خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه

پاورپوینت گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه

دانلود پاورپوینت گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه

پاورپوینت گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل471 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل131

پاورپوینت گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه

اهداف كلی درس

1 . آشنایی با سیاست نامه

 2 . آشنایی با ویژگی های نثر قرن پنجم

 3. آشنایی با شیوه نگارش ودریافت زیبایی های لغوی ومعنوی نثرنظام الملك

 4 . تشخیص نقاط ضعف و قوت قلم نویسنده

5. آشنایی با مسائل سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی دوره سلجوقیان

 6. بررسی وتجزیه وتحلیل نظام سازمانهای اداری ،طبقات اجتماعی آداب ورسوم  روزگار سلجوقیان

 7.  تجزیه وتحلیل اندیشه مؤلف ودر نهایت پذیرش یا رد مضامین مطرح شده                

 

 

دانلود پاورپوینت گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت درس 7 اول راهنمائی زبان انگلیسی

پاورپوینت درس 7 اول راهنمائی زبان انگلیسی

دانلود پاورپوینت درس 7 اول راهنمائی زبان انگلیسی

پاورپوینت درس 7 اول راهنمائی زبان انگلیسی
دسته بندیزبان های خارجی
فرمت فایلppt
حجم فایل356 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل23

پاورپوینت درس 7 اول راهنمائی زبان انگلیسی

دانلود پاورپوینت درس 7 اول راهنمائی زبان انگلیسی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (3)

پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (3)

دانلود پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (3)

پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (3)
دسته بندیزبان و ادبیات فارسی
فرمت فایلppt
حجم فایل73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل166

پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (3)

                     مولف:دكتر توفیق ه.سبحانی

 

                 تهیه كننده اسلاید:دكتر فاطمه كوپا

 

                              تعداد واحد:2

 

              از سری انتشارات آزمایشی متون درسی

دانلود پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (3)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (2)

پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (2)

دانلود پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (2)

پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (2)
دسته بندیزبان و ادبیات فارسی
فرمت فایلppt
حجم فایل173 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل181

پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (2)

تاریخ ادبیات (2)

شناسنامه درس

نام درس: تاریخ ادبیات (2)

تعداد واحد: 2 واحد درسی رشته ادبیات فارسی

نام منبع: تاریخ ادبیات (2) چاپ دانشگاه پیام نور

نام مولف: دکتر توفیق هـ. سبحانی

نام تهیه کننده اسلاید: دکتر میر نعمت اله موسوی

دانلود پاورپوینت درس تاریخ ادبیات (2)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری

پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری

دانلود پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری

پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل308 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل31

پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری

فهرست

•یادگیری

•نگرشهای مختلف یادگیری

•نظریه سازنده نگری در یادگیری

•اصول نظریه سازنده نگری

•روشهای تدریس

•انگیزش و تعلیم و تربیت

•انواع انگیزه

•الگویی برای افزایش انگیزه

•ویژگی های معلم

•ویژگی های جو كلاس

•ویژگی های روش آموزش

•هوش و خلاقیت

•تعریف هوش

•نگرشهای مختلف به هوش

•تقسیم بندی هوش چندگانه

•اصول آموزشی مرتبط با تقویت هوش

•خلاقیت

•انواع تفكر

•خصوصیات افراد خلاق

•آموزش و پرورش و خلاقیت

•تغییرات اساسی نظام آموزشی جهت پرورش خلاقیت 

 

 

دانلود پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) در حجم 26 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تحقیقات بازاریابی در گذشته عبارت بود از روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کمک به مدیران در اخذ تصمیمات مطلوب بازاریابی اما در دهه 1990 ، تحقیقات بازاریابی یکی از اجزای مک

دانلود دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)
نکاتی که در  تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد 
سیستم های اطلاعاتی بازاریابی
مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی 
کاربرد های تحقیقات بازاریابی
مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی
تعریف م
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
حجم فایل397 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل26

دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان: دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:26 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد.

این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب در حجم 26 اسلاید با عنوان"تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی" می باشد

که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

نکاتی که در  تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد

سیستم های اطلاعاتی بازاریابی

مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی

کاربرد های تحقیقات بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مساله

تعیین و تنظیم فرضیه ها

طراحی تحقیق

مشخص کردن نوع تحقیق

تعیین منابع کسب اطلاعات

داده های اولیه

داده های ثانویه

انواع تحقیق

 طراحی و انتخاب نمونه

نمونه گیری احتمالی

نمونه گیری غیر احتمالی

نمونه گیری تصادفی ساده

نمونه گیری طبقه بندی شده

نمونه گیری خوشه ای

نمونه گیری منطقه ای

جمع آوری داده ها

مشاهده

نظر خواهی یا نظر سنجی

آزمایش

تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها

نحوه ارائه نتیجه تحقیق

دانلود دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

دانلود پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار
پایان نامه مقایسه ی سلامت روان
پایان نامه سلامت روان و راه های مقابله با درد 
اه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز
افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار
دسته بندیعلوم پزشکی
فرمت فایلdoc
حجم فایل170 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل116

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

 

فهرست مطالب

 

مقدمه.. 1

بیان مسأله.. 2

ضرورت اهمیت تحقیق.. 5

اهداف پژوهش:.. 7

اهداف پژوهش:.. 7

هدف کلی :.. 7

-مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار.. 7

اهداف جزئی.. 7

-مقایسه ی سلامت روان در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار.. 7

