خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

دانلود بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت
تطبیقی اخلاق و دین
اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی
اخلاق و دین از دیدگاه  کانت
دسته بندیپژوهش های دانشگاهی
فرمت فایلdoc
حجم فایل301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل44

بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت

مقدّمه

كانت از جمله فیلسوفانی است كه اعتقاد دارد برخلاف سنّت گذشته، اخلاق استقلال ذاتی دارد و می توان آن را مستقل از دین و از طریق معیارهای عقل عملی، «بایدها» و «نبایدها»، «خوبی ها» و «بدی ها»ی اخلاقی را معلوم كرد; یعنی می توانیم از طریق عقل، نشان دهیم كه چه كاری اخلاقی است و چه كاری غیر اخلاقی. كانت در واقع، ابطالگر متافیزیك تلقّی می شود; چرا كه او متافیزیك را معرفت نمی داند; اما معتقد است: متافیزیك در عرصه اخلاقی كاربرد دارد.

كانت در امور اخلاقی هم مانند امور علمی، به عكس حكمای دیگر (و به اصطلاح به شیوه انقلاب كپرنیكی) عمل كرد; به این معنا كه پیشینیان از اثبات ذات باری و بقای نفس، نتیجه می گرفتند كه انسان مكلّف به تكالیف اخلاقی است; ولی او مكلّف بودن انسان را به تكالیف اخلاقی یقینی دانست، سپس بقای نفس و یقین به وجود پروردگار را از آن نتیجه گرفت.1بنابراین، وی به جای اینكه اخلاق را مبتنی بر دین و خدا سازد، دین و خدا را بر اخلاق مبتنی ساخت و خدا و جاودانگی نفس را بر اساس اخلاق اثبات كرد.

دانلود بررسی تطبیقی اخلاق و دین از دیدگاه علامه طباطبایی و کانت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

دانلود بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
حجم فایل454 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل31

بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه

چکیده:

 

 قتل از بزرگترین جنایات است که امنیت اجتماع را مختل می سازد و به همین دلیل کیفر و عقوبت آنرا اکثریت ادیان و ملل تعیین کرده و شریعت مقدس اسلام، شدیدترین کیفر و عقوبت را هم در دنیا و هم در  آخرت مقرر کرده است.

 

بنابراین نه تنها شرع مقدس اسلام قتل و کشتن یک انسان زنده را عملی زشت و نا به هنجار می شناسد، بلکه در بسیاری از قوانین دنیا کیفر قتل عمدی، تحت شرایط خاص اعدام می باشد. تحقیق حاضر نیز بررسی و بررسی قتل عمدی، مطابق قانون مجازات اسلامی کشورمان، ایران، با قانون جزای کشور مسلمان و همجوار، ترکیه می باشد.

 

البته با توجه به بضاعت اندک علمی و کاوشگرایانه حقیر، در حد توان سعی شده که جهات اشتراک و افتراق قانون جزای این دو کشور به رشته تحریر درآید. که امیدوارم استاد بزرگوار جناب آقای دکتر جاهد، کمی و کاستی های آن را به دیده اغماض نگرند.

فهرست

 

چکیده: 4

 

مقدمه: 5

 

فصل اول (کلیات):...................................................................................................................7

 

بخش اول: قتل در حقوق اسلام. 7

 

بخش دوم: تعریف قتل عمدی در حقوق موضوعه. 9

 

فصل دوم. 12

 

ارکان تشکیل دهنده جرم قتل عمدی.. 12

 

بخش دوم: رکن مادی قتل عمدی.. 16

 

الف) مرتکب جرم (قاتل). 17

 

ب) موضوع جرم (مقتول). 17

 

ج) فعل ارتکابی در وقوع جنایت... 19

 

1-ج) فعل و ترک فعل.. 20

 

2-ج) فعل فیزیکی و فعل غیر فیزیکی.. 21

 

الف) ارتکاب جنایت با فعل فیزیکی (مادی). 21

 

ب) ارتکاب جنایت با فعل غیر فیزیکی (غیر مادی). 21

 

د) وقوع نتیجه و رابطه استناد. 22

 

2-2-2) رکن مادی قتل عمدی در حقوق ایران و ترکیه. 23

 

بخش سوم: رکن روانی (معنوی). 23

 

1-3-2) رکن روانی قتل عمد در حقوق ایران.. 24

 

2-3-2) رکن روانی قتل عمد در حقوق ترکیه. 24

 

فصل سوم. 25

 

مجازات قتل عمدی.. 25

 

الف) ایران.. 26

 

ب) ترکیه. 26

 

منابع و مأخذ.. 27

 

ضمایم

 

دانلود بررسی تطبیق قتل عمد در حقوق ایران و ترکیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن7X_1TMK

دانلود بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن7X_1TMK
دسته بندیعلوم پایه
فرمت فایلdoc
حجم فایل295 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل187

بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK

چکیده:

 آزوسپریلوم به دلیل توان تثبیت نیتروژن مولکولی در ارتباط همیاری با گیاهان مهم زراعی مانند انواع غلات و همینطور تولید هورمونهای محرک رشد گیاه در سالهای اخیر به عنوان یک کود بیولوژیک مورد توجه قرار گرفته است.به همین دلیل تحقیق در مورد میزان فعالیت سویه های باکتری با ارقام مختلف گندم هدف این بررسی قرار گرفت:

به منظور تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر همیاری سویه های آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم،دو آزمایش در سه بخش آزمایشگاه، گلخانه و مزرعه طی مدت دو سال پژوهش انجام گردید

الف)جداسازی،تکثیرو تولید مایه تلقیح سویه های آزوسپریلوم در شرایط آزمایشگاه

ب)بررسی کارایی تعدادی از سویه های باکتری آزوسپریلوم با ارقام طبسی،مهدوی و لاین موتانت طبسی گندم با استفاده از تکنیکN15

ج) بررسی کارایی تعدادی از سویه های باکتری آزوسپریلوم و تاثیر کاربرد آنها بر عملکرد و برخی صفات زراعی در سه رقم طبسی،مهدوی و لاین موتانت طبسی گندم.

الف)در این تحقیق 80 نمونه خاک ریزوسفری و غیر ریزوسفری  ار اراضی تحت کشت گیاهان مختلف زراعی تهیه گردید و برای جداسازی آزوسپریلوم ابتدا رقتهای خاک در محیط نیمه جامد اکن کشت داده شدند و بر روی محیط RC کلونیهای ریز قرمز رنگ به عنوان آزوسپریلوم خالص سازی  شده اند و تحت آزمایشهای  ترشح هورمون اکسین و توان حل کنندگی فسفر آلی و معدنی قرار گرفتند.

