خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
home theater in Los Angeles
فلنج
Barabas Ropa de hombre
cero
تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله آمیزه ای از معماری ایرانی و آمریكایی

مقاله آمیزه ای از معماری ایرانی و آمریكایی

دانلود مقاله آمیزه ای از معماری ایرانی و آمریكایی

مقاله آمیزه ای از معماری ایرانی و آمریكایی
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
حجم فایل6 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل8

مقاله آمیزه ای از معماری ایرانی و آمریكایی

 

چکیده:

 

حمایت مه یر از دو معمار ایرانی

انتشار کتاب «خانه ها» در نیویورک: مجموعه طرح های معماری مدرن برای خانه های مسکونی

موسسه انتشاراتی معتبر ریتزولی Rizzoli که در رم و نیویورک دفتر دارد و مهم‌ترین ناشر کتاب‌های معماری در جهان دانسته می‌شود، روز چهارشنبه (پریروز) کتاب نفیسی از طرح‌های معماران برجسته نیویورکی، خانم‌ها گیسو و مژگان حریری منتشر کرد برای منازل شخصی، با پیشگفتاری از معمار برجسته ریچارد مه یر و مقاله ای از منتقد برجسته معماری پال گولدبرگر. خانم گیسو حریری در مصاحبه ای از جمله به تلفیق مفاهیم هنر شرق و هنر مدرن غرب در کار خود اشاره می‌کند و می گوید از آغاز تلاش او و خواهر هنرمندش این بود که فضاهای جدیدی به وجود بیاورند و معماری را جلو ببرند. وی می گوید مشتریان حالا به خاطر طرح های هنرمندانه نزد آنها می آیند.

معمار برجسته آمریکائی و صاحب موزه‌ها و ساختمان‌های عمده‌ای در شهرهای بزرگ دنیا، آقای ریچارد مه‌یر Richard Meier در پیشگفتاری که بر کتاب انتشاراتی ریتزولی نیویورک تحت عنوان «خانه‌ها» از طرح‌های معماران هنرمند نیویورکی خانم‌ها مژگان و گیسو حریری، نگاشته است، هنر آنها را ترکیب نادری از ظرافت مینی‌مال و حس توصیف می‌کند و می‌نویسد آنها با استفاده از مصالح بسیار ساده و اندک نظیر چوپ، فولاد، سنگ و شیشه، جوهر هر کدام را در کار خود بیرون می‌کشند.

خانم گیسو حریری، در توضیح می‌دهد که او و خواهرش خانم مژگان حریری، در کار خود برداشتی از معماری ایرانی و شرقی را با برداشتی از معماری مدرن غربی در می‌آمیزد که نسخه‌برداری از هیچکدام نیست.

گسیوحریری (سخنگوی شرکت معماری حریری و حریری، نیویورک): ما به وسیله کپی و تقلید از یک معماری ایرانی استفاده نمی‌کنیم همینطور هم از معماری مدرن که در آمریکا و در غرب یادگرفتیم، و در تحصیلات خودمان از آن استفاده کردیم، آنها را هم جدا کردیم و تصمیم گرفتیم که به خودی خود کافی نیست برای اینکه خیلی بدون هنر و خیلی سرد است و گرما ندارد.

 

دانلود مقاله آمیزه ای از معماری ایرانی و آمریكایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران برای معمار ژاپنی

مقاله مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران برای معمار ژاپنی

دانلود مقاله مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران برای معمار ژاپنی

مقاله مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران برای معمار ژاپنی
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
حجم فایل39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل8

مقاله مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران برای معمار ژاپنی

 

چکیده:

 

هیأت داوران مدال طلای UIA در سال 2005،تادو آندو معمار ژاپنی، را به عنوان برنده این مدال انتخاب کرد. مدال طلای UIA طی مراسمی که در 6 جولای، در استانبول و در جریان بیست و دومین کنگره UIA برگزار خواهد شد، به آندواعطا خواهد گردید.

مدال طلای اتحادیه بینالمللی معماران (UIA) جایزهای است که از سال 1984، هر سه سال یکبار، به معمار برگزیده هیأت داوران UIA اعطا میشود. هدف UIA از اعطای مستمر این جایزه در طی این سالها، بنیانگذاری جایزهای همارز جایزه نوبل، از نظر اعتبار، بوده است. این مدال، فارغ از هر نوع علایق ملی یا شخصی، به معمارانی اهدا میشود که در طول زندگی حرفهای خود گامهای مؤثری در راه انسانیت، جامعه و پیشرفت هنر معماری برداشتهاند.

