خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
ماهانه در بورس چقدر می‌توان سود کرد؟

آیا می‌خواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟ با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد

دانلود ماهانه در بورس چقدر می‌توان سود کرد؟

ماهانه در بورس چقدر می‌توان سود کرد؟
دسته بندیکسب درآمد اینترنتی
فرمت فایلpdf
حجم فایل4918 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل10

آیا می‌خواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟ 

با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد.

 

سلام،

حامد ثقفی هستم.
مدیر  از سال ۱۳۸۳.
از آنجایی که همواره مراجعینی به من سر می‌زدند و یا برای من پیام ارسال می‌کردند مبنی بر برخی ابهامات و سوالات مختلف که همواره نگرانی‌ها و ابهاماتی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده بود که بورس دقیقا چیست و ریسک آن چقدر است، بر آن شدم تا در زمینه آموزش بورس مجموعه‌ای را تولید کنم و آنرا با عنوان آموزش بورس از صفر در اختیار شما قرار دهم.

پس از انتشار مجموعه آموزش بورس از صفر واکنش‌های بسیار مثبتی از بسیاری از علاقه‌مندان بدست آوردم، افرادی که حتی قبلا کلاس‌های مختلفی شرکت کرده بودند اما به هر دلیل چیزی دستگیرشان نشده بود و همچنان بورس برایشان مبهم باقی مانده بود.

 

دانلود ماهانه در بورس چقدر می‌توان سود کرد؟






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
آموزش بورس از صفر

آموزش بورس از صفر

دانلود آموزش بورس از صفر

آموزش بورس از صفر
دسته بندیکسب درآمد اینترنتی
فرمت فایلpdf
حجم فایل4494 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل10

آیا می‌خواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟

با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد.

آموزش بورس از صفر

سلام،

حامد ثقفی هستم.
مدیر  از سال ۱۳۸۳.
از آنجایی که همواره مراجعینی به من سر می‌زدند و یا برای من پیام ارسال می‌کردند مبنی بر برخی ابهامات و سوالات مختلف که همواره نگرانی‌ها و ابهاماتی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده بود که بورس دقیقا چیست و ریسک آن چقدر است، بر آن شدم تا در زمینه آموزش بورس مجموعه‌ای را تولید کنم و آنرا با عنوان آموزش بورس از صفر در اختیار شما قرار دهم.

پس از انتشار مجموعه آموزش بورس از صفر واکنش‌های بسیار مثبتی از بسیاری از علاقه‌مندان بدست آوردم، افرادی که حتی قبلا کلاس‌های مختلفی شرکت کرده بودند اما به هر دلیل چیزی دستگیرشان نشده بود و همچنان بورس برایشان مبهم باقی مانده بود.

دانلود آموزش بورس از صفر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
آموزش بورس از صفر تا 100

آموزش بورس از صفر تا 100

دانلود آموزش بورس از صفر تا 100

آموزش بورس از صفر تا 100
دسته بندیکسب درآمد اینترنتی
فرمت فایلpdf
حجم فایل36061 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل10

چگونه سرمایه ام را طی ۵۰ روز در بورس ۳ برابر کنم؟

دروس ۹ جلسه آموزش صوتی بورس MP3:

جلسه ۱ : آموزش بورس از صفر
جلسه ۲ : ماهانه در بورس چقدر می‌توان سود کرد؟
جلسه ۳ : نحوه سود کردن در بورس چگونه است؟
جلسه ۴ : نماد بورسی چیست؟
جلسه ۵ : کارمزد چیست؟
جلسه ۶ : آیا می‌توان در یک ساعت سود کرد؟
جلسه ۷ : صف خرید و صف فروش چیست؟
جلسه ۸ : معاملات سهام چگونه انجام می‌شود؟
جلسه ۹ : با چقدر پول می‌توان وارد بازار بورس شد؟

حجم کل: ۳۳٫۸ مگابایت

آیا می‌خواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟

با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد.

آموزش بورس از صفر

سلام،

حامد ثقفی هستم.

از آنجایی که همواره مراجعینی به من سر می‌زدند و یا برای من پیام ارسال می‌کردند مبنی بر برخی ابهامات و سوالات مختلف که همواره نگرانی‌ها و ابهاماتی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده بود که بورس دقیقا چیست و ریسک آن چقدر است، بر آن شدم تا در زمینه آموزش بورس مجموعه‌ای را تولید کنم و آنرا با عنوان آموزش بورس از صفر  در اختیار شما قرار دهم.

پس از انتشار مجموعه آموزش بورس از صفر واکنش‌های بسیار مثبتی از بسیاری از علاقه‌مندان بدست آوردم، افرادی که حتی قبلا کلاس‌های مختلفی شرکت کرده بودند اما به هر دلیل چیزی دستگیرشان نشده بود و همچنان بورس برایشان مبهم باقی مانده بود.