ب) دو فاکتور،آزوسپریلوم در 5 سطح شامل یک سطح عدم کاربرد باکتری و 4 سطح کاربرد سویه های مختلف Az.21 ,Az.31 ,Az.52 ,Az.54    و گندم در سه سطح بومی،اصلاح شده و لاین موتانت بر اساس آزمایش فاکتوریل در قالب طرح کرتهای کاملا تصادفی در 4 تکرار در شرایط گلخانه بررسی گردید.

به منظور بررسی تثبیت نیتروژن از ایزوتوپ پایدار 15N استفاده شد.

نتایج حاصله نشان داد که بین سویه های مختلف آزوسپریلوم و هم بین ارقام مختلف گندم از نظر تاثیر بر سطح برگ پرچم.وزن خشک اندام هوایی،تعداد سنبله ،طول سنبله و Ndfa اختلاف معنی داری در سطح 1% وجود دارد.در بین ازقام مختلف گندم ارتفاع گیاه در سطح 5%معنی دار و تعداد پنجه معنی دار نشده است و همچنین در بین سویه های آزوسپریلومی ارتفاع گیاه معنی دار نگردیده است.

ارقام گندم به دلیل اختلاف فاحش ژنتیکی و نیز سویه های آزوسپریلومی به دلیل تفاوتهای برقراری همیاری با هم اختلافاتی را دارند.

بهترین رقم و بهترین باکتری در اکثر صفات مورد بررسی  لاین موتانت و Az.21    بوده است.

ج) دو فاکتور،آزوسپریلوم در 5 سطح شامل یک سطح عدم کاربرد باکتری و 4 سطح کاربرد سویه های مختلف Az.21 ,Az.31 ,Az.52 ,Az.54    و گندم در سه سطح بومی،اصلاح شده و لاین موتانت بر اساس آزمایش فاکتوریل در قالب طرح کرتهای کامل تصادفی در 4 تکرار در شرایط گلخانه بررسی گردید.

بین کاربرد ارقام مختلف گندم و سویه های مختلف آزوسپریلوم در تمامی صفات زراعی بجز تعداد پنجه در سطح 1% اختلاف معنی داری مشاهده شد.

بهترین رقم و بهترین باکتری در اکثر صفات مورد بررسی  لاین موتانت و AZ.21    بوده است.

بنابراین با توجه به نتایج بدست آمده از کلیه آزمایشات انجام شده فوق می توان چنین اظهار داشت که کاربرد آزوسپریلوم می تواند بسیار مفید در عملکرد و جذب عناصر غذایی و نیز نقش مهمی در کاهش کودهای شیمیایی داشته باشد.البته باید در گزینش سویه های آزوسپریلوم دقت لازم مبذول شود زیرا بین سوشها اختلاف معنی داری از نظر برقراری همیاری وجود دارد.


چکیده..............................................................10       

مقدمه................................................................13                                                                           

فصل اول:کلیات            .....................................................................15                                                                    

1-كشاورزی پایدار                   .         ......................................16   

1-1كودهای بیولوژیك...............................................................18

1-2استفاده از میكرو‌ارگانیزم‌ها به عنوان كود بیولوژیك....................19

1-3-انواع كودهای بیولوژیك......................................................20

2-اهمیت گندم..........................................................................20

2-1-تاریخچه و پیدایش گندم........................................................22

2-2-وضعیت كشت گندم در جهان..................................................22

2-3-وضعیت كشت گندم در ایران...................................................24

2-4-وضعیت كشت گندم در استان تهران..........................................25

2-5-شرایط آب‌وهوایی گندم..........................................................26

2-6-مرفولوژی گندم...................................................................27

2-6-1-ریشه............................................................................27

2-6-2-ساقه............................................................................28

2-6-3-پنجه.............................................................................29

2-6-4-برگ............................................................................30

2-6-5-گل‌آذین.........................................................................31

2-6-6-دانه.............................................................................32

2-7-عوامل محیطی مؤثر بر رشدونمو گندم.....................................33

2-7-1خاك...............................................................................33

2-7-2-رطوبت.........................................................................34

2-7-3-حرارت.........................................................................35

2-7-4-نور............................................................................36

2-7-4-1-طول روز..................................................................36

2-7-4-2-شدت نور..................................................................36

2-8-عملكرد دانه گندم و عوامل مؤثر بر آن....................................36

فصل دوم:بررسی منابع...............................................................42

1-نیتروژن در طبیعت..................................................................43

2-شکلهای نیتروژن در خاک........................................................44

2-1-نیتروژن معدنی خاک............................................................45

2-2-  نیتروژن آلی خاک.............................................................45

3-نقش نیتروژن در گیاه..............................................................45

4-چرخه نیتروژن......................................................................46

4-1راههایی كه نیتروژن در دسترس گیاه قرار می‌گیرد

 و یا به خاك اضافه می‌شود. .........................................................47

4-1-1معدنی شدن نیتروژن خاك....................................................47

4-1-2وارد شدن نیتروژن از اتمسفر به خاك.....................................48

4-1-3-كاربرد كودهای شیمیایی ازته...............................................49

4-1-4-تثبیت نیتروژن به روش بیولوژیك..........................................50

4-2-راههایی كه نیتروژن از دسترس گیاه و یا از خاك خارج می‌شود........51

4-2-1-غیر متحرك شدن (متوقف شدن یا آلی شدن ) نیتروژن................51

4-2-2-نیترات زدایی.....................................................................52

4-2-3-جذب نیتروژن بوسیله گیاهان.................................................54

4-2-4-آبشویی نیتروژن.................................................................55

4-2-5-تلفات نیتروژن به صورت آمونیاك...........................................55

4-2-6-تلفات نیتروژن از طریق فرسایش...........................................56

5-سیستمهای بیولوژیك تثبیت كننده نیتروژن.....................................56

5-1تثبیت نیتروژن به روش همزیستی.............................................57

5-1-1همزیستی باكتریهای ریزوبیوم و گیاهان خانواده لگومینوز...........57

5-1-2-همزیستی ریزوبیوم با گیاهان غیر لگوم..................................59

5-1-3-همزیستی اكتینوریزی.........................................................59

5-1-4-همزیستی سیانوباكتریها و گیاهان.........................................60

5-1-4-1-همزیستی سیانوباكتری آنابنا و آزولا..................................61

5-1-4-2-همزیستی نوسترك و آنابنا باسیكادها...................................62

5-1-4-3-همزیستی سیانوباكتری نوسترك و گانرا...............................62

5-1-5-همزیستی سیانوباكتریها و دیاتومه‌ها......................................63

5-1-6-همزیستی سیانوباكتریها و بریوفیتها......................................63

5-1-7-همزیستی سیانوباكترها و قارچها (تشكیل گلسنگ)....................65

5-2-تثبیت نیتروژن به روش آزاد....................................................65

5-2-1-باكتریهای هتروتروف باكتریهای بیهوازی...............................66

5-2-1-1-باکتریهای بی هوازی......................................................66

5-2-1-2-باكتریهای بیهوازی اختیاری.............................................67

5-2-1-3-باكتریهای هوازی...........................................................67

5-2-1-4-سیانوباكتریها................................................................68

