خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر

پایان نامه بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر

دانلود پایان نامه بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر

پایان نامه بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر
افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر
بررسی رابطه نشانه های بدنی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل694 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل72

پایان نامه بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر

مقدمه

واژه افسردگی به معنای «ضعف» تا حدی دارای ابهام است. و در رشته های مختلف معانی متفاوتی دارد. به عنوان مثال در فیزیولوژی اعصاب، مراد، کاهش فعالیت فیزیولوژیک در داروشناسی به معنای کاهش فعالیت یک عنصر شیمیایی ، در روان پزشکی، افسردگی بر حسب موارد خاص به یک علامت یا سندرم اطلاق شده و در روان شناسی حالتی هیجانی است که منجر به کاهش قابلیتها می شود. (کلایتون و بارت، سلطانی فر، 1380)

شاید یکی از شایعترین مسائل روانی، افسردگی باشد که باعث مراجعه درمانجویان به کلینیکهای روان پزشکی می شود. بطوری که تحقیقات نشان می دهد قریب به 75% افرادی که در موسسات درمانگری روانی بستری می شوند، دچار افسردگی هستند. (براوان[1] و هریس[2] 1987 به نقل از بک، 1993/ عبدالملکی 1383).

مطالعاتی که در سالهای اخیر از طرف متخصصان سازمان بهداشت جهانی در کشورهای در حال توسعه انجام گرفته، از افزایش دامنه شیوع افسردگی در میان ملل در حال رشد حکایت می کند. در هر مقطع معینی از زمان 20-15 درصد بزرگسالان، در سطح قابل توجهی، از نشانه های افسردگی، رنج می برند و حداقل 12% به میزانی از افسردگی که آنها را در مرحله ای از زندگی به سمت درمان می کشاند، مبتلا هستند. (کرگ و کلارک[3] / قاسم زاده، 1380).

افسردگی به قدری شایع است که سرماخوردگی روانی لقب گرفته است (انجمن روان پزشکی امریکا[4]/ گنجی، 1369).

نگاه به تاریخچه افسردگی نشان می دهد که افسردگی در زمان های بسیار دور در نوشته ها و توصیفهایی از ان چه ما امروزه آن را اختلالات خلقی می خوانیم، در بسیاری از مدارک قدیمی وجود دارد. در کتب قدیمی از این بیماری با نام «مالیخولیا» نام برده شده است. لغت «مالیخولیا» هنوز به بعضی از گروههای افسرده نسبت داده می شود و بشر اولیه آن را به تعریق خدایان و لعن شیاطین نسبت داده است و هر فردی برحسب سلیقه و اطلاع خود به نوعی این بیماری را توصیف کرده است. (کلایتون و بارت[5]/ سلطانی فر، 1380).

داستان «عهد عتیق» شاه سائول و داستان خودکشی آژاکس درایلیاد هومر، هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف کرده اند. حدود 450 سال قبل از میلاد بقراط اصطلاح مانی و ملانکولی را برای توصیف اختلالات روانی به کار برد. در حدود 100 سال قبل از میلاد، کورنلیوس سلسوس در کتاب «دمد یسینا» افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی شود. (کلایتون و سادوک[6]/ پورافکاری، 1379).

ارتیاعوس پزشک یونانی (90-30 بعد از میلاد) دریافت که مانی و افسردگی از یک اختلال ریشه می گیرند. این اولین قضاوت علمی راجع به افسردگی است. (شاملو 1382 و آزاد 1382).

پلوتارک (120-46 بعد از میلاد) تحت تاثیر اسکلپیادس، از انسان افسرده توصیفی ارائه میدهد که هم دارای جنبه های قوی انسانی است و هم با تحقیقات و مشاهدات کلینیکی امروز وفق دارد. (شاملو،1382 ).

ارسطو (180-120 بعد از میلاد)، جالینوس (199-129 بعد از میلاد) و الکساندر ترالز در قرن ششم نیز افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی کردند. (کلایتون و سادوک/ پورافکاری، 1379).

پزشک و فیلسوف یهودی موزس میمونید در قرن 12 ملانکولی را بیماری مشخصی تلقی نمود. درسال 1868، بونت نوعی بیماری روانی توصیف نمود و آن را Maniacomelancholicus نامید. (کلایتون و سادوک/ پورافکاری، 1379).

در سال 1854 ژول فالره[7] حالتی را توصیف کرد و آن را «جنون ادواری» نامید. چنین بیمارانی متناوبا حالات خلقی مانی و افسردگی را تجربه می کنند. تقریبا در همان زمان یک روان پزشک فرانسوی دیگر به نام ژول بایارژه «جنون دوشکلی» را شرح داد که در آن بیمار دچار افسردگی عمیقی می شود که به حالت بهت افتاده و بالاخره از آن بهبود می یابد. در سال 1882، کارل کالبام روان پزشک آلمانی با استفاده از اصطلاح «سیکلوتایمی» مانی و افسردگی را یک بیماری توصیف نمود. (کاپلان و سادوک[8]/ پورافکاری، 1379).

امیل کرپلین در سال 1899 براساس معلومات روان پزشکان فرانسوی و آلمانی، مفهوم بیماری «مینک- دپرسیو» را شرح داد که شامل اکثر ملاکهای تشخیصی است که امروزه روان پزشکان برای تشخیص اختلال قطبی I از آن استفاده می کنند. فقدان سیر رو به دمانس و تباهی در پسیکوزمینک – دپرسیو آن را از دمانس پره کوز (اسکیزوفرنی آن زمان) تفکیک می نمود. کرپلین نوع خاصی از افسردگی رانیز شرح داد که پس از یائسگی در زنها و اواخر بزرگسالی در مردها شروع میشود و بعدا به افسردگی رجعتی معروف شد و از آن به بعد یکی از معادل های اختلالات خلقی با شروع دیررس شمرده می شود. (کاپلان و سادوک/ پورافکاری، 1379).