دانلود آموزش بورس از صفر تا 100






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
نبرد قادسیه

نبرد قادسیه

دانلود نبرد قادسیه

نبرد قادسیه
دسته بندیتاریخ
فرمت فایلdoc
حجم فایل22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

نبرد قادسیه 

مهاجرت اعراب به ایران 

حملات عرب پس از اسلام

فتوحات اعراب در زمان عمر

مهاجرت اعراب به ایران:

مهاجرت اعراب به ایران از راه خشكی و از سمت عراق بوده است. و از روزگاران بس كهن مردم فقیر آن سرزمین  كه سامی نژاد هستند پی در پی در جستجوی چراگاه و زمینه های بارور به سوی شمال  كوچ می كردند از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح آبادیهای شمالی این سرزمین كه كشورهای عراق، سوریه، فلسطین، لبنان كنونی كه هلال خصیت نامیده می شد، یعنی سرزمین هلالی بار آور، مورد توجه عربها بادیه قرار گرفت، و برنشان این كوچهای پیاپی دراز تاریخ ساكنان این سرزمین  توانستند با كوچهای پی در پی، دولتهای سامی نژاد قدیم چون اگر، بابل و دولتهای آرامی و كنعاتی  فنیقی و بحرانی را در هلال پیدار سازند، اكنون از این رو تیرهای سامی نژاد مزبور ناگریز در جستجوی چرا گاه و آب با حواشی خود از آنجا به سرزمینهای آباد شمالی كوچ نمایند. بنابراین عراق و سوریه و فلسطین كه شبه جزیره عربستان در مسان آنها واقع و دریا یا كوهستان یابند میانه آنها نبود از روزگار دیرین كوچگاه عربها بوده است.

از جمله قبایلی كه در اواخر سلسله اشكانی و اوایل روزگار ساسانیان به ایران آمدند یكی طوایف بنوالعلم بوده كه به داخل ایران مهاجرت كرد، این قبیله در پیش از اسلام در ایالت خوزستانی در هویزه و مناذركبری در شمال غربی اهواز مسكن داشتند و از بومیان آنجا به شمار می رفتند و در هنگام حمله اعراب به ایران به یاری هم فراوان خود برخاستند با مهمانداران ایرانی خویش جنگیدند و چون عربها بر خوزستان دست یافتند. به بصره كه شهری جدید الاحداث بود كوچیدند در زمان ساسانیان در ایان پادشاهی  اردشیر اول (41- 266) قابل ازد در كرمان تحت فرمانروایی ایران سكونت اختیار كرده بودند البته در بحرین نیز قبایل بنی تمیم و عبد القیس زیر نفوذ ایران بودند، در حیره نیز تنوفیان بر بخش بزرگی از عربستان حكومت داشتند و عموماً خراجگذار دولت ایران به شمار می رفتند و در واقع رغیب ایران بودند، بنابراین از روزگار دیرین ایران به درجات مختلف با اعراب  نزدیكی  و مناسبات دوستانه داشته است. ولی با این حال، ایرانیان حتی المقدور از مهاجرت اعراب به ایران جلوگیری می كردند و در این زمان عشایر بسیاری از اعراب صحرانورد دو روی به مهاجرت آورده و به مرزهای ایران نزدیك شده بودند و اگر جلوگیری ساسانیان از ایشان توسط دولت دست نشانده حمیره نبود در اندك زمانی سراسر عراق و خوزستان و پارسی را عشایر عرب فرا می گرفتند، چون این عشایر فقیر در مرزهای ایران خطر بزرگی برای كشور به شمار می رفتند، شخص یاران ساسانی همواره مراتب جلوگیری از ایسان بودند. حتی پادشاهان عرب حیره كه تحت حمایت ایران بودند وظیفه مهم ایشان نگاهداری مرزها و دوراندن آن عشایر عرب از خاك ایران بود، چنانكه همین وظیفه را عنانیان پادشاهان دست نشانده روم در مرزهای سوریه انجام می دادند.

ولی با این حال اعراب از ضعف دولت ها استفاده كرده به ایران هجوم می آوردند و دست به قتل و غارت می زدند چنانچه شاهپور دوم ( ذوالاكتاف) اعراب بنوتغلب و بنوبكر را كه باعث خراجی ایران شده بودند گوشمالی داد و همچنین در زمان خسرو اول (انوشیروان) دسته ای از قبیله لیزایاد از فرات گذشته در عراق و جزیره به تاخت و تاز و چپاول پرداختند و جنگی با ایرانیان كرد، مردمی انبوه را بكشند این جنگ در تاریخ عرب به نام دیر الجماجم معروف است زیرا آن واقعه در نزدیكی دیری رخ داد كه تازیان از كمر كشتگان پشته ای ساختند، خسرو انوشیروان سپاهیان را به دفع ایشان فرستاد و ایشان را هلاك كرد

حملات عرب پس از اسلام:

قرنها به این سان گذشت و اعراب پیوسته به انبوهی شمار و سختی معیتشان می افزود و ناگزیر بودند موانع ایران ورودی و مصر را از پیش برداشته و برای رسیدن به زندگی بهتر راه مهاجرت را بر روی خود باز كنند. در این هنگام پیغمبر اسلام (ص) لوای دعوت بر افراشت و اعراب را به پذیرش این اسلام دعوت نمود.

