خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةآشنایی با مشاورة خانواده

مقالةآشنایی با مشاورة خانواده

دانلود مقالةآشنایی با مشاورة خانواده

مقالةآشنایی با مشاورة خانواده
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل16

مقالةآشنایی با مشاورة خانواده

فهرست:

خانواده

اهمیت و لزوم مشاوره خانواده

موضوعات قابل طرح در مشاوره خانواده

بررسی اختلافات خانواده و ارائه راهکارهای مناسب

مشکلات روحی اعضاء خانواده

وضعیت فعلی مشاوره خانواده در ایران

اهمیت خانواده

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی

=============================

خانواده

خانواده، نظامی است كه تمامی اجزای آن بر یكدیگر تأثیر متقابل دارند. ارتباط و تعامل اعضای خانواده و تأثیر متقابل آنان بر رشد و سلامت یكدیگر، موضوع عمده مشاوره خانواده است. سلامت روانی و رابطه مطلوب والدین، تأثیری مثبت بر شكل‌گیری شخصیت و احساس امنیت و آرامش فرزندان دارد. از سویی، سلامت و پیشرفت فرزندان تأثیر مثبتی بر احساس رضایت والدین خواهد داشت. از سوی دیگر، اختلاف‌نظر فرزندان با والدین در مورد مسائل اعتقادی، اجتماعی، از جمله روابط با جنس مخالف، نوع پوشش، نحوه تفریحات و غیره …. زمینه بروز مشكلات در بین آنان می‌باشد. لذا بررسی نحوه ارتباط و تعامل اعضای خانواده و تأثیر متقابل آنان بر رشد و سلامت به یكدیگر از عمده‌ترین موضوعاتی است كه در مشاوره خانواده به آن پرداخت می‌شود.
مشاوره خانواده به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مسائلی می‌پردازد که به نحوی با خانواده و مسائل آن مرتبط است. نمونه‌ای از این مسائل عبارتند از ازدواج و تشکیل خانواده (تربیت فرزندان) شیوه‌های ارتباطی مؤثر بین همسران بررسی اختلافات خانوادگی و ارائه راه کارهای مناسب برای درمان مشکلات نوجوانی و مشاوره و شناسایی مشکلات روحی و ... .

اهمیت و لزوم مشاوره خانواده
با توجه به شیوه‌های زندگی نوین و پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی افراد با استرسها و فشارهای حاصل از این زندگی مواجه هستند. مشاوره خانواده فرآیندی است که راه کارهای مناسب برای سازگاری افراد با این شرایط و مدیریت استرس فراهم می‌سازد. علاوه بر این چنین شرایط پیچیده زندگی نیاز افراد به دریافت اطلاعات مناسب در زمینه‌های مختلف را موجب می‌شود.

دانلود مقالةآشنایی با مشاورة خانواده






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةآشنایی با آلفرد آدلر

مقالةآشنایی با آلفرد آدلر

دانلود مقالةآشنایی با آلفرد آدلر

مقالةآشنایی با آلفرد آدلر
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل7

مقالةآشنایی با آلفرد آدلر

فهرست:

آلفرد آدلر

زندگی نامة آدلر

عقدة حقارت از دیدگاه آدلر

========================

آلفرد آدلر (1937ـ1870) از روانشناسان بنام اتریشی بود آدلر معمولاً به عنوان نخستین پیشگام گروه روانشناسی اجتماعی در روانکاوی تلقی می‌شود، زیرا در 1911 از فروید جدا شد. او نظریه‌ای را تدوین کرد که «علایق اجتماعی» در آن نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند و او تنها روانشناسی است که یک گروه چهار نفری تشکیل داد که به نام او نامیده می‌شود.

زندگی آدلر

آدلر در یک خانواده ثروتمند که در حومه وین، اتریش، زندگی می‌کردند به دنیا آمد. کودکی او با بیماری، حسادت برادر بزرگ‌تر و طرد شدن از سوی مادرش مشخص شده بود. او خود را شخصی زشت و کوچک اندام تلقی می‌کرد. آدلر نسبت به پدرش بیش از مادرش احساس نزدیکی می‌کرد و شاید مانند یونگ، بعدها به این دلیل با مفهوم عقده ادیپ مخالفت کرد که در تجارب دوره کودکی‌اش انعکاسی نداشت. آدلر در کودکی با جدیت تمام کار می‌کرد تا نزد همسالانش محبوبیت به دست آورد و به تدریج که بزرگ‌تر شد، به احساس عزت نفس و پذیرش از سوی دیگران دست یافت که در میان افراد خانواده‌اش سراغ نداشت.

