خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی دوزبانگی با خلاقیت و هوش هیجانی و در بین دانش آموزان

پایان نامه بررسی دوزبانگی با خلاقیت و هوش هیجانی و در بین دانش آموزان

دانلود پایان نامه بررسی  دوزبانگی با خلاقیت و هوش هیجانی و در بین دانش آموزان

پایان نامه بررسی  دوزبانگی با خلاقیت و هوش هیجانی و در بین دانش آموزان
بررسی  دوزبانگی با خلاقیت
هوش هیجانی  در بین دانش آموزان
پایان نامه بررسی  دوزبانگی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

پایان نامه بررسی دوزبانگی با خلاقیت و هوش هیجانی و در بین دانش آموزان

فهرست مطالب

 

مقدمه. 4

بیان مسئله. 7

ضرورت و اهمیت تحقیق. 11

اهداف تحقیق. 12

فرضیه های پژوهش... 13

تعریف مفهومی و نظری.. 13

هوش هیجانی.. 13

تعریف عملیاتی.. 14

پیشینه پژوهش... 15

نمونه و روش نمونه گیری.. 22

روش پژوهش... 22

ابزار پژوهش... 23

نمره گذاری آزمون خلاقیت تورنس... 24

روش تجزیه و تحلیل داده ها 26

منابع. 27

 مقدمه

در واقعیت امر ما دو ذهن داریم، یکی که فکر می کند و دیگری کهاحساس می کند. این دو راه متفاوت شناخت، در کنشی متقابل، حیات روانی ما را میسازند. ذهن خردگرا همان مقام درک و فهم است که به مدد آن قادر به تفکر و تعمقهستیم. ولی در کنار آن نظام دیگری نیز برای دانستن وجود دارد، نظامی تکانشی وقدرتمند و گهگاه غیرمنطقی، یعنی ذهن هیجانی. تقسیم ذهن به دو بخش هیجانی و خردگراتقریبا مانند تمایزی است که عوام میان «قلب» و «سر» قائلند. احساس یقین حاصل ازگواهی «قلبی» بر درست بودن چیزی، متفاوت با گواهی عقلی و تا حدودی عمیق تر از آناست. نسبت کنترل عقلانی ذهن بر بخش هیجانی آن روند یکنواختی دارد; هر چه احساس شدیدتر باشد، ذهن هیجانی مسلط تر و ذهن خردگرا بی اثر تر می گردد. به نظر می رسد که اینترتیب، از امتیازی سرچشمه می گیرد که تکامل طی اعصار متمادی به احساسات و ادراک هایشهودی ما داده است تا راهنمای پاسخ های آنی ما در موقعیت های مخاطره آمیز باشند; زیرا گاها لحظه ای تامل برای فکر کردن درباره کاری که باید انجام شود، ممکن است بهقیمت از دست دادن زندگی ما تمام شود. این دو ذهن در اکثر موارد بسیار هماهنگ عمل میکنند اما با این وجود، دو ذهن خردگرا و هیجانی نیروهای نسبتا مستقل از هم هستند. عملکرد ذهن هیجانی بسیار سریع تر از ذهن خردگراست. ذهن هیجانی بدون آنکه حتی لحظهای درنگ کند تا بررسی کند که چه می کند، مانند فنر از جا می جهد و دست به عمل میزند. نقطه تمایز ذهن هیجانی از واکنش سنجیده و تحلیل گرایانه ای که مشخصه ذهناندیشمند است، سرعت عمل آن است. اعمالی که از ذهن هیجانی سرچشمه می گیرند با قطعیتشدید و مشخص همراهند که حاصل روش جاری و آسان گیر ذهن هیجانی در نگریستن به اطرافاست که می تواند برای ذهن خردگرا کاملا مبهوت کننده باشد. پس از فرو نشستن گرد وغبار یا حتی در میانه راه متوجه می شویم که داریم از خود می پرسیم «راستی چرا آنکار را کردم؟» این سوال نشانه ای از آن است که ذهن خردگرا در حال آگاهی یافتن از آنلحظه است اما نه با سرعت ذهن هیجانی. از متداول ترین پاسخ های هیجانی سریع و نپخته،ازدواج های غلط است; چرا که در حالات هیجانی[1]ذهن انسان از تفکر منطقیخالی می شود و پس از فروکش کردن هیجان ها تازه می فهمیم که چه بلایی سر خود آوردهایم. ذهن هیجانی همانند یک شمشیر دولبه است; امتیاز بزرگ ذهن هیجانی در این نکتهاست که می تواند واقعیت هیجانی رادر یک لحظه دریابد (او از دست من عصبانی است، اودروغ می گوید، او فکر خطرناکی در کله دارد)، و دریک آن به قضاوتی شهودی دست بزند کهبه ما می گوید در مقابل چه کسی باید احتیاط کنیم، به چه کسی باید اعتماد کنیم و چهکسی درمانده است. ذهن هیجانی رادار ما برای اعلام خطر است. اگر ما (یا پیشینیان مادر طول دوران تکاملی) در برخی از این موارد منتظر ارزیابی عقل خردگرا می ماندیم نهتنها ممکن بود اشتباه کنیم، که حتی شاید زنده هم نمی ماندیم. اما همین ذهن هیجانیممکن است دردسرساز شود; مشکل اینجاست که این برداشت ها و قضاوت های شهودی از آنجاکه در یک لحظه صورت می گیرند ممکن است اشتباه یا گمراه کننده باشند. حال با اینمقدمه بهتر می توانیم مفهوم «هوش هیجانی» را دریابیم.( دانیل گلمن 1988).