و این، پیدایش اسلام در جزیره العرب قطعاً مهم ترین رویداد هزاره اول تاریخ مسیحیت بوده این حادثه نه تنها نقشه جغرافیایی شرق را عوض كرد همچنین سرنوشت و میسر زندگی كم تر از نیمی از بشریت را تغییر داد و به تاریخ جهتی نو بخشید، اسلام اعراب را از قید عادت و غرائز بیابانی و نیمه وحشی به ویشان رهایند و آنان را تحت یك برادری جامع جهانی و نظم اجتماعی در آورد و از آنان افراد خوبی ساخت، این سازنده ترین خدمت: این این است، شود و هیجان برخاسته از تبلیغ مذهبی كه در تغییر روحیه درنده خویی آنان بكار رفت، اعراب آن را برنامه توسعه طلبی شان دانستند و در نظر آنان اشغال فیزیكی سرزمین را مقدمه ضروری گسترش ایشان بود.

اما در انجام این مقصود مشكات فراوان وجود دانست چون از یك طرف روحیها متصرفات خود را تا شمال غربی و ایرانی ها دامنه نفوذ خویش را تا جنوب غربی و مشرق عربستان توسعه داده بودند و این امر مسلم بود كه اگر حضرت رسول و جانشینان وی در صدد بسط نفوذ اسلام  بر می آمدند در نواحی مزبور با منابع رولیتن روم و ایران اصطحكاك پیدا می كردند، بالنتیجه بین مسلمین و قواء روم و ایران محارباتی به وقوع پیوست.

 


 

دانلود نبرد قادسیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
نبرد قادسیه

نبرد قادسیه

دانلود نبرد قادسیه

نبرد قادسیه
دسته بندیتاریخ
فرمت فایلdoc
حجم فایل22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

نبرد قادسیه 

مهاجرت اعراب به ایران 

حملات عرب پس از اسلام

فتوحات اعراب در زمان عمر

مهاجرت اعراب به ایران:

مهاجرت اعراب به ایران از راه خشكی و از سمت عراق بوده است. و از روزگاران بس كهن مردم فقیر آن سرزمین  كه سامی نژاد هستند پی در پی در جستجوی چراگاه و زمینه های بارور به سوی شمال  كوچ می كردند از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح آبادیهای شمالی این سرزمین كه كشورهای عراق، سوریه، فلسطین، لبنان كنونی كه هلال خصیت نامیده می شد، یعنی سرزمین هلالی بار آور، مورد توجه عربها بادیه قرار گرفت، و برنشان این كوچهای پیاپی دراز تاریخ ساكنان این سرزمین  توانستند با كوچهای پی در پی، دولتهای سامی نژاد قدیم چون اگر، بابل و دولتهای آرامی و كنعاتی  فنیقی و بحرانی را در هلال پیدار سازند، اكنون از این رو تیرهای سامی نژاد مزبور ناگریز در جستجوی چرا گاه و آب با حواشی خود از آنجا به سرزمینهای آباد شمالی كوچ نمایند. بنابراین عراق و سوریه و فلسطین كه شبه جزیره عربستان در مسان آنها واقع و دریا یا كوهستان یابند میانه آنها نبود از روزگار دیرین كوچگاه عربها بوده است.