فهرست مطالب

مقدمه. 2

بیان مسأله. 4

ضرورت اهمیت تحقیق. 7

اهداف پژوهش: 8

هدف کلی : 8

بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر آزاد اردبیل  8

اهداف جزئی.. 8

فرضیه های پژوهش: 8

تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 9

فصل دوم : 10

پیشینه پژوهش... 10

افسردگی.. 11

تعاریف افسردگی.. 11

علائم افسردگی.. 12

ملاکهایDSM-IV   برای تشخیص افسردگی.. 13

انواع افسردگی.. 14

اختلال یک قطبی (افسردگی شدید) 16

افسردگی حاد یا سریع: 17

افسردگی مزمن.. 18

انواع دیگر افسردگی.. 18

افسردگی کندشده 19

افسردگی برانگیخته شده: 19

سیکلوتیمیک... 19

دبستیمیک... 20

افسردگی فصلی.. 20

همه گیرشناسی افسردگی.. 20

میزان شیوع. 20

میزان شیوع در ایران. 21

سبب شناسی افسردگی.. 23

نظریه های افسردگی.. 23

1-نظریه زیست شناختی: 23

نظریه روان پویایی (روان کاوی) 25

نظریه های یادگیری افسردگی.. 30

رویکرد تقویت: 30

نظریه شناختی.. 33

فصل سوم : 39

روش پژوهش... 39

روش پژوهش... 40

جامعه آماری.. 40

نمونه های آماری و روش نمونه گیری.. 40

روش جمع آوری اطلاعات.. 40

ابزار های پژوهش... 41

روش تجزیه و تحلیل داده ها: 42

فصل چهارم : 43

تجزیه و تحلیل داده ها 43

بخش اول آمار توصیفی.. 44

بخش دوم آمار استنباطی.. 49

فصل پنجم : 56

بحث و نتیجه گیری.. 56

بحث و نتیجه گیری.. 57

محدودیت های پژوهش... 60

پیشنهادات.. 61

منابع: 62

دانلود پایان نامه بررسی رابطه نشانه های بدنی و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه میزان تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر

پایان نامه میزان تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر

دانلود پایان نامه میزان تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر

پایان نامه میزان تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر 
پایان نامه میزان تعهد سازمانی
تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر 
ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر
دسته بندیپژوهش های دانشگاهی
فرمت فایلdoc
حجم فایل114 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل79

پایان نامه میزان تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر

چکیده:

از عمده ترین وشاید جنجال برانگیز ترین مفاهیمی که از یکسو تلاشهای بسیاری را به خود مشغول ساخته و از طرف دیگر در تمامی سطوح مدیریت منابع انسانی در سازمانها اهمیت پیدا کرده است،مفهوم تعهد و دلبستگی سازمانی است که در پیشرفت و بهبود سازمان و ایجاد حس یگانگی فرد و سازمان بسیار حائز اهمیت می باشد. گرو تایرت (2001) سرمایه اجتماعی را به عنوان حلقه مفقوده در تبیین علت پیشرفت بعضی از جوامع و عدم شكوفایی برخی دیگر نامیده است . دكر (2001) وقتی افراد در یك محیط گرد هم می آیند تعامل بیشترآنان موجب همكاری و تعهد بیشتر نسبت به یكدیگر می شود . پوتنام (1993) معتقد است كه مشاركت در زندگی سازمانی ، مهارت های همكاری ، احساس مسئولیت و تعهد سازمانی افراد را تحت تأثیر قرار داده است و درنهایت این تعهد بانحوه ارائه خدمات در سازمان دارای رابطه تنگاتنگی است .لذا در مقاله حاضر قصد بررسی رابطه ویزگی های شخصی و فردی  با تعهد سازمانی در میان اعضای  جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان ....... را داریم. روش تحقیق بكار رفته توصیفی _ پیمایشی می باشد. جامعه آماری کلیه اعضای  مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان ....... در سال 1385 می باشد که با توجه به مدارک و اسناد موجود دارای 1510 نفر عضو می باشد. در این طرح تحقیق جهت انتخاب نمونه مناسب (نمونه  نماینده واقعی جامعه) از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد،  لذا جهت سنجش تعهد سازمانی اعضای جمعیت جوانان هلال احمر  از پرسشنامه  12 سوالی آلن و می یر استفاده شد که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شده است .برای سنجش پایایی پرسشنامه از روش کرانباخ استفاده شد. ضریب آلفای کرانباخ حاصل به برابر با 89/0 بود که  در سطح معناداری(a=0/01) بدست آمد و نشاندهنده پایایی خوب ابزاراست.جهت سنجش میزان روایی ابزار، پرسشنامه به 10 نفراز کارشناسان  آگاه و با سابقه در حوزه روانشناسی صنعتی و سازمانی  ارائه واز آنها درباره محتوای پرسشنامه نظر خواهی  شد،پس از جمع آوری اطلاعات  بازنگری های لازم  در شیوه بیان پرسشها انجام ،و پرسشها برای تنظیم نهایی پرسشنامه آماده شد.برای تجزیه و تحلیل داده ها ی گرد آوری شده،روشهای آمار توصیفی :فراوانی،درصد،میانگین،انحراف معیار،و واریانس بکار گرفته شد ودر تحلیل استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و بهره گیری از روشهای آزمون تحلیل واریانس یک سویه(ANOVA) آزمون Tمستقل،و آزمون تعقیبی SCHEFFE جهت تعیین رابطه بین متغیرهای مختلف استفاده شد. نتایج تحقیق عبارتند از: تفاوت معناداری بین میانگین دو گروه زنان و مردان در باب تعهد سازمانی وجود دارد وجود دارد بدین معنا كه مردان نسبت به زنان دارای تعهد و  وابستگی بالاتری نسبت به سازمان می باشند. تفاوت معناداری بین میانگین های گروه های چهارگانه سن درباب میزان تعهد سازمانی وجود دارد که با توجه به بررسی مقایسه ای دو به دو گروه ها می توان چنین نتیجه گیری نمود که، هر چه سن افراد بالاتر باشد ،میزان تعهد نسبت به سازمان و همچنینی ماندگاری آنان در سازمان بیشتر است که این مسئله در محدوده گروه سنی 22 تا 25 سال بیشتر می باشد. تفاوت معناداری بین میانگین های گروه های چهارگانهسطح تحصیلات  درباب میزان تعهد سازمانی وجود داردکه با توجه به بررسی مقایسه ای دو به دو گروه ها می توان چنین نتیجه گیری نمود که، هر چه سطح تحصیلات افراد بالاتر باشد ،میزان تعهد نسبت به سازمان و همچنینی ماندگاری آنان در سازمان بیشتر است که این مسئله در سطوح تحصیلات زیر دیپلم تا لیسانس و بالاتر کاملا" مشهود است. که تفاوت معناداری بین میانگین های گروه های چند گانه سنوات خدمت  درباب میزان تعهد سازمانی وجود داردکه با توجه به بررسی مقایسه ای دو به دو گروه ها می توان چنین نتیجه گیری نمود که، هر چه سطح سابفه خدمت فرد  بالاتر باشد ،میزان تعهد نسبت به سازمان و همچنینی ماندگاری آنان در سازمان بیشتر است که این مسئله در افرادی که دارای ستبقه خدمت کمتر از یک سال هستند با گروه های بالاتر کاملا" بارز است. که تفاوت معناداری بین میانگین های گروه های چند گانه درآمد  درباب میزان تعهد سازمانی وجود داردکه با توجه به بررسی مقایسه ای دو به دو گروه ها می توان چنین نتیجه گیری نمود که، هر چه سطح درآمد خانواده فرد بالاتر باشد ،میزان تعهد نسبت به سازمان و همچنینی ماندگاری آنان در سازمان بیشتر است که این مسئله در افرادی که دارای سطح در آمد پایین و بالا هستند مشخص می باشد.