     ادوارد دوبونو[2] ( 1992) دركتاب خلاقیت كارآمد می گوید " هیچ چیز سودمندتر و باشكوهتر از این نیست كه ایده ی جدید و ثمربخشی اهداف شما را برآورده سازد. خلق فکر ، ایده  و مفاهیم نو همواره اساس اختراعات ، اکتشافات  و پیدایش راههای مناسب برای حل مسائل و مشکلات در زندگی انسان به شمار می آیند . جوامع پیشرفته و متمدن  گذشته  وحال پیوسته  به ارزش و اهمیت این جنبه از توانائیها ی ذهنی و فکری انسان توجه نموده و در صدد تقویت آن برآمده و از این طریق به توسعه ،  رفاه ،  ترقی و خوشبختی نائل آمده اند. چراکه بقول ارسطو " ابتکار یگانه عامل مؤثر در پیشرفت انسان به شمار می آید "(موید نیا ، 1384، ص 165). به این ترتیب ضعیف بودن فرآیند بروز خلاقیت ها در جوامع عقب مانده  نیز موجب بدبختی ، فقر و فلاکت خواهد بود . در دنیای پیچیده كنونی كه شاهد رقابتهای بسیار فشرده جوامع مختلف برای دستیابی به جدیدترین تكنولوژیها و منابع قدرت هستیم ، افراد  تیزهوش ، خلاق و صاحبان اندیشه های نو و مبتكرانه ، همانند گرانبهاترین سرمایه ها، از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستند بطوریكه بقول توین بی[3]  شانس بدست آوردن خلاقیت بالقوه ، می تواند موضوع زندگی و مرگ هرجامعه ای باشد( كفایت ، 1373، ص 3). بی مبالغه   می توان گفت که وجه مشخص و بارز جهان امروز ، همانا تغییر و تحول است که هیچ زمینه ای بدون تاثیر آن باقی نیست چرا كه بقول هراکلیتوس در حیات چیزی پایدار نیست مگر دگرگونی. براین اساس امرسون ثبات احمقانه را زائیده مغزهای کوچک می شمارد (مویدنیا،1384،ص 164). صرف تغییر ارزش تلقی شده و عاملان تغییر نوآوران ارزشمند محسوب می شوند که دگرگونی ها را با امید به بهبودی هرچه بیشتر و بیشتر سبب می شوند از این رو هرگونه اختراع ، اکتشاف ، ابداع و ابتکار خود اشکال تحول بوده و موجب تغییرند .


 

 

دانلود پایان نامه بررسی  دوزبانگی با خلاقیت و هوش هیجانی و در بین دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی

پایان نامه بررسی خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی

دانلود پایان نامه بررسی  خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی

پایان نامه بررسی  خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

پایان نامه بررسی  خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی 

چکیده

این پژوهش با عنوان بررسی رابطه خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی می باشد روش تحقیق در این مطالعه از نوع همبستگی استفاده شده است جامعه پژوهشی عبارت است از افراد یا اشیاء که دارای ویژگیهای همگون و قابل اندازه گیری می باشد،جامعه آماری این پژوهش، تمام دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر اردبیل در سال 91-92 است. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است. نمونه گیری خوشه ای واحد اندازه گیری فرد نیست بلکه گروهی از افراد است که به صورت طبیعی شکل گرفته و گروه خود را تشکیل داده اند. حجم نمونه پژوهش به علت در دسترس بودن ،100 نفر از دانش آموزان در سه مقطع اول، دوم و سوم دوره متوسطه در شهرستان اردبیل می باشد .ابزار پژوهش پرسشنامه خود کارآمدی شرر و عزت نفس نفس آیزنگ می باشد .نتایج با SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرا خواهد گرفت .