از جمله قبایلی كه در اواخر سلسله اشكانی و اوایل روزگار ساسانیان به ایران آمدند یكی طوایف بنوالعلم بوده كه به داخل ایران مهاجرت كرد، این قبیله در پیش از اسلام در ایالت خوزستانی در هویزه و مناذركبری در شمال غربی اهواز مسكن داشتند و از بومیان آنجا به شمار می رفتند و در هنگام حمله اعراب به ایران به یاری هم فراوان خود برخاستند با مهمانداران ایرانی خویش جنگیدند و چون عربها بر خوزستان دست یافتند. به بصره كه شهری جدید الاحداث بود كوچیدند در زمان ساسانیان در ایان پادشاهی  اردشیر اول (41- 266) قابل ازد در كرمان تحت فرمانروایی ایران سكونت اختیار كرده بودند البته در بحرین نیز قبایل بنی تمیم و عبد القیس زیر نفوذ ایران بودند، در حیره نیز تنوفیان بر بخش بزرگی از عربستان حكومت داشتند و عموماً خراجگذار دولت ایران به شمار می رفتند و در واقع رغیب ایران بودند، بنابراین از روزگار دیرین ایران به درجات مختلف با اعراب  نزدیكی  و مناسبات دوستانه داشته است. ولی با این حال، ایرانیان حتی المقدور از مهاجرت اعراب به ایران جلوگیری می كردند و در این زمان عشایر بسیاری از اعراب صحرانورد دو روی به مهاجرت آورده و به مرزهای ایران نزدیك شده بودند و اگر جلوگیری ساسانیان از ایشان توسط دولت دست نشانده حمیره نبود در اندك زمانی سراسر عراق و خوزستان و پارسی را عشایر عرب فرا می گرفتند، چون این عشایر فقیر در مرزهای ایران خطر بزرگی برای كشور به شمار می رفتند، شخص یاران ساسانی همواره مراتب جلوگیری از ایسان بودند. حتی پادشاهان عرب حیره كه تحت حمایت ایران بودند وظیفه مهم ایشان نگاهداری مرزها و دوراندن آن عشایر عرب از خاك ایران بود، چنانكه همین وظیفه را عنانیان پادشاهان دست نشانده روم در مرزهای سوریه انجام می دادند.

ولی با این حال اعراب از ضعف دولت ها استفاده كرده به ایران هجوم می آوردند و دست به قتل و غارت می زدند چنانچه شاهپور دوم ( ذوالاكتاف) اعراب بنوتغلب و بنوبكر را كه باعث خراجی ایران شده بودند گوشمالی داد و همچنین در زمان خسرو اول (انوشیروان) دسته ای از قبیله لیزایاد از فرات گذشته در عراق و جزیره به تاخت و تاز و چپاول پرداختند و جنگی با ایرانیان كرد، مردمی انبوه را بكشند این جنگ در تاریخ عرب به نام دیر الجماجم معروف است زیرا آن واقعه در نزدیكی دیری رخ داد كه تازیان از كمر كشتگان پشته ای ساختند، خسرو انوشیروان سپاهیان را به دفع ایشان فرستاد و ایشان را هلاك كرد

حملات عرب پس از اسلام:

قرنها به این سان گذشت و اعراب پیوسته به انبوهی شمار و سختی معیتشان می افزود و ناگزیر بودند موانع ایران ورودی و مصر را از پیش برداشته و برای رسیدن به زندگی بهتر راه مهاجرت را بر روی خود باز كنند. در این هنگام پیغمبر اسلام (ص) لوای دعوت بر افراشت و اعراب را به پذیرش این اسلام دعوت نمود.

و این، پیدایش اسلام در جزیره العرب قطعاً مهم ترین رویداد هزاره اول تاریخ مسیحیت بوده این حادثه نه تنها نقشه جغرافیایی شرق را عوض كرد همچنین سرنوشت و میسر زندگی كم تر از نیمی از بشریت را تغییر داد و به تاریخ جهتی نو بخشید، اسلام اعراب را از قید عادت و غرائز بیابانی و نیمه وحشی به ویشان رهایند و آنان را تحت یك برادری جامع جهانی و نظم اجتماعی در آورد و از آنان افراد خوبی ساخت، این سازنده ترین خدمت: این این است، شود و هیجان برخاسته از تبلیغ مذهبی كه در تغییر روحیه درنده خویی آنان بكار رفت، اعراب آن را برنامه توسعه طلبی شان دانستند و در نظر آنان اشغال فیزیكی سرزمین را مقدمه ضروری گسترش ایشان بود.

اما در انجام این مقصود مشكات فراوان وجود دانست چون از یك طرف روحیها متصرفات خود را تا شمال غربی و ایرانی ها دامنه نفوذ خویش را تا جنوب غربی و مشرق عربستان توسعه داده بودند و این امر مسلم بود كه اگر حضرت رسول و جانشینان وی در صدد بسط نفوذ اسلام  بر می آمدند در نواحی مزبور با منابع رولیتن روم و ایران اصطحكاك پیدا می كردند، بالنتیجه بین مسلمین و قواء روم و ایران محارباتی به وقوع پیوست.

 


 

دانلود نبرد قادسیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
اصول موفقیت در کار افرینی

اصول موفقیت در کار افرینی

دانلود اصول موفقیت در کار افرینی

اصول موفقیت در کار افرینی
دسته بندیطرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایلdoc
حجم فایل11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل8

اصول موفقیت در کار افرینی

كسب و كار خانگی

كار آفرینی

اصول راه اندازی كسب و كار

امور مالی و حسابداری كسب و كار

مدیریت كسب و كار

بحث در مورد موفقیت انسانها در كار و زندگی و به طور كلی در زمان حیات خود

فرد موفقی كسی است كه به آرزوهای خود برسد و در درون رضایت خاطر احساس كند كه این امر خود حاصل تلاش و كوشش مداوم در زندگی است.