فهرست مطالب

 -        چکیده   .........................................................................................................................................1

فصل اول: طرح تحقیق

-                    مقدمه.................................................................................................................................3

-                    بیان مسئله...........................................................................................................................4

-                    اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................................................5

-                    اهداف تحقیق.....................................................................................................................7

-                    فرضیات تحقیق...................................................................................................................7

-                    تعاریف مفهومی وعملیاتی..................................................................................................8

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

-        تعهد سازمانی..........................................................................................................................10

-        ابعاد تعهد سازمانی...................................................................................................................11

-        مفاهیم تعهد............................................................................................................................13

-        دیدگاههایی درموردكانونهای تعهدسازمانی   ..........................................................................16

-        تعهد سازمانی مفهوم یك بعدی یا چندبعدی؟..........................................................................17

-        دو دیدگاه درباره تعهد سازمانی...............................................................................................20

-        انواع تعهد...............................................................................................................................27

-        مطالعات پورتر،کوک وال،بارهاییم،برمن،گرینبرگ،کری........................................................29

-        عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی....................................................................................................30

-        نتایج تعهد سازمانی..................................................................................................................34

-        تحقیقات انجام شده در داخل كشور........................................................................................37

-        تحقیقات انجام شده در خارج از كشور....................................................................................40

 فصل سوم:روش

-        روش تحقیق............................................................................................................................44

-        جامعه .....................................................................................................................................44

-        نمونه و روش نمونه گیری........................................................................................................44

-        ابزار گرد آوری داده ها...........................................................................................................45

-        شیوه تحلیل داده ها..................................................................................................................45

 فصل چهارم:

-        یافته های توصیفی...................................................................................................................47

-        یافته های مبتنی بر سوالات تحقیق............................................................................................52

 فصل پنجم: نتیجه گیری و بحث

-        مقدمه......................................................................................................................................62

-        بحث و بررسی........................................................................................................................64

-        پیشنهادات...............................................................................................................................68

-        منابع........................................................................................................................................71

پیوستها

پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر........................................................................................74

دانلود پایان نامه میزان تعهد سازمانی با ویژگی های اعضای سازمان جمعیت هلال احمر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها

پاورپوینت مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها

دانلود پاورپوینت مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها

پاورپوینت مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها
مقایسه تصادفات جاده ای و راهها در ایران و سایر نقاط
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل828 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل46

پاورپوینت مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها

تفكیك راهها در كشور ژاپن در سال

مقایسه مساحت كشورهای ایران و ژاپن

مقایسه پلهای موجود در كل شبكه راهها در دو كشور ایران و ژاپن

مقایسه طول تونلهای موجود در كل شبكه راهها در دو كشور ایران و ژاپن

نمودار تعداد وسایل نقلیه ثبت شده در كشور ژاپن در سالهای مختلف

تعداد وسیله نقلیه ثبت شده در هر سال و درصد رشد تعداد وسایل نقلیه ثبت شده نسبت به سال قبل در ژاپن

مقایسه توسعه آزاد راهها در سطوح بین المللی

وضعیت دسترسی شبكه آزاد راهها به فرودگاهها و بنادر در كشورهای پیشرفته و وضعیت ساخت مسیرهای حلقوی (كمر بندی)

تعداد خودرو به ازای هر نفر در کشورهای مختلف در سال 2001

پیش بینی تلفات سالیانه حوادث رانندگی 1400-1381 ( گزارش معاونت راهداری )

مقایسه تعداد كشته به ازای 000و100 نفر جمعیت در سال 2001

جدول تاریخچه تغییر برنامه های پنجساله توسعه راه در ژاپن

و ...

دانلود پاورپوینت مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس در مادران وابسته به انسولین

پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس در مادران وابسته به انسولین

دانلود پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس در مادران وابسته به انسولین

پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس در مادران وابسته به انسولین
 اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس
پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی در مادران وابسته به انسولین
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل170 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل19

پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس در مادران وابسته به انسولین

بیان مسئله

 دیابت ملیتوس:

دیابت به مجموعه ای از اختلالات متابولیسم اطلاق می شود که با افزایش سطح گلوکز خون (هیپر گلیسمی) در نتیجه نقص در تولید و ترشح انسولین، کاهش واکنش سلولی نسبت به انسولین یا هر دو مشخص می گردد.