5-2-2-فتواتوتروف‌های آزادزی......................................................69

5-2-2-1-باكتریهای فتوسنتز كننده..................................................69

5-3-تثبیت نیتروژن به روش همیاری..............................................71

5-3-1-تعریف همیاری................................................................71

5-3-2-دلایل تثبیت نیتروژن به روش همیاری...................................72

5-3-3-همیاریهای فیلوسفری........................................................72

5-3-4-همیاریهای ریزوسفری....................................................................73

6-بیوشیمی تثبیت نیتروژن مولكولی..............................................................73

6-1ساختار آنزیم نیتروژناز و نحوه تامین انرژی

 مورد نیاز برای تثبیت ازت مولكولی................................................................74

6-2كارایی.....................................................................................................77

6-3-تولید هیدروژن و خروج آن.......................................................................81

7-همیاری باكتریهای جنس آزوسپیریلوم  با گیاهان...............................................83

7-1اكولوژی آزوسپیریلوم................................................................................83

7-2گیاهان میزبان..........................................................................................84

7-3-طبقه‌بندی..............................................................................................84

7-4-مشخصات باکتری....................................................................................85

7-5-تثبیت نیتروژن وابسته به هیدروژن..............................................................88

7-6-احیای نیترات (نیترات زدایی).....................................................................88

7-7-عوامل موثر در اشغال ریشه توسط آزوسپیریلوم و تاثیر آن بر رشد گیاه...............89

7-8-تولید ساخت.مان كیست مانند......................................................................90

7-9-تولید سیدروفور......................................................................................91

7-10تولید مواد كشنده باكتریها........................................................................92

7-11جذب سطحی باكتریها به ذرات خاك............................................................92

7-12-تولید فیتوهورمونها و دیگر مواد تحریك كننده رشد گیاه.................................93

7-13-تغییر در فیزیولوژی و موروفولوژی ریشه..................................................93

7-14-نقشهای احتمالی موسیژل.......................................................................94

7-15-مكانیزمهای جذب آزوسپیریلوم بطرف ریشه................................................94

7-16-شیمیوتاكتیك  (كموتاكتیك )......................................................................95

7-17مراحل اشغال ریشه توسط آزوسپیریلوم.......................................................97

7-17-1-اتصال باكتریها به پوست ریشه............................................................97

7-17-2-اشغال بافت ریشه.............................................................................98

7-18-تاثیر آزوسپیریلوم در عملكرد گیاهان مختلف..............................................98

8-نیتروژن -15..........................................................................................105

فصل سوم:موادو روشها................................................................................110

1-مواد مورد آزمایش....................................................................................111

1-1تهیه ماده تلقیح......................................................................................111

1-2-بررسی روابط همزیستی سویه‌های مخالف باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با استفاده از ایزوتوپ15N در شرایط گلخانه........................................................112

1-2-1-زمان و محل اجرای آزمایش................................................................112

1-2-2-خصوصیات فیزیكی و شیمیایی خاك مورد استفاده....................................112

1-2-3-دمای گلخانه...................................................................................113

1-2-4-مشخصات ارقام گندم مورد استفاده......................................................114

1-2-4-1-رقم طبسی..................................................................................114

1-2-4-2-رقم مهدوی.................................................................................114

1-2-4-3-رقم موتانت طبسی.........................................................................115

1-2-5-مشخصات طرح آزمایشی.....................................................................116

1-2-6-مشخصات فاكتورهای آزمایش..............................................................116

1-2-7-عملیات كاشت و داشت.......................................................................116

1-2-8-كاربرد ایزوتوپ پایدار نیتروژن-15......................................................117

1-2-9-صفات اندازه‌گیری شده......................................................................120

1-2-10-محاسبات آماری.............................................................................121

1-3-ارزیابی كارآیی سویه‌های باکتری آزوسپریلوم با  ارقام بومی، اصلاح شده و لاین موتانت گندم و تأثیر كاربرد آنها بر عملكرد و برخی از صفات زراعی گندم در شرایط آب‌وهوایی كرج...........................................................................................121

1-3-1-خصوصیات اقلیمی منطقه...................................................................121

1-3-2-مشخصات اقلیمی محل اجرای آزمایش در سال زراعی 83-1382................122

1-3-3-خصوصیات. فیزیكی و شیمیایی خاك محل آزمایش....................................123

1-3-4-مشخصات ارقام مورد استفاده .............................................................123

1-3-5-مشخصات طرح آزمایشی...................................................................123

1-3-6- مشخصات فاكتورهای آزمایش...........................................................123

1-3-6-1-آزوسپریلوم...............................................................................123

1-3-7-عملیات زراعی..............................................................................124

1-3-7-1-عملیات كاشت............................................................................124

1-3-7-2-علمیات داشت............................................................................125

1-3-7-3-عملیات برداشت..........................................................................125

1-3-7-4-صفات اندازه‌گیری شده.................................................................126

فصل چهارم:نتایج و بحث...........................................................................130

گلخانه....................................................................................................131

1-ارتفاع گیاه...........................................................................................132

2-طول سنبله...........................................................................................135

3-تعداد پنجه گیاه.......................................................................................138

4-سطح برگ پرچم....................................................................................141

5-وزن خشك اندام هوایی............................................................................144

6-تعداد سنبله در گیاه.................................................................................147

7-درصد تثبیت بیولوژیک نیتروژن................................................................151

مزرعه..............................................................................................154

8-ارتفاع گیاه......................................................................................155

9-طول سنبله......................................................................................158

10تعداد پنجه در گیاه............................................................................161

11-سطح برگ پرچم.............................................................................163

12-تعداد سنبله درواحد سطح..................................................................167

13-تعداد دانه در سنبله...........................................................................170

14-عملكرد دانه....................................................................................173

15-بیوماس..........................................................................................177

16-شاخص برداشت...............................................................................181

17-وزن هزاردانه..................................................................................184

18-جذب نیتروژن...................................................................................186

پیوست..................................................................................................190

منابع....................................................................................................191


 

دانلود بررسی تثبیت بیولوژیک نیتروژن در اثر باکتری آزوسپریلوم با ارقام مختلف گندم با تکن-7X_1T-MK






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

دانلود تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

بررسی تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان در قرن معاصر و آینده 
تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان
تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش 
 فناوری های جدید در آموزش و پرورش
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل72

تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان

چکیده

در سطح كلان، آموزش و پرورش تحت تأثیر فشارهای سیاسی، فشارهای تكنولوژیكی، فشارهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی قرار دارد. در نظر داشتن چهار پایه­ی اصلی یادگیری كه از طرف سازمان یونسكو مطرح گردیده است، یعنی: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای زیستن و یادگیری برای همزیستی می­تواند فشارهای مذكور را تقلیل دهد. فشارهای سیاسی بویژه در كشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته تأثیرات تخریبی بیشتری داشته است. آموزش و پرورش كه برای توسعه نیازمند محیطی آرام و دور از تشنج است، بواسطه­ی جریانات سیاسی خدشه می­پذیرد و نیرو و وقت محدود كه آموزش و پرورش در اختیار دارد و باید در جهت اصلاحات صرف شود، متوجه­ی تشنجات سیاسی می گردد.