برندگان پیشین مدال طلای UIA عبارتند از:

ـ حسن فتحی از مصر، در سال 1984

ـ Reima Pietila از فنلاند، در سال 1987 

ـ Charles Correa از هند، در سال 1990

ـ فومیهیکو ماکی از ژاپن، در سال 1993

ـ رافائل مونئو از اسپانیا، در سال 1996

ـ Ricardo Legorreta Vilchis از مکزیک، در سال 1999

ـ رنزو پیانو از ایتالیا، در سال 2002 

نگاه جهان به سبك معماری آندو

بیانیه هیأت داوران مدال طلای UIA در سال 2005 به شرح زیر است:

«تادائو آندوی جوان، در میانه دهه 70، با خانه های ردیفی شهری کوچک در iyoshi، اوزاکا، بطور مؤثر پا به عرصه معماری بینالملل گذاشت. او در این پروژه، از طریق ایجاد رابطهای کامل با محیط اطراف، یک جهان کوچک، یک فضای بینهایت ساده، خلاصه و باشکوه، خلق کرد و با استفاده از بتن مسلح اکسپوز، حساسیت و توجه ویژهای از خود نسبت به جزئیات و نیز کیفیات خاص ساختمانی نشان داد.

 

دانلود مقاله مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران برای معمار ژاپنی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله آشنایی با معماری فرانك لوید رایت

مقاله آشنایی با معماری فرانك لوید رایت

دانلود مقاله آشنایی با معماری فرانك لوید رایت

مقاله آشنایی با معماری فرانك لوید رایت
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
حجم فایل515 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل25

مقاله آشنایی با معماری فرانك لوید رایت

 

فهرست:

زندگینامة رایت

«رایت» و بسط معماری در آمریكا

تاثیر معماران آمریكایی بر «رایت»

کتابی در باره ی فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت محافظه کار یا نابغه؟

اولگنا لوید رایت (همسر فرانک لوید رایت)

سبك معماری رایت

اثر به جامانده از فرانک لوید رایت در ایران 

نگاهی به سبك معماری رایت و معرفی اثری از وی

......................................................................................

بخشهایی از متن:

 

زندگی نامه فرانک لوید رایت 

 1869:فرانک لوید رایت فرزند کشیش متدیست هشتم جوئن در مرکز ریچارد (ویسکونسین) متولد شد.

1879:خانواده رایت در مدیسون مستقر شدند و در آنجا رایت جوان به مدرسه تکمیلی رفت

1885:اختلافات خانوادگی سبب شد تا ویلیام پدر فرانک برای همیشه از آنجا برود و هرگز باز نگردد.

فرانک به عنوان نقشه کش در آتلیه محلی معماران شروع به کار کرد.در بین طرحها میتوان از خانه (پاور) و طرحی که برای خیابان دانشگاه کار کرده بود نام برد.

1887:در بهار فرانک دانشگاه را ترک کرد و عازم شیکاگو شد، مواجه شدن با این شهر بزرگ دراماتیک بود. او مدت زیادی بیمار شد و تنفر شدیدی نسبت به شهرها پیدا کرد. بعد از بیماری وارد موسسه ای شد و شروع به طراحی کلیسای(تمام ارواح) کرد. سپس موفق به استخدام در دفتر مشهور(سولیوان 8 ادلر) شد  با تماسهایی که استادش داشت او را با گرایشهای مکتب شیکاگو آگاه ساخت.

1889:تاسیس دفتر شخصی در کنار دفتر استاد عزیزش که پس از این کار با خانمی به نام(کاترین توبین) ازدواج کرد و به کمک یک وام شروع به ساختن خانه شخصی خود کرد.

1891:وی شروع به اجرای طرحهایی به صورت مخفی کرد. خانه هارلان متعلق به همین دوره یعنی خانه های مخفی کاری است که تعداد این خانه ها به 9 عدد میرسد.

1893:در بهار بعد از اینکه استادش از مخفی کاریهای او آگاه شد استخدام او را لغو کرد و در مکان دیگری دفتر خود را باز کرد که اولین سفارش رسمی او طراحی خانه وینسلاو در ریور فورست بود.