انواع دیابت:دیابت نوع 1 دیابت ملیتوس وابسته به انسولین: حدود 10-5 درصد از بیماران دیابتی مبتلا به دیابت نوع 1 می باشند. در این نوع دیابت سلول های بقای جزایر لانگی هانس که در حالت طبیعی انسولین تولید می نمایند از طریق فرآیند اتوایمون تخریب می شوند به منظور کنترل سطح گلوکز خون به انسولین احتیاج است.

دیابت نوع 1 شروعی ناگهانی داشته و معمولاً قبل از سن 30 سالگی بروز می کند.

دیابت نوع I (دیابت ملیتوس غیروابسته به انسولین)

در حدود %95-90 از افراد دیابتی مبتلا به دیابت نوع 2 می باشند. این نوع دیابت نتیجه ای از کاهش حساسیت نسبت به انسولین (مقاومت به انسولین) یا کاهش تولید آن محسوب می گردد.

درمان دیابت نوع I در ابتدا از طریق رژیم غذایی و ورزش صورت گرفته پس از آن در صورتی که نیاز باشد از داروهای خوراکی پایین آورنده قندخون استفاده می شود.

دیابت نوع I غالباً در بیماران مسن تر از 30 سال یا بیماران چاق بروز می نماید.

دیابت حاملگی

این نوع دیابت در سه ماهه دوم یا سوم بارداری ایجاد گردیده و مشخصه آن عدم تحمل گلوکز در دوران بارداری می باشد.

دیابت بارداری در زنان با سن 25 یابیشتر ، زنان جوانتر از 25 سال که چاق می باشند، زنانی که سابقه دیابت را در بستگان درجه اول خویش ذکر می نمایند و یا افراد متعلق به گروه های نژادی خاص نظیر آمریکاییهای اسپانیایی تبار به وجود می آید. ابتلا به دیابت بارداری خطر ابتلا به اختلالات هیپرتانیو را در این دوران افزایش می دهد(احمدعلی اسدی نوقابی 1387)

تظاهرات بالینی

پرخوری، پرنوشی پرادراری

خستگی و ضعف، تغییرات ناگهانی در دید، احساس گزگز یا بی حسی در دستها و پاها، وجود پوست خشک، ترمیم کند و آهسته زخم ها، عود مجدد عفونتها

ممکن است دیابت نوع 1 با تهوع و استفراغ و دردهای شکمی شروع شود.

دیابت نوع I به آرامی و طی سالها در اثر عدم تحمل گلوکز به وجود می آید. در صورتی که درطی این سالها ثابت نشود عوارض دراز مدت خود نظیر درگیری چشم و بیماری های عروقی را بر جای می گذارد ممکن است بیش از مسجل شدن تشخیص عوارض پیشرفته باشند

دانلود پایان نامه میزان اضطراب و افسردگی با زایمان زودرس در مادران وابسته به انسولین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه مدیریت دانش با سواد اطلاعاتی دانشجویان محقق

پایان نامه بررسی رابطه مدیریت دانش با سواد اطلاعاتی دانشجویان محقق

دانلود پایان نامه بررسی رابطه مدیریت دانش با سواد اطلاعاتی دانشجویان محقق

پایان نامه بررسی رابطه مدیریت دانش با سواد اطلاعاتی دانشجویان محقق
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل18

پایان نامه بررسی رابطه مدیریت دانش با سواد اطلاعاتی دانشجویان محقق

مقدمه :

عصر دانایی یا دانش، عنوان جدیدی است که به زمان حاضر و آینده نزدیک اطلاق می شود. به منظور استفاده بهینه از سرمایه دانش در سازمان ها رشته جدیدی از مدیریت بنام مدیریت دانش پدید آمده است، تا ضمن بهبود بخشیدن به فرآیندهای دانش و با پیوند بین استراتژی سازمان واستراتژی مدیریت دانش درتامین دانش مناسب، در زمان مناسب، برای فرد مناسب به حفظ مزیت رقابتی سازمان کمک کند. امروزه در ادبیات مدیریت و اقتصاد به وفور شاهد تاکید بر نقش دانش به عنوان یک منبع حیاتی برای حفظ رقابت پذیری و سودآوری می باشیم (نوناکا[1]،2009). 

مدیریت دانش به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرایند دانش مؤثری داشته باشند. سازمان‌ها برای انتخاب بازار باید از دانش موجود و ایجاد دانش جدید بهره جویند و مدیریت دانش در این امر کمک شایانی به آنها می‌کند. اما شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند که برقراری هر سیستم در سازمان با توجه به شرایط مختلف آن سازمان مقدمات خاص خود را می‌طلبد و در صورت عدم مهیا بودن آن، برقراری موفقیت‌آمیز آن امکان‌پذیر نیست.مدیریت دانش در عصر جدید تنها به دانش کد شده و مستند شده اکتفا نمی کند، بسیاری از سازمان ها و شرکت های جهان با تکیه بر دانش ضمنی و آشکار خود، درصدد ارتقای جایگاه رقابتی و افزایش اثربخشی و بهره وری خود هستند. در راستای رسیدن به این اهداف، مدیریت دانش به دنبال تصرف دانش، خرد و تجربیات با ارزش افزوده کارکنان و نیز پیاده سازی، بازیابی و نگهداری دانش به عنوان دارائی های سازمان می باشد. بدون شک امروزه دانش مهمترین ابزار رقابت در بازارهای حال و آینده می باشد. هر چند در حال حاضر سازمان های بسیاری در زمینه توسعه دانش در سطوح مختلف سرمایه گذاری کرده و موفق بوده اند اما سازمان های بسیار زیادی نیز با شکست مواجه شده اند. عدم وجود مکانیزم های صحیح ارزیابی و پیاده سازی مدیریت دانش، این نوع سرمایه گذاری را در ذهن مدیران تنها به یک هزینه اضافی تبدیل نموده است(بالوقون[2]،2004).