-مقایسه ی راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار.. 7

فرضیه های پژوهش:.. 7

تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش.. 8

فصل دوم :.. 9

پیشینه پژوهش.. 9

سلامت روانی چیست؟.. 10

نکات مشترک بین بهداشت روان و جسم.. 10

دیدگاه های مختلف در مورد سلامت روان.. 11

تاریخچه ی سلامت روان.. 13

معیارهای سلامت روان.. 14

هدف بهداشت روان.. 15

پیشگیری از بیماری های روانی.. 16

انواع پیشگیری.. 17

اصول سلامت روان.. 19

سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی.. 20

سلامت روانی در دوران قبل از تولد و زمان تولد   21

بهداشت روانی در دوران شیرخوارگی و کودکی.. 21

بهداشت روانی دوران بلوغ( نوجوانی).. 22

سلامت روانی در دورن بزرگسالی.. 24

سلامت روان در دوره سالمندی.. 24

رابطه سلامت جسمی با سلامت روانی.. 25

علامت شناسی در بیماری های روانی.. 26

مذهب و سلامت روان.. 26

ایمان و استرس.. 27

قرآن کریم و بهداشت روانی.. 29

نقش اجتماع در بهداشت روان.. 32

بهداشت روانی بر اساس مکاتب مختلف روانشناسی   34

مکتب زیست گرایی.. 34

مکاتب روانکاوی.. 35

کارل گوستا و یونگ.. 36

اریک اریکسون.. 37

اریک فرام.. 37

مکتب انسان گرایی.. 38

کارل راجرز Carl Rogers. 38

آبراهام فرلو Abraham Moslow.. 39

مکتب رفتار گرایی.. 39

بی- اف- اسکینر Skinner 39

مکتب شناخت گرایی.. 40

ویلیام گلاسر William glasser 40

آلبرت الیس Albert Elis. 41

مکتب هستی گرایی.. 41

ویکتور فرانکل Victor Frankl 41

آرتروز چیست؟.. 42

اصلی‌ترین علایم این بیماری چیست؟.. 43

انواع آرتروز.. 43

آرتروز استخوانی.. 44

علایم و علل آرتروز استخوانی.. 44

انواع آرتروز استخوانی.. 46

آرتروز مفصلی.. 46

نحوه ابتلا به آرتروز مفصلی.. 46

انواع آرتروز خود ایمنی ( مفصلی ).. 47

وقتی صدمه وارد می شود چه اتفاقی می افتد؟.. 50

تازه ترین تحقیقات.. 52

تازه ترین تحقیقات روی غضروف ها و مفاصل.. 53

درمان های موثر و تاثیرات ماندگار:.. 54

مصرف داروها مطابق با ساعت بدن.. 54

اختلال در ریتم طبیعی بدن با افزایش سن.. 55

جمع بندی.. 55

درمان.. 56

درمان غیر دارویی.. 56

جراحی ارتوپدی.. 57

مدیریت درد در آرتروز.. 57

مقابله با درد حاد.. 60

اتخاذ نگرش مقابله ای.. 61

مهارتهای مقابله با درد:.. 62

مهارت مقابله ای 1: اتخاذ نگرش مقابله.. 62

مهارت مقابله ای 2: استفاده از روش خود آرام سازی   62

مهارت مقابله ای 3: استفاده از روش توجه برگردانی   64

مهارت مقابله ای 4: استفاده از تصویر سازی خلاق   66

مهارت مقابله ای 5: استفاده از یخ.. 66

مهارت مقابله ای 7: حفظ شوخ طبعی خود.. 67

مهارت مقابله ای 8: داشتن انتظارات واقع بینانه   68

میزان شیوع درد مزمن.. 68

تجربه درد مزمن.. 69

مهارت مقابله ای 9: پذیرفتن درد مزمن.. 69

مهارت مقابله ای 10: مقابله با غمگینی، افسردگی و خشم   69

مهارت مقابله ای 11: ایجاد سازگاری در روابط بین فردی   70

راهبردهای مقابله ای انطباقی و غیر انطباقی   71

مقابله با التهاب مفاصل (روماتویید).. 73

نتیجه گیری های درباره مقابله با درد مزمن.. 74

اهداف کلینیکهای درمان درد.. 75

ارزیابی اولیه و ثانویه درد.. 75

نتایج پژوهش سلامت روان در خارج از کشور.. 76

فصل سوم :.. 84

روش پژوهش.. 84

روش پژوهش.. 85

جامعه آماری.. 85

نمونه های آماری و روش نمونه گیری.. 85

روش جمع آوری اطلاعات.. 85

ابزار های پژوهش.. 85

روش تجزیه و تحلیل داده ها:.. 86

فصل چهارم :.. 87

تجزیه و تحلیل داده ها.. 87

بخش اول آمار توصیفی.. 88

بخش دوم آمار استنباطی.. 93

فصل پنجم :.. 95

بحث و نتیجه گیری.. 95

بحث و نتیجه گیری.. 96

محدودیت های پژوهش.. 97

پیشنهادات.. 98

 