 

 

فهرست مطالب.. 2

بیان مسئله. Error! Bookmark not defined.

ضرورت و اهمیت موضوع. 10

پیشینه پژوهش... 16

روش تحقیق. 24

جامعه آماری.. 24

نمونه آماری.. 25

حجم نمونه. 25

ابزار گردآوری اطلاعات.. 25

روش تجزیه و تحلیل داده ها 26

دانلود پایان نامه بررسی  خود کارآمدی و اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

پایان نامه رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

دانلود پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین
پایان نامه  کیفیت زندگی 
شادکامی معلمین
رابطه تاب آوری با شادکامی معلمین
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل54

پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

مقدمه

روان شناسی مثبت نگر به عنوان رویكرد تازه ای در روان شناسی، بر فهم و تشریح شادمانی و احساس ذهنی بهزیستی و همچنین پیش بینی دقیق عواملی كه بر آنها موثرند، تمركز دارد. این رویكرد از منظری مثبت گرایانه با ارتقای احساس ذهنی بهزیستی و شادمانی، در عوض درمان نواقص و اختلالات سرو كار دارد. بنابراین، روان شناسی مثبت نگر تكمیل كنندة روان شناسی بالینی سنتی است. فهم، درك و شفاف سازی شادمانی و احساس ذهنی بهزیستی، موضوع محوری روان شناسی مثبت نگراست (سلیگمن[1]، 2005).

تاب آوری [2]در مورد كسانی بكار می رود كه در معرض خطر قرار می گیرند ولی دچار اختلال نمی شوند از این رو شاید بتوان نتیجه گیری كرد كه مواجه شدن با خطر شرط لازم برای آسیب پذیری هست اما شرط كافی نیست. واژه تاب آوری را می توان به صورت توانایی بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف نمود. در واقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت و پر خطر است كه فرد نه تنها بر آن شرایط دشوار فائق می شود بلكه طی آن و با وجود آن قوی تر نیز می گردد. پس تاب آوری به معنای توان موفق بودن، زندگی كردن و خود را رشد دادن در شرایط دشوار (با وجود عوامل خطر) است. این فرایند خودبه خود ایجاد نمی شوند مگر اینكه فرد در موقعیت دشوار و ناخوشایندی قرار گیرد تا برای رهایی از آن یا صدمه پذیری كمتر، حداكثر تلاش را برای كشف و بهره گیری از عوامل محافظت كننده (فردی و محیطی) در درون و بیرون خود كه همواره به صورت بالقوه وجود دارد بكار گیرد(کالیو[3]،2002).

مردم در کشورهای توسعه یافته به رفاه اقتصادی دست یافته‌اند. ولی، احساس نمی‌کنند که زندگی شان، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. پس، رشد شاخص تولید ناخالص داخلی که معرف رشد اقتصادی است، نمی‌تواند تا معیار بهبود کیفیت زندگی مردم تلقی شود. از این رو، برای نخستین بار، در سال ۲۰۰۵ میلادی، واحد اطلاعاتی اکونومیست، شاخص اقتصادی و اجتماعی جدیدی را به منظور رتبه بندی کشورهای جهان ارائه نمود. این معیار رتبه بندی کشورها را شاخص کیفیت زندگی[4]، نام گذاری کرده اند.(شهین دخت،1386).

شادمانی ذهنی عبارتست از"ارزیابی های شناختی و هیجانی فرد از زندگی اش ". این ارزیابی از سویی واكنش های هیجانی به حوادث و در سویی دیگر قضاوت های شناختی5 در مورد رضایت و به سرانجام رساندن وظیفه را در برمی گیرد. بنابراین، شادمانی ذهنی مفهوم وسیعی است كه تجربه هیجانهای مطلوب، سطوح پایین هیجان های منفی و رضایت بالا از زندگی را دربرمی گیرد. شادمانی ذهنی، در ادراكات و ارزیابی های افراد از زندگی شان در ابعاد هیجانی، عملكردهای روان شناختی و اجتماعی، منعكس می شود. جزء هیجانی شادمانی ذهنی شامل دو مولفه شادكامی6 و رضایت از زندگی7 است. در پژوهش حاضر نیز به این بخش از شادمانی ذهنی پرداخته شده است (كار[5]، 2003).