1901:کلوپ معماران شیکاگو مناظره ای با رایت درباره خانه هال تحت عنوان هنرها و فنون ماشین منتشر کرد.

1905:رایت نخستین سفر خود را به ژاپن انجام داد.

1909:تغییری تعیین کننده و مدهش در او به وجود آمد و پس از یکم دوره موفق به دنبال عدم توفیق در خانه (ام سی کورمیک) و به دلایلی دیگر به صورت پیش بینی نشده ای خانواده،شغل و متریانش را رها کرده و به اروپا گریخت.

1910:انتشار یک کتاب از وی در هلند معماران جوان هلندی وآلمانی را تحت تاثیر قرار داد.

1911:بازگشت به ایالات متحده ،سرزمین اجدادی خود.

1914:ابداعات معماری او شدید ولی ناپیوسته بود.

...

اثر به جامانده از فرانک لوید رایت در ایران 

استراحتگاه رضا شاه در مسیر دیزین و کاخ مروارید، از آثار سیاحتی به جا مانده از سلسله‌ی پهلوی در کرج است. کاخ مروارید یکی از زیباترین کاخ‌ها به لحاظ معماری و تزئینات داخلی است و از طرح های معمار بزرگ رایت می باشد. این کاخ در مهرشهر کرج قرار دارد، به دستور شمس پهلوی، خواهر محمدرضا شاه، ساخته شده است و بدین جهت به کاخ شمس نیز معروف است. وجه تسمیه‌ی مهرشهر نیز این است که این منطقه مهریه‌ی شمس پهلوی بوده است

بی تردید «فرانك لویدرایت» از میان تمام معماران معاصری كه كارشان از قرن نوزدهم آغاز شد دور اندیش تر بود. وی نابغه ای بود كه چشمه ی فیاض قریحه اش هرگز به خشكی نگرائید و استعدادش به وصف نمی آید. كار وی از اعصار مختلف به خصوص از معماری دیرین خاور دور متاثر بود. اما نه به شیوه ی دیگر معماران قرن نوزدهم كه تقلید را بهانه ی عدم ابتكار كرده بودند بلكه مانند «ماتیس» نقاش فرانسوی كه از هنر زنگی الهام گرفت و این الهام با درك و تاثری عمیق همراه بود. با این همه كار »رایت» بیشتر از كار هر معمار آمریكائی دیگر روحیه ی سرزمین خود را داشت. فهمیدن كارهای «رایت» محتاج مطالعه ای دقیق و عمیق است و درك شخصیت قوی وی كه در هر نكته ای از كارهایش تجلی داشت به آسانی ممكن نیست. اثرات قرن نوزدهم هنوز در «رایت» باقی بود اما وی به تنهایی به آن كه نقاشان و مجسمه سازان معاصر وی او را یاری كرده باشند تصوری نو در معماری آفرید.

 

دانلود مقاله آشنایی با معماری فرانك لوید رایت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله آشنایی با سبك معماری و زندگى نامه فیلیپ جانسون

مقاله آشنایی با سبك معماری و زندگى نامه فیلیپ جانسون

دانلود مقاله آشنایی با سبك معماری و زندگى نامه فیلیپ جانسون

مقاله آشنایی با سبك معماری و زندگى نامه فیلیپ جانسون
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
حجم فایل326 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل6

مقاله آشنایی با سبك معماری و زندگى نامه فیلیپ جانسون

 

فهرست:

زندگینامة جانسون

پلانهایی از كارهای جانسون

آخرین ساختمان فیلیپ جانسون، بعد از مرگش، ساخته می‌شود

............................................................................................................

چکیده:

فیلیپ جانسون (Philip Johnson) معمار برجستهٔ آمریکایی بود.

فیلیپ جانسون ، معمار، مورخ معماری، موزه‌دار، گردآورنده آثار هنری و یکی از شخصیتهای برجسته معماری و طراحی قرن بیستم، 25 ژانویه، سال جاری در سن 98 سالگی در خانه معروف شیشه‌ای خویش، درگذشت.