عدم تسهیم و به کارگیری مجدد دانش تولید شده در تجربیات و سرمایه های فکری و دانشی موجود در صنعت نفت، در حقیقت هدر دادن هزینه ها و نشان دهنده ی عدم بهره وری در این صنعت می باشد. مدل های مدیریت دانش، درچنین فضایی و با هدف تأثیر گذاری بر شناسایی، خلق، ذخیره سازی، بازیابی، تسهیم و به کارگیری دانش مورد نیاز در سازمان به وجود آمدند. فراگرد مدیریت دانش به سازمان ها کمک می کند تا مأموریت خود را به خوبی انجام داده و به چشم انداز و اهداف خود دست پیدا کنندامروزه خلق و به کـارگیری دانـش بـــرای رقابـت گرایی و حیات سازمان ها و صنایع ضروری شناخته شده است. دانـش نمی تواند به سادگی دیگر منابـع، ذخیـره و یا تصاحـب شود؛ و نمـی توانـد به سادگی آنها، به طور سیستماتیک مدیریت و به کار گرفته شود. تا کنون در اغلب سازمان های کشور از جمله بخش های مختلف صنعت نفت، فناوری اطلاعات بیشترین سهم را در مدیریت دانش داشته، به طوری که در پشت تمامی فعالیت های مدیریت دانش، فناوری اطلاعات نهفته بوده است. لیکن باید توجه داشت که فناوری پردازش اطلاعات تنها مولفه مدیریت دانش نیست و تحول در فرایندهای تصمیم گیری، ساختار سازمانی و نحوه انجام امور از دیگر اجزای این مدیریت محســوب می شود. سازماندهی براساس دانش می تواند اساساً متفاوت با سازماندهی براساس مزیت های رقابتی سنتی باشد(سچمر،2001).

دنیای پیرامون ما در حال پیشرفت سریع و غیر قابل تصور است، و در این دنیای پیشرو ملتها و جوامع هستند که باید سرعت فهم و تعامل خود را با جهان پیرامون کنترل کنند و علم و دانش خود را با دانش روز تطبیق دهند؛ اگر جامعه بتواند هم قدم با دنیای امروز پیش رود قطعاً از مزایای این پیشرفت بهره خواهند برد و اگر نتوانند به سرعت خود بیفزایند قطعاً از سایر جوامع جدا خواهند شد و در انزوا به سر خواهند برد. با توجه به این مهم محققان و دانش پژوهان در تمام حوزه های علمی بویژه علوم انسانی در تلاش هستند تا استانداردها و ساختارهای مدیریت دانش را کاربردی نموده تا جوامع به دانش روز که به نوعی یک سرمایه استراتژی محسوب می شود دست یابند و بر دارائی های فکری و انسانی بیفزایند. با توجه به اینکه کم و بیش دولتها به اهمیت مدیریت دانش در حال پی بردن هستند، با این وجود تا مرحله عملیاتی نمودن  آن  فاصله  زیادی  دارند، ولی با توجه به  اینکه در  ارتباطات بین المللی سازمانهای سنتی توانائی ایجاد ارتباط را نخواهند داشت به ناچار باید به این موضوع با انگیزه و سرعت بیشتری بپردازند.




دانلود پایان نامه بررسی رابطه مدیریت دانش با سواد اطلاعاتی دانشجویان محقق






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل

بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل

دانلود بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل

بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل
منبع کنترل
رابطه عزت نفس
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل52

بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل

چكیده تحقیق

    پژوهش حاضر٬ با نام « بررسی رابطه منبع كنترل ( درونی- برونی) با عزت نفس » كه با هدف یافتن رابطه بین عزت نفس و منبع كنترل در پسران و دختران دانشجو وهمچنین یافتن تفاوت  منبع كنترل و عزت نفس بین دانشجویان دختر و پسر , انجام شد.

    منبع كنترل كه دارای دو بعد درونی و بیرونی است و بنابر فرضیات راتر ,افرادی كه دارای منبع كنترل درونی هستند معتقدند كه اعمالشان نقش عمدهای در به حد اكثر رساندن برون دادهای بد یا خوب دارد و افراد دارای دارای منبع كنترل بیرونی٬ فكر میكنند برون دادهای بد یا خوب ارتباطی با رفتار انها ندارد.

    عزت نفس به مقدار ارزشی گفته میشود كه فرد به خود نسبت میدهد و فكر میكند دیگران برای او به عنوان یك شخص قائل هستند.

    جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان بوده و نمونه انتخاب شده نیز 60 نفر از دانشجویان كه شامل 30 دختر و 30 پسر بوده كه در كتابخانه ادبیات مشغول به درس خواندن بو دند و روش نمونه گیری نیز نمونه گیری در دسترس است.

   روش آماری كه در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفت ٬با توجه به این كه پژوهش دارای دو متغییر بوده كه هر كدام نیز دارای دو بعد بودند روش خی دو بود.

   نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر از قرار زیر است:

   1-بین عزت نفس ومنبع كنترل دختران دانشجوی دانشگاه اصفهان٬ رابطه معناداری وجود ندارد.

   2-بین عزت نفس ومنبع كنترل پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان٬ رابطه معناداری وجود ندارد.

   3-بین عزت نفس دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان٬ تفاوت معناداری وجود ندارد.

   4-بین منبع كنترل دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان٬ تفاوت معناداری وجود ندارد.

 مقدمه

در جوامع کنونی و بویژه با ورود به قرن بیست و یکم اکثریت قریب اتفاق افراد به اصول بهداشتی مربوط به ابعاد مختلف جسمانی خویش آگاهی دارند به والدین از طریق رسانه های گروهی و به فرزاندان از طریق آموزشگاهها این مهم توصیه و سفارش 
می شود.

ولی اکثریت جامعه متاسفانه به امر بسیار مهم بهداشت روانی خود و فرزندان اهمیت نمی دهند و بهتر آنکه بیان نمائیم آگاهی ندارند. در حالی که بر حسب آمارهای کشورهای مختلف تعداد افراد مبنی بر مشکلات و معضلات روانی رو به فزونی است.

در این میان یکی از مباحث مهم در امر بهداشت روانی عزت نفس یا همان خود بزرگواری می باشد. که یکی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشکیل می دهد و به طور حتم روی سایر جنبه های شخصی انسان اثر می گذارد. و کمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه های شخصیت یا ناموزونی آنها خواهد شد و حتی ممکن است پایه گذار بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، کمرویی، پرخاشگری، ترس و ... شود (بیابان گرد، 1373،ص 10) عزت نفس عبارت است از ارزشی که اطلاعات و اعتقادات خود فرد در مورد تمام یا چیزهایی که از او ناشی می شود به دست می دهد (شاملو، سعید، ص 70).