آدلر در ابتدا دانش‌آموز ضعیفی بود، به اندازه‌ای ضعیف که معلمی به پدرش گفت که این پسر برای هیچ شغلی جز شاگرد کفاشی مناسب نیست. اما آدلر با پشتکار و فداکاری خود را از پایین‌ترین سطح کلاس بالا کشید. هم از نظر اجتماعی و هم از نظر تحصیلی سخت تلاش کرد تا بر عقب‌ماندگی‌ها و حقارت‌هایش غلبه کند و بدین‌ترتیب برای نظریه آینده‌اش دایر بر اینکه شخص باید نقاط ضعفش را جبران کند نمونه‌ای شد. ...

...

دانلود مقالةآشنایی با آلفرد آدلر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
تحقیق تأثیر نماز بر روح انسان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی

تحقیق تأثیر نماز بر روح انسان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی

دانلود تحقیق تأثیر نماز بر روح انسان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی

تحقیق تأثیر نماز بر روح انسان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل31

تحقیق تأثیر نماز بر روح انسان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی

فهرست:

تاثیر نماز بر انسان

تأثیر نماز بر بیماریهای روح (گناهان )

نقش هنجارهای دینی در پیشگیری از انحرافات

==========================

تاثیر نماز بر انسان

به نظر می‌رسد كه نماز این عالی‌ترین جلوه نیاز، ارتباطی گسترده با ابعاد مختلف زندگی انسان داشته باشد. از میان تمام فرایضی كه از لحاظ دینی بر مسلمانان واجب است نماز بیشترین ارتباط را با انسان دارد. هر روز پنج بار نماز این كتاب هستی را ورق می‌زنیم و این چنین است كه نماز كلاس درسی می‌شود كه آموختنی‌هایش تمامی ندارد.امروزه روانشناسی را به عنوان علم رفتارشناسی معرفی می‌كنند و در اینجا ما به بررسی تأثیراتی می‌پردازیم كه نماز به عنوان یك رفتار بر ابعاد مختلف روح و روان انسان می‌گذارد.از دیدگاه روانشناسان یكی از عوامل رشد و شكفتگی شخصیت نشانه‌های رمزی است. از خوشبختی آدمی یكی این است كه می‌تواند نشانه‌های رمزی بكار برد.آدمی هر چه بیشتر ترقی كند و به كمال نزدیك‌تر شود بیشتر نشانه‌های رمزی بكار می‌برد و برعكس هر چه بیشتر در حال تنزل باشد، نشانه‌های رمزی كمتر مورد استفاده‌اش واقع می‌شوند.یكی از فواید نشانه‌های رمزی این است كه جای انگیزه‌های غریزی و تمایلاتی را كه ابزار آنها مقتضی یا مناسب و یا مقدور نیست می‌گیرند و به تسكین یا تخفیف تنیدگی و ناراحتی كه ناشی از عدم ارضای آنهاست می‌پردازند.«ان الصلوه تنهی عن الفحشا و المنكر». همانا نماز انسان را از بدی و زشتی باز می‌دارد و از همین جا درمی‌یابیم كه شاید نماز نشانه‌ای رمزی است كه باعث رشد شخصیت ما می‌شود و آن را اعتلا می‌بخشد.

دانلود تحقیق تأثیر نماز بر روح انسان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةآشنایی با ضمان و احكام آن

مقالةآشنایی با ضمان و احكام آن

دانلود مقالةآشنایی با ضمان و احكام آن

مقالةآشنایی با ضمان و احكام آن
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل50

مقالةآشنایی با ضمان و احكام آن

فهرست:

ماهیت ضمان ناشی از تعدی و تفریط چیست؟

آشنایی با ماهیت ضمان

ضمان چیست؟

متلف «كار» كیست؟

ضمانتنامه و ضمان بانكی

آشنایی با ضمان قهری در تعهدات

احكام ضمان

عقود و بررسی كوتاهی بر اقسام آن

=====================

بخشهایی از متن بعنوان نمونه

ماهیت ضمان ناشی از تعدی و تفریط چیست؟

هدف از پژوهش حاضر ، پاسخ یابی به این سئوالات است که ماهیت ضمان ناشی از تعدی و تفریط چیست؟ آیاضمان مزبور به حکم قانون وضع شده یا ناشی از قرارداد است؟ تعدی و تفریط چه مفهومی داردو چگونه قابل اثبات است و ارکان سازنده آن کدامند؟ شرط برائت از ضمان ناشی از تعدی و تفریط امین چه تاثیری در روابط بین مالک از یکسو و متصرفی که به موجب قرارداد با هم رابطه حقوق دارند از سوی دیگر ایجاد می کند؟ این تحقیق که به روش کتابخانه ای انجام یافته، مشتمل بر دو بخش است بخش اول، اختصاص به کلیات، مفاهیم و اصطلاحات مهم تحقیق از جمله ضمان و اقسام آن، مفهوم تعدی و تفریط و ضابطه تشخیص آن و .... دارد. در بخش دوم ، اثر تعدی و تفریط در تغییر وضع حقوقی امین در سه فصل مورد بررسی قرار می گیرد که فصل اول، اختصاص به حقوق ایران دارد و فصول دوم و سوم به ترتیب به فقه امامیه و حقوق مصر می پردازند. یافته های تحقیق نشان می دهد که ماهیت ضمان ناشی از تعدی و تفریط، قانونی است و این ضمان مبتنی بر اراده مقنن می باشد و به حکم قانون وضع شده است. به عبارت دیگر، ناشی از قرارداد نیست. برای تحقیق تعدی که انجام کاریست که باید از آن پرهیز شود و تفریط کخ ترک فعلی است که باید انجام شود، قصد و نیت مرتکب از یکسو و انجام عملیات و اقدامات مادی از سوی دیگر لازم است. همچنین شرط عدم مسوولیت امین در حالی که عمدی در کار نباشد و خطای عمده ای رخ ندهد، صحیح و نافذ می باشد.