مقدمه

بیماری آرتروز یكی از قدیمی ترین بیماری هایی است كه تا كنون بشرشناخته است.این بیماری جزو گروه بیماره های روماتیسمی است كه خود به صد گونه ی مختلف ازبیمار های آرتروزی وروماتیسمی تقسیم می شود. واه روماتیسم معمولاٌ مربوط است به شرایط ملتهب ودرد ناك قسمت های مختلف بدن مانند كمر درد،سیاتیك والتهاب اعصاب.در حالی كه آرتروز اختصاصاً مربوط به التهاب مفاصل است. آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است.در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و كم‌كم از بین می‌رود.آرتروز ممكن است هر مفصلی را درگیر كند اما مفاصل بزرگ كه وزن بدن را تحمل می‌كنند مثل مفاصل زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند. ویژگی اصلی پاتولوژی آرتروز از بین رفتن پیشرونده غضروف مفصلی است. با وجود این آرتروز تنها بیماری بافت غضروفی نیست بلکه بیماری یک عضو (مفصل) است که درآن همه بافتها شامل استخوان زیر غضروف ، منیسک ، رباطها و قسمت عصبی- عضلانی و غضروف گرفتار می‌شوند.آرتروز شایعترین بیماری مفصلی در انسان، مخصوصاً در افراد مسن می باشد و در رأس علل ناتوانی در سنین سالمندی قرار دارد. شیوع آرتروز در زنان معمولا بعد از 40 سالگی و در مردان بعد از 50 سال می باشد)دکتر پرویز یزدان پناه،1391).

هدف اصلی بهداشت روانی، پیش گیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلالهای جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شكل بهداشت روانی است. در این زمینه لازم است جامعه از طریق آموزشهای رسمی و غیر رسمی از ابتلای جمعیت سالم به بیماری‌های روانی جلوگیری ‌كند و افراد را علیه بیماریها واكسینه كند، زیرا علاج واقع، قبل از وقوع باید گردد. (دکتر پرویز یزدان پناه؛1391).

درد مزمن دردی است که فرد باید با آن بسازد و زندگی کند.آرتروز و آسیبهای خاص به دردهایی منجر می شود که یا تقریباً همیشه وجود دارد و یا در هر لحظه تشدید می شود.

مقابله با درد مزمن مستلزم آن است که فردیاد بگیرد علی رغم وجود فشار دایمی درد، زندگی معنی دار و رضایتبخش داشته باشد. زیرا علاج واقع، قبل از وقوع باید گردد. به همین منظور، هدف پژوهش حاضر به مقایسه­ سلامت روان و روشهای مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار می باشد.

بیان مسأله

استئوآرتریت غالبا به صورت دردی عمقی در مفصل مبتلا توصیف می‌شود که این درد با کارکرد مفصل تشدید می‌یابد و با استراحت برطرف می‌شود، اما با پیشرفت بیماری ممکن است درد دائمی باشد. سفتی و خشکی مفصل مبتلا در هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از مدتی دوره بی‌فعالیتی و بی‌تحرکی ممکن است بارز باشد. اما پس از تقریبا 30 دقیقه تسکین پیدا می‌کند. بیمار ممکن است برای حرکت مفاصل خود با مشکل مواجه شود و قادر نباشد آنها را خم و راست کند. بیماری است که ساختارهای مفصلی مختلف را دچار تغییرات دژنراتیو می کند که  شامل غضروف، استخوان، سینویوم، عضلات و رباط ها  می باشد. آرتروز شایعترین بیماری مفصلی در انسان، مخصوصاً در افراد مسن می باشد و در رأس علل ناتوانی در سنین سالمندی قرار دارد. شیوع آرتروز در زنان معمولا بعد از 40 سالگی و در مردان بعد از 50 سال می باشد.آرتروز در مفاصل متحمل وزن بسیار شایع است و بر مفاصل خاصی اثر می گذارد. مفاصل تحت تأثیر شامل گردن، لگن،زانو، مفاصل کمری خاجی، مفصل متاتارس انگشت شست می باشند. مفاصل مچ، آرنج، قوزک پا معمولاً درگیر نمی شوند. زانو بیشتر از سایر مفاصل دچار آرتروز می شود. برخلاف روماتیسم مفصلی ، آرتروز در ابتدا بیماری غیرالتهابی است که به تدریج پروسه‌های التهابی نیز بر آن سوار می‌شوند.آرتروز  زانو باعث خشکی، از بین رفتن دامنه حرکتی  مفصل ،تورم و درد می‌شود. بزرگترین عامل خطرساز برای استئوآرتریت سن می‌باشد. بطوریکه در زنان با سن کمتر از 45 سال فقط 2% و در سنین بین 64-45 سال میزان شیوع 30% بوده است. و بالای 65 سال این میزان 68% بوده است. تشخیص آرتروز بر اساس علائم بالینی، معاینه فیزیکی و خصوصیات رادیوگرافی می باشد.(انجمن رومالوتوژی آمریکا،1986)