موفقیت به دو بعد است: 1- بعد فردی كه شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفته عوامل بیرونی به مقصد و هدف خود می‌رسد. 2- بعد سازمانی یا گروهی است كه تنها تلاش و كوشش فرد به تنهایی نیست بلكه تلاش و كوشش اطرافیان و همكاران فرد است كه در موفقیت و سرافرازی افراد سهیم هستند، نكته قابل توجه اینكه رسیدن به هدف یكی از معیارهای اصلی موفقیت به حساب می‌آید.

حال منظور از هدف همان نقطه و وضعیتی است كه می‌خواهیم به آن برسیم و عوامل آن نیز عبارتند از 1- الگوبرداری از افراد موفق تعیین اهداف بزرگ- پرورش خلاقیت- حداكثر استفاده از زمان- اشتیاق – پشتكار داشتن-  اعتماد به نفس و خیلی چیزهای دیگر كه انسان را به مقصد و آن نقطه اوج می‌رساند.

حال برای قدم برداشتن به سوی موفقیت باید تعیین شغل و یا مسیر كرد. بین این دو (تعیین شغل و تعیین مسیر) تعیین اهداف شغلی گاهی هوشمندانه به سوی موفقیت به حساب می‌آید در واقع اهداف شغلی هدف نهایی تمام فعالیتها اعم از تحصیل كار در شركت و یا سازمانهای دولتی است كه شما در حال حاضر به آن دست می‌زنید و نیز از طرفی فردی كه محصل و یا دارای مدرك است و علاقه به تحصیل و نیز كسب و كار می‌باشد البته در كنار تحصیل مشغول می‌شود در آینده برای خود كسب كار ایجاد می‌كند و به موفقیت می‌رسد حال فایده این كسب و كار شخصی آن است كه برنامة مربوط به شغل و كسب و كار به عهده شخص می باشد و خود فرد تصمیم می‌گیرد كه چه كار را باید بكند و چه كار را نباید بكند كه موفق باشد. پس این تصمیم‌گیری را به صورت درختی كه در زیر شكل آنرا می‌بینید ترسیم می‌كنیم.....

دانلود اصول موفقیت در کار افرینی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه جانشین پروری

پرسشنامه جانشین پروری که شامل 43 گویه و دارای 3 مولفه ( عوامل سازمانی، عوامل فردی، و عوامل فرایندی )می باشد

دانلود پرسشنامه جانشین پروری

پرسشنامه جانشین پروری
مدیریت جانشین پروری
مدیریت منابع انسانی
نیروی انسانی
جانشین پروری
دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdoc
حجم فایل32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل2

جانشین پروری نوعی برنامه ریزی نیروی کار است که بر آمادگی کارکنان برای جیگزینی پست های بلاتصدی متمرکز است و این تمرکز بیشتر در سطوح مدیریت ارشد و مدیران اجرایی قرار دارد(هورنا،2007).

 

 

 

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه  

در این پژوهش منظور از  جانشین پروری  نمره­ای است كه کارکنان به سوالات43گویه ای   پرسشنامةجانشین پروری  می­دهند .

مقیاس  پرسشنامه  

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت ( خیلی کم،1؛ نسبتاکم،2؛ متوسط،3؛ زیاد،4؛ خیلی زیاد،5) می­باشد.

( توجه مقیاس لیکرت در انتهای پرسشنامه کاملا توضیح داده شده است.)

 

دانلود پرسشنامه جانشین پروری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
همه‌چیز درباره برنامه تلگرام

همه‌چیز درباره برنامه تلگرام چه کسانی پشت تلگرام هستند؟ آنها چگونه پول درمی‌آورند؟ تلگرام کی متولد شد؟ نگاه کلی به برنامه پیام‌رسان تلگرام

دانلود همه‌چیز درباره برنامه تلگرام

همه‌چیز درباره برنامه تلگرام
دسته بندیعمومی
فرمت فایلdocx
حجم فایل34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل5

همه‌چیز درباره برنامه تلگرام

چه کسانی پشت تلگرام هستند؟

آنها چگونه پول درمی‌آورند؟

تلگرام کی متولد شد؟

نگاه کلی به برنامه پیام‌رسان تلگرام

دانلود همه‌چیز درباره برنامه تلگرام






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
سوالات تخصصی وعمومی و پاسخ سوالات تخصصی و عمومی کنکور تجربی از سال 83 تا 92

سوالات تخصصی وعمومی و پاسخ سوالات تخصصی و عمومی کنکور تجربی از سال 83 تا 92

دانلود سوالات تخصصی وعمومی و پاسخ سوالات تخصصی و عمومی کنکور تجربی از سال 83 تا 92

