایند مستلزم فراگیرانی است که به طور مستقل یادگیری شان را طراحی، نظارت و ارزیابی می کنند. بسیاری از پژوهش های اولیه در مورد خود نظم بخشی ماهیت درمانی دارند که طی آنها پژوهشگران به آزمودنی هایشان آموزش می دادند تا رفتارهایی از قبیل پرخاشگری، اعتیاد و سایر مشکلات رفتاری خود را تغییر دهند (شانک، 2005). با این حال پژوهشگرزان اکنون اصول خودنظم بخشی را برای مطالعه تحصیلی و دیگر شکل های یادگیری از قبیل مهارت های اجتماعی و حرکتی به کار می برند (بوکارتس، پنتریچ و زیدنر،2000؛ زیمرمن و شانک، 2001؛ به نقل از شانک، 2005).

تعاریف و مدل های گوناگونی از یادگیری خود نظم بخش وجود دارد که در آنها سعی شده است که نحوه خود نظم بخشی دانش آموزان در فرایند یادگیری تبیین شود. به طور کلی در این دیدگاه ها بر نقش فعال دانش آموز در فرایند یادگیری تاکید می شود. براساس این نظریه ها، یادگیری چیزی نیست که توسط دیگران برای دانش آموز اتفاق می افتد بلکه آن چیزی است که توسط خود دانش آموز صورت می گیرد. ویژگی های خاصی که اغلب به یادگیرندگان خود نظم بخش نسبت داده می شود مرتبط با باورهای انگیزشی یا نگرش ها، استفاده از راهبردهای شناختی و توانایی فراشناختی شان است. به عبارت دیگر، یادگیرندگان خود نظم بخش دانش آموزانی هستند که از لحاظ انگیزشی، شناختی، فراشناختی و رفتاری برای پیشرفت تحصیلی خود به فعالیت می پردازد. از لحاظ انگیزشی، تصور می شود که یادگیرندگان خود نظم بخش مجموعه ای از باورها و نگرش های انطباقی دارند که تمایل آنان را برای درگیرشدن و پایداری در تکلیف تحصیلی شکل می دهند. برای مثال، دانش آموزان خود نظم بخش گرایش به خود بسندگی دارند، بر افزایش سطح تسلط شان تمرکز دارند و موضوعات درسی را ارزشمند، جالب و مفید می دانند (شانک و ارتمر، 2000؛ ویگ فلد، 1994؛ به نقل از ولترز[2]، 2003). از لحاظ شناختی، یادگیرندگان خودنظم بخش خزانه ای غنی از راهبردهای شناختی دارند و می توانند آنها را با آمادگی و مهارت برای انجام تکالیف مختلف تحصیلی ره کار برند. برای مثال، این دانش آموزان در راهبردهای شناختی یادگیری از قبیل مرور کردن، بسط دادن و سازمان دهی کردن ماهر هستند (الکساندر، گراهام و هاریس، 1998؛ وینشتاین و می یر، 1986؛ به نقل از ولترز، 2003). این دانش آموزان از لحاظ فراشناختی، اندوخته ای بزرگ از دانش فراشناختی درباره راهبردهای یادگیری (به طور خاص) و درباره فرآیند یادگیری (به طور عام) دارند (زیمرمن، 1986؛ بورکواسکی، کار، ریلینگر و پرسلی، 1990؛ پنتریج، ولترز و بکستر، 2000؛ به  نقل از ولترز، 2003). آنان قادر به نظارت بر یادگیری و تولید بازخورد درونی درباره پردازش شناختی شان هستند (باتلر و وین، 1995؛ به نقل از ولترز، 2003). همچنین آنان از لحاظ اصلاح رفتارهای یادگیری شان در پاسخ به تغییر مطالبات موقعیتی یا مقتضیات تکلیف ماهر هستند (زیمرمان[3]، 1998).

پنتریچ (2000؛ به نقل از پاستینین و پال کینین[4]، 2001) نوعی چارچوب مفهومی برای مطالعه یادگیری خود نظم بخش ارائه کرده است که به اندیشه ها و مطالعات مربوط به آن انسجام می بخشد. مطابق این چارچوب، یادگیری خود نظم بخش دارای چهار مرحله یا فاز است. این مراحل بیانگر فرایندهای تعیین هدف، نظارت، کنترل و تنظیم و هم چنین فرایندهای تاملی است که بسیاری از مدل های دیگر خود نظم بخشی نیز در آنها مشترک اند.


[1] Schunk, D. H

[2] Wolters, C. A

[3] Zimmerman, B. J

[4] Puustinen, M., & pulkkinen, L.