عزت نفس و منبع کنترل از جمله مفاهیمی هستند که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته اند، اما قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علماء و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته اند نیز به چشم می خورد در طول صد سال گذشته نیز بسیاری از روان شناسان این نظر را پذیرفته اند که انسان دارای یک نیاز به عزت نفس می باشد (مانند آدلر[1] 1930، آلپورت[2] 1937، راجرز[3] 1959، سالیوان [4] 1953، طارن هورنی [5] 1937، جیمز [6] 1890 ، مازلو[7]، 1970) از میان افراد طارن هورنی 1937 روشی را که افراد تلاش می کنند بواسطه آن یک خود پنداره مطلوب از خود بدست آورده و از آن محافظت و دفاع نمایند را مورد بحث قرار داده است.

فرنچ[8] (1968)  و ارگو[9] (1972) از عزت نفس به عنوان یک سپر فرهنگی در مقابل اضطراب نام می برند. کوپراسمیت(1967) در تحقیق خود به این نتیجه رسید که کودکان با عزت نفس بالا افرادی هستند که احساس اعتماد به نفس، استعداد، خلاقیت و ابراز وجود می کنند و به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نمی گیرند. 

 


 

دانلود بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه شیوه فرزندپروری و مشکلات رفتاری در دانش آموزان

پایان نامه شیوه فرزندپروری و مشکلات رفتاری در دانش آموزان

دانلود پایان نامه شیوه فرزندپروری و مشکلات رفتاری در دانش آموزان

پایان نامه شیوه فرزندپروری و مشکلات رفتاری در دانش آموزان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل225 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل51

پایان نامه شیوه فرزندپروری و مشکلات رفتاری در دانش آموزان

- مقدمه :

محیط خانواده اولین و بادوام ترین عامل در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان زمینه ساز رشد اجتماعی، اخلاقی، عقلانی آنان است و همچنین دنیایی است که کودکان با آن آشنا می شوند، کودکان از هزاران لحظه های ظاهراً کوچک کم اهمیت زندگی اجتماعی می آموزند که چگونه رفتار می کنند برای چه چیز ارزش قائل شوند و از زندگی چه انتظاراتی داشته باشند (ماسن، پاول هنری،1370: 65).

کودکان در فضای مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از آداب و ارزش ها را می آموزند و تجربیات گوناگون کسب می کنند و از طریق این محیط با کودکان دیگر و دنیای خارج آشنا می گردند و در این تربیت و شیوه ای که هر کدام از والدین برای پرورش کودکان خود اتخاذ می کنند تفاوت دارد شیوه های فرزند پروری اصولی است که خانواده ها برای پرورش و بالندگی کودکان خود استفاده می کنند. تأثیری که هر شیوه بر روی شخصیت کودک خواهد گذاشت بسیار موثر خواهد بود. کودک و نوجوان تحت تأثیر عوامل و شرایطی است که والدین برای او فراهم می آورند. در این میان نقش و نفوذ ما در اولین فردی که با کودک تماس و رابطه ی عاطفی دارد (همان، 1370).

روان شناسان رشد از دهة 1920 به بعد علاقه مند بودند بدانند كه چگونه والدین، رشد اجتماعی و شایستگی را در كودكان پرورش می دهند. یكی از نیرومندترین رویكردها در این زمینه، مطالعه ای تحت عنوان شیو ههای فرزند پروری می باشد كه توسط دارلینگ[1](1999) صورت گرفته است. شیوة فرزند پروری به عنوان مجموعه یا منظومه ای از رفتارها تعریف شده است. كه تعاملات والد كودك را در طول دامنة گسترده ای از موقعیت ها توصیف می كند و فرض بر این است كه یك جو تعاملی تأثیرگذار را به وجود می آورد. شیوة فرزند پروری، عاملی تعیین كننده و اثرگذار است كه نقش مهمی را در آسیب شناسی روانی و رشد كودكان ایفا می كند. بحث در مورد هر یك از مشكلات فرزندان بدون در نظر گرفتن نگرش ها، رفتارها و شیوه های فرزند پروری والدین، تقریباً غیرممكن است (علیزاده و آندرایس، 2002، به نقل از رحمتی).

مشکل رفتاری به رفتار فردی اطلاق می شود که بدون پایین بودن بهره هوشی، تعادل روانی و رفتاری از اندازه عمومی اجتماع دور و دارای شدت، تکرار، مداومت در زمانها و مکانهای متعدد باشد. به طوریکه در عملکرد تحصیلی، رفتاری فرد دچار درماندگی و کاهش میزان کارایی می شود، این گونه کودکان مرتب از سوی اطرافیان بطور مستقیم یا غیر مستقیم طرد میشوند (Khazaei ، 2005، به نقل از ملک شاهی).



 

دانلود پایان نامه شیوه فرزندپروری و مشکلات رفتاری در دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه سکونت در خوابگاه با افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس شبانه روزی

پایان نامه سکونت در خوابگاه با افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس شبانه روزی

دانلود پایان نامه سکونت در خوابگاه با افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس شبانه روزی

پایان نامه سکونت در خوابگاه با افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس شبانه روزی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل31

پایان نامه سکونت در خوابگاه با افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس شبانه روزی

مقدمه:

این مسئله بر کسی پوشیده نیست که مهمترین هدف در هر جامعه ای تعلیم و تربیت صحیح فرزندانی است که آینده کشور در دستان آنها می باشد و جامعه ای موفق خواهد شد که سیستم تعلیم و تربیت پیشرفته و منظمی داشته باشد، در سالهای اخیر متولیان و آموزش و پرورش پی برده اند که داشتن نیروهای کارآمد نیازمند توجه به سلامت روانی دانش آموزان در کنار آموزش است زیرا در صورتی که بهداشت روانی افراد تامین نشود و فقط تاکید بر حفظ مطالب و بازدهی بالا باشد نیرویی که پرورش می یابد در آینده به شکل های گوناگون برای جامعه مشکل ساز خواهد بود.