برای مثال به تشریح نوعی از این بیماری بنام ارتروز زانو میپردازیم: کاهش فضای مفصلی، استئوفیت حاشیه ای، کیست های زیر غضروفی و اسکلروز زیر غضروفی می باشد.یافته های رادیوگرافی ارتباط ضعیفی با حضور و شدت درد زانو دارند. مطالعات نشان داده که وجود یا عدم وجود یک استئوفیت مشخص در رادیوگرافی یک مفصل در حالت تحمل وزن  بهترین روش تشخیص آرتروز زانو در مطالعات اپیدمیولوژیک می باشددر حالیکه کاهش فضای مفصلی ممکن است در ارزیابی شدت بیماری بکار برده شود.وجود استئوفیت ارتباط قوی با درد زانو دارد ،در حالیکه وجود یا عدم وجود کاهش فضای مفصلی همراه با درد نمی باشد.شدت درد زانو  مهم تر از درجه رادیوگرافی در تعیین  ناتوانی عمل آرتروز می باشد. طبق نظر انجمن روماتولوژی آمریکا(1986)، چنانچه درد زانو همراه با استئوفیت در گرافی و حداقل یکی از علائم سن بالای 50 سال ،خشکی مفصل کمتر از 30 دقیقه و صدای مفصل(کریپتاسیون)در حرکت فعال زانو وجود داشته باشد،در آن صورت،این رویکرد تشخیصی حساسیت 91 درصد و ویژگی 86 درصد جهت تشخیص آرتروز زانو دارد. چقدر درد افراد مبتلا به آرتروز احساس به طور مستقیم به سلامت روان آنها مربوط، یک مطالعه جدید توسط محققان UC مدرسه دیویس پزشکی پیدا کرده است. در این مطالعه، افراد با سلامت روان بهتر احساس درد کمتر و افراد با سلامت روان بدتر احساس  درد بیشتری می کنند. درد حاد و درد مزمن. درد حاد دردی نسبتاً کوتاه مدت است، وقتی سرتان را جایی می زنید یا بدنتان را می برید و یا متحمل آسیب دیگری می شوید، دردی را تجربه می کنید که مطمئن هستید بالاخره رفع می شود. این امر در مورد کارهای دندان پزشکی، جراحی و زایمان نیز صادق است. اگر چه درد ناشی از این تجارب ممکن است شدید باشد ولی مدت آن محدود است. مقابله با درد حاد مستلزم یافتن راههایی برای بالا بردن تحمل و طاقت خود تا زمان مرتفع شدن آن است.یکی از عوامل مؤثر بر آرتروز سلامت روانی پایین و ناتوانی در راه های مقابله با درد این افراد می باشد. منظور از بهداشت روانی، سازگاری فرد با محیط اطراف خود می باشد، در صورتی که فرد بتواند خود را به راحتی با محیط اطراف تطبیق دهد، قابلیتهای خود را بروز دهد و فاقد اختلالات عاطفی و رفتاری باشد، از بهداشت روانی برخوردار است . درد تجربه ای شخصی است، ما نمی توانیم درد دیگران را درک کنیم و نیز نمی توانیم دقیقاً به دیگران بیان کنیم که چقدر احساس درد می کنیم و همین درد را به صورت چنین موضوع جالبی درآورده است. اگر چه همه احساس درد می کنیم ولی هر کس به شیوه خاص خود به آن واکنش نشان می دهد. به عبارت دیگر درد یک تجربه حسی و ذهنی ناخوشایند که همراه با تخریب بالفعل یا بالقوه بوده و یا بدان صورت بیان می شود و مقابله با درد یعنی توانایی روانشناختی و فیزویولوژیکی فرد در موقعیت های مختلف با درد های فیزیکی،جسمی . روحی که با آنها مواجه می شود.(تنجمن روماتولوژی آمریکا؛1986).

در طی تحقیقاتی که در ایالات متحده توسط مارگارت، جنیفر، تارا استرین، دانیل چیمن، و ترزا بری(2009) انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ناراحتی های روانی جدی و FAD  افراد مبتلا به ورم مفاصل را تحت تاثیر قرار میدهد، همچنین بزرگسالان جوان مبتلا به ورم مفاصل، و کسانی که با درد و یا هر دو محدودیت های عملکردی و اجتماعی، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای SPD  باشند.لوچ، لانگورست، دوبز، پل، کرامر(2013)دری یک نمونه داخلی از بیماران مبتلا به بیماری های داخلی از تکنیک های تمدد اعصاب به عنوان استراتژی مقابله با درد استفاده شد.در این تحقیقات نشان داده شد که منبع کنترل درونی و بیرونی با سلامت روان ارتباط دارد این تحقیقات همچنین تأکید بر این موضوع دارد که پایبندی به این تکنیک ها باعث کاهش درد ناشی از بیماری های داخلی می شوند وباعث افزایش سلامت روانی می شود.دیویس، نیو، ژانگ(2013)سلامت روان با پایه ی بهتر شاخصی است ناشی از نمره ی بالا در سلامت ذهن که با کاهش درد و نمره ی نسبتا کم در مقیاس شاخص درد ناشی ازآرتروز است وبالعکس آن سلامت روان با پایه ی بدتر شاخصی است ناشی از نمره ی پایین در سلامت ذهن که با افزایش درد و نمره ی نسبتا بالایی در مقیاس شاخص درد ناشی ازآرتروز است.حس انسجام درونی و بیرونی فرد با ابعد  سلامت روان همراه است ولی با سلامت جسمی به سختی همراه است.نمره بالای فرد در بعد روانی اجتماعی نشان دهنده ی حس انسجام فرد است که این پژوهش نظریه ی آنتونوسکی را تأیید می کند.این پژوهش در صدد پاسخگویی به این مسئله است که آیا بین سلامت روان و  راه های مقابله با درد در افراد مبتلابه آرتروز و بهنجار تفاوت وجود دارد؟

دانلود پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

پایان نامه مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی

پایان نامه کارشناسی ارشد مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی

دانلود پایان نامه  مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی

پایان نامه کارشناسی ارشد 
مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی
مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی 
 نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی
پایان نامه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل102