از سوی دیگر منابع مادی كمیاب در كشورهای در حال توسعه، كه فشار جمعیت جوان نیز در آنها مخاطره آمیز است، عمدتاً در جهت توسعه­ی كمی الزاماً به توسعه كیفی نمی­گردد و پدیده­ی فارغ التحصیلان بیكار معضل دیگری است كه می تواند فشارهای مطرح شده را تشدید نماید.

فشارهای اجتماعی از قبیل فقر، بیكاری، مفاسد اجتماعی، پدیده­ی مهاجرت روستائیان و رشد شهرنشینی، اعتیاد، خانواده­های از هم گسیخته نیز زمینه­ی ارائه­ی آموزش و پرورش مطلوب را تخریب می كند و آموزش و پرورش در آستانه­ی هزاره­ی سوم بار مسؤولیت عظیمی در احیای ارزش های اخلاقی در جهت كاهش موارد مذكور دارد. در اینجا لازم به یادآوری است كه نقش معلم نه تنها آموزش است، بلكه آموزش توأم با پرورش است. پرورش انسان­های والایی كه زمینه­ی فشارهای اجتماعی ویرانگر را كاهش دهد و راه زندگی در جامعه و همزیستی در خانواده را آموخته باشد. بنابراین معلم باید فلسفه­ی ارزشی جامعه را درك نموده و در توسعه و تفهیم ارزش ها نقش مؤثر داشته باشد.

فهرست مطالب


فصل اول

2

مقدمه

9

بیان مسئله

13

اهمیت و ضرورت مساله

16

اهداف


فصل دوم

19

ویژگیهای آموزش و پرورش کارا و اثر بخش

20

جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی

25

توجه به خلاقیت فراگیران

27

محیط های آموزشی

30

فناوری اطلاعات

31

توسعه منابع انسانی در نظام آموزشی

34

پیشینه پژوهش


فصل سوم

39

روش تحقیق


فصل چهار

42

آموزش و پرورش کارا و اثر بخش چگونه است؟

51

(چشم انداز حركت ما به كدام جهت است)؟

52

نقش رسانه و فناوریهای نوین در آموزش و پرورش


53

نسلهای سه گانه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) وآموزشهای باز و از راه دور



54

شكاف دیجیتالی

56

آموزش از راه دور و یادگیری باز


فصل پنجم

59

نتیجه گیری و پیشنهادات

64

فهرست منابع و ماخذ

دانلود تاثیرروش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
حجم فایل329 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل79

بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران

چكیده:

 سود گزارش شده از جمله اطلاعات مالی مهمی است كه در هنگام تصمیم گیری توسط افراد مختلف در نظر گرفته می شود، مدیریت در انتخاب بین روش های مختلف به حساب بردن وقایع مالی( که تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی سود گزارش شده دارد) در چارچوب اصول پذیرفته شده حسابداری اختیارات قابل ملاحظه ای دارد و میتواند در قالب این اختیارات، نوسانهای دوره ای سود را از کاهش دهد.

هموارسازی سود به رفتار آگاهانه ای اطلاق میشود كه به منظور كاهش نوسان های دوره ای سود شكل میگیردد. صاحبنظران حسابداری معتقدند که سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در شرکتهایی که تغییرات سود آنها کمتر است(شرکتهای هموارساز سود) دارند وحاضرند بهای بیشتری برای سهام این گونه شرکتها بپردازند.

 این تحقیق به بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. داده ها برای 65 شرکت از صنایع مختلف، از سال 1379الی1386

جمع آوری گشته است. نتایج حاصل آزمون فرضیات تحقیق حاکی از آن است که هموارسازی سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران وجود داشته و هموارسازی سود تاثیر معنی داری بر کسب بازده غیر عادی سهام شرکتها ندارد. همچنین نوع صنعت واندازه شرکتها بر کسب بازده موثر

نمی باشند.

 مقدمه:

پدیده هموارسازی سود[1]، مقوله ای مشترك در مرز دانش حسابداری و امورمالی است. برخورداری  این پدیده از یك سابقه مطالعاتی نسبتاً طولانی را می توان نشانگر اهمیت ومیزان توجه محافل علمی وحرفه ای به آن تلقی نمود. به گونه ای كه امروزه با گذشت بیش از هفتاد سال از شروع مطالعات در این زمینه، شواهد نشان می دهد كه هنوز از علاقه پژوهشگران به تحقیق در مورد پدیده هموارسازی سود كاسته نشده است. به نظر می رسد اهمیت این موضوع نشأت گرفته از جایگاه ویژه و منحصر به فرد مقوله سود در مباحث حسابداری و امورمالی است. مروری بر تاریخچه و ادبیات دانش حسابداری نشان می دهد كه مفهوم و یا پدیده ای همانند سود، کمتر مورد بحث و منازعه فراگیر بین تئوریسین ها و طبقات مختلف حرفه ای بوده است