نگاه ذهنی به کیفیت زندگی شهری را می توان محصول ادراکات فردی و رضایت شهروندان از زندگی در محیط شهر دانست. اما نگاه عینی که از داده های ثانویه به دست می آید قابل لمس تر بوده و با آثار و نتایج کیفیت در زندگی اجتماعی قابل شناسایی است. به طور مثال خصوصیاتی که خانوار ها به عنوان سبک زندگی به خود می گیرند یا وضعیت تحصیلاتی افراد یک محله نمودی عینی از وضعیت کیفیت زندگی شهری است. جای توجه است در پژوهش های انجام شده به ندرت ترکیبی از شاخص های عینی و ذهنی به کاربرده شده است. (والویس و همكاران، 2004)

شادكامی چندین جزء اساسی را دربر می گیرد ؛ جزء هیجانی كه فرد شادكام از نظر خلقی، شاد و خوشحال است، جزء اجتماعی، كه فرد شادكام از روابط اجتماعی خوبی با دیگران برخوردار است و می تواند از آنها حمایت اجتماعی دریافت كند و سرانجام جزء شناختی، كه باعث می شود فرد شادكام اطلاعات را به روش خاصی پردازش كرده، مورد تعبیر و تفسیر قرار دهد كه در نهایت، باعث احساس شادی و خوش بینی در وی می گردد. از این رو، در شادكامی، ارزشیابی افراد از خود و زندگی شان می تواند، جنبه های شناختی، مثل قضاوت در مورد خشنودی از زندگی و یا جنبه های هیجانی از جمله خلق یا عواطف، در واكنش به رویدادهای زندگی را در برگیرد (والویس [6]و همكاران، 2004)

بنابراین در این پژوهش سعی کرده ایم به بررسی رابطه تاب آوری و و کیفیت زندگی و شادکامی در بین معلمین شهرستان نیر بپردازیم تا شاید بتوانیم راه کاری به برخی از مشکلات و موانع شغلی معلمان یافته و در جهت ارتقا سطح سلامت روانی آنها بپردازیم. 


فهرست مطالب

 مقدمه  9

بیان مسئله  10

ضرورت واهمیت تحقیق  12

اهداف تحقیق  13

هدف کلی   13

اهداف جزئی   13

فرضیه های پژوهش    13

سوال پژوهش    13

تعریف نظری و عملیاتی متغیر ها 13

تاب آوری   14

کیفیت زندگی   14

شادکامی   14

تاب آوری   16

مدل های تاب آوری   22

مدل اول :  تاب آوری به مثابه توانایی شخصی در مقابله با ناملایمات   22

مدل دوم : تاب آوری به عنوان کسب نتایج مثبت از شرایط ناملایم  24

مدل سوم : تاب آوری به عنوان فرآیندی چند وجهی 25

شادکامی   27

شادکامی و مثبت اندیشی   27

شخصیت برون گرا و شادکامی   29

شادکامی و موفقیت   30

عوامل شادی‌های حسی و گذرا 31

کیفیت زندگی   32

ارتباط کیفیت زندگی با سلامتی   33

اصول اساسی در ارتباط با کیفیت زندگی   34

کیفیت زندگی کاری   35

شرایط   37

وضعیت ایران  39

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور  40

روش تحقیق  43

جامعه آماری   43

نمونه آماری و روش نمونه گیری   43

روش جمع آوری اطلاعات   44

ابزار پژوهش    44

روش تجزیه و تحلیل داده ها 44

بخش اول آمار توصیفی   46

بخش دوم :آمار استنباطی   48

بحث و نتیجه گیری   51

محدودیتهای پژوهش    52

پیشنهادات   52

منابع  53

دانلود پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه بررسی ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان

پایان نامه بررسی ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان

دانلود پایان نامه بررسی ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان

پایان نامه بررسی ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان
ویژگی های شخصیتی معلم
استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان
تغییر رفتار در دانش آموزان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

پایان نامه بررسی ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان

فهرست مطالب

مقدمه. 4

بیان مسئله. 6

فرضیه های تحقیق. 9

ضرورت و اهمیت تحقیق. 9

تعاریف نظری و عملی متغیر ها 10

تعاریف عملیاتی.. 11

هدف کلی پژوهش... 12

اهداف جزئی پژوهش... 12

پیشینه تحقیق. 12

روش تحقیق. 19

جامعه آماری ، نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 20

ابزار پژوهش... 20

روش نمره گذاری.. 25

اعتبار و روایی.. 26

منابع. 27

 مقدمه

 علم حماسه ای است به دیرپایه ابدیت و زیبایی آفرینش ، پاسدار معنویت های دیریند، رشته ی استوار پیوند جانها و عامل لایزال معرفتها به دلهای مشتاقان در جوامع انسانها و آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این نهاد از مهمترین عوامل رشد اجتماعی ، اقتصادی و تربیتی در هر جامعه ای است و عامل رشد آگاهی و ساماندهی نیروی انسانی برای رشد و توسعه جوامع ، نظام آموزش و پرورش است . در نظام آموزش و پرورش هر کشوری عوامل متعددی وجود دارند که در شکل ، اهداف و کیفیت آن موثرند .