امروزه بیشتر روان شناسان تربیتی معتقدند کارکنان مدرسه در سلامت روانی دانش آموزان دارای نقش های حرفه ای هستند. مسئولیت اولیای مدرسه فقط در پرورش نیروی عقلی و آشنا کردن دانش آموزان به مسائل اجتماعی و اخلاقی خلاصه نمی شود. مدرسه مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگارانه و تامین نیازهای بلوغ عاطفی و سلامت روانی دانش آموزان نیز است. (گلاسر ، 1925 ، مدارس بدون شکست)

معلمی که به مقام انسانی کودکان و نوجوانا ارج می نهد و نیاز به جلب توجه و محبت آنان را در مسیر صحیح هدایت می کند. نه تنها نیازهای روانی آنان را ارضا می کند بلکه برقراری روابط صحیح عاطفی، سازگاری با دیگران ، مسئولیت پذیری را نیز به ایشان می آموزد. در چنین فضای تربیتی افراد به بلوغ عاطفی می رسند و از لحاظ روانی سالم بار می آیند، سازمان جهانی بهداشت، بهداشت روانی را درون مفهوم بهداشت تعریف می کند و بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی ، روانی و جسمی، بهداشت تنها نبود بیماری یا عقب ماندگی نیست.

بهداشت روانی همان سلامت فکر و قدرت سازگاری فرد با محیط و اطرافیان است. همچنان که از جسم خود مراقبت می کنیم روح خود را نیز باید مقاوم کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم . در زندگی «چگونه بودن» خیلی مهمتر از «بودن یا نبودن» است. ایجاد فرصت برای شکوفایی استعداد، توانایی ها و کنار آمدن با خود و دیگران یکی از اهداف مهم و اساسی بهداشت روانی است جوامع مختلف سعی می کنند تا سیاسست های مربوط به بهداشت روانی را سازماندهی کنند. اصل کلی در این تلاش سالم سازی محیط فردی و اجتماعی است که افراد جامعه را در بر می گیرد. این نگرش حکم می کند که خانواده ها بیش از پیش با بهداشت روانی خانواده و چگونگی پیشرفت و درمان بیماری های روحی آشنا شوند.

دانلود پایان نامه سکونت در خوابگاه با افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس شبانه روزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

دانلود پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز
سبک های مقابله ای با مدیریت درد
روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز
پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد
دسته بندیعلوم پزشکی
فرمت فایلdoc
حجم فایل290 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل99

پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز می باشد.روش مورد استفاده برای تحقیق روش همبستگی (توصیفی) است. جامعه آماری پژوهش را کلیه بیماران جراحی قلب باز بستری در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اردبیل در سال 1392 (385 نفر) تشکیل می دهند.روش نمونه‌گیری این پژوهش به صورت در دسترس بود. بدین صورت که از بین بیماران جراحی قلب بستری شده در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل تعداد 70 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه راهبردهای مقابله ای لازاروس،  پرسشنامه درد مک گیل و  پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS بهره گرفته شد و برای آزمون فرضیه ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک مقابله ای هیجان مدار و مساله مدار با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (01/0p<).

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                            صفحه

چکیده 1

 فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

1-1- مقدمه. 3

1-2- بیان مسئله. 4

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش... 7

1-4- اهداف پژوهش... 8

1-4-1- هدف کلی: 8

1-4-2- اهداف جزیی: 8

1-5- فرضیه ها: 9

1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها: 9

 فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق.. 11

مقدمه. 12

2-1- بیماری قلبی.. 12

2-2- دستگاه قلبی- عروقی: 13

2-3- قلب و رگ های خونی.. 13

2-4- اختلالات دستگاه قلبی- عروقی.. 14

2-5- واکنش پذیری سیستم قلبی عروقی و بیماری.. 15

2-6- عوامل خطرزای زیستی و مربوط به شیوه زندگی در بیماران قلبی.. 15

2-7- سبكهای مقابله ای.. 17

2-7-1- عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابله‌ای.. 23

2-7-2- اهمیت آموزش مهارت‌های مقابله‌ای.. 25

2-8- بهزیستی روانشناختی : 26

2-9- درد و مدیریت درد. 29

2-9-1-کیفیت و ابعاد درد. 32

2-9-2- احساس درد. 35

2-9-3- فیزیولوژی احساس درد. 35

2-9-4- نظریه های درد. 38

2-9-5- دیدگاه های زیستی، روانی، اجتماعی درد. 42

2-10- پیشینه پژوهش: 50

2-10-1 - پیشینه داخلی پژوهش... 50

2-10-2- پیشینه خارجی پژوهش: 52

2-11- جمع بندی پیشینه پژوهش... 60

 فصل سوم : روش شناسی تحقیق.. 61

مقدمه. 62

3-1- روش پژوهش... 62

3-2- جامعه آماری.. 62

3-3- روش نمونه‏گیری و حجم نمونه آماری.. 62

3-4- روش گردآوری اطلاعات.. 62

3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات.. 62

3-6- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 64

 فصل چهارم:  یافته های تحقیق.. 65

4-1- ویژگی های جمعیت شناختی.. 66

4-2- یافته های توصیفی.. 67

4-3- آمار استباطی.. 68

4-4- یافته های جانبی.. 71

 فصل پنجم : بحث و تفسیر و نتیجه‌گیری و جمع‌بندی.. 73

5-1- بحث و نتیجه‌گیری.. 74

5-2- نتیجه‌‌گیری کلی.. 78

5-3- محدودیت‌های پژوهش... 79

5-4- پیشنهادات پژوهش... 79

فهرست منابع: 80

ضمائم. 86

چکیده انگلیسی

 فهرست جداول

عنوان                                                                                                             صفحه

جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت................................................................... 66

جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات ..................................................... 66

جدول 4-3- میانگین و انحراف معیار سن پاسخگویان....................................................................... 67

جدول 4-4- میانگین و انحراف معیار مدیریت درد پاسخگویان بر حسب پرسشنامه درد مک گیل........... 67