...

در ماهیت جرایم مندرج در ماده 34 و 35، تبصره ماده 35 تعیین تكلیف نموده و مقرر داشته است كه تعقیب كیفری جرایم مندرج در ماده 34 و 35 منوط به شكایت شاكی خصوصی است و در صورت گذشت او تعقیب یا اجرای مجازات موقوف می‌گردد. 
قانون اعسار مصوب 1313 نیز به عمل فردی كه به دروغ خود را معسر نمایانده است و همچنین معسری كه پس از رفع عسرت، مراتب را جهت تأدیه بدهی اعلام ننموده، وصف كیفری اعطاء نموده است؛ توضیح اینكه معسر كسی است كه به واسطه عدم كفایت دارایی یا عدم دسترسی به مال خود قادر به تأدیه مخارج محاكمه یا دیون خود نباشد. (ماده یك قانون اعسار مصوب 20/9/1313) وفق ماده 29 قانون فوق اگر پس از صدور حكم اعسار معلوم شود كه مدعی اعسار بر خلاف واقع خود را معسر قلمداد كرده به حبس تأدیبی از یك ماه تا شش ماه محكوم خواهد شد. مطابق ماده 31 همان قانون هر گاه معلوم شود پس از صدور حكم اعسار از معسر رفع عسرت شده و معهذا از حكم اعسار استفاده كرده است به تقاضای محكوم له یا متعهد له جزائاً تعقیب و به حبس تأدیبی تا دو ماه محكوم خواهد شد. جرم مندرج در ماده 29 از نوع فعل (خود را معسر قلمداد كردن) بوده و جرم مندرج در ماده 31 از نوع ترك فعل (عدم اعلام رفع عسرت) می‌باشد. مقنن در مواد 30 و 32 برای شهودی كه شهادت دروغ به اعسار مدعی داده‌اند یا اشخاصی كه با تبانی با معسر وی را در اثبات اعسار خلاف واقع یاری نموده‌اند، مجازات قرار داده است؛ بنابراین ...

...

دانلود مقالةآشنایی با ضمان و احكام آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةاندازة فضاهای آموزشی

مقالةاندازة فضاهای آموزشی

دانلود مقالةاندازة فضاهای آموزشی

مقالةاندازة فضاهای آموزشی
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل8

مقالةاندازة فضاهای آموزشی

فهرست:

معیارهای طراحی ساختمانهای آموزشی

فضای ساختمانهای آموزشی

نگاهی به اندازة فضاهای آموزشی استاندارد

نماهائی از فضاهای آموزشی

==========================

بخشهایی از متن مقاله :

معیارهای طراحی ساختمانهای آموزشی

اگر بخواهیم  معیارهای طراحی یك پردیزه و ساختمان های دانشگاه را جمع آوری كنیم، و بایدها و نبایدها و محدودیت ها را شناسائی كنیم اهم آنها بدین قرارند:

- سیستم آموزشی (گروهی یا دانشكده ای) باید مشخص و سپس بر آن اساس برنامه كالبدی تهیه و تدوین گردد.

- با توجه به تحولات سیستم آموزشی و علمی و متغیر بودن پذیرش رشته ها و گروه ها، طرح باید از انعطاف پذیری برخوردار باشد، به صورتی كه ایجاد تغییرات در طول عمر دانشگاه كه حدود 200 سال است و در زمان بهره برداری به سهولت امكان پذیر گردد.

- شرایط اقلیمی محل باید مورد توجه قرار گیرد و خصوصیات معماری و بافت مجموعه متأثر از آن باشد.

- مسائل مربوط به زلزله خیزی محل اجرای طرح مورد نظر قرار گیرد.

- در شكل گیری مجموعه به تناسبات و مقیاس انسانی توجه شود.

...