آموزش و پرورش نهادی اجتماعی است که از زندگی جمعی به وجود آمده و متاثر از محیط اجتماعی است . بنابراین ، آموزش و پرورش پدیده ای اجتماعی است ( علاقه مند ،1374 ) .

نظام آموزش و پرورش از عناصر مختلفی تشکیل شده که هر کدام از عناصر در پیش برد اهداف آن موثرند . معلم ، به عنوان یکی از عناصر ،اهمیت خاصی در نظام تعلیم و تربیت دارد . امروزه عقیده براین است که برای به حداکثر رساندن فرصتهای آموزش و یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت برای تمام فراگیران ، باید سیاست گذاران و رهبران آموزشی اطمینان یابند که معلمان،آموزشهای مبتنی بر استاندارد را اجرا می کنند (کاستیلو،2002،ص1 ) .

یادگیری در مدرسه فعالیتی مدام و مستمر است که در چهارچوب کلاس درس معلم و به مدد کتابهای درسی انجام می شود . آنچه در کلاس درس بیشترین اهمیت را دارد برقراری رابطه ی موثر و مناسب با دانش آموزان می باشد . چنانچه معلمان بخواهند در روابط انسانی موفق باشند ، باید انواع ارتباط و مهارتهای اساسی ارتباط را مد نظر قرار دهند (صالحیان،1379) . روابط انسانی خوب روابطی است که به سلامت روانی ، اجتماعی و ذهنی منجر شود (اردبیلی،1376،ص309) .

در حالی که معلمان می توانند از مجموعه ای از دانش و مهارت در تدریس استفاده کنند ، ایجاد ارتباط خوب با دانش آموزان مربوط به شخصیت و خصوصیات موثری است که معلم نیاز به داشتن آنها دارد(خین و آپتوتاسامی،2005) .

بدون شک یکی از مباحث اصلی و بنیادی علم روانشناسی ویژگیهای شخصیتی می باشد . از آنجا که این ویژگیها زیربنای نظام رفتاری افراد را تشکیل می دهند ، پرداختن به این مقوله می تواند جنبه های خاصی از عملکرد افراد را در زمینه های مختلف روشن سازد . از مصادیق بارز این موضوع ، همانطور که اشاره شد تاثیر ویژگیهای شخصیتی افراد برکارکرد شغلی آنها می باشد .

بنابراین موضوع مهمی که رفتارها و برخوردهای معلمان در کلاس درس را توجیه می کند ویژگیهای شخصیتی آنها می باشد . ویژگیهای شخصیتی معلمان است که چگونگی ارتباط با دانش آموزان را مشخص می کند و اگر رابطه نباشد ، آموزش معنی ندارد . مسلم است که چگونگی کیفیت رابطه ی معلم و دانش آموز تا حدود زیادی روی یادگیری او تاثیر می گذارد . درواقع جنبه های موثر روابط میان فردی اساسی در کلاس برای یادگیری دانش آموزان از جنبه های فهم ذهنی کم اهمیت تر نیست (کازدن ، 2001) . معلمان باید بتوانند روابط انسانی و عاطفی بسیار نزدیکی بین خود و دانش آموزان برقرار کنند تا رسالت اصلی خود را که یادگیری دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنهاست را به نحو احسن انجام دهند زیرا که آنها جامعه سازان آینده ی کشور می باشند .

دانلود پایان نامه بررسی ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران با عملکرد دبیران مدارس راهنمایی

پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران با عملکرد دبیران مدارس راهنمایی

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران با عملکرد دبیران مدارس راهنمایی

پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران با عملکرد دبیران مدارس راهنمایی
بررسی رابطه بین نگرش مدیران
عملکرد دبیران مدارس راهنمایی
پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل200 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل54

پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران با عملکرد دبیران مدارس راهنمایی

مقدمه

آدمی تنها آفریده ای است كه محتاج تعلیم و تربیت است. انسان پس از تولد، برای برخورداری از حیات طیب و زندگی در یك جامعه اسلامی و حركت در مسیر الله، نیاز به تعلیم و تربیت دارد. تربیت در هر نظام و سیستمی كه باشد براساس هدفی است ومنظور از هدف، نقطه ای است كه قصد وصول به آن را داریم. بنابراین وجود تعیین هدف، ضرورت هر نظام تربیتی است.