جدول 4-5- میانگین و انحراف معیار راهبردهای مقابله ای و مولفه های آن.......................................... 67

جدول 4-6- میانگین و انحراف معیار بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن....................................... 68

جدول 4-7- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................... 68

جدول 4-8- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................... 69

جدول 4-9- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................... 69

جدول 4-10- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................. 70

جدول 4-11- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................. 70

جدول 4-12- نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری سبک مقابله ای مساله مدار و هیجان مدار بر مدیریت درد 71

جدول 4-13- نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری سبک مقابله ای مساله مدار و هیجان مدار بر بهزیستی روان شناختی     72

 

دانلود پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل47

پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

مقدمه:

از زمان پیدایش انسان به روی کره خاکی برای تأمین نیازهای فیزیولوژیکی ،غذا و مسکن و پوشاک و ... خود با دیگران و افراد جامعه خود معاشرت و تعامل داشته است. با گسترده تر شدن روابط بین افراد :خانواده بوجود آمد. خانواده کوچکترین سیستم اجتماعی است که در درون آن بین افراد روابطی برقرار می شود. مدیر خانواده جهت اداره آن لازم است به هر یک از افراد خانواده وظیفه ای محول کند و از همان ابتدا تقسیم کار وجود داشته است که همه اعضا یک مجموعه برای رسیدن به هدف باید وظیفه ای بر عهده گیرند تا کارها هماهنگ و به سرعت پیش برود.

اهمیت مدیریت در همه سیستمهای اجتماعی به چشم می خورد. به جرأت می توان ادعا کرد که فعالیت های مدیریت امور کارکنان دوران پیش از تاریخ وجود داشته زمانی قبیله هایی به وجود آمد و زندگی کوچ نشینی رونق گرفت هر یک از افراد آن مسئولیت کاری را بر عهده می گرفت به طور مثال یک نفر مسئولیت شکار را بر عهده داشت و عده ای عهده دار نگهبانی بودند و شکل ساده ای از گزینش را به کار می برند.

در نظامهای ابتدایی ارزشیابی عملکرد و پاداش دهی وجود داشته است که کارکنان موفق به درجه بالاتر ارتقا پیدا می کردند.

همزمان با پیشرفت چشمگیری که در قلمرو علوم و فن آوری صورت گرفته است دانشهای رفتاری بویژه مدیریت سازمانها  به طور بنیادی متحول شده دستاوردهای تازه و بی مانندی را فراهم آورده است.

سازمانها جزو جدایی ناپذیر حیات بش هستند، زیرا انسان به طور فطری اجتماعی است و به طور ذاتی گرایش به کار جمعی و همکاری سازمان یافته و روابط متقابل با دیگران دارد. قسمت عمده ای از نیازهای اولیه و ثانویه او از این طریق تأمین می گردد، یا لااقل از این راه بهتر و بیشتر برآورده می شود.پس زندگی انسان همواره با سازمان عجین بوده است، منتهی امروزه زندگی بیش از پیش به سازمانها وابسته شده و سازمانها متعددتر، پیچیده تر، متنوع تر ،گسترده تر و فراگیر شده اند. از طرفی مدیریت بخش اساسی و انسجام بخش و اجتناب ناپذیر از سازمان است.

اگرچه تاریخچه سازمان و سازماندهی در زندگی انسان به قدمت زندگی گروهی و اجتماعی اوست اما منتخبی از یافته های او علومی چون جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی و امثال آن که در اصطلاح آن را (علوم رفتاری) می نامند ،همراه با تجربیات دیرینه بشر  در امر سازمان و سازماندهی و مدیریت موجب شکل گیری و نضج دو نظام علمی میان رشته ای جدید به نام (علم مدیریت) و (تئوری سازمان) در قرن حاضر شد.

ایجاد سازمانهای امروزی و مدیریت اثربخش آنها را که با استفاده از تئوری سازمان و علم مدیریت صورت گرفته است، می توان بزرگترین پیشرفت انسان دانست، به همین لحاظ اهمیت پیشرفت مدیریت و شکل گیری دانش مربوط را همتراز پیشرفتهای شگفت انگیز فنی و تکنولوژیکی دانسته اند، زیرا پیشرفتهای فنی بشر خود ناشی از توان او در تشکیل سازمانهای اجتماعی و کار سازمان یافته است.

با توسعه دانش از جمله دانش مدیریت، نهضت روابط انسانی در مدیریت نیز توسعه یافت. تئوریهایی در مدیریت بوجود آمد که اساس آنها ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان بود که هدف اساسی کار بود که نهایتاً سود آن به صاحب کارخانه برمی گشت. تا پیش از انقلاب صنعتی مدیریت سازمانها بیشتر مبتنی بر بازدهی سازمان بود به عبارت دیگر سبک مدیریت، مدیریت استبدادی و رهبری وظیفه مدار بود اما با توجه به توسعه صنعت و افکار بشر به فرد و انگیزه های او و نیازهای او توجه شد. سبکهای مدیریتی و سبکهای رهبری مختلفی به وجود آمد با توجه به شرایط و فرهنگ هر سیستم اجتماعی که مدیر سرپرستی آن گروه را بر عهده می گیرد در کنار قوانین رسمی مسلماً هنجارهای غیر رسمی شکل می گیرد، اگر به دید مثبت به این هنجارها بنگریم باعث تقویت نیروی کار و انگیزه کارکنان می شود و از طرف دیگر وقت در کارکنان را زیاد می کند

همچنانکه اشاره شد با توجه به شرایط و فرهنگ آن مجموعه و مدیری که آن سازمان را اداره می کند می توان گفت به تعداد مدیران سازمانها سبکهای مدیریت و رهبری وجود دارد. البته ممکن است سازمانها از نظر اصول و قوانین تا حدودی یکسان باشند اما از نظر چگونگی تعامل افراد سازمان سبکهای مختلفی وجود دارد.

دراین پژوهش قصد بر آن است که روابط سبکهای رهبری و رضایت شغلی بررسی شود و شناسایی سبکهای رهبری و چگونگی ایجاد رضایت شغلی در کارکنان مدنظر است.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,