نگاهی به اندازة فضاهای آموزشی استاندارد

به دلیل تبعیت از اصل تغییرپذیری فضاهای آموزشی، عناصر ثابت كه عمدتاً هادی های عمودی تأسیسات و برق هستند، در فضای بین ستون های دوگانه و به فاصله هر 5/7 متر استقرار داده شده و در نتیجه مابقی سطح از انعطاف پذیری لازم برخوردار است. طرح ساختمان ها بر پایه مدول 5/1×5/1 متر صورت گرفته كه اندازه بهینه برای فضاهای آموزشی است و استقرار عناصر و اجزای مستقر در سقف (دریچه ها، چراغ ها، دتكتورها،‌ بلندگوها و غیره) بر پایه شبكه بندی مدولار است، به صورتی كه با تغییرپذیری فضا نیازی به تغییر در شبكه های تأسیساتی و برقی نیست. ...

...

دانلود مقالةاندازة فضاهای آموزشی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةكنترل با دور متغیر موتورهای DC و AC

مقالةكنترل با دور متغیر موتورهای DC و AC

دانلود مقالةكنترل با دور متغیر موتورهای DC و AC

مقالةكنترل با دور متغیر موتورهای DC و AC
دسته بندیبرق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایلdoc
حجم فایل90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل20

مقالةكنترل با دور متغیر موتورهای DC و AC

فهرست:

تعریف موتور الكتریكی

آشنایی با دورهای موتورهای الكتریكی

انواع موتور و درایورهای آن ها

موتورهای Dc

موتورهای AC تک فاز

موتورهای AC سه فاز

كنترل دور موتورهای AC و DC

آشنایی با كنترل كننده ها

نصب و راه اندازی انواع اینورتورها

========================

بخشهایی از متن مقاله برای نمونه:

تعریف موتور الكتریكی

یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند.

ایده کلی این است که وقتی که یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، نیرویی بر روی آن ماده از سوی میدان اعمال می‌شود. در یک موتور استوانه‌ای، چرخانه (روتور) به علت گشتاوری که ناشی از نیرویی است که به فاصله‌ای معین از محور چرخانه به چرخانه اعمال می‌شود، می‌گردد.

آشنایی با دورهای موتورهای الكتریكی

اغلب موتورهای الکتریکی دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) چرخانه و بخش ثابت ایستانه (استاتور) خوانده می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است. گر چه این قاب اغلب آرمیچر خوانده می‌شود، اما این واژه عموماً به غلط بکار برده می‌شود. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین، هر کدام از بخش‌های چرخانه یا ایستانه می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند. برای ساختن موتورهایی بسیار ساده کیت هایی را در مدارس استفاده می‌کنند.

انواع موتور و درایورهای آن ها

یكی از مهمترین اجزای یك ربات بخش مکانیکی و سیستم تولید كننده نیروی محرکه آن می باشد. از موتور برای تبدیل انرژی الكتریكی به انرژی مكانیكی استفاده می‌شود.بسته به كاركرد ربات ، توان مصرفی ، دقت لازم و پارامترهایی از این قبیل نوع موتور ربات انتخاب می شود. بی شك یكی از مشخصه های اصلی موفقیت یك ربات انتخاب صحیح موتور محرك ربات می باشد. در یك دسته بندی كلی سه نوع موتور الكتریكی وجود دارد:

·        موتور AC

·       موتور DC

·        موتور پله‌ای (Stepper motor)

...

كنترل دور موتورهای AC و DC

نیروی محرک بیشتر پمپها و  فن ها  موتورهای القائی هستند که در دور ثابت کار میکنند. لیكن در سالهای اخیر با پیشرفتهای انجام گرفته در زمینه تكنولوژی الكترونیك قدرت ، استفاده از موتورهای القائی قفس سنجابی همراه با كنترل كننده دور موتور (AC DRIVE یا اینورتر یا بطور ساده درایو) رو به گسترش است . درایوها دستگاههائی هستند که توان ورودی با ولتاژ و فرکانس ثابت را به توان خروجی با ولتاژ و فرکانس متغیر تبدیل میکنند. باید توجه کرد که دور یک موتور تابعی از فرکانس منبع تغذیه آن است. برای این منظور یک درایو نخست برق شبکه را به ولتاژ DC تبدیل کرده و سپس آنرا با استفاده از یک اینورتر مجددا به ولتاژ AC با فرکانس و ولتاژ متغیر تبدیل میکند.

...

دانلود مقالةكنترل با دور متغیر موتورهای DC و AC






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم یابی پرسشنامه مدیریت زمان (TMQ) در بین مدیران و معاونان دستگاه های دولتی شهر تهران

بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم یابی پرسشنامه مدیریت زمان (TMQ) در بین مدیران و معاونان دستگاه های دولتی شهر تهران

دانلود بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم یابی پرسشنامه مدیریت زمان (TMQ) در بین مدیران و معاونان دستگاه های دولتی شهر تهران

بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم یابی پرسشنامه مدیریت زمان (TMQ) در بین مدیران و معاونان دستگاه های دولتی شهر تهران
نقش مدیریت زمان بر فشار عصبی ناشی از كار مدیران و كاركنان
پژوهش‌های انجام شده در خصوص مدیریت زمان
مدیریت زمان
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل237 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل112

بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم یابی پرسشنامه مدیریت زمان (TMQ) در بین مدیران و معاونان دستگاه های دولتی شهر تهران

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان در گروه نمونه‌ای با حجم 400 نفر از مدیران 9 دستگاه دولتی واقع در تهران به روش نمونه‌برداری غیرتصادفی ‌(نمونه در دسترس) انتخاب و پرسشنامه مدیریت زمان بر روی آنها اجرا گردید. ابزار پژوهش، مجموعه 32 سؤالی مدیریت زمان (TMQ) بوده و هر سوال بر پایه طیف لیکرت چهار گزینه‌ای درجه‌بندی شده است. پس از اجرای آن روی یک نمونه 50 نفری و بررسی و تأئید صاحبنظران، شواهد وابسته به روایی محتوایی سیاهه به دست آمد و اجرای آن در سطح وسیع‌تر ممکن گردید. آلفای کرونباخ، پس از جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها، ضریب اعتبار 774/0 را نشان داد. هیچکدام از سوال‌ها از مجموعه 32 سؤالی حذف نشده است. برای بررسی روایی سازه و پاسخ به این پرسش که «مقیاس مدیریت زمان چند عاملی است؟»، از روش تحلیل مؤلفه‌های اصلی استفاده شد. مقدار کفایت نمونه‌برداری (KMO) برابر با 772/0و معنادار بودن مشخصه کرویت بارتلت‌ حاکی از وجود شرایط مناسب جهت اجرای تحلیل عاملی بوده است. نتایج تحلیل عاملی با چرخش واریماکس منجر به استخراج 5 عامل شد که بر روی هم 4/36 درصد واریانس کل را تبیین می‌کند. این عوامل عبارتند از: 1) نظم‌دهی و عمل به موقع، 2) رعایت تعادل و توازن، 3) توجه بر ساعت و زمان، 4) کنترل و نظارت و 5) ساماندهی. در نهایت به منظور تعبیر و تفسیر نمره‌های مدیریت زمان مدیران مورد مطالعه دو نوع نرم درصدی و مقوله‌ای تهیه گردیده است.

مقدمه

سالهاست که شرکت‌ها به این نکته پی برده‌اند برای موفقیت در کارشان چقدر حیاتی است که دو منبع کلیدی یعنی سرمایه و نیروی کار را درست اداره کنند. امروزه سومین منبع که ضرورت آن از دوتای دیگر کمتر نیست به این فهرست نیز اضافه شده است که همان زمان است. پژوهش ده ساله در مورد بسیاری از شرکت‌ها مشخص کرده است که مدیریت زمان[1] یکی از مؤلفه‌های کلیدی در موفقیت مشترک است. آنها دریافته‌اند که زمان از هزینه‌ها، میزان فروش، میزان تولید یا بهبود محصول مهمتر است؛ زمان تقریباً بر تمام جنبه‌های تجارت، از تحویل تا تحقیق و رشد، از شکست دادن رقبا تا پاسخگویی به نیازهای مشتری، اثر می‌گذارد (لوئیس، 1377).

هدف علم مدیریت، جستجوی روش‌های دستیابی مؤثر به اهداف در «زمان کوتاهتر» با «هزینه کمتر» است. با توجه به جایگاه انسان در علم مدیریت، این روش‌ها متأثر از «فرهنگ ملی» است، که سازمان در فضای آن فعالیت می‌کند. یکی از شاخص‌ها و معیارهایی که می‌توان با آن در مورد ماهیت فرهنگ یک اجتماع یا سازمان قضاوت کرد، «مفهوم زمان» است، زیرا استفاده از زمان به عنوان یک «منبع» شاخص، برای کارآمدی «مدیریت» یک ملّت یا افراد سازمان است (خاکی، 1382).

«مدیریت زمان» سابقه خیلی زیادی ندارد،‌ هر چند از اوایل قرن هفدهم جسته و گریخته به این موضع اشاره شد ولی تنها از اوایل قرن هیجدهم است که با دیدی علمی و روندی پیوسته، نظرات و ایده‌هایی از سوی متفکران ارائه شده است که اساس این تکنولوژی زندگی‌ساز، محسوب می‌شود. در میان این دانشمندان، صاحب نظراتی مثل آدام اسمیت[2]، بنجامین فرانکلین[3] (معروف به پدر مدیریت زمان)، اِلی وتینی[4]، فردریک ویسنلور تایلور[5] و اخیراً استفن آر - کاوی[6] موقعیت برجسته‌ای دارند. از سال‌های 1950 به بعد، مدیریت زمان به عنوان رشته با اهمیتی مورد توجه قرار گرفت و از دهه 1970 شکوفا و نقش آن به قدری پررنگ شده است که در دنیای امروز، هیچ فرد یا مدیری بدون تسلط به این فن، نمی‌تواند امید چندانی به موقعیت در کار و گذران زندگی داشته باشد (راس جی، 1384).