فیلیپ جانسون، معمار نوآوری که آسمانخراشهای شیشه‌ای را رواج داد و بعدها با طرحهای جسورانه و نوستالژیک پست‌مدرن قالبهای پیشین خویش را در هم شکست، طی 50 سال، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های معماری و طراحی آمریکا بوده است، بطوریکه بسیاری از ساختمانهای آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم بر اساس اصول معماری بنیان نهاده شده توسط او، ساخته شده‌اند.

 

دانلود مقاله آشنایی با سبك معماری و زندگى نامه فیلیپ جانسون






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله معماری میر میدان ، معمار مفهوم گرای ایران

مقاله معماری میر میدان ، معمار مفهوم گرای ایران

دانلود مقاله معماری میر میدان ، معمار مفهوم گرای ایران

مقاله معماری میر میدان ، معمار مفهوم گرای ایران
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
حجم فایل51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل29

مقاله معماری میر میدان ، معمار مفهوم گرای ایران

 

فهرست:

زندگینامة میر میدان

آموزش معماری در دستان هادی میر میدان

معماری كهن تا امروز میر میدان

معمار مفهوم گرا : سید هادی میرمیران

نگاهی به آثار میر میدان

ایده های معماری میرمیدان

دكترای معماری در ایران

..................................................................................................

بخشهایی از متن:


زندگینامة میر میدان

سید هادی میرمیران متولد ۱۳۲۳ و فارغ التحصیل رشته معماری از دانشكده 
هنرهای زیبا در سال ۱۳۴۷یكی از معماران مولفی است كه در سال های اخیر
درمركز توجه بسیاری از محافل حرفه ای و آكادمیك معماری قرار گرفته است. 
نام او به عنوان یكی از برجسته ترین معماران معاصر ایران در كنار نام كسانی 
قرار می گیرد كه تلاش می كنند با نوعی برداشت ازمعماری سنتی ایرانی 
معماری جدیدی را رقم بزنند كه هم پاسخی به مسائل جامعه مدرن باشد و 
هم نوعی تداوم در ارتباط با معماری گذشته ایران را بتوان در آن مشاهده كرد. 
میرمیران معتقد بود: «... به رغم كثرت تنوع و پیچیدگی بناها، اصول، مبانی و 
الگوهای نسبتاً معدودی در طول زمان به اشكال مختلف در این معماری به كار 
گرفته شده اند... تكامل معماری ایران بیشتر بر تعالی این اصول، مبانی و الگوها 
استوار بوده است تا ایجاد آنها.آیا نمی توان در معماری امروز ایران نیز به همان 
اصول، مبانی و الگوها پرداخت و آنها را در جریان یك فرآیند خلاق تكامل بخشید...؟»
و آثار معماری میرمیران جست و جویی تازه برای خلق فضاهایی نو بر مبنای 
برداشت هایی از معماری سنتی ایران است. همین ویژگی او را در كنار معمارانی 
قرار می دهد كه می توان آنان را معماران دوران گذار ایران نامید، چرا كه به تعبیر 
دكتر جهانبگلو، اعتبار جست وجوی نسبت تازه ای با زمان، حلقه های میانی 
معاصر بودن هستند.

 

آموزش معماری در دستان هادی میر میدان 

● آموزش معماری و برخی از مسائل آن در ایران كه هادی میر میدان بنیان آین مبحث را پیگیری كرد و امروزه ما با استفاده از دست نوشته های وی به نظرات وی در ارتباط معماری را بیان می كنیم :

مسئله نخست: تعریف معماری

هر رشته دانشگاهی به‌صورت بنیادی باید براساس اهداف و نیازهای مشخصی شكل گیرد تا بتوان در طی آن متخصصان و افرادی را آموزش داد و تربیت كرد كه بخشی از نیازهای جامعه را برآورده سازند.

عوامل گوناگونی در شكل‌گیری هدف یا اهداف آموزشی هر رشته مؤثر است كه یكی از مهم‌ترین آن‌ها، نیازهای عینی و ملموس جامعه می‌باشد، به نحوی كه می‌توان اظهار داشت بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در دنیای معاصر براساس نیازهای موجود یا آتی جامعه شكل می‌گیرند یا توسعه می‌یابند.