سوالات تخصصی وعمومی و پاسخ سوالات تخصصی و عمومی کنکور تجربی از سال 83 تا 92
دسته بندیکنکور
فرمت فایلpdf
حجم فایل32771 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل600

سوالات تخصصی وعمومی و پاسخ سوالات تخصصی و عمومی کنکور تجربی از سال 83 تا 92

دانلود سوالات تخصصی وعمومی و پاسخ سوالات تخصصی و عمومی کنکور تجربی از سال 83 تا 92






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
انسان شناسی از دیدكاههای مختلف

انسان شناسی از دیدكاههای مختلف

دانلود انسان شناسی از دیدكاههای مختلف

انسان شناسی از دیدكاههای مختلف
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

انسان شناسیازدیدكاههای مختلف

 

تاثیر امیل دوركیم بر انسان‌شناسی

مردم شناسی فرانسه

انسان شناسی دینی

تاثیر دوركیم از طریق دیدگاه اثباتی بر انسان شناسی

انسان شناسی حقوق

-         دوركیم، مالینوفسكی و رادكیف ـ براون

-         مطالعه دینی دوركیم

-         - تأثیر رابرتسون اسمیت بر رهیافت مذهبی دوركیم

-         هدف دوركیم در كتاب صوربنیانی حیات دینی

-         اهمیت تاریخ در بررسی امر دین

-         اعتقادهای دینی

-         باورهای دینی

-         جادو و دین

-         جان پرستی

-         طبیعت پرستی

-         توتم پرستی به عنوان دین بنیانی

-         كاركرد دین از نظر امیل دوركیم

-         دین و همبستگی

-         دین و نظریه معرفت

تاثیر امیل دوركیم بر انسان‌شناسی

در تاریخ انسان شناسی سه شاخه بزرگ قابل تشخیص هستند: نخست انسان‌شناسی فرانسوی با اندیشمندانی چون امیل دوركیم، مارسل موس و لوی ـ برول. این شاخه به شدت از علوم طبیعی و فلسفه به ویژه از آگوست كنت متاثر بود. دوم، انسان‌شناسی امریكایی بود كه از ابتلا بر مفهوم فرهنگ پای می‌فشرد و از معان ابتلا انسان شناسی فرهنگی نام گرفت و بنیانگذاران اصلی آن (پس از لوئین هنری مورگان) فرانتس بوآس و شاگردان ؟؟ بودند. سوم، انسان شناسی بریتانیا كه تاكید آن به مفهوم جامعه در برابر فرهنگ بود. هر چند بنیانگذاران انسان شناسی بریتانیا برونیسلا و مالینوفسكی وارد طیف براون هر دو اندیشمند كاركرد گرا بودند [رادگیف ـ بحاون به شدت از دوركیم متاثر بود]، اما گسست مشخصی بین آنها وجود داشت. (فكوسی، 1381: 175و174)

با توجه به این مطلب می‌توان گفت كه دوركیم در تاریخ انسان‌شناسی و نیز بنیانگذاری این رشته سهم بسیار مهمی داشته است، چرا كه وی در دو شاخه از انسان شناسی، یعنی انسان‌شناسی فرانسوی و انسان شناسی بریتانیا، نقش بسزایی داشته است.

امیل دوركیم را می‌توان چه در منشا انسان شناسی فرانسوی و انسان‌ شناسی بریتانیا، نقش بسزایی داشته است.

امیل دوركیم را می‌توان چه منشا انسان شناسی علمی جدید و چه در منشا جامعه شناسی جدید قرار داد. در واقع به باور دوركیم، جامعه شناسی علمی گسترده بود كه مطالعه مقام جوامع را شامل می‌شد و مردم شناسی به اعتقاد و تنها یكی از شاخه‌های جامعه شناسی به حساب می‌آمد. در حالی كه مردم نگاری به نظر دوركیم، مجموعه‌ای از روش‌های میدانی بود كه به تنهایی اعتبار زیادی ندارند. می‌توانیم او را از بنیانگذاران و نظریه پردازان‌ اصلی مردم نگاری به نظر دوركیم، مجموعه‌ای از روش‌های میدانی بود كه به تنهایی اعتبار زیادی ندارند. می‌توانیم او را از بنیانگذاران و نظریه پردازان‌های اصلی كاركردگرایی بدانیم. كاركردگرایی وی به خصوص از طرق رابطه عمیق وی با سنت اثبات گرایی آگوست كنت، كه در روش شناسی دوركیمی منعكس شده است، دیده، می‌شود. (همان، 140)

- مردم شناسی فرانسه

«مردم شناسی فرانسه با اندیشمندانی چون، امیل دوركیم و خواهرزاده او مارسل موس (1872-1950)، درون حوزه جامعه شناسی پایه‌گذاری شد. در فرانسه مطالعه آغازین باز نمودهای جمعی تا مدت‌ها و موضوع پدیده دینی تمركز داشت.» (ریوبر، 1381: 70) دوركیم با انجام پژوهش‌های خود، خصوصاً با كتاب خود تحت عنوان صدور بنیانی حیات دینی، نفوذ زیادی بر نسل نخستین مردم شناسان فرانسه داشت.