مدیران منابع را به کار می‌گیرند ولی زمان منبعی است که برآنان می‌گذرد و مهارش در دست آنان نیست. چون زمان خریداری نمی‌شود و به تملک در نمی‌آید، زمان چرخه نیست و بازگشتی ندارد. مدیران وقت‌شناسی و هدفمند به اتکای دلایل موجّه و درست، به همراهی افرادی شایسته، در زمانی دقیق و مناسب به قصد رسیدن به هدفی صحیح فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند و در طول راه با نظم و ترتیب دست به کارهای درست می‌زنند (بلانچارد و گاتری[7]، 1384).

امروزه متخصصان و دست‌اندرکاران در زمینه مدیریت، بحث جدیدی را تحت عنوان مدیریت مؤثر مطرح می‌کنند، بطوریکه در عصر ما کارآیی بیشتر و نتیجه بخشی بالاتر و بهره‌وری فزونتر و تلاشهایشان در این راستا شکل می‌گیرد. در زمینه مدیریت مؤثر لاکت[8]، استوارت[9] و همکارانش و کوان[10]، مبانی نظری مدیریتی خویش را به ترتیب در کتاب‌های «مدیریت اثربخش»، «راهنمای مهارت‌های مدیریت» و «مدیر خود اتکا» بیان کرده‌اند (کرمی مقدم، 1379).

در این نگرش جدید متخصصان معتقدند که یکی از شرایط لازم برای اثربخشی مدیران اعمال مدیریت زمان است، بطوریکه وقت برای هر مدیریتی که بخواهد در کارش به نتیجه اساسی برسد امری حیاتی می‌شود. الک مکنزی (1993)، خطاب به مدیران می‌گوید: همیشه گفته‌اید وقت کافی نداشتیم، در حالیکه زمان کاملاً در اختیار شما بوده ولی آنچه نداشته‌اید مهارت‌های لازم برای تنظیم اوقات بوده است. اگر درصدد کنترل وقت خود هستید،‌ باید علت وجودی این تمایلات قوی را بشناسید و راه اصلاح خویش را فراگیرید، چرا که قادر به ریشه کن کردن این خصوصیات نخواهید بود، ولی می‌توانید آنها را تحت کنترل درآورید (راس‌جی، 1384).


[1] - time management

[2] - Adam Smit

[3] - Benyamin Franklin

[4] - Eli Vitni

[5] - Fredric visnlor Taylor

[6] - Stefan R.Kavi

[7] - Blanchard & Gattry

[8] - Laket

[9] - Stwart

[10] - Covan

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                         صفحه

چكیده

 

فصل اول: مقدمه پژوهش

مقدمه................................................................................................................................. 2

1-1 بیان مسأله پژوهش................................................................................................... 4

1-2 اهمیت پژوهش........................................................................................................... 5

1-3 اهداف پژوهش........................................................................................................... 7

1-4 پرسش‌های پژوهش................................................................................................... 7

1-5تعریف و مفاهیم و اصطلاحات................................................................................... 8

 

فصل دوم: پیشینه پژوهش

مقدمه............................................................................................................................... 13

2-1 ریشه و منشأ نظری مدیریت زمان......................................................................... 14

2-2 تئوری‌های متداول مدیریت زمان............................................................................ 18

2-3چهار حوزه مهم از دیدگاه مكنزی........................................................................... 22

2-4 فرایند هدفگذاری..................................................................................................... 22

2-5 چهار اصل مهم مدیریت زمان از دیدگاه لوئیس دیوید........................................... 24

2-6 دیدگاه‌های مدیریت زمان........................................................................................ 24

2-7 نقش مدیریت زمان بر فشار عصبی ناشی از كار مدیران و كاركنان..................... 28

2-8 عومل مؤثر بر مدیریت زمان................................................................................... 28

2-9 برخی از اصول مدیریت زمان................................................................................. 30

2-10 دیدگاه دراكر......................................................................................................... 30

2-11دیدگاه سنگه........................................................................................................... 31

2-12پژوهش‌های انجام شده در خصوص مدیریت زمان.............................................. 32

2-13 استانداردسازی آزمون‌های روانی - تربیتی........................................................ 41

2-14 مسأله رواسازی ابزار پژوهش............................................................................. 43

2-15 منطق اساسی روش‌های تحلیل عاملی................................................................... 45

2-16روش‌های مختلف تحلیل عاملی............................................................................... 46

2-17 چرخش عامل‌ها..................................................................................................... 49

 

فصل سوم: روش پژوهش

3-1 جامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعه.............................................................. 53

3-2 ابزار پژوهش ......................................................................................................... 54

3-3طرح پژوهشی و شیوه‌های بررسی آماری پژوهش................................................. 54

3-4 روش گردآوری اطلاعات........................................................................................ 55

3-5 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها................................................................................... 55

 

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

4-1 توصیف داده‌ها........................................................................................................ 58