گسترش روز افزون تقسیم كار و انواع فعالیت‌های اجتماعی غالباً موجب ایجاد تخصص‌ها، رشته‌ها و گرایش‌های جدید دانشگاهی می‌شود كه در زمینة معماری نیز چنین شده است واز چند سال پیش معماری از كارشناسی ارشد پیوسته به كارشناسی و كارشناس ارشد ناپیوسته با گرایش‌های متفاوت تغییر یافته است وبه این ترتیب كسانی كه در دورة كارشناسی ارشد در حوزة معماری فارغ‌التحصیل شوند، در زمینه یك گرایش تخصصی تحصیل خواهند كرد و از این لحاظ نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شده است.
از حدود یك قرن پیش به تدریج حوزة وسیع و گستردة معماری ابتدا به سه حوزة معماری، عمران (راه و ساختمان) و شهرسازی (طراحی شهری و سپس برنامه‌ریزی شهری) تقسیم شد و سپس این رشته به حوزه‌های دیگری مانند طراحی منظر، مرمت بناها، طراحی فضاهای مسكونی و غیره در حال تجزیه است و می‌توان اظهار داشت كه متناسب با گسترش تقسیم كار و فعالیت‌های اجتماعی مربوط به انواع فضاهای معماری و شهری، تجزیة این رشته به رشته‌های جدید دانشگاهی و حرفه‌ای ادامه خواهد یافت.

...

معماری كهن تا امروز میر میدان

معماری در دنیای كهن به‌عنوان حرفه‌ای مطرح بود كه از یك سو از فنی‌ترین حوزه‌های مربوط به علوم‌ ساختمانی تا هنری‌ترین مباحث مربوط به زیبایی‌شناسی، و از سوی دیگر از طراحی در مقیاس كوچك یك عنصر تأسیساتی مانند یك آب‌انبار یا پل كوچك یا اصطبل تا طراحی یك محله و یك شهر را دربر می‌گرفت و هر چند كه در هر یك از حوزه‌های فوق‌ افرادی صاحب‌نظر و حرفه‌ای‌تر بودند و سلسله‌مراتبی نیز بین معماران گوناگون وجود داشت، اما در مجموع همه فعالیت‌های فوق در حوزة معماری قرار داشت. بیش از شش دهه است كه از آموزش معماری به شكل امروز در دانشگاه‌های ایران سپری می‌شود اما هنوز روش یا روش‌های كاملاً رضایت‌بخشی شكل نگرفته است و این نكته كمابیش در همة دانشكده‌های معماری وجود دارد. در این نوشتار به صورتی ساده و كلی تلاش می‌شود كه برخی از عواملی كه موجب عدم شكل‌گیری روش‌های، مناسب و رضایت‌بخش آموزشی شده است، مورد اشاره قرار گیرد

معمار مفهوم گرا : سید هادی میرمیران  

همانطور که می دانید افراد زیادی در پیشرفت و اعتلای معماری ایران زمین در هر دوره ای سهیم بوده و خدمات فراوانی در پیشبرد افکار و عقاید جاری و ریشه دار مردم آن انجام داده اند.  از نسل تأثیر گذار بعد از انقلاب می توان به مرحوم مهندس سید هادی میرمیران اشاره کرد.

نگاهی به آثار میر میدان

در آثار میرمیران نوعی ریشه های فرهنگی ایرانی با مضمونی جدید و نو دیده می شود که سعی در پیوند زدن آنها با یکدیگر، در نهایت ظرافت و دقت است وهویت ایرانی را با ره آوردهای خواسته وناخواستهء بیگانه عجین کرده و می توان گفت در آن موفق بوده است. باید گفت که این ایده(مفهوم گرائیconceptualism) در بین دانشجویان حامیان زیادی دارد.

هادی میر میران متولد سال 1323 در قزوین است و سال 1347 فوق‌لیسانس معماری از دانشكده هنرهای زیبا  گرفته و 1357 مسئول معماری ذوب آهن و سرپرست اداره ی مسكن اصفهان بود. حضور ارزشمند وی باعث توسعه‌ی معماری شد. از سال 1367 مدیریت شركت پارس را به عهده گرفت و توانست توجه افكار عمومی را جلب كند. او سالها مدرس معماری بود و از سال 1370 تا 1376 مدرس دانشكده های مختلف معماری بود.