 پایان نامه کارشناسی ارشد

مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی

چکیده

هدف پژوهش حاضر مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه نوجوانان دارای آسیب خودزنی و نوجوانان عادی که به پزشکی قانونی شهرستان اردبیل مراجعه بودند. بدین منظور 25 نوجوانان دارای آسیب خود زنی و 25 نفر از نوجوانان عادی به روش نمونه­گیری در دسترس  انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی- مقایسه ای بوده و برای جمع آوری داده­ها از پرسشنامه نارسایی هیجانی تورنتو-20(FTAs) و مقیاس 22 سوالی نولن- هوکسما و برای تجزیه تحلیل داده­ها نیز از روش آماری Manova استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین نوجوانان دارای آسیب خودزنی و عادی در متغیرهای نارسایی هیجانی و مؤلفه­های آن­ها و نشخوار ذهنی تفاوت معناداری وجود دارد یعنی نوجوانان دارای آسیب خودزنی از نظر نارسایی هیجانی و مولفه های آن و نشخوار ذهنی در سطح بالایی هستند. بنابراین یافته­های این پژوهش علاوه بر مشخص نمودن این متغیرها در نوجوانان دارای آسیب خود زنی و نوجوانان عادی می­تواند راهبردهای آموزشی، تربیتی و کاربردی ارزنده­ای به مسئولین و کارشناسان مسائل تربیتی ارائه نماید.

 

کلیدواژه­ها: نارسایی هیجانی، نشخوار ذهنی،  آسیب خود زنی.

 

مقدمه

بهداشت روانی نوجوانان در سال های اخیر مورد توجه متخصصان قرار گرفته است(کلیتر و همکاران[1]،2010). نوجوانی مرحله ای انتقالی در زندگی محسوب می شود این دوره با تغیرات روانشناختی و جسمانی و افزایش تمرکز بر بدن همراه است. رفتار های خود آسیبی تحت عنوان تخریب عمدی یا تغییر بافت های های بدن بدون قصد آشکار خودکشی تعریف شده است(فاوازا[2]،1998) رفتارهای خود آسیبی به میزان زیادی در همه فرهنگ ها یافت می شود و از شایعترین مشکلات در میان نوجوانان است(جاکبسون و گولد[3]،2007) رفتار های خود آسیبی پدیده تازه ای نبوده و از سال 1880 مورد توجه محققان قرار گرفته است.منینگرنخستین کسی بود که رفتار های خود آسیبی را از رفتار های منتهی به خودکشی متمایز کرد. اگر چه خودکشی حد نهایی رفتار خود آسیب رسان است، اما اصطلاح رفتار های خود آسیب رسان برای رفتار های غیر کشنده به کار گرفته می شود(جنیفر و همکاران[4]،2008) البته بسیاری از محققان، سایر رفتار هایی که در طولانی مدت و به طور غیر مستقیم نیز باعث آسیب به خود می شوند، نظیر سوء مصرف دارو، مصرف فراوان الکل و رژیم های غذایی سخت را از جمله رفتار های خود آسیب رسان ذکر کرده اند(دلو و هولر[5]،2004). به طور شایع این رفتار با اختلال روانی یا تروما همراه است. رویداد های آسیب رسان زندگی نظیر آزار یا غفلت در دوران كودكی می تواند رشد ویژگی های نارسایی هیجانی را از طریق ایجاد اختلال در كاركردهای بهنجار هیجانی افزایش دهد. به عبارت دیگر، اعمال آزار روانی بر فرد باعث شكل گیری تدریجی احساساتی مانند خشم معطوب به خود(خود آژآری) شرم، حقارت و حالات تجزی های شده و زمانی كه این حالات هیجانی به صورت تعمیم یافته و پایدار در آیند، منجر به نارسایی های هیجانی می شوند(دی پرینس و فرید[6]،1999) از این رو افرادی که موفق به ارزیابی هیجان های خود نیستند به عبارت دیگر دچار نارسایی هیجانی هستند، باعث بروز نشخوار ذهنی می شود. نارسایی هیجانی سازه شخصیتی است که با فقدان خیالپردازی، ظرفیت کم برای افکار سمبولیک و ناتوانی برای تجربه و بیان هیجانات مشخص می شود،  نارسایی هیجانی به حالتی اطلاق می شود که در اثر آن فرد در درک، پردازش و بیان هیجانات خود مشکل  دارد (سیفنوس،2011). شواهد نشان می دهد  که نارسایی هیجانی  به دلیل  رخدادهای دوران کودکی  ایجاد می شود (مونتباروسی،2004). در مطالعه ای نشان دادند که نارسایی هیجانی با عدم صمیمیت  و نزدیکی با دیگران و اشکال در روابط  بین فردی همبستگی مثبتی دارد(مونتاباروسی،2004).در مطالعه ای دیگر نشان دادند که  افراد دارای نارسایی هیجانی کارکرد جسمی و اجتماعی کمتر، مشکلات هیجانی  بیشتر و بهزیستی هیجانی پایین نسبت به افراد سالم دارند (کاویانی،2000). دیویس و کلارک (1998) در بررسی تاثیر تنظیم هیجان بر نشخوار ذهنی دریافتند افرادی که در هنگام رویارویی با یک رویداد استرس زا دچار نارسایی هیجانی می شوند باعث پدید آوردن نشخوار ذهنی پس از آن رویداد می شود. بنابراین به دلیل نارسایی هیجانی، افراد دچار کاهش منابع شناختی و افزایش توجه مبتنی بر خود، فراوانی افکار و در نتیجه نشخوار ذهنی را زیاد می کند.نشخوار فکری به عنوان اشتغال دائمی به یک اندیشه با موضوع و تفکر درباره آن شناخته می شود. نشخوار فکری طبقه ای از افکار آگاهانه است که حول یک محور مشخص می گردد و بدون وابستگی به تقاضاهای محیطی، این افکار تکرار می شوند. نشخوار فکری مجموعه ای از افکار منفعلانه هستند که جنبه تکراری دارند، ومانع حل مساله سازگارانه شده وبه افزایش عاطفه منفی می انجامد (نولن، 2000). طبق  نظریه سبک های پاسخ نالن هوکسما، نشخوار فکری به عنوان تفکر تکرار شونده دربارۀ علائم خود آزاری ، علل احتمالی و پیامدهای این علائم تعریف شده است، شدت و سیر خود آزاری پیامد ارزیابی فرد از علائم خودآزاری را به واسطه افزایش تفکر منفی، حل مساله ناکارآمد، تداخل با رفتار هدفمند وکاهش حمایت اجتماعی شدت وتداوم می بخشد(منصوری و همکاران 2010). متغیر مرتبط دیگر نارسایی هیجانی است.  لذا تمرکز پژوهش حاضر به بررسی نشخوار ذهنی و نارسایی هیجانی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی معطوف می باشد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