فهرست مطالب

  1-1 مقدمه. 4

2-1) تشریح و بیان مسأله. 4

3-1) چارچوب نظری تحقیق. 5

4-1) ضرورت انجام تحقیق. 5

5-1) فرضیات تحقیق. 6

6-1) اهداف تحقیق. 6

1-6-1) سازمان بورس اوراق بهادار تهران. 7

2-6-1) سازمان حسابرسی و سایر موسسات حسابرسی مستقل. 7

3-6-1) سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان. 7

7-1) روش تحقیق. 7

8-1) قلمرو تحقیق. 8

9-1) تعریف واژه های كلیدی تحقیق. 9

1-2- مقدمه. 12

2-2) تعاریف هموارسازی سود 12

3-2) انواع هموارسازی سود 13

1-3-2) سود هموار طبیعی. 13

2-3-2)هموارسازی واقعی. 14

3-3-2)هموارسازی مصنوعی. 14

4-2) مفاهیم سود ویژه 14

5-2) ابزار های هموارسازی مصنوعی سود 16

1-5-2) زمان بندی رویداد ها 16

2-5-2)هموارسازی از طریق انتخاب روش های تخصیص... 16

3-5-2)هموارسازی از طریق طبقه بندی. 17

6-2) تكنیك ها ی هموارسازی سود 17

1-6-2)دستكاری در درآمد ناویژه 18

2-6-2) حسابداری دارائیهای نامشهود و هزینه های انتقالی به سالهای آتی. 18

3-6-2) نحوه برخورد با هزینه ها یا درآمدهای غیر تكراری. 20

4-6-2) حسابداری ذخیره ها 20

5-6-2) حسابداری اموال. 21

6-6-2) حسابداری موجودی كالا. 23

7-6-2) مزایای پاداش.. 24

8-6-2)هزینه های تحقیق و توسعه. 24

9-6-2) زمانبندی در شناخت هزینه ها 24

7-2)انگیزه های هموارسازی سود 24

1-7-2) افزایش رفاه سهامداران. 25

2-7-2) تسهیل قابلیت پیش بینی سود 25

3-7-2)افزایش رفاه مدیریت.. 26

8-2) روش های مطالعه هموارسازی سود 26

1-8-2) مدل سنتی. 27

2-8-2)مدل ایمهاف.. 28

3-8-2) مدل ایكل. 28

9-2) فرضیه بازاركارا 30

1-9-2)انواع كارایی در بازار سرمایه: 31

10-2) پیشینه تحقیق. 33

1-10-2) تحقیقات داخلی. 33

2-10-2) تحقیقات خارجی. 35

11-2) خلاصه فصل. 36

1-3 مقدمه( 39

2-3) متغیرهای عملیاتی و روش تحقیق. 39

3-3) روش تحقیق. 39

4-3)مدل تحقیق. 39

5-3) ابزارگردآوری اطلاعات.. 40

6-3) وجود هموارسازی. 41

7-3) وجود اختلاف معنی داربین میانگین بازده های غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز 41

8-3) تاثیر نوع صنعت برمیانگین بازده غیرعادی شركتهای هموارساز و غیرهموارساز 41

9-3) تاثیر اندازه شركت در کسب میانگین بازده غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز 42

10-3) اندازه گیری متغیرها 43

1-10-3) شاخص هموارسازی. 43

2-10-3) متغیر میانگین بازده های غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز(فرضیه دوم) 44

بازده واقعی. 44

3-10-3) متغیر نوع صنعت.. 45

4-10-3) متغیر اندازه شركت.. 45

11-3) جامعه مورد مطالعه، نمونه آماری و منبع اطلاعات.. 45

12-3) روش های آماری. 47

1-12-3) آمار توصیفی. 47

13-3)وجود تفاوت معنی داربین میانگین بازده غیرعادی شركت های هموارساز وغیرهموارساز 48

1-13-3) آزمون مقایسه میانگین دو جامعه: 49

14-3) تاثیر نوع صنعت بر میانگین بازده غیرعادی. 50

1-14-3) آزمون مقایسه میانگین چند جامعه. 50

15-3) ارتباط اندازه شركت با میانگین بازده غیرعادی شركت های هموارساز و غیرهموارساز 51

1-15-3) همبستگی. 51

2-15-3) ضریب تعیین. 51

3-15-3) ضریب همبستگی. 52

4-15-3) ضریب همبستگی اسپیرمن: 53

5-15-3) آزمون معنی دار بودن ضریب همبستگی. 53

16-3) خلاصه فصل. 53

1-4 مقدمه‏. 55

2-4) آمار توصیفی. 55

3-4)آزمون فرضیه اول. 56

4-4)آزمون فرضیه دوم. 57

5-4) آزمون فرضیه سوم. 59

6-4) آزمون فرضیه چهارم. 61

7-4) خلاصه فصل. 62

1-5 مقدمه. 64

2-5) خلاصه موضوع و روش تحقیق. 64

3-5) خلاصه یافته های تحقیق. 65

1-3-5) نتیجه آزمون فرضیات تحقیق. 65

4-5) بررسی تطبیقی یافتهها 66

5-5) محدودیتها 67

6-5) پیشنهادها 67

1-6-5) پیشنهاد به سازمان حسابرسی و حسابداران رسمی(حسابرسان مستقل) 67

2-6-5) پیشنهاد به سازمان بورس اوراق بهادار تهران. 68

3-6-5) پیشنهاد به استفاده کنندگان از صورتهای مالی بویژه سرمایه گذاران. 68

4-6-5) پیشنهادها برای تحقیقات آتی. 68

7-5) خلاصه فصل پنجم. 69

منابع فارسی: 71

 





دانلود بررسی تاثیر هموارسازی سود بر بازده غیرعادی در بورس اوراق بهادار تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی معمان با موفقیت شغلی در مدارس ابتدایی

بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی معمان با موفقیت شغلی در مدارس ابتدایی

دانلود بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی معمان با موفقیت شغلی در مدارس ابتدایی

بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی معمان با موفقیت شغلی در مدارس ابتدایی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل16

بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی معمان با موفقیت شغلی در مدارس ابتدایی

فرضیه های تحقیق

1. بین ویژگی شخصیتی معلمان با روشهای تشویق و تنبیه در آنها رابطه وجود دارد .

2. بین ویژگی شخصیتی معلمان با وضعیت تاهل در آنها رابطه وجود دارد .

3. بین ویژگی شخصیتی معلمان با وضعیت سکونت در آنها رابطه وجود دارد.

4. بین ویژگی شخصیتی معلمان با جنسیت در آنها رابطه وجود دارد .

ضرورت و اهمیت تحقیق

پیشرفت هر جامعه ای به چگونگی کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد . عملکرد تحصیلی دانش آموزان از موضوعاتی است که توجه بسیاری از محققان تربیتی را جلب کرده است . موضوع عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان از مباحث مدرسه ای محققان را برآن داشته تا عوامل موثر در عملکرد تحصیلی دانش آموزان را شناسایی کنند در این راستا برخی محققان به بررسی و مشاهده ی تدریس و ویژگی های معلمان کارآمد اقدام کرده اند . شناخت دقیق نیروی انسانی شاغل در نظام آموزشی ، امری لازم برای برنامه ریزی در آموزش و پرورش است شناخت ویژگیها و تیپ های شخصیتی معلمان می تواند شرایط را جهت جذب و نگهداری آنها مناسب تر کند و از سوی دیگر سازمانهای آموزشی با اعمال گوناگون و مناسب با نوع ویژگیهای شخصیتی معلمان کارآیی و اثر بخشی آنها را افزایش می دهند و بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در مشاغلی همچون معلمی باید با شناخت کامل از نظر ویژگیهای شخصیتی همراه باشد . طبعی است عدم رعایت این مسائل موجب می شود که مسائل و مشکلات آموزشی و تحصیلی برای جوانان و نوجوانان به وجود آید . وقتی معلم ، نقش حرفه ای و تخصصی خود را ایفا نکند کودکان و نوجوانان ، یعنی آینده سازان جامعه ی اسلامی ما نمی توانند به حد مطلوب مهارتها و قابلیت های شخصی ، اجتماعی و اقتصادی نائل شوند و این خود موجب اختلالات شخصیتی ، نابهنجاری های اجتماعی و بروز مشکلات اقتصادی در جامعه خواهد شد و میزان آمادگی برای پذیرش ارزشهای نادرست را بالا می برد (دکتر احمدعلی فروغی ابری ، اردیبهشت 1372) .