هر جامعه ای برای متحقق ساختن اهداف خود به سازمانهای گوناگون نیاز دارد. اهمیت سازمان ها به اندازه ای است كه اجتماع را، اجتماع سازمانی نامیده اند، زیرا بدون آنها، انجام دادن امور، اگر غیر ممكن نشود،‌ دست كم بسیار دشوار و همراه با تأخیر زمانی صورت خواهد گرفت.

تصور سازمان و جامعه بدون وجود مدیر و رهبر، چه از نظر عقلی یا تجربی، امكان پذیر نیست. با آن كه از نظر عمر نظری پدیده مدیریت حدود دو قرن می گذرد، بررسی تاریخ زندگی انسان ها نشان می دهد كه مدیریت و رهبری، بدون آن كه مدون شده باشد، در حكم یك ضرورت مطرح بوده است. زندگی پیامبران، امامان و دانشمندان دوران های گذشته شاهد مثال این ادعا به شمار می رود.

مدیریت هر سازمانی كوشیده است و باید بكوشد، با افزایش بهره وری، كارآیی و اثربخشی به حفظ و توسعه سازمان خود بپردازد. مدیران شایسته و فهیم، یا به واسطه تجربه و آزمایش و خطا یا به سبب آموزش های ویژه، به انتخاب سبك مدیریت، راهبردهای مدیریت و .. پرداخته اند.

سازمانها و نهادهای اجتماعی براساس هدفهای مثبت و معینی تأسیس می شوند و به جامعه خدمت می كنند. یكی از این نهادها،‌ وزارت آموزش و پرورش است كه هدف آن انسان سازی است. چنین هدفی، مسئولیت خطیر و مهمی را بر عهده این نهاد اجتماعی محول می كند.

هدف یا هدفهای آموزشی و تربیتی هنگامی می توانند نقش مؤثر و تعیین كننده داشته باشند كه : مسئولان یا دست اندركاران آموزش و پرورش كشور،‌به راحتی آن ها را دریابند، آنها را بپذیرند و به آنها معتقد باشند، از واقعیت های زندگی سرچشمه گرفته باشند، موقعیت یا زمینه تربیت و آموزش، مناسب و مساعد باشد.

در جامعه ما به امر مدیریت سازمانهای آموزشی، از نظر تربیت و ایجاد آمادگیهای لازم در مسئولان ، توجه زیادی نشده است. در نظام آموزشی ما سعی بر آن است كه مدیریت و رهبری غالباً از طریق اعمال ضوابط و مقررات صورت گیرد. به جای تكیه بر پژوهش و دستیابی به چارچوبهای مقررات هدایت كننده عمل، به تدارك و تدوین روشها و رویه های استاندارد برای اداره فعالیتهای آموزش و پرورش تأكید می شود. اینگونه ضوابط مدیران را در مقام انجام كارهایی قرار می دهد كه باید انجام دهند ولی اگر مدیران آموزشی برای انجام وظایف رهبری و مدیریت تربیت شوند از مبنای فكری یا چارچوب نظری معتبری برخوردار باشند در اینصورت بر پایه شناخت و تشخیص خود می دانند كه در موقعیت های مختلف چه می توانند انجام دهند و چگونه بهتر و مؤثرتر انجام دهند. امروزه بویژه در آموزش و پرورش نیاز به مدیران و رهبرانی كه نه فقط در امر تعلیم و تربیت مجرب و صاحب نظر باشند بلكه در تشخیص مسائل و مشكلات اداری و سازمان نیز دقت و مهارت داشته باشند.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین نگرش مدیران با عملکرد دبیران مدارس راهنمایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری

پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری

پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری
بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان
سبک مدیریتی یا رهبری
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
حجم فایل245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل116

پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری

چکیده

مدیریت،مجموعه فرایندهایی است که از طریق آنها منابع انسانی و عادی مناسب و مورد لزوم فراهم می شود و از طریق نفوذ بر رفتار افراد در جهت تحقق اهداف سازمان اثربخش می گردد. پژوهش حاضر نیز بررسی رابطه سبک مدیریت با مشارکت کارکنان سازمانهای دولتی میباشد که جامعه آماری را مدیران از جمله مدیران ارشد،میانی و سرپرستان  و روسای ادارت و کارشناسان مسئول و کارشناسان  می باشد. در این پژوهش نمونه 21 نفر از این افراد میباشد .در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون همبستگی پیرسون و تی برای دو گروه مستقل استفاده شده است. نتایج نشان داده است که سبک رهبری در مشارکت کارکنان کارکنان تاثیر ندارد و با بالا رفتن نمرات سبک رهبری نمرات مشارکت کارکنان بالا رفته است و مشارکت کارکنان بالاتر گزارش شده است یعنی سبک رهبری رابطه مدار مشارکت کارکنان بالاتری را در بر دارد .