چکیده............................................................................................................................................................د

فصل اول

کلیات تحقیق

1-1-        مقدمه- 2

1-2- بیان مسئله- 3

1-3- اهمیت و ضرورت موضوع- 6

1-4- اهداف پژوهش- 7

1-4-1- هدف کلی پژوهش- 7

1-4-2- اهداف جزئی پژوهش- 7

1-5- فرضیههای پژوهش- 7

1-6- تعریف متغیرهای پژوهش- 7

فصل دوم

پایه های نظری و پیشینه تحقیق

2-1- آسیب خود زنی- 11

2-1-1- طبقه بندی رفتار جرح خویشتن(SIB)- 13

2-1-1-1- جرح خویشتن قالبی- 13

2-1-1-2- جرح خویشتن عمده- 13

2-1-1-3- جرح خویشتن وسواسی- 14

2-1-1-4- جرح خویشتن تکانشی- 14

2-1-3- مدل های تبیینی خود زنی- 14

2-1-3-1- مدل جنسی/ سادو مازوخیسم- 14

2-1-3-2- مدل مسخ شخصیت- 15

2-1-3-3- مدل ضد خودکشی- 16

2-1-3-4- مدل فیزولوژیکی/ بیولوژیکی- 16

2-1-3-5- مدل تنظیم عاطفه- 17

2-1-3-6- مدل محیطی- 18

2-1-4- تحلیل تحولی از رفتار جرح خویشتن- 18

2-1-5- سطوح احساس کفایت و نقش آن در جرح خویشتن- 19

2-1-5-1- سطح انگیزشی- 19

2-1-5-2- سطح نگرشی- 20

2-1-5-3- سطح ابزاری- 21

2-1-5-4- سطح هیجانی- 22

2-1-5-5- سطح ارتباطی- 22

2-2- پیشینه نظری نارسایی هیجانی- 23

2-2-1- نارسایی هیجانی- 23

2-2-2-تاریخچه- 25

2-2-3-انواع نارسایی هیجانی- 25

2-2-3-1-ساختار انواع نارسایی هیجانی- 26

2-2-4-انواع نارسایی هیجانی و اختلالات شخصیتی- 27

2-2-5- رابطه بین انواع نارسایی هیجانی  و شخصیت- 28

2-2-6- رابطه بین ویژگی های شخصیتی و انواع نارسایی هیجانی:   28

2-2-7- همه گیرشناسی- 37

2-2-8-نارسایی هیجانی به عنوان پیش بینی کننده یا تعدیل کننده نتایج درمانی- 38

2-2-9-مداخله برای  تغییر نارسایی هیجانی- 40

2-3- نشخوار ذهنی- 40

2-3-1- مقدمه- 40

2-3-2-تعاریف نشخوار ذهنی- 41

2-3-3- نشخوار ذهنی در مقابل افکار اتوماتیک منفی- 42

2-3-4- نشخوار ذهنی در مقابل توجه خود متمرکز و خودآگاهی خصوصی   42

2-3-5- نشخوار ذهنی در مقابل نگرانی- 42

2-3-6- نظریه های نشخوار ذهنی- 43

2-3-6-1-  نظریه سبک پاسخ- 43

2-3-6-2- نظریه فراشناخت نشخوار ذهنی و مدل عملکرد اجرایی خودنظمی(S-REF)- 44

2-3-6-3- نظریه نشخوار ذهنی به عنوان عملکرد پیشبرد هدف و عملکرد نیمکره های مغزی- 45

2-3-7- نتیجه گیری کلی از مبحث نشخوار ذهنی- 46

2-4- پیشینه تحقیقاتی پژوهش- 48

پیشینه مربوط به نارسایی هیجانی- 48

پیشینه های مربوط به نشخوار ذهنی- 49

جمع بندی- 50

فصل سوم

روش شناسی

3-1- مقدمه- 53

3-2- روش پژوهش- 53

3-3- جامعه آماری- 53

3-3-1- نمونه و روش نمونه گیری- 53

3-4- ابزار گردآوری دادهها- 54

3-4-1- مقیاس نارسایی هیجانی تورنتو-20(FTAs)- 54

3-4-2- مقیاس نشخوار ذهنی- 54

3-5- روش اجرای پژوهش- 54

3-6- روش تجزیه تحلیل آماری داده‌ها- 55

فصل چهارم- 56

تجزیه و تحلیل دادهها- 56

4-1- مقدمه- 57

4-2- یافته های جمعیت شناختی- 57

4-3- یافته های توصیفی- 60

4-4- شاخص‌های استنباطی متغیرهای مورد مطالعه- 61

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه- 71

5-2- بحث و تفسیر یافته‌های پژوهش- 71

5-3- محدودیت‌های تحقیق- 73

5-4- پیشنهادات پژوهشی- 73

5-5- پیشنهادات کاربردی- 74

منابع- 75

ضمایم و پیوستها- 86

 