- انسان شناسی دینی

«انسان شناسی دینی در معینه دوم قرن 19 شكل گرفت. به رغم پیچیدگی پدیده دینی، [در نزد مردم شناسان] از تایلر تا امیل دوركیم همواره با رویكرد ساده پندارانه‌ای روبرو هستیم كه تلاش داشت برای انجام ادیان یك منشا مفروض ارائه دهد و طرح ساده‌ای نیز از منظور آنها ترسیم كند.» (همان:    ) دوركیم با انتشار كتاب صور بنیانی حیات دینی تاثیر زیادی بر انسان شناسی دین ماده است. كتاب وی را می‌توان جز نخستین كتب انسان شناسی دین قرارداد و راه‌گشای پژوهش‌هایی در زمینه انسان شناسی دینی دانست.

- تاثیر دوركیم از طریق دیدگاه اثباتی بر انسان شناسی:

جامعه شناسان و انسان شناسانی كه تعریف اثباتی [دوركیمی] دین را پذیرفته‌اند، كوشیده‌اند این جادو و دین تمایز قائل شوند [بر اساس همان نگاه دوركیمی]: براساس پذیرفته شده‌ترین تمایزها مذهب اساساً اعتلا یا پرستش امور معنوی یا مقدس و جادو مستكاری و كنترل این اشیاء و امور شناخته می‌شود. (توسلی، 1380)

- انسان شناسی حقوق

دكتر روج الامینی، از دوركیم به نام مردم شناسی یاد می‌كند و نام او را در كنار مردم شناسان دیگری می‌نهد كه در پیدایش مردم شناسی حقوق نقش داشت‌اند: «از میان دانشمندانی كه نه به عنوان حقوقدان، بلكه به عنوان مردم شناس سهمی بزرگ در تحقیقات مردم شناسی حقوقی دارند، باید از تایلر، مورگان، بوآس، فریزر، دوركیم، مارسل موس، ماسینوفسكی و لوی ـ برول نام برد. مطالعات این مردم شناسان در سنن و آداب و رسوم و فرهنگ جوامع ابتلایی منابع ذی قیمتی را برای شناخت و مطالعه و تحلیل و تحلیل حقوق سنتی و مقررات رایج یا منسوخ این جوامع در دارد. این مطالعات و نظرات، زمینه‌ای مناسب برای ایجاد رشته مردم شناسی حقوقی فراهم مرد». (روح الامینی، 1380: 261)

 

 

-         دوركیم، مالینوفسكی و رادكیف ـ براون

«ماینوفسكی سنت مشاهده مشاركت آمیز و مستقیم را در انسان شناسی بریتانیا بنا نهاد، سنتی كه جز آداب انسان شناسی و به نظر برخی، یكی از مناسك ورود به اجتماع انسانی شناختی گشته است. ماینوفسكی را متعلق به مكتب كاركردگرایی و تحت تاثیر دوركیم می‌دانند. ماینوفسكی به پیروی از دوركیم، این و جادو را به قلمرو امور مقدس و متمایز از امور مقدس متعلق می‌داند، هر چند كه مفهوم امر مقدس او از دوركیم سرچشمه می‌گیرد، اما به گونه‌ای یكسره متفاوت با دوركیم میان دین و جادو تمایز می‌نهد.» (همیلتون، 1377: 86 و 85)

رادكیف براون در كاركردگرایی خود به شدت تحت تاثیر دوركیم قرار داشت، به طوری كه بسیاری از مفاهیم دوركیمی را اخذ نمود. و بی این مفهوم «مقدم جامعه در برابر فرهنگ» را كه مورد پذیرش جامعه شناسان است، از جمله دوركیم كه نقش بسزایی در تثبیت این مفهوم در نزد جامعه شناسان داشت؛ وارد انسان شناسی بریتانیا كرد.