دانلود بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی معمان با موفقیت شغلی در مدارس ابتدایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد

بررسی تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد

دانلود بررسی تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد

بررسی تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد
 تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد
کنترل موجودی مواد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
حجم فایل1214 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل90

بررسی تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد

چکیده

امروزه مسئله کاهش صحیح هزینه ها در شرکتهای تولیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است.یکی از روشهای کاهش هزینه،برنامه ریزی درست جهت منابع مورد استفاده در سیستم است.برهمین اساس میزان موجودی مواد اولیه و همچنین هزینه های حمل و نقل این مواد تا انبار کارخانجات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.آنچه که اهمیت این موضوع را دوچندان میکند،هزینه های مازادی است که در هنگام بروز اختلال در جریان حمل ونقل خارجی بر سیستم تحمیل میگردد.

دراین تحقیق وجود ارتباط میان موجودی های مواد اولیه در شرکت ایران خودرو و بروز اختلال در جریان حمل ونقل و توزیع این موجودی ها مورد بررسی قرار گرفته است.تقسیم موجودی ها به دو موجودی داخلی و خارجی ازنکات قابل توجهی بود که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.

طرح این موضوع که آیا وجود ارتباط میان موجودی شرکت ها و بروز اختلال در جریان حمل ونقل میتواند از عوامل کاهنده هزینه ها باشد یا خیر،موضوعی است که می باید به تفصیل به آن پرداخته شود. نتایج بدست آمده در فصل چهارم مؤید این موضوع است که تقسیم بندی موجودی ها کمک شایانی در برنامه ریزی های ثانویه خواهد نمود.

 فهرست مطالب

 فصل اول  ‌ی

کلیات تحقیق. ‌ی

تاریخچه مطالعاتی. 1

بیان مسئله. 1

اهمیت تحقیق. 2

فرضیات تحقیق. 3

اهداف تحقیق. 3

حدود مطالعاتی تحقیق. 3

قلمرو مکانی تحقیق. 3

قلمرو زمانی تحقیق. 3

تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 4

فصل دوم. 5

ادیبات تحقیق. 5

آغازی بر زنجیره تامین. 6

تاریخچه مدیریت زنجیره تامین. 7

تعریف مدیریت زنجیره تامین. 8

طرح كلى یك زنجیره تامین. 10

نیاز به مدیریت زنجیره تامین. 10

فرآیندهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین. 11

1) مدیریت اطلاعات: 11

فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین. 12

سطوح زنجیره تامین. 13

نمودار1-2- سطوح متمایز زنجیره تامین (لندرمن، 2007، 64). 13

نقش اطلاعات در زنجیره تامین. 14

زنجیره تامین مجازی   14

طرح ریزی. 16

منبع یابی. 16

ساخت و تولید. 17

شكل 1-2 مدل مفهومی زنجیره تامین مجازی(گوناسكاران و ناگی، 2004، 585). 18

موارد استفاده فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین. 18

محرك های بكارگیری فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین. 19

نمودار 2-2 یك ساختار علت و معلولی و روابط فرضی میان آن ها (اورامو، 2005، 94). 19

مشكلات زنجیره تامین و منابع آن ها 20

راه حل های مشكلات زنجیره تامین. 21

 فنآورى اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین. 21

ارائه الگوی عرضه ناب و چابک برای کاهش اثر شلاق چرمی در زنجیره تأمین. 22

عرضه های ناب و چابک.. 22

ارتباط عرضه های ناب و چابک.. 23

ساختار زنجیره عرضه و نقطه جدایش... 23

کمینه کردن عدم اطمینان برای بیشینه کردن قدرت رقابت.. 24

یکپارچگی عرضه های ناب و چابک از منظر اجرایی. 25

طراحی الگوی زنجیره تامین ناب با رویکرد رقابت‌پذیری. 25

ناب‌سازی  26

زنجیره تأمین ناب.. 27

ویژگی‌های زنجیره تأمین در تولید ناب.. 27

 مولفه‌های زنجیره ناب.. 27

رقابت‌پذیری. 28

مدل الماس رقابت ملی پورتر 29

نقشه استراتژی. 30

پنج عملكرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین. 31

 معیارهای عملكرد 32

رقابت جدید. 33

از همكاری تا اشتراك مساعی. 33

یك چارچوب مفهومی. 34

نمودار 3-2: سه بعد زنجیره تامین. 35

نقش طراحی شبکه در زنجیره تامین. 35

فاکتورهای مختلفی بر تصمیمات طراحی شبکه تاثیرگذار هستند: 36

کانال های توزیع. 36

وظایف  کانال. 37

ساختار کانال. 37

عرض كانال. 37

طول کانال. 38

ادغام عمودی. 38

کانال های چند گانه. 39

رفتار کانال. 39

استرات‍‍‍‍ژی های رانشی  در مقابل استرات‍‍‍‍ژی های کششی. 39

سیستم های توزیع فیزیکی. 39

مفهوم هزینه کل. 40

مفهوم مرکز توزیع. 40

حمل و نقل. 40

ارسال کالا. 41

خدمات  حمل ونقل. 41

انبارداری  41

مدیریت موجودی کالا. 42

سیکل سفارش.. 42

گردش موجودی  کالا. 42

نقاط سفارش مجدد 42

مقدار سفارش اقتصادی. 42

سیستم های موجودی به موقع. 42

سیستم تولید به هنگام و نقش آن در زنجیره تامین. 43

روش تحقیق. 46

مدل تحقیق. 46

جامعه آماری. 47

تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری. 47

روش جمع آوری اطلاعات.. 48

ابزار جمع آوری اطلاعات.. 48

اعتبار و روایی پرسشنامه. 49

روش تجزیه و تحلیل داده ها 50

تجزیه و تحلیل داده ها 52

محاسبه امتیازهای عاملی بروزاختلالات درجریان حمل ونقل وتوزیع داخلی(outputin-a) 52

میزان اشتراک بین عامل ها و متغیرها: 53

تجزیه و تحلیل فرضیه ها 67

تجزیه و تحلیل فرضیه اول پژوهشی. 69

نتیجه گیری نهایی بر اساس مجموع فاکتورها: 71

تجزیه و تحلیل فرضیه دوم پژوهشی. 72

نتیجه گیری از فرضیه های پژوهشی. 77

فرضیه اول  پژوهشی. 77

فرضیه دوم  پژوهشی. 78

پیشنهادات.. 78

پیشنهاد به سازمان ها 78

پیشنهاد به محققان بعدی. 79

محدودیتهای تحقیق. 79

منابع فارسی: 80

دانلود بررسی تاثیر نحوه حمل و نقل بر کنترل موجودی مواد






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان

بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان

دانلود بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان

بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان
تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا
کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان
بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل77

بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان

چکیده

این پژوهش تحت عنوان بررسی تاثیر  مطالعه کتاب های داستان در پیشرفت درس انشا دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان استقلال اردبیل در سال تحصیلی 92-91 توسط اینجانب حسنعلی علائی صورت گرفته است .بی تردید اهداف کوتاه مدت از آموزش و پرورش یاددهی خواندن و نوشتن است و اهداف بلند مدت آن که مورد نظر صاحب نظران امر آموزش می باشد پرورش جامعه ایده آل با انسان های پایبند به اصول و ارزش های ان جامعه و همچنین نسلی خلاق که آینده کشور به دست آنان اداره خواهد شد لذا نوشتن با همان انشا نظربنده را جلب کرده است .مهمترین هدف این تحقیق این است آیا مطالعه کتاب های داستان که در کتابخانه های کلاسی موجود است می تواند در بهبود درسی انشا دانش آموزان موثر واقع شود برای این منظور دو کلاس از پایه سوم ابتدایی دبستان استقلال اردبیل را انتخاب کرده ام که جمعیت آماری آن 50نفر که هر کلاس آن 25 نفر می باشد .نتایج نشان داد کتاب های کوچک قصه و داستان به رشد درس انشا دانش آموزان کمک می کند و تشویق وترغیب دانش اموزان به امر مطالعه کلاسی و استفاده از کتابخانه ی کلاسی به رشد درس انشا دانش آموزان کمک می کند.

فهرست مطالب

 

فصل اول. ذ‌

مقدمه. 1

بیان مساله. 2

اهداف تحقیق. 3

فرضیه تحقیق. 3

اهمیت و ضرورت تحقیق. 3

تعاریف مفهومی.. 4

تعریف عملیاتی.. 5

متغیرهای تحقیق. 6

متغیرهای مستقل. 6

متغیر وابسته. 6

پیشینه های نظری.. 8

عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 12

تعریف پیشرفت تحصیلی.. 13

عوامل مؤثر بر  پیشرفت تحصیلی.. 13

تعریف پیشرفت تحصیلی.. 16

علل و عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی.. 16

مطالعه و پیشرفت تحصیلی.. 19

علل افت تحصیلی.. 19

انگیزه تحصیلی در دانش آموز. 21

رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی.. 24

برخورد معلم. 26

ارتباط اولیاء با مدارس... 27

مشكل ارتباط اولیا و مربیان. 34

اهمیت خانواده : 39

خانواده به عنوان معلم و الگو. 44

خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت.. 45

نقش اقتصاد در خانواده 47

موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری.. 48

وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین.. 50

تربیت فرزندان وباروری ثمربخش... 50

شبکه خانوادگی.. 51

روش تحقیق. 54

جامعه آماری.. 54

حجم و نمونه و شیوه نمونه گیری.. 54

ابزار جمع آوری اطلاعات.. 54

روش آماری.. 55

بخش اول آمار توصیفی.. 57

بخش دوم آمار استنباطی.. 60

بحث و نتیجه گیری.. 63

محدودیت های پژوهش... 64

پیشنهادات.. 64

دانلود بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در رشد نمرات درس انشا دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

دانلود بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان
مشکلات خانوادگی اعتیاد فرزندان
تاثیر مشکلات خانوادگی
بررسی گرایش به اعتیاد فرزندان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل102

بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

مقدمه :

این بحث از دیر باز در میان صاحبنظران و دست اندرکاران علوم اجتماعی و تربیتی رواج داشته است و انچه در این تحقیق اهمیت زیر بنائی می یابد بررسی بدیده ی خشونت در خرده نظام های اجتماعی از جمله خانواده و در مرحله ی  بعد اثری است که بر کل اجتماع می گذارد مانند گرایش به اعتیاد در فرزندان ان خانواده که به صورت بدیده ای شوم در کل جامعه و از نسلی به نسل دیگر تداوم می یابد و رفتارهای غلط خانواده میتواند یکی از عوامل تشدید کننده ی ان باشد . رفتار خشونت امیز خانواده می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس در فرزندان از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس در آنان . ایجاد احساس حقارت .خود کم بینی .بی ارزشی و .... می شود که در نتیجه ی آن فرزند به نوعی احساس سرخوردگی دچار می شود. او در محیط خارج از خانه و خانواده به دنبال جایگزین می گردد و اغلب در محیطهای ظاهرا دوستانه اسباب اعتیاد به مواد مخدر برایش مهیا می باشد.

دکتر حسن رفیعی اعتیاد را یک مشکل بنهان. سریع التحول و ناشی از عوامل زیستی. روانی. اجتماعی و معنوی می خواند و بیان میکند که متاسفانه تنها در زمینه ی عوامل زیستی شیوع اعتیاد در کشورمان تحقیقات بسیاری انجام شده است و از انجام بزوهشهای بعدی در زمینه ی عوامل روانی و به ویزه عوامل اجتماعی اغفال شده است (گزارش شیعه نیوز-ایسنا)

طبق آمار و سوابق موجود .10 درصد از فرزندان دارای پدر معتاد قطعا معتاد می شوند و این در حالی است که میزان شیوع اعتیاد در بین فرزندان دارای پدر غیر معتاد تنها 2 درصد است(موسسه ی تحقیقا تی داریوش).

دکتر محمد رضا جهانی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد :"پیشگیری از اعتیاد از سطوح پایین مدارس و با همیاری والدین و خانواده ها اغاز میشود و این امر همکاری دوجانبه ی خانواده ها و آموزش و پرورش را طلب میکند. نکته ی حائز اهمیت اینجاست که طبق آمار موجود سن اعتیاد روز به روز کاهش می یابد(دکتر جهانی-ایسنا).

در آخرین آمار گرفته شده سن اعتیاد در جوانان و نو جوانان به 18 تا 19 سال رسیده که بسیار نگران کننده است. دکتر تهمینه شکیب در گرد همایی مسئولان فنی مراکز درمان اعتیاد ضمن اشاره به پائین امدن سن اعتیاد و خطرات بس از آن در جامعه اظهار داشت :"این امر از وارد آمدن آسیب های جدی در کوچکترین خرده نظام ها همچون خانواده نشات می گیرد(خبر نگاری مهر).

به گزارش گاردین به نقل از سازمان ملل، ایران بالاترین نسبت معتادان به هروئین و تریاک را در سراسر جهان دارد و یک نفر از هر 17 نفر جمعیت آن معتاد به مواد مخدر و 20درصد از جمعیت 15 تا 60 ساله ی کشور در معرض سوء استفاده از مواد مخدر هستند(جام جم آنلاین-28اکتبر-2008).

با توجه به پائین بودن سن معتادین در کشورمان شاید بیشتر بتوان به نقش خانواده ها، به کار گیری خشونت و اعمال آن و تاثیرات سوء آن بر جوانان و نو جوانان پی برد.

این نکته را نباید نادیده بگیریم که عدم روبرویی با این مساله به منزله ی از دست دادن عزیزانمان است افزون بر این که زمینه ی انتقال آن را به نسل های آینده نیز فراهم می کند.