خودنظم بخشی در انگیزش

انگیزش به عنوان تعیین کننده ای قاطع از یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در قرارگاه های تحصیلی تلقی می شود (گراهام و واینر، 1996؛ پنتریچ و شانک، 2002؛ به نقل از ولترز و همکاران، 2003). با این حال، فقدان انگیزش مسئله ای است که دانش آموزان در تمام سطوح سنی آن را تجربه می کنند. در محیط های تحصیلی عواملی از قبیل سر و صدا و عوامل بر هم زننده تمرکز حواس، مواد درسی یا تکالیفی که از سوی دانش آموز خسته کننده، دوباره کاری، دشوار، یا بی اهمیت تلقی می شوند، از عوامل موثر در کاهش انگیزش تلقی می شوند. علاوه براین، چالش حاصل از انجام تکالیف درسی در بیرون از مدرسه و در محیط خانه می توانند شناخت شان را تنظیم کنند، انگیزش و عاطفه شان در خصوص تکالیف تحصیلی را نیز می توانند تنظیم کنند. تنظیم انگیزش به عنوان فعالیت هایی توصیف می شود که افراد از طریق آنها به طور عمدی اقدام می کنند تا تمایل شان را برای شروع یا تکمیل یک تکلیف به کار اندازند، حفظ کنند یا افزایش دهند و فعالیت یا هدف خاصی را به انجام برسانند (ولترز، 2003). به عبارت دیگر، تنظیم انگیزش در برگیرنده افکار، اقدامات یا رفتارهایی است که دانش آموزان به طور عمدی سعی می کنند از طریق آنها بر جنبه های مختلف انگیزش خودشان در مورد یک فعالیت معین تاثیر بگذارند. به عقیده ولترز (2003) تاثیر باورهای انگیزشی بر عملکرد و رفتار فرد، فرآیندی انگیزشی تلقی می شود؛ در حالی که اگر این فرایندها با قدی آگاهی و اداره عمدی از سوی فرد همراه شوند به عنوان فرایند تنظیم انگیزشی تلقی می شوند. بوکرت (1992؛ به نقل از ولترز، 2003) معتقد است که نظریه های انگیزش بر کنترل انتزاعی دانش آموزان تاکید می ورزند. کنترل انتزاعی به معنای این است که باورها، ادراک ها و نگرش های فرد بر اعمال و اقدامات وی تاثیر می گذارند. در مقابل تنظیم انگیزش بر کنترل فعال تاکید دارد که به معنای کنترل فعالانه دانش آموزان بر فرآیندهای انگیزشی اثر گذار بر اعمال شان است. با این حال ولترز (2003) خاطر نشان می کند که تمایز بین انگیزش و تنظیم انگیزشی جنبه تئوریکی دارد و این دو در عمل رابطه ای متقابل و پیچیده احتمالاً خطی یا انحنایی) دارند. این رابطه در صورتی دو جانبه و خطی است که در آن انگیزش دانش آموزان بر استفاده آنان از راهبردهای تنظیم انگیزش اثر گذار باشد و در عین حال استفاده از راهبردهای تنظیم انگیزش نیز بر انگیزش جاری آنان موثر باشد. از سوی دیگر رابطه انگیزش و تنظیم انگیزشش در صورتی انحنایی است که این رابطه در میان دانش آموزان دارای سطح متوسط انگیزش اولیه قوی تر و برای دانش آموزان دارای سوح خیلی بالا یا خیلی پایین انگیزش، ضعیف تر باشد.

پیامد دادن به خود

پیامد دادن به خود راهبردی است که داشن آموزان طی آن انگیزش خود شان را از طریق تدارک پیامدهایی برای رفتارشان، تنظیم می کنند (ولترز، 2003). این راهبرد در برگیرنده شناسایی و اداره تقویت ها و تنبیه های بیرونی برای رسیدن به اهداف خاصی در ارتباط با انجام دادن تکلیف است. برای مثال، این که دانش آموزان هنگام مطالعه به خود می گوید: «در صورتی که خواندن این فصل را به پایان برسانم برای خودم بستنی می خرم»، از راهبرد پیامد دان به خود استفاده کرده است. این فرایند در برخی از پژوهش ها«تقویت خود» نیز نامیده شده است. با این حال، دانش آموزان می توانند از پاداش ها یا تنبیه های عینی و هم چنین اظهارت کلامی (مثلاً تحسین خود) به عنوان پیامدهایی برای رفتارشان استفاده کنند. جکسون و ملودی (1983، 1985؛ به نقل از ولترز، 2003) پی بردند، دانش آموزانی که برای خودشان پاداش هایی تدارک می بینند، نسبت به دانش آموزانی که برای خودشان تنبیه هایی تدارک می بینند یا دانش آموزانی که پیامد دادن به خود را ندارند، مساول ریاضی بیشتری را حل می کنند.

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,