 

فهرست جداول

 

جدول 4-1:میانگین و انحراف معیار تعداد فرزندان در خانواده آزمودنی ها در دو گروه مورد پژوهش. 57

جدول 4-2:میزان درآمد خانواده های آزمودنی ها در ماه به هزار تومان   58

جدول 4-3:سطح سواد والدین در گروه های آزمودنی های با سابقه خود زنی و بدون سابقه خود زنی. 58

.جدول 4-4- توزیع آزمودنی ها بر حسب سن. 59

4-3-1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر اساس سن. 60

جدول شماره 4-5  شاخص های آماری متغیر سن برحسب آزمودنیها. 60

جدول شماره 4-6 میانگین و انحراف معیار نمره های نارسایی هیجانی و زیر مقیاس های آن. 61

جدول شماره 4-7 میانگین و انحراف معیار نمره های نشخوار ذهنی   61

جدول 4-8: نتایج آزمون لوین مبنی بر پیش فرض تساوی واریانسها   62

جدول 4-10: نتایج آزمون لوین مبنی بر پیش فرض تساوی واریانسها   63

جدول 4-13: نتایج تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نمرات دشواری در توصیف احساسات در دو گروه نوجوانان دارای سابقه خود زنی  و عادی   65

جدول شماره 4-15: نتایج تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نمرات مولفه ی سبک تفکر نوجوانان دارای سابقه خود زنی  و عادی. 66

جدول 4-16: نتایج آزمون لوین مبنی بر پیش فرض تساوی واریانسها   66

جدول شماره 4-17: نتایج تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نمرات نشخوار ذهنی در دو گروه نوجوانان دارای سابقه خود زنی  و عادی   67

جدول 4-18- نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیره نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی. 68

جدول 4-19- نتایج آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) بر روی مولفه های نارسایی هیجانی. 69

 

دانلود پایان نامه  مقایسه نارسایی هیجانی و نشخوار ذهنی در نوجوانان دارای سابقه خود زنی و عادی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالات مدیریت دانش- مجموعه پنجم

مجموعه مناسب دانشجویانی است که در حال تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع مدیریت دانش می باشند مقالات مدیریت دانش مجموعه پنجم این مجموعه شامل 10مقاله در ارتباط با مدیریت دانش می باشد فایل کلیه مقالات PDF لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه تعداد صفحات مقالات 173 حجم فایل زیپ دانلودی 45 MB

دانلود مقالات مدیریت دانش- مجموعه پنجم

نوآوری 
مدیریت شایسته محور 
تاپسیس ،  TOPSIS ،
 مدل تحلیل پوششی داده ها ، DEA ،
 CAF،  مدل ارزیابی عمومی ، سازمان هولو گرافیک
سرمایه فکری 
شرکتهای دانش بنیان
مدیریت پایداری 
تعالی سازمان 
استراتژی مدیریت دانش کسب و کار
تصمیم گیری چند شاخصه 
زنجیره تامین 
مستندسازی دانش 
تحلیل سلسله مراتبی
اقتصاد مقاومتی 
مدل تعالی سازمانی 
اقتصاد د
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
حجم فایل4468 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل173

مقالات مدیریت دانش  مجموعه پنجم    

این مجموعه  شامل   10مقاله در ارتباط با  مدیریت دانش  می باشد .

فایل کلیه مقالات PDF

لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه  

تعداد صفحات مقالات 173

حجم فایل زیپ دانلودی  4.5 MB

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد :  

ردیف     عنوان مقاله         تعداد صفحات

3540    نقش و وظایف مدیریت دانش محور در موفقیت مدیریت زنجیره تامین       9

3541    تاثیر تسهیم دانش بر نوآوری و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط با رویکرد کارت امتیازی متوازن   35

3542    تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی (مورد مطالعه: بانک پارسیان)        22

3543    ارائه الگوی توفیق مدیریت دانش      18

3544    بررسی رابطه فرایند چرخه ای دانش و نرخ بازده سرمایه 16

3545    ارزیابی عوامل بحرانی مدیریت دانش در کسب و کار های مبتنی بر پروژه با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری       12

3546    مدیریت دانش، نوآوری دانش و عملکرد نوآوری در شرکت­های کوچک و متوسط    16

3547    تجاری سازی؛ عاملی موثر در رشد بنگاههای دانش بنیان و توسعه اقتصاد ملی        8

3548    تعیین کارایی مراکز و واحدهای پژوهشی تیم محور بارویکرد مدیریت دانش واستفاده ازمدلCAFوDEA       23

3549    ارزیابی زمینه های استقرار سازمان هولوگرافیک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان     14

دانلود مقالات مدیریت دانش- مجموعه پنجم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار

مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار

دانلود مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار

مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل4789 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل112

 پایان نامه کارشناسی

مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار

 

*ضمیمه پروپوزال مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار در 11 صفحه

*ضمیمه پاور پوینت مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار در 47 اسلاید

 

چکیده

هدف از پژوهش حاضر مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار است روش این تحقیق،توصیفی از نوع پس رویدادی وعلی مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل كلیه افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار درسال92 درشهرستان اردبیل می باشد. نمونه پژوهش تعداد 60 نفر (30 نفر از قربانیان همسر آزار و 30 نفر از افراد همسر آزار) و به روش تصادفی ساده انتخاب شد .  ابزار این پژوهش پرسشنامه سرشت و منش کلونینجر و مقیاس فرزند پروری دروزوتی من بود برای بررسی فرضیه ها از نرم افزار SPSS و تحلیل واریانس چند راهه استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که از بین ابعاد سرشت مولفه های نوجویی، آسیب پرهیزی، پاداش، پشتکار، و از بین ابعاد منش همکاری، خود راهبردی و خود افرازی در بین افراد قربانی همسر آزار بالاتر از افراد همسر آزار بوده و همچنین طبق نتایج افرادی که همسر آزار هستند بیشتر شیوه فرزند پروری سلطه گر داشتند. بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت ابعاد سرشت و منش و همچنین شیوه های فرزند پروری در قربانیان همسر آزار و افراد همسر آزار امتفاوت است .