4-2 مشخصه‌های آماری و برآورد ضریب اعتبار پرسشنامه مدیریت زمان................ 60

4-3 تحلیل عاملی مواد پرسشنامه................................................................................... 62

4-4 عامل‌های استخراج شده از مرحله اول تحلیل عاملی............................................... 65

4-5 راه حل پایانی (چرخش یافته‌).................................................................................. 68

4-6 مشخصه‌های نمره‌های مدیریت زمان گروه نمونه مورد مطالعه............................ 71

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

5-1 خلاصه.................................................................................................................... 82

5-2 بحث و نتیجه‌گیری................................................................................................... 84

5-3 محدودیت‌های پژوهش............................................................................................ 86

5-4 پیشنهادهای پژوهش............................................................................................... 87

 

منابع

منابع فارسی.................................................................................................................... 90

منابع انگلیسی.................................................................................................................. 93

پیوست.......................................................................................................................... 96

 

دانلود بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم یابی پرسشنامه مدیریت زمان (TMQ) در بین مدیران و معاونان دستگاه های دولتی شهر تهران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
تحقیق مجلس خبرگان

تحقیق مجلس خبرگان

دانلود تحقیق مجلس خبرگان

تحقیق مجلس خبرگان
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

تحقیق مجلس خبرگان

فهرست:

اهمیت انتخابات مجلس خبرگان

نقش خبرگان رهبری در تقویت رهبری چگونه است؟

آیا مجلس خبرگان نماد انتخابی بودن رهبر و تضمین‌كننده بقاء شرایط عالی رهبری است؟

آیا مجلس خبرگان تداوم رهبری را استحكام می‌بخشد؟

بقیه شروط رهبری به چه شكل است؟

مهمترین دستاوردهای مجلس خبرگان

وظایف اصلی مجلس خبرگان چیست؟

آیا انتخابات مجلس خبرگان محتوایی است؟

آشنایی با مجلس خبرگان رهبری

شرایط نمایندگان مجلس خبرگان

درصد مشاركت مردم

========================

بخشهایی از متن:

اهمیت انتخابات مجلس خبرگان

حضور فراگیر مردم در انتخابات خبرگان رهبری، شبهه عدم مشروعیت نظام را از بین می‌برد.در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آبان‌ماه امسال و نظر به جایگاه و اهمیت این مجلس در تعیین رهبر، ما را برانداشت تا گفتگویی با آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی نماینده مجلس خبرگان رهبری پیرامون این مسئله مهم و سرنوشت‌ساز داشته باشیم كه ماحصل آن به شرح زیر است:

نقش خبرگان رهبری در تقویت رهبری چگونه است؟

مجلس خبرگان رهبری در تقویت رهبر و مقام ولایت نقش بسیار موثری دارد. یكی از راههای تقویت رهبری توسط مجلس خبرگان این است كه مقام ولایت و حاكمیت فقیه از نظر شرعی، عقلی و مصالح جامعه برای مردم تبیین می‌كند، همین عامل باعث تقویت رهبری و مقام رهبری در سطح جامعه است. در همین راستا مجلس خبرگان رهبری یك مجله به نام "حكومت اسلامی" منتشر كرده است كه این مجله در بسیاری از سالها مجله برگزیده سال شناخته شده است. دبیرخانه مجلس خبرگان نیز تاكنون 23 جلد كتاب در خصوص اندیشه‌های ولایت و تبیین آن منتشر كرده است كه این كتابها كتابهای تحقیقی و بسیار جالب هستند و مردم عادی نیز می‌توانند از این كتابها استفاده كنند. از راههای دیگر تقویت رهبری توسط مجلس خبرگان حضور 86 مجتهد جامع‌الشرایط شناخته شده كشور در این مجلس است كه همگی علمای بزرگی هستد. ...

...

مهمترین دستاوردهای مجلس خبرگان

مهمترین دستاوردهای مجلس خبرگان تا الان چه بوده است؟ اگر بخواهیم دستاوردهای خبرگان را بررسی كنیم می‌توان دستاوردهای زیادی را برای آن تعریف كرد. اما من به دو دستاورد مجلس خبرگان كه برای ما ملموس و مهم است كفایت می‌كنم. مجلس خبرگان كارهای تحقیقاتی بسیار عمیق، عظیم و آزاد منشانه‌ای انجام می‌دهد و داده است. نمونه آن انتشار 38 شماره مجله حكومت اسلامی و 23 جلد كتاب تحقیقاتی است كه در اختیار مردم و محققین و مراكز علمی و تحقیقاتی قرار دارد. این كار دستاورد مهم علمی است. اما دستاورد مهم مجلس خبرگان رهبری، تعیین مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی است. مجلس خبرگان این كار را در موقعیتی انجام داد كه همه دوستان و طرفداران نظام از آن روز حادثه كه پیش آمد (رحلت امام) ترسناك و نگران بودند و دشمن به ان روز امید بسته بود.