 

دانلود مقاله معماری میر میدان ، معمار مفهوم گرای ایران






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةآشنایی با سبك معماری گرگ لین

مقالةآشنایی با سبك معماری گرگ لین

دانلود مقالةآشنایی با سبك معماری گرگ لین

مقالةآشنایی با سبك معماری گرگ لین
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل16

مقالةآشنایی با سبك معماری گرگ لین

فهرست:

معماری بیونتیک و اندیشه های گِرگ لین

نوآوری در معماری

برپائی نمایشگاه گرگ لین و آثار جذاب وی

مباحث بیونتیك لین

نگاهی به ساختمان كلیبوركِ لین


معماری بیونتیک و اندیشه های گِرگ لین

قرنهاست که بشر در رابطه تنگاتنگ با طبیعت به سر برده و برای تولید مایهتاج خود از آن الهام می گیرد . لئوناردو داوینچی ، نابغه عصر رنسانس ، یکی از اولین کسانی بود که برای ساخت ماشین پرواز دانشهای « بیولوژی » و « فنی » زمان خود را درآمیخت و برای حل مسائل فی زمانش به جستجو و تحقیق در ساختار جانداران پرداخت . امروز پانصد سال پس از داوینچی مهندسان رشته های مختلف برای ایجاد ارتباط بین قوانین علوم فنی با دنیای جانداران تلاشی مشابه دارند . ارتباطی که با آغاز قرن بیست و یکم و رشد روزافزون رایانه ها جایگاه خاص یافته و دنیای اندیشه های معماری را نیز تحت تأثیر قرار داده است .

حجم زیاد مقالات ، سخنرانی ها ، مباحث نظری ارائه شده در چند سال گذشته تأیید بر این مدعاست . به موازات اوج گیری این مباحث ، عرضه آثار شاخص این جریان را در سالنهای موزه های معتبر دنیا نیز می بینید . یکی از سردمداران به نام این جریان « گرگ لین » متولد 1964 ، معمار و نظریه پرداز آمریکایی است که این مقاله سعی در معرفی و بررسی افکار او تحت عنوان معماری بیونیک دارد .

نوآوری در معماری

یکی از اولین موارد استفاده از آفرینش های طبیعی را برای نوآوری در معماری در ابتدای نیمه دوم قرن نوزدهم مشاهده می کنیم . متخصصان انگلیسی در سال 1846 برای نخستین بار موفق به پرورش نوعی نیلوفر آبی عظم در اروپا شدند که قطر برگ های آن به دو متر می رسید . پاکستون ، معمار انگلیسی تبار ، با دیدن استحکام برگ های .زین نیلوفر آبی به مطالعه قفسه بندی مدور و ساختار شعاعی این گل پرداخت ...

...

دانلود مقالةآشنایی با سبك معماری گرگ لین






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةمعماری كوپ هیمل بلا

مقالةمعماری كوپ هیمل بلا

دانلود مقالةمعماری كوپ هیمل بلا

مقالةمعماری كوپ هیمل بلا
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل17

مقالةمعماری كوپ هیمل بلا

فهرست:

نگاهی به سبك معماری کوپ هیمل بلا ؛ (بازگشت به اسطوره های زنانه(

تضاد معماری بلا

 


 

معماری کوپ هیمل بلا ؛ بازگشت به اسطوره های زنانه

معماری طی چند دهه اخیر ، پیش از هر زمان دیکر ، به مفاهیم و رویکردهای متفاوت گره خورده است . براین اساس با دیدگاه هایی در معماری روبرو شده ایم که در برگیرندۀ « تناقض های » تئوریک است . این تناقض ها نه به مفهوم سطحی نگری و تقلید از گذشته گان ، بلکه در نمودی از تقابل با روش های تاریخی و سنتی به کار می رود ف که هم راستا با روش « تبارشناسی » معتقد است که هیچ گونه ماهیت ثابت و یا قاعده بنیادین و غایت متافیزیکی وجود ندارد بلکه باید پیوسته شکاف ها ، گسست ها و جدایی ها را که در حوضه های گوناگون معرفتی وجود دارد جست و جو کرد و عدم وجود مفاهیمی چون ترقی و تکامل را نشان داد . باد به سطوح و ساخت های نا اندیشه پرداخت . این «نا اندیشیده ها» در معماری لااقل در بخشی از آن «هیستریک» و نوعی سرچشمه ابهام است ، که از تعالی یا قدرت خلاق در معانی متداول آن نشأت نمی گیرد ، بلکه آکنده از مواد سیال است . ما در ساحت چیزی قرار خواهیم گرفت که از نظر جوهری ناپایدار و مانند آب روان است و هیچ گونه نیرویی نمی تواند حقیقت طبیعی آن را تکذیب کند .