 

 فهرست مطالب

 

مقدمه. 10

بیان مسئله. 13

بیان فرضیه. 15

ضرورت واهمیت تحقیق. 16

تعاریف عملیاتی.. 19

رهبری.. 23

تئوری اسنادی رهبری.. 25

تئوری رهبری فره مند. 26

الگوی فیدلر. 27

سازش شغلی: 36

انگیزش کارکنان. 37

نظریه های انگیزش... 38

نظریه های محتوایی: 39

ب-نظریه های فرآیندی.. 46

1-نظریه برابری.. 46

2-نظریه انتظار. 47

3-تئوری اسناد 48

مشارکت کارکنان. 51

2- معانی مشاركت.. 53

الف)‌ درگیری ذهنی و عاطفی.. 54

ب) یاری دادن. 55

ج) پذیرش مسئولیت.. 55

3- روشهای ابتدایی برای مشاركت دادن افراد 56

3-1- تقسیم اطلاعات.. 56

3-2- بازخورد بررسی.. 57

3-3- سیستم های پیشنهاد 57

3-4- روش گروهی اسمی.. 58

7- پیامدهای مثبت مدیریت مشاركتی.. 59

5- راه بندهای مشاركت.. 62

5-1- راه بندهای فرهنگی.. 62

5-2- راه بندهای سازمانی.. 63

6- گامهایی در جهت دستیابی به برتری.. 63

6-1- مدیر همانند آموزگار. 64

6-2- مدیر همانند سازنده تیم. 67

6-3- مدیر به عنوان شریك... 69

6-4- مدیر چگونه می تواند با دیگر كاركنان مشاركت داشته باشد. 70

6-5- استفاده از تغییرات.. 71

7- رهنمودهایی برای به كارگیری مدیریت مشاركتی.. 73

روش تحقیق. 76

قلمرو تحقیق: 77

نمونه و جامعه آماری و روش نمونه گیری.. 77

جامعه آماری.. 77

نمونه آماری.. 78

روش یا روشهای نمونه گیری.. 78

ابزار جمع آوری اطلاعات.. 79

روایی  وپایایی.. 79

تجزیه و تحلیل داده ها 80

آمار توصیفی.. 82

آمار استنباطی.. 101

0بررسی پایایی پرسشنامه. 103

بحث و نتیجه گیری.. 109

پیشنهادات کاربردی.. 111

پیشنهادات پژوهشی.. 111

محدودیت ها 112

فهرست منابع. 114

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان

پایان نامه بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان

پایان نامه بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان
رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی
سبک دلبستگی در بین دانشجویان 
رابطه بین دانشجویان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل807 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل85

پایان نامه بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان

چکیده

پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان است.نمونه آماری پژوهش حاضر شامل 90 نفر از دانشجویان که بصورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند نتایج در بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان بدست آمد کیفیت زندگی و سبک دلبستگی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.یعنی با بالارفتن نمرات کیفیت زندگی نمرات سبک دلبستگی افزایش میابد .در بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی ایمن در بین دانشجویان بدست آمد بین کیفیت زندگی و سبک دلبستگی ایمن رابطه معناداری وجود دارد . نمره بتای آزمون نشان میدهد بین کیفیت زندگی و سبک دلبستگی ایمن دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.در بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی دوسوگرا در بین دانشجویان بدست آمد بین کیفیت زندگی و سبک دلبستگی دوسوگرا دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.یعنی با بالارفتن نمرات کیفیت زندگی نمرات سبک دلبستگی دوسوگرا افزایش میابد .

 
فهرست مطالب

فصل اول(کلیات پژوهش

مقدمه. 1

بیان مسأله. 2

ضرورت اهمیت تحقیق. 4

اهداف پژوهش: 5

هدف کلی : 5

بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان. 5

اهداف جزئی.. 5

فرضیه های پژوهش: 6

تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 6

سبک دلبستکی.. 6

کیفیت زندگی.. 7

فصل دوم :