«در انسان شناسی تغییر این دیدگاه، یعنی پی بردن به اینكه علم اثباتی مقیاس مناسبی برای سنجش  عقلانیت دین نیست، را با این بحث مرتبط دانسته‌اند كه در جامعه ابتدایی مردم تمایز بارزی بین جادو و تكنولوژی قائل می‌شوند، جادو كاركرد مهمی را در ساخت‌یابی موقعیت‌های غیر قابل پیش‌بینی و خطر ایفا می‌كند. و این تحت تاثیر اندیشه معای دوركیم بوده است.» (تامسون، 1381: 16)

 

مطالعه دینی دوركیم

- تأثیر رابرتسون اسمیت بر رهیافت مذهبی دوركیم

برخی از اندیشه‌ها و جنبه‌های رهیافت مذهبی دوركیم، تحت تاثیر اندیشه‌های متفكر ما قبل او كه به اندازه دوركیم معروف نیست، به شكل گرفته‌اند. این دانشمند، رابرتسون اسمیت است كه كتابی در بررسی دین سامی با عنوان «سخنرانی‌هایی درباره دین سامیان در سال 1889 منتشر كرد. پیش از پرداختن به نظر دوركیم درباره دین، شروع كوتاهی از برخی نظرهای رابرتسون اسمیت در این باره برای شناخت زمینه كار دوركیم ضروری است. «رابرتسون اسمیت بیشتر بر عملكرد‌ها تاكید می‌ورزید تا باور داشت‌ نما. به استدلال او، عملكردهای مذهبی مانند تشریفات و مناسك و نه باور داشت‌ها، اهمیت بنیادی دارند. برای شناخت دین، نخست باید شیوه‌های عملكرد مردم را تحلیل كرد و نه باور داشت‌های‌شان. به همین دلیل است كه باور داشت‌ها، غالباً مبهم، ناسازگار و متناقض‌اند. آدمیان به نظر او بخش اعظم دین به قضیه گزینش فردی ارتباطی ندارد. بلكه دین در ذهن اعضای جامعه القا شده و از آنها خواسته می‌شود كه آنرا پاس بدارند. دین بخشی از همان چیزی است كه دوركیم بعد از رابرتسون اسمیت آنرا باز نمودهای جمعی جامعه نامید. از نظر رابرتسون اسمیت، دین یك قضیه گروهی و اجتماعی است و اساساً ماهیتی سیاسی دارد. به ادعای رابرتسون اسمیت، دین دو كاركرد دارد: یكی تنظیم كننده (تنظیم رفتار فردی برای خیر همگان) و دیگری برانگیزاننده (دین احساس اشتراك و وحدت اجتماعی را بر می‌انگیزاند). (همیتون، 1377: 170و169)

- هدف دوركیم در كتاب صوربنیانی حیات دینی

هدف دوركیم در این كتاب، مطالعه بدوی‌ترین و ساده‌ترین دینی است كه بشر تاكنون بدان پی ‌برده، یعنی آن دستگاه دینی كه دو شرط زیر را داشته باشد: نخست اینكه در جوامعی بدان بر بخوریم كه سازمان آنها از دیدگاه سادگی، بالا دست نداشته باشد؛ علاوه بر این باید چنان باشد كه برای تبیین آن به هیچ عنصری كه از دینی مقدم بر آن به رعایت گرفته باشد، نیاز نداشته باشیم. چنین دینی از نظر دوركیم در «فهماندن سرشت دینی آدمی، یعنی در نشان دادن وجهی ذاتی و پاینده از [هستی] بشریت از هر شكل‌گیری مفیدتر و مناسب‌تر است.» (دوركیم، 1383: 2)

هدف دوركیم از مطالعه دین رسیدن به این نتیجه كلی است كه: «دین امری به حد اعلاء اجتماعی است. تصورات دینی، تصوراتی جمعی‌اند بیانگر واقعیت‌های جمعی؛ مناسك دینی شیوه‌های عملی هستند كه فقط در درون گروه‌های گرد هم آمده پیدا می‌شوند و هدف آنها برانگیختن، زنده نگاهداشتن یا بازسازی برخی حالت‌های ذهنی گروه است.» (همان، 13).

- اهمیت تاریخ در بررسی امر دین

تاریخ در واقع تنها روش تحلیل كننده‌ای است كه می‌‌‌‌توان در مورد ادیان به كاربرد. تنها تاریخ است كه به ما اجازه می‌دهد تا نهاد اجتماعی معینی را به اجزاء سازنده آن برگردانیم، چرا كه از راه مطالعه تاریخ به شیوه پیدایش آنها در طول زمان پی می‌بریم. از سوی دیگر، تاریخ با قراردادن هر یك از اجزا در همین اوضاع و احوالی كه اجزا نامبرده در آنها پدید آمده‌اند، تنها وسیله‌ای را كه ما برای تعیین علل پیدایش آنها ممكن است دارا باشیم در اختیار ما می‌نهد.

بنابراین هر بار كه ما در صدد آن بر می‌آییم كه تا امری بشری را در شرایط معینی از زمان قرار داده شده، تبیین كنیم – اعم از باورهای دینی، قاعده‌ای اخلاقی، دستوری حقوقی، فنی هنری یا نظامی اقتصادی ـ می‌بایست به بدوی‌ترین و ساده‌ترین شكل آن برگشت و كوشید دریافت كه خصلت‌های آن امر در این مرحله از هستی‌اش چگونه است.

دانلود انسان شناسی از دیدكاههای مختلف






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,