ما از مفهوم زنانگی ، بهتر بگوییم «هنر زنانگی» در معماری صحبت می کنیم ، آن هم در دنیای کنونی که در ی خلق یک زبان فرازبانی است تا بتواند آزادانه دست به تأسیس دنیاهای جدید بزند . این آزادی دیگر منطق ساختمان ، منطق سازه ، منطق اقلیم ، انطباق معماری با آن را ملاک قرار نمی دهد زیرا همگام با ورود مفاهیمی همچون « Deconstruction » همۀ این منطق ها به زیر سوال رفته است . به قول بعضی ها « غیر منطقی بودن » کار جهان را باید به عنوان یک واقعیت نا مطلوب و موجود مشاهده کرد و به حساب آورد .

دانلود مقالةمعماری كوپ هیمل بلا






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله آشنایی با دستگاههای مكانیكی پرس

مقاله آشنایی با دستگاههای مكانیكی پرس

دانلود مقاله آشنایی با دستگاههای مكانیكی پرس

مقاله آشنایی با دستگاههای مكانیكی پرس
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل12

مقاله آشنایی با دستگاههای مكانیكی پرس

 

فهرست:

طراحی صنعتی چیست؟

پرسها و تجهیزات کمکی صنعت پرسکاری

پرسکاری سریع توسط ریزابزار High-Speed Machining with Microtooling

شکل دهی انفجاری

كاهش سر و صدای موجود در دستگاههای پرس پانچ CNC

دستگاههای ماشین پرس و ماشین ابزار

پرس ملامین

پرس تولید قطعات کامپوزیت

طراحی سیستم های پرس هیدرولیك

طراحی صنعتی چیست؟

 در زمانهای قدیم ، حتی در سالهای قبل از میلاد برای نشان دادن و معرفی کردن قطعات و وسایل صنعتی از نقشه هائی استفاده می کرده اند که بطور کامل گویا نبوده و از قواعدی که همگان آن را درک کنند بهره ای نداشته است  و در موقع نقشه خوانی با مشکلاتی روبرو می شدند.

تا اینکه آقای لئونار داوینچی نقاش و مجسمه ساز ایتالیائی (۱۵۱۶ - ۱۴۵۹ ) طراحی را ارائه نمود و طبق قواعدی جسم سه بعدی را روی صفحه دو بعدی  با رسم تصاویر نشان می داد که در این حال نقشه ها گویا تر و قابل فهم تر بود.

پرسها و تجهیزات کمکی صنعت پرسکاری

منظور از پرسها، ماشین هایی هستند که انرژیها و نیروهای بزرگی را در جداسازی، شکل دادن و اتصال قطعات فراهم می کنند. نیروی پرس و دقت راهنما پارامترهای تعیین کننده انتخاب پرسها هستند.

نیروهای لازم برای انجام کار بطریق مکانیکی یا هیدرولیکی و یا با تبدیل انرژی جنبشی به انرژی شکل دادن تأمین می شود.

پرسکاری سریع توسط ریزابزار High-Speed Machining with Microtooling

ما ابزارهایی با قطر "250/0 (6mm) یا کمتر برای پرسکاری سریع (HSM) به همراه عملکردهای میکروابزاری برای کار با فلزات غیر آهنی و پلاستیک ها ارائه می کنیم. سرعت اسپیندلها عموماً  rpm 25000 یا بیشتر است. تجهیزات CNC سنتی که از ابزارهایی با قطر کوچکتر از mm 6 استفاده میکنند دارای دور rpm  10000 یا کمتر می باشند که عموماً به نرخهای پیشروی نامطلوب و هزینه های ناشی از شکست ابزار منجر می شود. به منظور پرسکاری با میکروابزار ماشینهای سنتی می بایستی خیلی آرام حرکت کنند و عموماً تمایل به شکست ابزارهای ترد و شکننده در آنها زیاد است.

 ...