پیشینه پژوهش

کیفیت زندگی.. 10

تاریخچه و پیدایش مفهوم کیفیت زندگی.. 10

تعریف کیفیت زندگی.. 12

سنجش کیفیت زندگی.. 15

کیفیت زندگی وابسته به سلامت.. 16

درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی و تغییر طررحواره ها 19

سبک دلبستگی.. 20

تعریف دلبستگی.. 22

انواع سبک های دلبستگی در بزرگسالان. 25

نگرش ها و باور های مربوط به دلبستگی.. 26

مفروضه‌های اساسی نظریه دلبستگی.. 27

ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر. 29

نظریه روان تحلیل گری.. 29

نظریه رفتار گرایی.. 31

دیدگاه كردار شناسی.. 32

پژوهش‌های هارلو. 34

دلبستگی و آسیب شناسی روانی.. 35

نظریه درمانی دلبستگی.. 35

نتایج پژوهش کیفیت زندگی و سبک دلبستگی.. 37

فصل سوم :

روش پژوهش

روش پژوهش... 46

جامعه آماری.. 46

نمونه های آماری و روش نمونه گیری.. 46

روش جمع آوری اطلاعات.. 47

ابزار های پژوهش... 47

پرسشنامه دلبستگی كولینز و رید RAAS (1990) 47

روش تجزیه و تحلیل داده ها: 49

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

الف)یافته جمعیت شناختی.. 51

ب)یافته های توصیفی.. 54

یافته های مربوط به فرضیه ها 56

فصل پنجم :

بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 61

محدودیت های پژوهش... 63

پیشنهادات.. 64

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با سبک دلبستگی در بین دانشجویان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش
مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل32

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

مقدمه

امروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده ها ی ذخیره شده در این سیستم ها ، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد .

با استفاده ار پرسش های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش گیری معمولی ، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیری در مورد داده ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند

وقتی که حجم داده ها بالا باشد ، کاربران هر چند زبر دست و با تجربه باشند نمی توانند الگوهای مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم با شند ، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است

از سوی دیگر کاربران معمولا فرضیه ای را مطرح می کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می پردازند ، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحا به کشف دانش بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و به صورت خودکار الگوها و رابطه های منطقی را بیان نمایند .

داده کاوی یکی از مهمترین این روشها است که به وسیله آن الگوهای مفید در داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می شوند و اطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می دهند تا براساس آنها تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند .

 

دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت موس

پاورپوینت موس

دانلود پاورپوینت موس

پاورپوینت موس
مقاله موس
اطلاعات درمورد موس کامپیوتر
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل805 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل22

پاورپوینت موس

دید کلی

تا زمانی که ویندوز مایکروسافت عمومیت نیافته بود، موس نیز محبوبیت چندانی نداشت و هر از چندگاهی در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه استفاده کامپیوتر بدون موس اگر غیر ممکن نباشد، بسیار مشکل است.

فهرست

دید کلی

تاریخچه

اجزای موس

قاب موس

گوی موس

غلتک

چرخها

دیود و آشکارساز نوری

کلیدهای موس

موس نوری

موس بی‌سیم

نوع اتصال دهنده

سریال

پی‌اس 2

همچنین ببینید

پیوندهای خارجی

دانلود پاورپوینت موس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت میکرو-پروسسور-PLC

پاورپوینت میکروپروسسورPLC

دانلود پاورپوینت میکرو-پروسسور-PLC

پاورپوینت میکروپروسسورPLC
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل338 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل33

پاورپوینت میکرو-پروسسور-PLC

میکرو پروسسور                               

جز اصلی تمام کامپیوتر ها ریزپردازنده ی آنها است. اگرچه ممکن است میکروپروسسورها در معماری با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما تمام آنها یک وظیفه را انجام می دهند: "دریافت دستورالعمل ها و اجرای آن ها" در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد اما چیزی که واضح است میکروپروسسور برای دریافت دستورالعمل ها نیاز به تعامل به وسایلی دیگر می باشد.

System bus

اصولا کلمه ی Bus به معنای گذرگاه عمومی، وسیله حمل و نقل عمومی یا اتوبوس می باشد. می توان System Bus را گذرگاه عمومی سیستم ترجمه کرد اما برای درک بهتر می توان معنی اتوبوس را در نظر گرفت و فرض کرد که CPU اطلاعات را از طریق اتوبوس به وسائل دیگر می فرستد و دریافت می کند!! اگر بخواهیم کمی دقیقتر به System Bus نگاه کنیم باید بگوییم که این گذرگاه خود از سه بخش مجزا به نام های Data Bus, Adress Bus و Control Bus تشکیل شده است:

Data Bus:

یا گذرگاه اطلاعات که وظیفه ی آن حمل و نقل اطلاعات از قبیل دستورالعمل ها (که باید اجرا شوند) و داده ها است. این گذرگاه یک مسیر دو طرفه است چون CPU هم اطلاعات را دریافت می کند و هم ارسال.

:

دانلود پاورپوینت میکرو-پروسسور-PLC






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,