کلمات کلیدی : شیوه های فرزند پروری- سرشت – منش – همسر آزار – قربانیان همسر آزار

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : کلیات پژوهش

مقدمه 3

بیان مسئله 5

اهمیت وضرورت  پژوهش 8

اهداف پژوهش 9

هدف کلی 9

اهداف جزئی 9

فرضیه ها: 10

تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 11

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

ادبیات و پیشینه پژوهش 13

مقدمه 14

تعریف همسرآزاری 14

میزان شیوع همسرآزاری 14

شیوع همسرآزاری در کشور 14

علل همسر آزاری 15

عوارض روانی و پیامدهای مخرب همسر آزاری 16

دیدگاه اسلام از خشونت گرایی نسبت به زنان 17

عملکرد مراجع قانونی 17

خشونت علیه مرد 18

ویژگی ها و توصیف های بالینی همسرآزاری 18

ویژگی های رفتاری مردانی که همسران خود را آزار می دهند 19

آسیب‌اجتماعی پنهان 19

رابطه مستقیم با كم‌سوادی 20

عوامل به وجود آورنده ی پدیده ی همسرآزاری 21

خانواده 21

فرزند پروری 22

تاریخچه شیوه های فرزند پروری 25

نظریه های شیوه های فرزندپروری 26

نظریه اریکسون 26

نظریه آدلر 28

ابعاد شیوه های فرزندپروری 28

بعد گرم بودن والدین 28

بعد کنترل 29

جنبه های منفی والدین 30

پیامدهای شیوه های فرزندپروری 31

شیوه های فرزند پروری 34

روش فرزند پروری استبدادی 34

روش فرزند پروری مقتدرانه (دموکراتیک) 36

روش فرزند پروری سهل گیر 37

روش فرزندپروری بی اعتنا یابی مسئولیت 38

ابعاد سرشت و منش 39

مفهوم شخصیت، تعاریف و گسـتره آن 39

عوامل بوجود آورنده شخصیت 40

دیدگاه هایی درباره شخصیت 42

دیدگاه روانکاوی 42

دیدگاه پدیدار شناختی 43

دیدگاه یادگیری یا رویکرد رفتاری 43

دیدگاه گرایشی 44

دیدگاه پردازش اطلاعات 44

نظریه های سنخ شناسی(تیپ شناسی) 44

انسان گرایی 45

نظریه های یادگیری اجتماعی 45

نظریه های الگوی فرهنگی 46

نظریه های صفات 46

نظریه کتل 47

نظریه رابرت کلونینجر 49

ابعاد سرشتی 51

ابعاد منش 53

پیشینه پژوهش 54

جمع بندی از پیشینه پژوهش 58

فصل سوم : روش پژوهش

روش پژوهش 61

جامعه آماری 61

حجم نمونه و روش نمونه گیری 61

روش جمع آوری داده ها 61

ابزارگرد آوری اطلاعات 62

پرسشنامه سرشت , منش 62

مقیاس فرزند پروری 62

روش تجزیه و تحلیل داده ها 63

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه 65

الف-ویژگی های جمعیت شناختی 65

ب-یافته های توصیفی 68

ج-یافته های استنباطی 70

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری 77

محدودیت های پژوهش 81

پیشنهادهای پژوهش 81

منابع و ضمایم................................................................................................................................79

 

 

 

فهرست جداول

جدول4-1: توزیع فراوانی سن در دو نمونه مورد مطالعه .............................................................65

جدول4-2: توزیع فراوانی تحصیلات در دو نمونه مورد مطالعه..................................................66

جدول4-3: توزیع فراوانی شغل در دو نمونه مورد مطالعه....................................................67

جدول4-4: توزیع فراوانی سطح درآمد در دو نمونه مورد مطالعه...............................................67

جدول 4-5 میانگین و انحراف معیار آزمون ها  .......................................................................68

جدول 4-6- نتایج آزمون یکسانی واریانس ها جهت تعیین معنی داری اختلاف میانگین......................................................................................................................................70

جدول 4-7 خرده مقیاس های آزمون در افراد همسر آزار و قربانی همسر آزار...........................71

جدول 4-8- نتایج آزمون یکسانی واریانس ها جهت تعیین معنی داری اختلاف میانگین.....................................................................................................................................72

جدول 4-9 خرده مقیاس های آزمون در افراد همسر آزار و قربانی همسر آزار..........................73

جدول 4-10- نتایج آزمون یکسانی واریانس ها جهت تعیین معنی داری اختلاف میانگین.....................................................................................................................................74

جدول 4-11 خرده مقیاس های آزمون در افراد همسر آزار و قربانی همسر آزار........................75

 

دانلود مقایسه نقش ابعاد سرشت و منش و شیوه های فرزند پروری والدین در افراد همسر آزار و قربانیان همسر آزار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,