دانلود مقاله آشنایی با دستگاههای مكانیكی پرس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقالةموتورهای دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

مقالةموتورهای دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

دانلود مقالةموتورهای دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

مقالةموتورهای دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل8

مقالةموتورهای دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها

فهرست:

بررسی نقش میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه

طرز كار موتورها

زمان تنفس

زمان تراكم

زمان قدرت

زمان تخلیه

برررسی مشكلات قلبسازان میل لنگ در ایران

----------------------------------------------------------

بررسی نقش میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه

محاسبه تنش مکانیکی اجزاء شاهین در پاتیل حمل مذاب مس، به کمک روش اجزای محدود

طرزکار

همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند ازمکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه

                  زمان تنفس :

  پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

       زمان تراکم :

 پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می‌رسدفشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد می‌رسد.

دانلود مقالةموتورهای دیزلی چند زمانه و میل لنگ ها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 9 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : moh3en | بازدید : <-PostHit->
مقاله آشنایی با بنای تاریخی سلطانیه و نگاهی بر مرمت این بنا

مقاله آشنایی با بنای تاریخی سلطانیه و نگاهی بر مرمت این بنا

دانلود مقاله آشنایی با بنای تاریخی سلطانیه و نگاهی بر مرمت این بنا

مقاله آشنایی با بنای تاریخی سلطانیه و نگاهی بر مرمت این بنا
دسته بندیپژوهش
فرمت فایلdoc
حجم فایل292 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل19

مقاله آشنایی با بنای تاریخی سلطانیه و نگاهی بر مرمت این بنا

فهرست:

نگاهی بر تاریخ سلطانیه

انگیزة ساخت بنا

معنای اولجایتو

سنگ نوشتة مكتوب در حین عملیات مرمت خوانده شد.

نبود حمایت از مرمت سلطانیه و كم شدن بازدیدكنندگان از این بنا

پایان كاشی كاری تا 2 سال دیگر

قابلیت های گردشگری سومین گنبد خشتی جهان فراموش شده است


نگاهی بر تاریخ سلطانیه

  گنبد سلطانیه، در نزدیكی زنجان، كه اولین و عظیم‌ترین گنبد آجری جهان است، توسط سلطان محمد خدابنده یا اولجایتو* در طول سیزده سال بنا گردیده است. گنبد سلطانیه بنایی احداث شده در ارگ شهر یا كهن‌دژ سلطانیه پای‌تخت اولجایتو حاكم سلسله‌ی ایلخانان بوده است. مساحت این كهن‌دژ هجده هكتار بوده و توسط دیواری كه مشخصه‌ی شهرهای قدیم بوده، احاطه می‌شده است.

 جالب این كه در ساخت گنبد بزرگ شهر فلورانس از این گنبد الگوبرداری شده است. بنای این گنبد كه بعد از گنبدهای سانتامارینا و ایاصوفیه سومین گنبد بزرگ دنیاست، شامل سه بخش اصلی ورودی، تربت‌خانه و سردابه است.

انگیزة ساخت بنا

گویا انگیزه‌ی ساختن این گنبد در ابتدا برپا كردن مقبره‌ای جهت به خاك سپردن استخوان‌های حضرت علی و امام حسین بوده است. و اما در باره‌ی اولجایتو، سلطان ایلخانی، جالب است بدانید كه وی ابتدا طبق اعتقادات نیاكان خود شمن‌پرست (جادوگری و ساحره‌گی) بوده كه بعد به دین مسیحیت گریش پیدا كرده و مسیحی شده و نماینده‌ی پاپ می‌شود. بعد از آن توسط همسر خود به دین اسلام گرایش پیدا كرده و مسلمان سنی گردیده و نام محمد خدابنده را برمی گزیند. سر آخر شیعه شده و در این دوران پس از سفر به كربلا و نجف تصمیم می‌گیرد كه مقبره‌ای در سلطانیه، پای‌تخت ایلخانان بسازد و استخوان‌های حضرت علی و امام حسین را در آن دفن كند، اما در نهایت این مقبره محلی برای دفن خود وی شد و آن مقاصدش عملی نگردید.

 تزیینات و نحوه‌ی ساخت این مقبره در واقع نقطه‌ی عطفی در معماری آن دوران بوده به این شكل كه سبكی جدید را در معماری به‌وجود آورده كه از  معماری زمان سلجوقیان منفك شده است.

دانلود مقاله آشنایی با بنای تاریخی سلطانیه و نگاهی بر مرمت این بنا






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,