دانلود بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

بررسی تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه راهنمایی در درس دینی و عربی

بررسی تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه راهنمایی در درس دینی و عربی

دانلود بررسی تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه راهنمایی در درس دینی و عربی

بررسی تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه راهنمایی در درس دینی و عربی
تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه 
 تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس دینی و عربی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل53

بررسی تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه راهنمایی در درس دینی و عربی

مقدمه

 

آمار عنوان دانش‌آموزان با توجه به استعدادها، علایق، توان و تفاوت‌های فردی در راستای پیشرفت تحصیلی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت هر كشوری می‌باشد در صورتی كه این مهم اتفاق بیافتد قطعاً مردان و زنان آینده این جامعه با علاقه و جدیت در عملكرد خود موفق‌تر بوده و جامعه‌ای ایده‌آل را می‌سازند. لذا تمامی دست‌اندركاران تعلیم و تربیت و محقق جامعه باید سعی داشته باشند به شناسایی عوامل عدم موفقیت و موفقیت دانش‌آموزان را در جهت پیشرفت تحصیلی سوق دهند تا اهداف مورد نظر نظام تعلیم و تربیت محقق شود. به عبارت دیگر با اینكه چرخ تكامل علم بشریت چنان با سرعت پیش می‌رود كه تشخیص مقصد نهایی این حركت شتابدار، كاری بس دشوار است ولی بازهم جوامع بشری حین پیشرفت به سوی تكامل علمی مواجه به مشكلات لاینحل و صعب‌العبوری است كه وظیفة مسئولان نظام تعلیم و تربیت و محققان را سنگین‌تر می‌كند. از همه مهمتر آفت‌های نظام آموزشی كشور ما افت تحصیلی است كه همه ساله به صورت گوناگون مقدار بسیار زیادی از استعدادهای بالقوه انسان و منابع اقتصادی جامعه را هدر داده و نابسامانی‌های فردی، اجتماعی را به جای می‌گذارد همه ساله این پدیده در ایران به صورت جنبه‌های مختلف شكست تحصیلی چون غیبت مطلق از مدرسه، ترك تحصیل قبل از موعد مقرر، تكرار پایه تحصیلی، غیبت میان سؤالات تحصیلی دانش‌آموزان كیفیت عزل تحصیلات دانش‌آموزان در مقایسه با آن چه باید باشد. كسب محفوظات به جای معلومات جلوه می‌نماید كه آثار اجتماعی روانی، اخلاقی، عاطفی و اقتصادی زیاد مترتب است. بنابراین باید شرایطی پیش‌بینی كرد كه پیشرفت تحصیلی مطلوب حاصل و افت تحصیلی به حداقل ممكن بر سر یكی از راه‌های كه می‌توان در جهت افزایش پیشرفت تحصیلی كمك گرفت شناخت. مسائل و مشكلاتی است كه مانع رسیدن دانش‌آموزان بر پیشرفت تحصیلی و برطرف عنوان این موانع است. بر همین اساس این‌جانب تحقیق خود را به بررسی پیشرفت تحصیلی و موفقیت كنونی آن درروند تعلیم و تربیت و نقش سواد والدین اختصاص داده و حاصل كاوش‌های خود را در این مقاله گرد آورده‌ام.

اساس هر جامعه خانواده های آن جامعه است، به عبارت دیگر خانواده است که تا حد زیاد چگونگی گذشته، حال و آینده هر فرد و جامعه را پی ریزی کند. چگونگی ارتباط والدین و اعضای خانواده بی تأثیر از سطوح معلومات و اطلاعات والدین نیست. والدین به منظور آگاهی بیشتر از مسائل تربیتی به یادگیری و آموزش هایی نیاز دارند، نقش پدر و مادر در تربیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان برکسی پوشیده نیست و نقش آنان مهم و تعیین کننده است، زیرا والدین شکل دهندگان و معماران شخصیت فرزند خود هستند. در جامعه امروزی ممکن است هر پدر و مادری در یک یا چند رشته اطلاعات تخصصی داشته باشند و در زمینه چگونگی برقراری روابط خانوادگی آگاهی ها و تجربیات در خانه پدری خود کسب کرده باشند. اما آنچه مسلم است شیوه زندگی امروز مانند شیوة زندگی قبل نیست، زیرا نیازهای جامعه امروزی با نیازهای جامعه نسل گذشته همانندی ندارد. تحصیلات والدین و داشتن اطلاعات به روز آنان موجب می گردد که والدین و داشتن اطلاعات به روز آنان موجب می گردد که والدین محیط مناسبتری برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه فرزندان خود فراهم آورند و فرزندان کمتر دچار مشکلات عاطفی و اجتماعی می گردند، ولی در خانواده هایی که اولیاء فاقد حقی سواد خواندن و نوشتن هستند، قادر به برقراری ارتباط صحیح با فرزندان خود نبوده و حتی در امر آموزش و تحصیلات، اکثراً فرزندانشان دارای مشکل هستند، ولی این امر در خانواده های کم سواد تا حدودی فرق می کند، زیرا آنان گرچه اطلاعات به روز ندارند ولی قادر به خواندن و نوشتن و حساب کردن در حد ابتدایی می باشند و می توانند تا حدودی در امر تحصیل فرزندانشان را کنترل نمایند. 

هدف ما در این تحقیق روشن ساختن این مسئله است که آیا فقط تحصیلات والدین در پیشرفت فرزندان کفایت می کند یا علل و عوامل دیگری در این امر دخیل است؟

فهرست مطالب

مقدمه. 7

بیان مساله. 9

ضرورت و اهمیت تحقیق. 11

اهداف تحقیق. 12

فرضیه و فرضیات تحقیق. 13

تعریف نظری موضوع. 13

تعریف خانواده 13

تعریف پیشرفت.. 14

تعریف نظری پیشرفت.. 14

پیشینه ی تحقیق. 16

اهمیت خانواده 18

خانواده به عنوان سیستم. 19

خانواده به عنوان معلم و الگو. 20

خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت.. 21

نقش اقتصاد در خانواده 22

موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری.. 24

وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین.. 26

تربیت فرزندان وباروری ثمربخش... 26

شبکه خانوادگی.. 27

والدین درمسئولیت شریک هستند. 28

تفاوت محیط زندگی دانش آموزان زرنگ یا پیشرفته با ضعیف... 30

تحصیلات والدین.. 32

بی سوادی والدین.. 33

مباحث نظری تحقیق. 34

طرح پژوهش... 37

جامعه آماری.. 37

روش نمونه گیری و حجم نمونه. 37

روش تجزیه و تحلیل داده ها 38

بخش اول آمار توصیفی.. 40

بحث ونتیجه گیری.. 46

محدودیت های پژوهش... 47

پیشنهادات.. 48

منابع. 50

دانلود بررسی تاثیر سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در بین دو مدرسه راهنمایی در درس دینی و عربی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,