دانلود تحقیق مجلس خبرگان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

دانلود مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

مقالةآشنایی با حقوق شهروندی
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل27

مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

فهرست:

مفهوم شهروندی

مفهوم شهروند

شهر و كلان شهر

حقوق شهروندی

شهروندی و جامعه مدنی

نظریات كلاسیك

تئوری‌های تقویت كننده مفهوم حقوق شهروندی

==========================

بخشهایی از متن:

مفهوم شهروندی

شهروندی ایده‌ای است كه در اروپای غربی زاده شده و در قرن شانزدهم همزمان با فراگیر شدنش انتشار یافته است این موضوع یكی از فرایندهای جامعه مدرن است و در عرف جامعه‌شناسی دارای مرزهای تعریفی خاصی است كه عموما برخاسته از نگرش عقلانی نسبت به قانون و حقوق افراد، در جامعه است. شهروندی از جمله مفهوم‌هایی است كه در هر محیطی عمل می‌‌كند اما به شرطی كه امكاناتی كه همراه شده و به آن تشخیص و وجود بخشیده است برای آن محیط تعریف شود. شهروندی را می‌توان از دو دیدگاه یا دو برداشت متفاوت مورد بررسی قرار داد كه یكی ویژه بینش‌های اصالت فردی در جامعه‌های مدنی است و دیگری بیشتر به جامعه‌هایی تعلق دارد كه به نوعی دارای بینش‌های جمع‌گرایانه هستند.

مفهوم شهروندی به عنوان منزلت اجتماعی در نگرش به جامعه مدنی تلقی می‌شودكه به موجب آن، شرایط برخورداری فرد را از حقوق وقدرت فراهم می‌كند (بر اساس و پیمان حقوق مدنی و سیاسی و میثاق حقوق اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مندرج در اسناد بین‌المللی حقوق بشر) و این حقوق عبارتند از:

1- حقوق مدنی، شامل آزادی بیان و برابری در مقابل قانون

2- حقوق سیاسی، شامل حق رای دادن و ایجاد تشكل سیاسی و صنفی

3- حقوق اقتصادی، در برگیرنده رفاه اقتصادی و تامین اجتماعی است كه برای  نخستین بار در 1949  بوسیله «مارشال» در لندن طی رساله‌ای به عنوان شهروندی و طبقه اجتماعی تبیین گردیده است.

...

حقوق شهروندی

فصل سوم قانون اساسی از حقوق ملت نام برده است و اصل دیگری از قانون اساسی كه به مسائلی چون تشكیل شوراها (فصل هفتم) حق حاكمیت ملت (فصل پنجم) انتخابات (فصل ششم) و برخی از مسائل دیگر می‌پردازد همگی مبتنی بر مشاركت مردم است و در واقع با نگاهی به قانون اساسی ایران معلوم می‌شود كه حق مشاركت از اهم مصادیق حقوق شهروندی در قانون اساسی ایران بوده است.

مفهوم شهروند (Citizen ship) در شناخت ابعاد موضوع یك ركن است یعنی در مورد حقوق افرادی تعریف ارائه می‌شود كه اتباع و شهروند یك كشور معین محسوب می‌شوند بنابراین شهروند به هر فرد مقیم یك كشور اطلاق نمی‌شود. دوم این كه وقتی از حقوق صحبت می‌شود منظور فقط حقوق اساسی بشر نیست بلكه جزئی از این حقوق در عرصه‌های مختلف زندگی را در برمی‌گیرد.

دانلود مقالةآشنایی با حقوق شهروندی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةآشنایی با موزة لوور

مقالةآشنایی با موزة لوور

دانلود مقالةآشنایی با موزة لوور

مقالةآشنایی با موزة لوور
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل10

مقالةآشنایی با موزة لوور

فهرست:

موزه لوور

پیشینه

مجموعه

معتبرترین آثار موزه

مجموعه هنر اسلامی

اوج هنر اسلامی ایران» در موزه لوور فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود

=======================================

چکیده ای از متن:

موزه لوور در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده،این موزه که از آن به عنوان بزرگترین موزه جهان یاد می کنند از سال 1793 تا کنون به عنوان موزه عمومی فعال است. تمرکز موزه‌ی لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله‌اند. لوح حمورابی، تابلوی عذرای صخره‌ها، تابلوی مونالیزا اثر داوینچی.

پیشینه

ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ‌های سلطنتی بود،که در آن آثار باارزش هنری نگهداری می‌شد(به عنوان موزه سلطنتی) پس از انقلاب کبیر،در سال 1789موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال 1793 تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.

مجموعه‌ها

در مجموعه های مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا کنون نگهداری می‌شود،می‌توان گفت معروف ترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری می‌کنند.

معتبرترین آثار موزه

  • مونالیزا(لئوناردو داوینچی)
  • شام آخر(لئوناردو داوینچی)
  • ...

دانلود مقالةآشنایی با موزة لوور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,